Napraw kod błędu Sklepu Windows 0x80073CF3

Podczas próby zainstalowania dowolnych aplikacji lub programów ze sklepu Microsoft Store możesz napotkać wiele błędów, takich jak 0X80073CF3. Przyczyną tego problemu jest wiele, jednak ten błąd najczęściej pojawia się, gdy instalujesz określone gry, takie jak Dishonored, Forza, Gears of War, Minecraft, Phantasy Star Online 2, Outer Worlds i wiele innych. Z drugiej strony napotkasz ten sam problem podczas instalowania najnowszych aktualizacji systemu Windows. Jeśli i Ty napotykasz ten sam problem, jesteśmy tutaj, aby pomóc Ci naprawić błąd 0X80073CF3 Windows 10, który występuje w Microsoft Store.

Jak naprawić kod błędu Sklepu Windows 0x80073CF3 w systemie Windows 10?

Nie ma jednego znaczącego powodu, który powoduje błąd Microsoft Store 0x80073CF3. Pełny komunikat o błędzie jest następujący:

Poczekaj kilka minut i spróbuj ponownie

Aktualizacja nie powiodła się

Kod: 0x80073CF3

Istnieje wiele scenariuszy, które powodują ten kod błędu, ale musisz przeanalizować najbardziej możliwą przyczynę tego błędu na komputerze z systemem Windows 10.

  • Połączenie sieciowe nie jest stabilne.
  • Uszkodzona pamięć podręczna Microsoft Store.
  • Nieaktualny system operacyjny Windows.
  • Uszkodzone pliki tymczasowe.
  • Nieprawidłowe ustawienia daty i godziny.
  • Niewystarczająca ilość miejsca na dysku do zainstalowania nowych aplikacji i programów.
  • Uszkodzona aplikacja/program.
  • Program antywirusowy/zapora uniemożliwia zainstalowanie aplikacji.
  • Tymczasowe usterki związane z profilem Użytkownika.
  • Uszkodzone klucze rejestru.

Teraz przejdź do następnej sekcji, aby rozwiązać omawiany błąd. Po zidentyfikowaniu dokładnego powodu, który powoduje błąd Microsoft 0x80073CF3 w twoim urządzeniu, możesz łatwo znaleźć metodę rozwiązywania problemów, aby to naprawić. W przeciwnym razie wypróbuj wszystkie poniższe metody, aby rozwiązać kod błędu.

Metoda 1: Zapewnij prawidłowe połączenie sieciowe

Nie możesz zainstalować ani pobrać żadnej aplikacji lub programu na swoje urządzenie, jeśli nie masz odpowiedniego dostępu do Internetu. Przeczytaj nasz przewodnik dotyczący rozwiązywania problemów z łącznością sieciową w systemie Windows 10, aby rozwiązać problemy z siecią. Obejmuje to ponowne uruchomienie routera/modemu, zresetowanie protokołu TCP/IP i zmianę ustawień karty sieciowej.

Po naprawieniu problemów z siecią sprawdź, czy ponownie napotkasz ten sam błąd.

Metoda 2: Uruchom ponownie komputer i router

Jeśli na twoim komputerze występują tymczasowe usterki, napotkasz błąd 0X80073CF3 Microsoft Store. Ogólną sztuczką, aby rozwiązać wszystkie tymczasowe usterki, jest ponowne uruchomienie komputera. Możesz ponownie uruchomić komputer, postępując zgodnie z instrukcjami.

1. Naciśnij i przytrzymaj jednocześnie klawisze Windows + D, aby przejść na pulpit.

2. Teraz naciśnij jednocześnie klawisze Alt + F4.

3. Następnie wybierz opcję Uruchom ponownie z menu rozwijanego i naciśnij Enter.

Jeśli ponowne uruchomienie komputera z systemem Windows 10 nie pomoże, istnieje inne proste obejście, które pomoże naprawić błąd 0x80073CF3 w prostych krokach. Możesz nawiązać nowe połączenie, ponownie uruchamiając router lub modem internetowy. Możesz ponownie uruchomić router, postępując zgodnie z naszym przewodnikiem dotyczącym ponownego uruchomienia routera lub modemu. Po ponownym uruchomieniu routera sprawdź, czy możesz połączyć się ze sklepem Microsoft bez żadnych błędów.

