Odpowiednia platforma CRM dla Twojej firmy

Nie możesz się zdecydować, czy potrzebujesz HubSport CRM czy Salesforce CRM? Oczyść swoje myśli i podejmij świadomą decyzję, czytając ostateczne podsumowanie konfrontacji HubSpot z Salesforce.

Wybór odpowiedniego narzędzia do zarządzania relacjami z klientami lub CRM bezpośrednio wpływa na sukces Twojej firmy. Jeśli chodzi o dokonanie tego krytycznego wyboru, wyróżnia się dwóch głównych graczy na rynku: HubSpot i Salesforce.

W tym artykule zbadam i opiszę kluczowe różnice między tymi dwoma popularnymi systemami CRM i pomogę Ci określić, który z nich idealnie pasuje do Twojej firmy.

Co to jest HubSpot?

HubSpot CRM to centralne narzędzie kompleksowej platformy marketingowej i sprzedażowej HubSpot. Jest to pełne rozwiązanie CRM w chmurze dla wszystkich rodzajów firm, od fizycznego sklepu w Twojej okolicy po duże firmy, takie jak handel detaliczny, marketing cyfrowy, publikowanie online, technologie informacyjne i tak dalej.

Jego podstawowy CRM umożliwia przechowywanie i dostęp do informacji o klientach, zarządzanie transakcjami i potokami sprzedaży oraz śledzenie historii komunikacji. Ostatecznie narzędzie automatyzuje różne zadania biznesowe, sprzedażowe i marketingowe.

Co to jest Salesforce?

Salesforce CRM to popularne narzędzie dla zespołów sprzedażowych do optymalizacji zadań związanych z zarządzaniem relacjami z klientami. Służy jako centralna aplikacja w procesach sprzedaży do śledzenia, zarządzania i zwiększania liczby potencjalnych klientów. Pomaga także Twojej firmie odkrywać możliwości sprzedaży w całym cyklu sprzedaży.

CRM oferuje szereg podstawowych funkcji, w tym zarządzanie kontaktami, śledzenie potencjalnych klientów, prognozowanie sprzedaży i współpracę. Wszystkie te funkcje pomagają agentom handlowym, pracownikom działu obsługi klienta i kierownikom ds. sprzedaży usprawnić przepływ pracy i szybko zamknąć transakcje.

HubSpot i Salesforce: podobieństwa

# 1. Podstawowe funkcje CRM

Oba CRM oferują standardowe funkcje CRM, takie jak śledzenie transakcji, zarządzanie kontaktami, śledzenie potencjalnych klientów, konwersja potencjalnych klientów, rejestrowanie aktywności, promocje i tak dalej. CRM przechowują również dane klientów i firmy jako scentralizowaną bazę danych.

#2. Łatwy w użyciu

Korzystanie z HubSpot i Salesforce CRM jest dość łatwe. W przeciwieństwie do innych, nie próbują zmylić użytkowników. Elementy interfejsu, teksty, przyciski itp. Robią dokładnie to, co jest tam napisane.

#3. CRM online

Oba narzędzia są dostępne online. Możesz uzyskać dostęp do CRM z dowolnego miejsca z połączeniem internetowym i przeglądarką internetową. Umożliwia to dynamiczne aktualizacje i współpracę między operacjami biznesowymi a członkami zespołu sprzedaży, niezależnie od ich lokalizacji.

#4. Integracja z aplikacjami innych firm

Oba CRM umożliwiają łączenie z nimi innych aplikacji biznesowych, dzięki czemu można łatwo importować i eksportować dane między zintegrowanymi aplikacjami i usługami. Na przykład spójrz na następujące podobne integracje dla Salesforce i HubSpot:

  • Aplikacje Google Cloud i Workspace
  • Dropbox
  • Perspektywy
  • Microsoft365
  • Żywy obraz
  • Reklamy na Facebooku
  • Luźny

#5. Dostosowanie CRM

Jeden interfejs CRM nie pasuje do wszystkich firm. Dlatego HubSpot i Salesforce oferują opcje dostosowywania. Możesz zatrzymać niektóre i nowe funkcjonalności, takie jak pola, przepływy pracy, potoki, układy, tablice zadań itp., które pasują do stylu pracy Twojej firmy.

