Napraw brak synchronizacji dźwięku Netflix na telewizorze

Netflix to popularna platforma OTT, na której możesz oglądać swoje ulubione programy i filmy. Jednak podczas oglądania serwisu Netflix na telewizorze Smart TV mogą wystąpić pewne problemy z dźwiękiem. Jest to powszechny problem wśród użytkowników i można go rozwiązać, stosując kilka metod rozwiązywania problemów. Przedstawiamy pomocny przewodnik, który naprawi brak synchronizacji dźwięku Netflix na telewizorze, takim jak Samsung. Więc czytaj dalej!

Jak naprawić brak synchronizacji dźwięku Netflix na telewizorze Smart TV?

Poniżej wymieniliśmy przyczyny braku synchronizacji dźwięku Netflix na telewizorach, w tym na telewizorach Samsung Smart TV lub Apple TV.

  • Nieprawidłowe ustawienia w urządzeniu do przesyłania strumieniowego: Urządzenie do przesyłania strumieniowego, takie jak Smart TV, mogło zostać skonfigurowane z niewłaściwą specyfikacją, taką jak Dopasuj szybkość klatek.

  • Nieprawidłowe ustawienia Netflix: Netflix mógł zostać skonfigurowany z niewłaściwymi ustawieniami i może nie być obsługiwany przez urządzenie, takie jak strumieniowanie HD lub dźwięk stereo.

  • Niestabilne połączenie internetowe: Ponieważ Netflix to platforma internetowa wymagająca stabilnego połączenia z Internetem, w przypadku niestabilnego połączenia internetowego mogą wystąpić problemy z synchronizacją dźwięku.

  • Nieaktualny system operacyjny urządzenia do przesyłania strumieniowego: System operacyjny urządzenia do przesyłania strumieniowego decyduje o jakości przesyłania strumieniowego platformy Netflix. Korzystanie z przestarzałego systemu operacyjnego może nie zapewnić nieprzerwanego i wolnego od zakłóceń przesyłania strumieniowego.

  • Nieaktualna aplikacja Netflix: jeśli aplikacja Netflix nie zostanie zaktualizowana na urządzeniu do przesyłania strumieniowego, możesz nie być w stanie zapewnić dobrej jakości przesyłania strumieniowego i może wystąpić błąd braku synchronizacji dźwięku.

Najpierw wymieniliśmy metody naprawy niezsynchronizowanego dźwięku Netflix Samsung TV, a następnie Apple TV, Roku i TiVo.

Podstawowa metoda rozwiązywania problemów: Uruchom ponownie Smart TV

Możesz spróbować ponownie uruchomić urządzenie do przesyłania strumieniowego, aby naprawić problem z synchronizacją dźwięku Netflix w przypadku telewizora. Możesz też wymusić ponowne uruchomienie urządzenia, odłączając je od źródła zasilania i podłączając je ponownie po pewnym czasie.

Metoda 1: Ustaw format audio HDMI na tryb PCM (w telewizorze Samsung)

Możesz zmodyfikować ustawienie dźwięku HDMI, aby naprawić błąd synchronizacji dźwięku Netflix na telewizorze Samsung.

1. Otwórz Ustawienia w telewizorze Samsung i otwórz ustawienie Dźwięk.

2. Wybierz z menu zakładkę Ustawienia eksperta.

3. Tutaj wybierz opcję HDMI Audio Format i ustaw ją na PCM, jak pokazano poniżej.

Metoda 2: Ustaw format audio na tryb Dolby (w telewizorze Samsung)

Podobnie możesz dostosować formaty audio do trybu PCM lub Dolby, aby naprawić problem z niezsynchronizowanym dźwiękiem Netflix z telewizorem Samsung w następujący sposób:

1. Przejdź do Ustawienia > Dźwięk > Ustawienia eksperta, jak wyjaśniono powyżej.

2. Tutaj ustaw opcję Format audio na jeden z następujących trybów:

  • PCM
  • Dolby Digital (zalecane)
  • DTS
  • DTS Neo 2:5

Jeśli używasz Apple TV, możesz wypróbować wymienione poniżej metody, aby naprawić błąd braku synchronizacji dźwięku Netflix na telewizorze.

Metoda 3: Wyłącz ustawienie Dolby Digital (w Apple TV)

Jeśli wyjście audio zostało ustawione na format Dolby Digital, mogą wystąpić pewne problemy z synchronizacją dźwięku.