Metoda 3: Zaloguj się ponownie

Błędy podczas procesu logowania na konto Microsoft mogą przyczynić się do błędu Microsoft 0x80073CF3 Windows 10. Jeśli więc napotkasz błąd i nie masz pojęcia o jakichkolwiek przyczynach, musisz wylogować się z konta i zalogować ponownie. Oto kilka instrukcji, jak to zrobić.

1. Naciśnij klawisz Windows i wpisz Microsoft Store, a następnie kliknij Otwórz.

2. Teraz kliknij Otwórz. Następnie kliknij ikonę swojego profilu, a następnie opcję Wyloguj się.

3. Teraz kliknij Zaloguj się, jak pokazano.

4. Teraz wybierz swoje konto Microsoft i kliknij przycisk Kontynuuj.

5. Wpisz dane logowania i zaloguj się ponownie na swoje konto Microsoft.

Metoda 4: Uruchom ponownie procesy Microsoft Store

Jeśli nie ma śladu błędów, być może niektóre uszkodzone procesy Microsoft przyczyniają się do błędu 0X80073CF3 Microsoft Store. Wyjdź ze wszystkich procesów Microsoft Store zgodnie z poniższymi instrukcjami.

1. Naciśnij jednocześnie klawisze Ctrl + Shift + Esc, aby otworzyć Menedżera zadań.

2. Teraz na karcie Procesy kliknij Sklep Microsoft, a następnie przycisk Zakończ zadanie, jak pokazano.

3. Uruchom ponownie Microsoft Store i sprawdź, czy kod błędu Microsoft Store 0x80073CF3 został rozwiązany, czy nie.

Metoda 5: Wyjdź z niekompatybilnych procesów w tle

Niektóre niezgodne programy i aplikacje działające w tle mogą zakłócać proces pobierania ze sklepu Microsoft Store, powodując kod błędu 0x80073CF3. Zaleca się zamknięcie wszystkich procesów w tle zgodnie z instrukcjami zawartymi w naszym przewodniku Jak zakończyć zadanie w systemie Windows 10.

Oprócz zamknięcia wszystkich procesów w tle, spróbuj wyłączyć wszystkie procesy uruchamiania na komputerze z systemem Windows 10, postępując zgodnie z naszym przewodnikiem 4 sposoby wyłączania programów startowych w systemie Windows 10

Metoda 6: Synchronizuj ustawienia daty i godziny

Aby zainstalować dowolną grę lub aplikację ze sklepu Microsoft Store, komputer musi zsynchronizować wartości daty i godziny z ustawieniami globalnymi. Oto kilka instrukcji, jak zsynchronizować datę, region i dane czasu na komputerze, aby naprawić 0X80073CF3 Windows 10.

1. Naciśnij i przytrzymaj jednocześnie klawisze Windows + I, aby otworzyć Ustawienia systemu Windows.

2. Teraz wybierz opcję Czas i język, jak pokazano.

3. Następnie na karcie Data i godzina upewnij się, że dwie wartości Ustaw czas automatycznie i Ustaw strefę czasową automatycznie są włączone.

4. Następnie kliknij Synchronizuj teraz, jak zaznaczono powyżej.

Metoda 7: Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z aplikacjami Sklepu Windows

Twój komputer z systemem Windows 10 ma wbudowane narzędzie do rozwiązywania problemów, które rozwiązuje wszelkie problemy w sklepie Microsoft Store. Wykonaj poniższe czynności, aby uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów z aplikacjami Windows Store.

1. Naciśnij klawisz Windows, wpisz Rozwiązywanie problemów z ustawieniami i kliknij Otwórz.

2. Wybierz Aplikacje Sklepu Windows i kliknij opcję Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów.

3. Jeśli po procesie rozwiązywania problemów zostaną zidentyfikowane jakiekolwiek problemy, kliknij Zastosuj tę poprawkę.

4. Na koniec postępuj zgodnie z instrukcjami podanymi w nadchodzących monitach i uruchom ponownie komputer.

Metoda 8: Usuń pamięć podręczną Sklepu Windows

Uszkodzona pamięć podręczna i uszkodzone dane w Microsoft Store przyczynią się do błędu 0X80073CF3 Microsoft Store. Postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby usunąć pamięć podręczną Sklepu Windows.