#6. Automatyzacja przepływu pracy

Obie platformy umożliwiają automatyzację powtarzalnych zadań i przepływów pracy. Przedstawiciele Service Desk i menedżerowie mogą konfigurować reguły automatyzacji i uruchamiać, aby usprawnić procesy sprzedaży, kampanie marketingowe, powiadomienia o wysyłce zamówień, przetwarzanie zwrotów i nie tylko.

#7. Aplikacje mobilne

Teraz możesz zarządzać całym procesem biznesowym, sprzedażą i marketingiem ze smartfona lub tabletu. Wystarczy, że kupisz HubSpot lub Salesforce. Oba CRM są dostępne w Google Play i App Store.

HubSpot Google Play | Sklep z aplikacjami Hubspota

Salesforce Google Play | Sklep z aplikacjami Salesforce

HubSpot i Salesforce: różnice

Znajdź poniżej różnice między HubSpot i Salesforce:

# 1. Automatyzacja marketingu

W przypadku automatyzacji marketingu w firmach cyfrowych HubSpot jest produktem z wyboru. Ponieważ oferuje różne standardowe narzędzia i funkcjonalności marketingowe za darmo. Na przykład otrzymujesz bezpłatnie wszystkie następujące funkcje marketingu online:

  • Zarządzanie reklamami
  • Generowanie leadów
  • Kreator stron docelowych
  • Konstruktor formularzy
  • Marketing e-mailowy
  • Kontakt z aktywnością na stronie
  • Pulpit raportowania
  • Zarządzanie kontaktami
  • Konstruktor chatbota
  • Czat na żywo

Jeśli otrzymasz miesięczną subskrypcję, możesz korzystać z Biblioteki produktów, integracji Google Search Console, treści wielojęzycznych, narzędzi i automatyzacji ABM, zarządzania kampaniami i nie tylko.

Wręcz przeciwnie, Salesforce bardziej przypomina biznesowy CRM z kilkoma funkcjami do automatyzacji marketingu. Jego wsparcie marketingowe obejmuje:

  • Personalizacja w czasie rzeczywistym podczas kontaktu z leadem lub klientem z poziomu CRM
  • E-mail, telefon komórkowy, rozmowy telefoniczne i zaangażowanie klientów oparte na reklamach
  • Marketing oparty na koncie
  • Uzyskaj informacje o ROI z wbudowanej sztucznej inteligencji
  • Specjalne programy marketingowe i lojalnościowe dla klientów o wysokiej wartości

#2. Zarządzanie procesem sprzedaży

Funkcjonalności HubSpot Sales Hub w HubSpot CRM pozwalają efektywnie zarządzać sprzedażą produktów fizycznych, towarów konsumpcyjnych, usług online itp.

Po pierwsze, możesz rozpocząć sprzedaż, tworząc opis produktu, przegląd cen i stronę funkcji bezpośrednio w HubPost CRM. Następnie możesz zorganizować operacje sprzedaży na HubSpot, włączając inne funkcje wymienione poniżej:

  • cytaty
  • Analityka sprzedaży i raportowanie
  • Rurociągi sprzedaży
  • Konta sprzedażowe
  • Podręcznik do nauki zarządzania sprzedażą

Wręcz przeciwnie, Salesforce jest wiodącym CRM do obsługi klienta dla firm, które intensywnie zajmują się sprzedażą. Chociaż narzędzie jest całkowicie oparte na subskrypcji, jego funkcje sprzedaży CRM są rozbudowane. Na przykład otrzymasz:

