Najlepsze 8 kursów online dla pełnego marketingu cyfrowego

Kompetentny specjalista ds. marketingu cyfrowego to najlepszy wybór dla firm, które chcą zwiększyć swoją obecność i grono odbiorców w Internecie.

Są zaznajomieni z każdą dziedziną marketingu i posiadają umiejętności szkolenia innych, aby pomóc im doskonalić się i rozwijać w swoich dziedzinach.

Pełnoprawny specjalista ds. marketingu cyfrowego może spotkać się z klientami, aby zrozumieć ich wymagania – opracować strategie ich wdrażania, zarządzać zespołem i monitorować postępy. Koncentrujesz się na ulepszaniu i rozwijaniu innych marketerów, a także na dostarczaniu wyników klientom.

Full-stack digital marketerzy są najbardziej efektywni w startupach i małych firmach, gdzie są potrzebni we wszystkich aspektach marketingu. Mają doświadczenie w pracy zespołowej, ale mogą też pracować samodzielnie.

Dlaczego powinieneś rozważyć przyjęcie pełnego marketingu cyfrowego jako kariery?

Będziesz bardzo poszukiwanym profesjonalistą: w przyszłym roku będzie ich więcej niż 860 000 miejsc pracy w sektorze cyfrowym i brakuje ludzi na te stanowiska. Każdy, kto chce wejść do marketingu cyfrowego, będzie miał przewagę, ponieważ jest to dziedzina, w której popyt jest większy niż podaż

Zarobki, które zarobisz, będą większe niż w innych dziedzinach: popyt przewyższa podaż w marketingu cyfrowym. Dlatego, jeśli masz duże możliwości, na pewno otrzymasz dobry pakiet płac.

Jakich umiejętności potrzebujesz, aby zostać pełnoprawnym digital marketerem?

Ta lista pokazuje podstawowe umiejętności, które musi posiadać pełnoprawny marketer cyfrowy. Zaczyna się od podstaw, a kończy na atrybutach, które najlepsi marketerzy cyfrowi rozwinęli na przestrzeni czasu, często w różnych niszach.

SEO i SEM

Jeśli ludzie nie widzą tego, co robisz jako digital marketer, żadna twoja praca nie ma znaczenia! Pierwszym i najważniejszym krokiem do nawiązania kontaktu z odbiorcami jest zwiększenie ruchu w witrynach, zwłaszcza na stronach docelowych. Aby odnieść sukces jako marketer cyfrowy, musisz być ekspertem w zakresie optymalizacji i marketingu w wyszukiwarkach.

Analiza danych

Chociaż nie muszą być biegli w analityce danych jako badacz danych, pełnoprawni specjaliści od marketingu cyfrowego muszą wiedzieć, jak korzystać z Google Analytics, aby uzyskać szczegółowe informacje o źródłach ruchu, odpowiednich słowach kluczowych, płci odbiorców, wieku, lokalizacji, zainteresowaniach i urządzenia, z których korzystają, aby do nich dotrzeć.

Media społecznościowe

Marketingowcy cyfrowi muszą znać wszystkie platformy mediów społecznościowych, których używają do udostępniania treści i docierania do odbiorców. Każda platforma jest wyjątkowa i musisz być w stanie określić, które z nich działają, a które nie. Musisz także wiedzieć, kiedy co opublikować i jak dostosować swój ton, aby spodobał się różnym odbiorcom. Istnieje wiele technik, z których mogą korzystać marketerzy cyfrowi, aby nadać priorytet marketingowi w mediach społecznościowych. Obejmują one transmisje na żywo i bezpośrednie wiadomości, a także hashtagging.

Reklama w mediach społecznościowych i Pay-Per-Click

Digital Marketerzy powinni być w stanie określić najlepszy sposób wydawania pieniędzy na reklamę w mediach społecznościowych. Obejmuje to umieszczanie reklam w różnych witrynach internetowych – za pośrednictwem reklamy bezpośredniej lub platform, takich jak Google Ads, a także reklam w mediach społecznościowych, postów sponsorowanych i innych form reklamy.

Marketing e-mailowy

Wysyłanie kampanii e-mailowych jest łatwe. Jednak wysyłanie skutecznych kampanii e-mailowych może być trudne. Prawie 80 procent z nich zgłosiło wzrost zaangażowania w pocztę e-mail w ciągu 12 miesięcy, według Raport Hubspot o stanie marketingu 2020.

Opowiadanie historii

Marketing treści to świetne narzędzie do SEO. Dłuższe artykuły, które są odpowiednie dla Twoich odbiorców, to kluczowe narzędzia w content marketingu. Ważne jest, aby jasno i w przekonujący sposób przekazać swoje pomysły tym, których chcesz przyciągnąć. Niezbędne są również umiejętności nawigacji zaplecza WordPress i podobnych CMS.