1. Uruchom okno dialogowe Uruchom, naciskając jednocześnie klawisze Windows + R.

2. Teraz wpisz wsreset.exe i naciśnij klawisz Enter, aby zresetować pamięć podręczną Sklepu Windows.

Upewnij się, że naprawiłeś kod błędu Microsoft Store 0x80073CF3.

Metoda 9: Uruchom ponownie podstawowe usługi systemu Windows

Niektóre ważne usługi systemu Windows, takie jak Windows Update i usługi inteligentnego transferu w tle, muszą być włączone na komputerze, aby uniknąć błędu aktualizacji systemu Windows 10 0x80073CF3. Jeśli te usługi są wyłączone w twoim systemie, bardziej prawdopodobne jest, że napotkasz omawiany błąd. Dlatego uruchom ponownie podstawowe usługi systemu Windows zgodnie z poniższymi instrukcjami.

1. Naciśnij klawisz Windows, wpisz Usługi i kliknij Uruchom jako administrator.

2. Teraz przewiń w dół i kliknij dwukrotnie Usługa inteligentnego transferu w tle.

3. Teraz wybierz Typ uruchomienia na Automatyczny, jak pokazano.

Uwaga: Jeśli status usługi to Zatrzymany, kliknij przycisk Start. Jeśli stan usługi to Uruchomiona, kliknij Zatrzymaj i uruchom ponownie.

4. Kliknij Zastosuj i OK, aby zapisać zmiany.

5. Powtórz wszystkie te kroki dla innych usług Windows, takich jak kryptografia, rozpoznawanie lokalizacji sieci, instalator MSI i usługi Windows Update.

Metoda 10: Usuń pliki tymczasowe

Jeśli na komputerze z systemem Windows 10 nie ma wystarczającej ilości miejsca, nie można dodawać ani instalować żadnych nowych aplikacji lub programów. Po pierwsze, sprawdź, czy masz wystarczająco dużo miejsca na dysku i czy jest za mało miejsca, wyczyść wszystkie pliki tymczasowe zgodnie z poniższymi instrukcjami.

Krok I: Sprawdź miejsce na dysku

Aby sprawdzić miejsce na dysku w komputerze z systemem Windows 10, wykonaj poniższe czynności.

1. Naciśnij jednocześnie klawisze Windows + E, aby otworzyć Eksplorator plików.

2. Teraz kliknij Ten komputer na lewym ekranie.

3. Sprawdź miejsce na dysku w sekcji Urządzenia i sterowniki, jak pokazano. Jeśli są w kolorze czerwonym, rozważ wyczyszczenie plików tymczasowych.

Krok II: Wyczyść pliki tymczasowe

Aby zainstalować nowe aplikacje z Microsoft Store i uniknąć błędu 0X80073CF3 Microsoft Store, musisz zwolnić trochę miejsca na komputerze. Oto nasz przewodnik 10 sposobów na zwolnienie miejsca na dysku twardym w systemie Windows, który pomaga usunąć wszystkie niepotrzebne pliki z komputera. Wykonaj to samo, aby naprawić kod błędu Microsoft.

Metoda 11: Zainstaluj aktualizacje aplikacji

Aby naprawić błąd Microsoft 0x80073CF3, upewnij się, że wszystkie aplikacje w bibliotece Microsoft Store są zaktualizowane do najnowszej wersji. Wykonaj poniższe czynności, aby zainstalować aktualizacje aplikacji Microsoft Store.

1. Naciśnij klawisz Windows, wpisz Microsoft Store i kliknij Otwórz.

2. Następnie kliknij opcję Biblioteka w lewym dolnym rogu okna Microsoft Store.

3. Następnie kliknij przycisk Pobierz aktualizacje, jak pokazano.

4. Teraz kliknij podświetlony przycisk Aktualizuj wszystko.

5. Poczekaj, aż aktualizacje zostaną pobrane na komputer z systemem Windows 10 i upewnij się, że otrzymujesz komunikat Twoje aplikacje i gry są aktualne.

Sprawdź, czy naprawiłeś błąd 0X80073CF3 Microsoft Store.