1. Otwórz Ustawienia telewizora na ekranie głównym Apple TV i wybierz opcję Wideo i audio.

2. Wybierz opcję Wył dla ustawienia Dolby Digital w sekcji, aby wyłączyć ustawienie Dolby Digital.

Metoda 4: Wyłącz dopasowywanie szybkości klatek (w Apple TV)

Ustawienie Dopasuj szybkość klatek na Apple TV umożliwia telewizorowi ustawienie synchronizacji wyjścia audio z wyjściem wideo przez dopasowanie szybkości klatek wideo. To ustawienie może jednak zakłócić normalne przesyłanie strumieniowe na platformie Netflix.

1. Otwórz Ustawienia telewizora i przejdź do ustawień wideo i audio.

2. Wybierz ustawienie Dopasuj zawartość z listy, jak pokazano.

3. Wyłącz ustawienie zatytułowane Dopasuj szybkość klatek na liście, aby wyłączyć to ustawienie.

Metoda 5: Zmień wyjście HDMI (w Apple TV)

Możesz spróbować zmienić wyjście HDMI Apple TV, aby rozwiązać problem z synchronizacją.

1. Przejdź do ustawień Apple TV > Wideo i audio jak wcześniej.

2. Wybierz opcję YCbCr w zakładce Wyjście HDMI, aby zmienić wyjście.

Metoda 6: Zmień tryb wyświetlania (w Apple TV)

Możesz spróbować zmienić tryb wyświetlania Apple TV, aby rozwiązać problem, i wybrać dowolny inny tryb, aby rozwiązać problem z synchronizacją.

1. Przejdź do ustawień Apple TV > Wideo i audio, jak pokazano poniżej.

2. Otwórz ustawienie Format i ustaw Dolby Vision na 24 Hz, aby zmienić tryb wyświetlania.

3. W sekcji KALIBRACJA wybierz opcję Wireless Audio Sync, aby uruchomić ustawienie.

Uwaga: Możesz także skalibrować ekran Audio i wideo, dostosowując ustawienia, aby naprawić problem z synchronizacją dźwięku Netflix w telewizorze.

Metoda 7: Zmień format ustawień audio (w Apple TV)

Możesz spróbować sformatować dźwięk w Apple TV na wybranym dźwięku, aby rozwiązać problem z synchronizacją dźwięku.

1. Otwórz Ustawienia telewizora na ekranie głównym Apple TV i wybierz Ustawienia wideo i audio.

2. W wyświetlonym menu wybierz opcję Format audio.

3. Wybierz z listy opcję Zmień format.

4. Na następnym ekranie potwierdź wybór, wybierając Zmień format > Nowy format, jak pokazano poniżej.

4. Wybierz Dolby Digital 5.1 lub Stereo z podanych opcji.

5. Uruchom ponownie Netflix i odtwórz film, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.

Metoda 8: Wyłącz tryb głośności (na Roku)

Tryb głośności pozwala słyszeć dźwięki spójne na wszystkich platformach. W związku z tym możesz spróbować wyłączyć tryb głośności na urządzeniu Roku, aby rozwiązać problem.

1. Otwórz Netflix na Roku i odtwórz film/program na platformie.

2. Naciśnij klawisz * na pilocie Roku.

3. Otwórz Ustawienia dźwięku dla Roku.

4. Kliknij strzałki obok ustawienia Tryb głośności, aby go wyłączyć, jak pokazano poniżej.

Metoda 9: Edytuj ustawienia audio (na Roku)

Możesz edytować i zmieniać ustawienia dźwięku na urządzeniu Roku, aby naprawić problem z synchronizacją dźwięku Netflix w telewizorze w następujący sposób:

1. Otwórz Ustawienia na urządzeniu i otwórz sekcję Audio.

2. Wybierz opcję HDMI na następnym ekranie.

3. Wybierz opcję zatytułowaną PCM-Stereo z wyświetlonego menu.

Uwaga: jeśli ustawienie dźwięku na PCM-Stereo nie rozwiąże problemu, spróbuj zamiast tego wybrać opcję Dolby Digital.

Metoda 10: Ustaw Dolby Digital na PCM (na TiVo)

Jeśli używasz cyfrowego rejestratora wideo TiVo do przesyłania strumieniowego filmów Netflix, możesz naprawić błąd braku synchronizacji dźwięku Netflix, włączając dźwięk stereo w ustawieniach.

1. Otwórz TiVo Central na ekranie głównym TiVo i wybierz Ustawienia i wiadomości, jak pokazano.

2. Wybierz Ustawienia > Ustawienia audio i wideo na następnym ekranie.

3. Wybierz Dolby Digital i ustaw Dolby Digital na PCM, aby rozwiązać ten problem.

***

Mamy nadzieję, że ten przewodnik był pomocny i można było rozwiązać problem z brakiem synchronizacji dźwięku Netflix w telewizorach Samsung, Apple TV, Roku lub TiVo. Upuść swoje zapytania lub sugestie w sekcji komentarzy poniżej.