Podstawowe umiejętności projektowania

Marketingowcy cyfrowi często muszą wybierać i edytować obrazy do kanałów mediów społecznościowych firmy lub tworzyć układ biuletynu e-mail. Podstawowym atutem jest podstawowe zrozumienie umiejętności projektowania, w tym sposobu organizowania informacji.

Kreatywne rozwiązywanie problemów

Twoi konkurenci mogą próbować robić to samo, co Ty jako sprzedawca cyfrowy. Twoja przewaga konkurencyjna to umiejętność wprowadzania innowacji, przechytrzania myśli i znajdowania kreatywnych rozwiązań wszystkich wyzwań, z którymi mierzysz się w ciągu dnia. Obejmuje to znajdowanie nowych tras dla użytkowników i przyciąganie ich uwagi na nowe sposoby.

Sprzedaż i perswazja

Twoim zadaniem jako marketera jest wpływanie na umysły ludzi. Opanowanie sztuki i nauki sprzedaży będzie dla Ciebie ogromną zaletą! Nie chodzi tylko o sprzedaż. Równie ważna w budowaniu wizerunku marki w czasie może być siła przekonywania.

Kierownictwo Projektu

Marketingowcy cyfrowi biorą udział w wielu kampaniach cyfrowych i muszą być w stanie zarządzać nimi w wielu fazach. Muszą zrozumieć, jak koordynować wysiłki różnych ludzi. Wymaga umiejętności przywódczych, a także organizacji na wysokim poziomie. Istnieją narzędzia, które mogą zautomatyzować zadania i pomóc Ci być na bieżąco.

Planowanie strategiczne

Kiedy marketer cyfrowy tworzy plan wielofazowy, wymaga to dużo planowania, myślenia perspektywicznego i wyczulenia na pojawiające się trendy.

Oto 8 najlepszych pełnych kursów marketingu cyfrowego 2021, które pomogą Ci zostać ekspertem.

Internetowe Rewolucje Google

Google oferuje bezpłatne kursy online za pośrednictwem Cyfrowe garaże, platforma internetowa oferująca kursy na różne tematy związane z biznesem lub rozwojem kariery. Szkolenie z marketingu cyfrowego od Google obejmuje 26 modułów. Niektóre z kluczowych modułów są

  • Jak założyć własny biznes online
  • Jak upewnić się, że klienci znajdą Cię w Internecie?
  • Jak promować swoją firmę za pomocą reklamy online (Google Ads).
  • Jak rozszerzyć swoją działalność na inne kraje?
  • Mobilny marketing
  • Marketing treści może pomóc Ci wypromować Twój biznes
  • Reklama w mediach społecznościowych
  • Kurs YouTube (zawiera certyfikat)

Wszystkie kursy zawierają zarówno materiały wideo, jak i tekstowe. Niektóre można ukończyć w trzy godziny, podczas gdy inne mogą zająć do czterdziestu godzin. Kursy te są akredytowane przez Interactive Advertising Bureau Europe i The Open University.

Korzyści

Ten kurs jest dla początkujących. Daje ci solidną wiedzę na temat marketingu cyfrowego i różnych komponentów, które sprawiają, że działa. Certyfikat ten jest uznawany na całym świecie, co może być dla Ciebie świetnym sposobem na poprawę Twojej kariery.

Akademia Semrush

Semrush to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingu cyfrowego. Stworzyli również akademię, która oferuje różnorodne kursy marketingu cyfrowego za darmo, aby lepiej służyć swoim odbiorcom i użytkownikom.

Oferują kursy we wszystkich obszarach marketingu cyfrowego, w tym:

  • Marketing treści
  • PPC
  • Marketing afiliacyjny
  • Marketing mediów społecznościowych

Chociaż język angielski jest głównym językiem kursu, wiele kursów można również odbyć w języku hiszpańskim. Po zdaniu egzaminów i ukończeniu kursu otrzymasz certyfikat. Wszystkie kursy obejmują zarówno wideo, jak i tekst. Wszyscy instruktorzy to specjaliści od marketingu cyfrowego.

Kursy te obejmują podstawowe i zaawansowane koncepcje. Niektóre kursy koncentrują się na Semrush, podczas gdy inne obejmują podstawy SEO i podstawy PPC.

Korzyści

Te kursy to świetny sposób na naukę, ponieważ eksperci branżowi nauczą Cię, jak je stosować w prawdziwym życiu. Dowiesz się również, jak prawidłowo korzystać z SEMRUSH, który może pomóc w prowadzeniu skutecznych kampanii marketingu cyfrowego.