Metoda 12: Zaktualizuj system Windows

Jeśli na komputerze z systemem Windows 10 występują błędy, błędy lub problemy związane z poprawkami, zainstalowanie nowych aplikacji i gier może nie być możliwe. Ten problem można rozwiązać, instalując aktualizację systemu Windows. Po pierwsze, sprawdź, czy używasz zaktualizowanej wersji systemu operacyjnego, lub czy aktualizacja jest w toku, postępuj zgodnie z instrukcjami w naszym przewodniku Jak pobrać i zainstalować najnowszą aktualizację systemu Windows 10

Po zaktualizowaniu wersji systemu operacyjnego Windows sprawdź, czy naprawiłeś błąd Microsoft 0x80073CF3.

Metoda 13: Wyłącz proxy i VPN

Serwery proxy i usługi VPN ukrywają Twoją tożsamość internetową, ale jeśli ustawienia są niezgodne z Twoim komputerem, napotkasz kilka błędów. Jednym z takich problemów jest 0X80073CF3 Windows 10. Aby wyłączyć usługi Proxy i VPN, postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem Jak wyłączyć VPN i Proxy w systemie Windows 10 i wykonaj kroki zgodnie z instrukcjami w artykule.

Po wyłączeniu klienta VPN i serwerów proxy sprawdź, czy masz poprawiony kod błędu. Ponownie, jeśli kod błędu Cię denerwuje, połącz się z mobilnym hotspotem i sprawdź, czy się powtórzy.

Metoda 14: Użyj adresu Google DNS

Wielu użytkowników sugerowało, że korzystanie z adresów Google DNS rozwiąże wszelkie konflikty powstałe podczas instalacji gier i aplikacji z Microsoft Store. Jeśli napotkasz kod błędu Microsoft 0x80073CF3, postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem Jak zmienić ustawienia DNS w systemie Windows 10.

Po przejściu na adres Google DNS sprawdź, czy możesz zainstalować nowe aplikacje z Microsoft Store.

Metoda 15: Tymczasowo wyłącz program antywirusowy (jeśli dotyczy)

Czasami, jeśli spróbujesz zainstalować jakieś osobliwe aplikacje lub gry z Microsoft Store, pakiet antywirusowy na Twoim komputerze zidentyfikuje je jako zagrożenie i uniemożliwi zainstalowanie aplikacji. Dlatego mądrze wyłącz dowolny program antywirusowy innej firmy lub wbudowany pakiet zabezpieczeń na swoim komputerze, wykonując czynności przedstawione w naszym przewodniku Jak tymczasowo wyłączyć program antywirusowy w systemie Windows 10.

Po zainstalowaniu wymaganej aplikacji na urządzeniu, upewnij się, że ponownie włączyłeś pakiet bezpieczeństwa, aby zapobiec wszelkim złośliwym atakom.

Metoda 16: Wyłącz Zaporę systemu Windows (niezalecane)

Podobnie jak w przypadku programu antywirusowego, zapora Windows Defender na komputerze może uniemożliwiać pobranie dowolnej aplikacji ze sklepu Microsoft Store. Tak więc w tym przypadku musisz zmniejszyć dotkliwość pakietu bezpieczeństwa, umieszczając na białej liście kilka funkcji lub całkowicie wyłączyć zaporę Windows Defender zgodnie z instrukcjami w naszym przewodniku Jak wyłączyć zaporę systemu Windows 10

Po zainstalowaniu aplikacji należy ponownie włączyć pakiet Firewall i kontynuować korzystanie z komputera.

Metoda 17: Użyj Edytora rejestru systemu Windows

Chociaż praca z kluczami rejestru jest niebezpieczna, usunięcie niektórych uszkodzonych kluczy rejestru może pomóc w naprawieniu kodu błędu 0X80073CF3. Oto kilka instrukcji, jak ulepszyć Edytor rejestru systemu Windows, aby naprawić omawiany błąd.

1. Naciśnij klawisz Windows i wpisz Edytor rejestru, a następnie kliknij Uruchom jako administrator.

2. Teraz skopiuj i wklej następujące ścieżki do ścieżki nawigacji Edytora rejestru.

ComputerHKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesGamingServices
ComputerHKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesGamingServicesNet

3. W prawym okienku kliknij prawym przyciskiem myszy każdy folder i kliknij Usuń.

4. Na koniec uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy naprawiłeś omawiany problem.

Metoda 18: Ponownie zarejestruj Microsoft Store

Jeśli zresetowanie Microsoft Store nie naprawi 0X80073CF3 Microsoft Store, ponowna rejestracja Windows Store może ci pomóc. Postępuj zgodnie z instrukcjami poniżej.

