Napotykasz na swojej przeglądarce internetowej komunikat o błędzie, który informuje o tym, że system Windows nie posiada wystarczających danych, by zweryfikować certyfikaty? Jeśli tak, ten artykuł pomoże Ci uporać się z tą niedogodnością. Ten problem często pojawia się, gdy system nie posiada zainstalowanych wymaganych certyfikatów, uniemożliwiając połączenie z witrynami internetowymi. Przygotowaliśmy obszerny przewodnik, który krok po kroku wyjaśni, jak rozwiązać problem „System Windows nie ma wystarczających informacji, aby zweryfikować ten certyfikat” w kontekście programu Outlook. Zapraszamy do lektury!
Rozwiązanie problemu z weryfikacją certyfikatu w systemie Windows
Brak niezbędnych certyfikatów dla danego programu oznacza, że Windows nie jest w stanie potwierdzić poprawności dostępu do certyfikatu organizacji, co manifestuje się błędem. Główną przyczyną tego problemu jest właśnie niekompletna lista certyfikatów w Twoim systemie. Poniżej prezentujemy szereg rozwiązań, które powinieneś zastosować, aby pozbyć się problemu.
Wskazówka: w naszym przykładzie posłużyliśmy się przeglądarką Google Chrome, ale te same kroki możesz wykonać w swojej ulubionej przeglądarce.
Sposób 1: Użyj trybu incognito
Na początek spróbuj otworzyć problematyczne strony internetowe w trybie incognito swojej przeglądarki. Sprawdź, czy witryny ładują się poprawnie. Jeśli w trybie incognito wszystko działa bez zarzutu, problem prawdopodobnie leży w ustawieniach samej przeglądarki. Jeżeli korzystasz z Chrome, sprawdź, jak włączyć tryb incognito, postępując zgodnie z instrukcjami.
Jeśli witryny nadal nie działają w trybie incognito, przejdź do następnej metody.
Sposób 2: Wyczyść pamięć podręczną i pliki cookie
Uszkodzona pamięć podręczna lub nieprawidłowe pliki cookie w przeglądarce mogą być przyczyną komunikatu o braku informacji do weryfikacji certyfikatu. Usunięcie danych przeglądania z przeglądarki powinno rozwiązać problem. Sprawdź nasz poradnik, aby dowiedzieć się, jak wyczyścić pamięć podręczną i pliki cookie w przeglądarce Google Chrome.
Sposób 3: Zresetuj ustawienia sieciowe
Czasami problem z weryfikacją certyfikatu, objawiający się błędem w programie Outlook, wynika z niepoprawnych ustawień sieciowych. Sprawdź nasz przewodnik dotyczący resetowania ustawień sieci w systemie Windows 10. Instrukcje poprowadzą Cię przez proces resetowania konfiguracji sieci, w tym Winsock i konfiguracji IP.
Sposób 4: Zmień ustawienia DNS
Jeżeli reset ustawień sieciowych nie rozwiązał problemu z certyfikatami, spróbuj zmienić adresy serwerów DNS. Użycie publicznych serwerów DNS może zapobiec występowaniu tego błędu. Sprawdź nasz poradnik, w którym pokazujemy, jak zmienić ustawienia DNS w Windows 10. W tym celu, ustaw preferowany serwer DNS na 8.8.8.8, a alternatywny na 8.8.4.4.
Sposób 5: Zresetuj przeglądarkę
Jeśli przez przypadek zmieniłeś ustawienia przeglądarki, może to również prowadzić do problemów z weryfikacją certyfikatów. Aby przywrócić domyślne ustawienia, zresetuj przeglądarkę. Poniżej znajdziesz instrukcję resetowania przeglądarki Google Chrome.
1. Uruchom przeglądarkę Google Chrome i wpisz w pasku adresu chrome://settings/reset.
2. Kliknij opcję „Przywróć ustawienia do ich pierwotnych wartości domyślnych”, co zostało zaznaczone na poniższym zrzucie ekranu.
3. Na koniec, kliknij „Zresetuj ustawienia”, aby zainicjować proces resetowania ustawień przeglądarki Chrome.
Sposób 6: Zainstaluj ponownie certyfikaty
Jak wynika z komunikatu błędu, problem dotyczy certyfikacji. Zatem, powinieneś ponownie zainstalować wszystkie certyfikaty pośrednie. Certyfikaty są instalowane razem z oprogramowaniem, ale ich uszkodzenie może spowodować błędy. W takim przypadku, należy je zainstalować na nowo. Możesz zainstalować wszystkie certyfikaty lub ręcznie dodać ten, który generuje błąd.
***
Mamy nadzieję, że ten poradnik dotyczący problemu z weryfikacją certyfikatu w systemie Windows okazał się pomocny i udało Ci się rozwiązać problem. Jeśli masz jakieś pytania lub sugestie, podziel się nimi z nami w sekcji komentarzy poniżej.
newsblog.pl