Coursera

The Program szkoleniowy Coursera Digital Marketing został zaprojektowany przez światowej sławy wydział University of Illinois w ramach programu Business Administration, iMBA.

Jest przeznaczony dla początkujących i obejmuje analitykę marketingu cyfrowego, SEO, SEM i druk 3D. Poznasz podstawy marketingu cyfrowego poprzez praktyczne przykłady, historie i narzędzia do tworzenia, dystrybucji i promocji produktów i usług cyfrowych.

Specjalizacja podzielona jest na siedem kursów, z których ostatni to projekt Capstone oferowany we współpracy z branżami Grainger. Kursy są następujące:

  • Marketing w cyfrowym świecie
  • Analityka marketingowa w teorii
  • Analityka marketingowa w praktyce
  • Media cyfrowe i zasady marketingu
  • Media cyfrowe i strategie marketingowe
  • Marketing w analogowym świecie
  • Zwieńczenie marketingu cyfrowego

Podejście polega na nauczaniu studentów w sposób interaktywny poprzez wykłady wideo, studia przypadków, zadania i wywiady z czołowymi ekspertami ds. marketingu.

Przegląd najważniejszych wydarzeń

  • Poznasz teorię i praktyczny przypadek użycia analityki marketingowej.
  • Zapoznaj się krok po kroku z procesem przeprowadzania dokładnej i wnikliwej analizy danych cyfrowych.
  • Dowiedz się, jak tworzyć niesamowite prezentacje i raporty wizualizacji danych.
  • Zapoznaj się z podstawowymi procesami komunikacji marketingowej, aby móc wybrać odpowiednie kanały, aby we właściwym czasie wysłać odpowiedni komunikat marketingowy do właściwych odbiorców.
  • Dowiedz się, jak tworzyć cyfrowe kampanie marketingowe.
  • Certyfikacja jest ogólnodostępna, więc do programu może przystąpić każdy na dowolnym poziomie doświadczenia.

Kurs trwa 8 miesięcy po 5 godzin tygodniowo.

Akademia Marketingu Cyfrowego Hubspot

Akademia cyfrowa Hubspot to kolejna niesamowita opcja nauki marketingu cyfrowego i uzyskania certyfikatu szanowanej firmy. Hubspot jest liderem w dziedzinie marketingu cyfrowego z różnymi narzędziami, takimi jak CRM, narzędzia SEO i marketing treści.

Zajęcia z marketingu internetowego online w Hubspot obejmują następujące tematy:

  • Marketing przychodzący
  • Marketing treści
  • Marketing e-mailowy
  • Marketing mediów społecznościowych
  • Marketing kontekstowy

Zarejestruj się na kurs całkowicie za darmo i otrzymaj certyfikat ukończenia.

Korzyści

Nawet jeśli nie planujesz używać narzędzi HubSpot w swoich kampaniach marketingowych, na razie ich kursy online są doskonałe.

Na wszystkich kursach instruktorami są eksperci tacy jak Matthew Barby i Sujan Patel. Oboje są ekspertami od marketingu cyfrowego z wieloletnim doświadczeniem. Kursy i środowisko nauki są łatwe w użyciu.

Kursy marketingu cyfrowego

Udemy prowadzi pełne kursy marketingu cyfrowego obejmujące różne tematy, w tym SEO i Google Ads. Kompletny pakiet kursów marketingu cyfrowego obejmuje 12 modułów:

  • Badania rynku
  • Konfiguracja WordPress
  • SEO
  • Kopia SEO
  • Marketing YouTube
  • Reklamy Google
  • Marketing LinkedIn
  • Marketing aplikacji
  • Marketing e-mailowy
  • Google Analytics
  • Marketing mediów społecznościowych
  • Reklamy na Facebooku

Chociaż kurs zawiera certyfikat marketingu cyfrowego, nie jest bezpłatny. Kosztuje 199 USD, ale możesz go dostać za mniej niż połowę ceny, jeśli użyjesz właściwych kodów rabatowych.

Korzyści

Ten kurs jest świetny dla początkujących, ponieważ obejmuje wszystkie aspekty marketingu, od marketingu internetowego po promocję w mediach społecznościowych.