1. Naciśnij klawisz Windows i wpisz Windows PowerShell i kliknij Uruchom jako administrator.

3. Teraz wpisz następujące polecenie w Windows PowerShell i naciśnij klawisz Enter.

PowerShell -ExecutionPolicy Unrestricted -Command "& {$manifest = (Get-AppxPackage Microsoft.WindowsStore).InstallLocation + 'AppxManifest.xml' ; Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $manifest}

4. Poczekaj, aż polecenia zostaną wykonane, a teraz nie spotkasz się ponownie z omawianym błędem.

Metoda 19: Zainstaluj ponownie Microsoft Store

Jeśli żadna z omówionych powyżej metod nie pomogła naprawić kodu 0x80073CF3, ostatnią opcją rozwiązania problemu jest ponowna instalacja Microsoft Store. Ten proces dezinstalacji nie może być zaimplementowany za pomocą Panelu sterowania lub procedury Ustawienia. Polecenia PowerShell pomogą Ci ponownie zainstalować Microsoft Store, jak omówiono poniżej.

1. Uruchom Windows PowerShell jako administrator.

2. Teraz wpisz polecenie get-appxpackage –allusers i naciśnij klawisz Enter.

3. Teraz wyszukaj nazwę Microsoft.WindowsStore i skopiuj wpis PackageFullName.

4. Teraz przejdź do nowego wiersza w oknie PowerShell i wpisz remove-appxpackage, a następnie spację i wiersz skopiowany w poprzednim kroku. To wygląda jak,

remove-appxpackage Microsoft.WindowsStore_22202.1402.2.0_x64__8wekyb3d8bbwe

Uwaga: Polecenie może się nieco różnić w zależności od używanej wersji systemu Windows.

5. Teraz Microsoft Store zostanie usunięty z twojego komputera. Uruchom ponownie komputer z systemem Windows 10.

6. Następnie, aby go ponownie zainstalować, ponownie otwórz Windows PowerShell jako administrator i wpisz następujące polecenie.

Add-AppxPackage -register "C:Program FilesWindowsAppsMicrosoft.WindowsStore_11804.1001.8.0_x64__8wekyb3d8bbweAppxManifest.xml" –DisableDevelopmentMode

7. Wreszcie, Microsoft Store zostanie ponownie zainstalowany na twoim komputerze i nie napotkasz kodu Microsoft Store 0x80073CF3.

Metoda 20: Utwórz nowy profil użytkownika

Niektórzy użytkownicy zgłosili, że utworzenie nowego profilu użytkownika naprawiono błąd 0X80073CF3 Windows 10. Możesz utworzyć nowy profil użytkownika, wykonując czynności opisane w naszym przewodniku Jak utworzyć lokalne konto użytkownika w systemie Windows 10

Po utworzeniu nowego profilu użytkownika sprawdź, czy naprawiłeś omawiany błąd.

Metoda 21: Wykonaj przywracanie systemu

Mimo to, jeśli zmagasz się z błędem Microsoft 0x80073CF3, spróbuj przywrócić komputer do poprzedniej wersji, w której działał dobrze. Możesz łatwo zaimplementować to samo, postępując zgodnie z naszym przewodnikiem Jak korzystać z przywracania systemu w systemie Windows 10. Tak więc w tym przypadku punkt przywracania systemu, który już utworzyłeś, będzie bardzo pomocny w naprawieniu omawianego błędu.

Metoda 22: Zresetuj komputer

Jeśli nie znajdziesz żadnych problemów z Microsoft Store, ale nadal napotykasz błąd Microsoft Store Błąd Microsoft 0x80073CF3, radzimy zresetować komputer. Aby rozwiązać omawiany problem, wykonaj czynności opisane w naszym przewodniku Jak zresetować system Windows 10 bez utraty danych.

***

Mamy nadzieję, że przewodnik był przydatny i udało Ci się naprawić błąd Microsoft 0x80073CF3. Odwiedzaj naszą stronę, aby uzyskać więcej fajnych wskazówek i wskazówek oraz zostaw swoje komentarze poniżej. Daj nam znać, o czym chcesz się dowiedzieć w następnej kolejności.