Udostępnij teraz w social media:

W świecie inteligentnych domów są dwie marki, o których dużo się słyszy: Google Home i Nest. Obie są w rzeczywistości własnością Google, ale sposób, w jaki firma używa tych nazw, doprowadził do pewnego zamieszania.

Krótka historia laboratoriów Nest

Nest Labs pojawił się na scenie w 2011 roku, kiedy wprowadził Nest Learning Thermostat. To było rewolucyjne urządzenie i po raz pierwszy ktoś był naprawdę podekscytowany termostatami. Oryginalny termostat Nest był siłą napędową w szybkiej ewolucji inteligentnego domu.

Nest Learning Thermostat pierwszej generacji.

Kilka lat później firma rozszerzyła swoją działalność o detektory dymu i tlenku węgla Nest Protect. W 2014 roku Nest był nabyte przez Google. Firma działała wówczas niezależnie od Google jako spółka zależna Alphabet, Inc.

Wkrótce potem Nest dokonał własnego zakupu: Dropcam. Następnie firma dodała kamery bezpieczeństwa do swojego rosnącego pakietu produktów inteligentnego domu.

Sprawdź -   Jak wyłączyć powiadomienia Apple TV na iPhonie i iPadzie

Nest pozostał oddzielony od Google do 2018 roku, kiedy to w końcu połączone z działem sprzętu Google. Celem połączenia była ściślejsza integracja z urządzeniami inteligentnego domu Google i Asystentem Google.

I wtedy zaczęło się robić bałagan.

Zmiana imienia

Podczas gdy Nest wypuszczał własne markowe urządzenia, Google wprowadził inteligentne głośniki i wyświetlacze w swojej linii Google Home. Oryginalny głośnik Google Home wprowadzony na rynek w 2016 r., A następnie niezwykle popularny Google Home Mini.

Reklama Google Home Hub ze słowem

Po połączeniu Google i Nest firma Google zmieniła nazwę Google Home Hub na Google Nest Hub. Ogłosiła również, że Google Nest będzie nową marką dla produktów inteligentnego domu. Zdezorientowany jeszcze? Pogarsza się.

Oryginalny głośnik Google Home również został zmieniony. Nazwa aplikacji Google Cast, która była towarzysząca urządzeniom Chromecast, została zmieniona Strona główna Google. Ta nazwa przetrwała, mimo że fizyczne urządzenia nie są już oznaczone jako takie.

Sprawdź -   Jak zarządzać preferencjami haseł w iTunes Store i App Store

Razem, ale osobno

Google próbuje połączyć obie marki w ramach jednej wizji produktów dla domu, ale firma nadal ma kilka stopni podziału. Na przykład, nest.com nadal działa i umożliwia klientom interakcję z kamerami monitorującymi i termostatami. Jednak klienci, którzy chcą kupić sprzęt, są przekierowywani do Sklep Google.

Jeszcze bardziej zagmatwane są aplikacje mobilne Nest. Nadal musisz używać Aplikacja Nest aby skonfigurować termostat lub kamerę Nest. Głośniki Nest i inteligentne wyświetlacze wymagają jednak korzystania z aplikacji Google Home.

Plik

Google stara się, aby brzmiało to tak, jakby to była jedna duża rodzina produktów, ale w praktyce tak nie jest. Po prostu nie ma sensu, że nie możesz użyć aplikacji Nest do skonfigurowania Google Nest Hub lub że twój termostat Google Nest używa innej aplikacji niż głośnik Google Nest.

Sprawdź -   Jak włączyć dźwięk przestrzenny dla AirPods na iPhonie lub iPadzie

Co to wszystko znaczy?

Jeśli spojrzysz poza nazwy, te produkty nadal wyraźnie znajdują się w dwóch różnych pojemnikach. Wszystko, co musisz zrobić, to spojrzeć na logo na urządzeniach. Mogą być sprzedawane w formacie ta sama sekcja w Google Store, ale niektórzy mają logo Nest, podczas gdy inni mają logo Google.

Produkty Google i Nest z etykietami objaśnień, które mają logo Nest i które mają logo Google.

Uporządkowanie tego bałaganu związanego z marką zajmie trochę czasu. Ostatecznie stare produkty Nest (termostaty, kamery itp.) Zostaną zastąpione nowszymi modelami z logo Google. Klienci nie będą już potrzebować aplikacji Nest.

Jednak do tego czasu produkty te wyraźnie istnieją na dwóch różnych platformach, pomimo prób Google zmuszenia ich do zmiany nazwy.

Oczywiście nie był to pierwszy raz, kiedy Google podjął mylącą decyzję dotyczącą nazewnictwa i prawdopodobnie nie będzie ostatnią.