Kurs marketingu cyfrowego Udacity

Kurs Digital Marketing Nanodegree Udacity to kolejny program szkoleniowy z zakresu marketingu cyfrowego premium. Ten kurs obejmuje wszystko, czego potrzebujesz, aby zostać sprzedawcą cyfrowym, w tym:

  • Podstawy marketingu online
  • Strategia treści
  • Marketing mediów społecznościowych
  • Facebook Blueprint dla reklam w mediach społecznościowych
  • Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO)
  • Marketing w wyszukiwarkach z Google Ads
  • Reklama displayowa
  • Marketing e-mailowy
  • Google Analytics – Mierz i Optymalizuj

Cechy

Ten kurs jest wyjątkowy, ponieważ otrzymujesz materiały szkoleniowe i mentora technicznego, osobistego trenera kariery i usługi kariery. Jest to szczególnie przydatne dla początkujących w marketingu cyfrowym, którzy potrzebują pomocy w kwestiach technicznych lub porad dotyczących budowania swojej kariery na rynku cyfrowym.

Będziesz jednak musiał zapłacić 399 USD miesięcznie, aby zachować dostęp do materiałów i usług szkoleniowych. Będziesz musiał ukończyć materiał kursu w co najmniej trzy miesiące.

Chociaż ten kurs jest świetny dla początkujących, nie jest zalecany dla wszystkich. Dla freelancerów i samozatrudnionych 399 USD miesięcznie może być drogie. Ta subskrypcja jest najlepsza dla marketerów współpracujących z dużymi firmami.

Program marketingu cyfrowego eCornell

The Program certyfikatów z marketingu cyfrowego eCornell rozpoczyna się od krótkiego przeglądu marketingu cyfrowego i przygotowuje do wdrożenia różnych wypróbowanych i przetestowanych strategii w Twojej firmie. Następnie program szczegółowo określi możliwości i strategie związane z najpopularniejszymi platformami i kanałami, takimi jak mobile, digital i nowe technologie.

Poprowadzimy Cię krok po kroku przez zrozumienie potrzeb i celów marketingowych Twoich klientów oraz zaprojektowanie indywidualnych strategii reklamy cyfrowej, które obejmują własne i płatne media. Po ukończeniu tego kursu umieścisz swoje pomysły na marketing cyfrowy w jednej ujednoliconej strategii opartej na celach i zasobach Twojej firmy. Program obejmuje następujące moduły:

  • Dowiedz się, czym jest krajobraz marketingu cyfrowego i ścieżka klienta
  • Analiza możliwości czerpania zysków z płatnych mediów cyfrowych
  • Przegląd możliwości dostępnych dla zysku dzięki posiadanym mediom cyfrowym
  • Wdrożenie Planu Zintegrowanego Marketingu Cyfrowego

Akademia Ahrefs

Najpotężniejsze narzędzia i dane będą niczym, jeśli nie będziesz w stanie ich wykorzystać. Kursy Akademii Ahrefs pomoże Ci poznać podstawy Ahrefs i pomoże Ci stać się lepszym w marketingu cyfrowym.

Kursy oferowane przez Ahrefs to:

  • Jak korzystać z Ahrefs – Dowiedz się, jak korzystać z narzędzi SEO Ahref i jak poprawić SEO swojej witryny.
  • Kurs certyfikacyjny Ahrefs – Zdobądź wiedzę i umiejętności analityczne, aby podejmować inteligentne decyzje marketingowe przy użyciu narzędzi i danych Ahrefs.
  • Szkolenie SEO – Naucz się podstaw SEO, takich jak badanie słów kluczowych, SEO na stronie i budowanie linków, aby poprawić rankingi w wyszukiwarkach.
  • Blogowanie dla biznesu — dowiedz się, jak rozwijać swojego bloga i zamienić czytelników w płacących klientów.
  • Marketing z Ahrefs – Dowiedz się o kluczowych funkcjach Ahrefs i sposobach ich zastosowania w kampaniach cyfrowych.

Końcowe myśli 👨‍🏫

Ostrożnie zainwestuj swój czas i zasoby w dowolny kurs z jasnym zrozumieniem pożądanych wyników. Weź pod uwagę wartość i zwrot z inwestycji w kurs, jego korzyści dla rozwoju kariery i umiejętności, a także wsparcie i pomoc po kursie.

Będąc marketerem cyfrowym będziesz musiał pracować nad projektami na żywo i osiągać pożądane rezultaty. Zapisując się na pełny kurs marketingu cyfrowego, stajesz się częścią społeczności o podobnych poglądach, w której możesz dzielić się swoimi doświadczeniami, poglądami, pytaniami, a także uczyć się od innych.

Niezależnie od tego, czy jesteś profesjonalistą, czy chcesz promować swoją markę, kurs marketingu cyfrowego jest przeznaczony dla wszystkich, aby rozpocząć podróż rozwoju i sukcesu.

Możesz być także zainteresowany najlepszymi targowiskami do wynajęcia marketerów.