  • Zarządzanie kontem sprzedaży i kontaktami
  • Zarządzanie leadami sprzedażowymi
  • Eksplorator możliwości sprzedaży wśród obecnych klientów
  • Współpraca sprzedażowa
  • Zaawansowana obsługa zleceń sprzedaży
  • Zgrywalizowany proces sprzedaży ze śledzeniem wydajności
  • Analityka i prognozowanie sprzedaży
  • Kompleksowa integracja ze wszystkimi produktami Salesforce

#3. Wywiad biznesowy

Funkcjonalności Business Intelligence HubSpot CRM są wystarczające dla małych i średnich firm. Ma utrzymywaną przez HubSpot bazę danych zawierającą ponad 20 milionów firm. Kiedy tworzysz swój projekt sprzedażowy lub marketingowy w HubSpot, automatycznie generuje on nowe możliwości dotarcia do klientów, sprzedaży i promocji dla nowych klientów. Inne funkcje BI obejmują:

  • Dashboard BI z dynamicznymi danymi
  • O stronach firm i klientów
  • Filtruj kontakty według połączeń, notatek, e-maili itp.
  • HubSpot regularnie aktualizuje biznesową bazę danych
  • Bezkodowe narzędzie do edycji do dostosowywania wpisów biznesowych

Z drugiej strony Salesforce jest wyposażony w jedno z najlepszych narzędzi BI, Tableau. Możesz przesyłać dane klientów i leadów do Tableau bezpośrednio z Salesforce CRM. Następnie możesz użyć następujących funkcjonalności narzędzia BI, aby uzyskać lepszy wgląd:

  • Sztuczna inteligencja
  • Działania typu „przeciągnij i upuść”, aby sortować i przygotowywać nieprzetworzone dane
  • Przetwarzanie języka naturalnego i narzędzia do eksploracji wizualnej

Oprócz Tableau w Salesforce CRM dostępne są dodatkowe narzędzia BI, które zostały opisane poniżej:

  • Analityka CRM
  • Narzędzia BI do prognozowania przychodów
  • Inteligencja marketingowa w chmurze

Narzędzia i możliwości obsługi klienta

HubSpot ma wszystko, czego potrzebujesz do prowadzenia operacji obsługi klienta w małych i średnich firmach. Za przystępną cenę otrzymujesz następujące usługi i narzędzia do zarządzania zespołami obsługi klienta:

  • Scentralizowany system sprzedaży biletów
  • Baza wiedzy artykułów, dokumentacji itp.
  • Boty obsługi klienta do rutynowych reklamacji
  • Ankiety klientów i zarządzanie opiniami
  • Czat na żywo

Salesforce Service Cloud nie ustępuje HubSpot. Ma nawet więcej funkcji obsługi klienta niż HubSpot. Jeśli szukasz niezawodnego CRM dla punktów kontaktu z klientem, Salesforce jest lepszy. Usługa Service Cloud oferuje następujące możliwości

  • Zarzadzanie sprawą
  • Intuicyjna baza wiedzy dla klientów i personelu pomocniczego
  • Obsługa wielokanałowa integruje media społecznościowe, czat, pocztę e-mail i rozmowy telefoniczne w jednym narzędziu
  • Czat na żywo
  • Zarządzaj usługami terenowymi
  • Portale online dla społeczności wsparcia technicznego
  • Konsola serwisowa
  • Raportowanie i analiza usług

HubSpot vs. Salesforce: podsumowanie

FunkcjeHubSpotSalesforceWsparcie klientaFunkcjonalności obsługi klienta są ograniczone dla podstawowych użytkownikówRozbudowane wbudowane narzędzia obsługi klientaAutomatyzacja marketinguRozbudowane narzędzia i szablony automatyzacji marketinguMusisz ręcznie tworzyć automatyzację marketinguLinia sprzedażyPodstawowa konfiguracja i zarządzanie potokiem sprzedażyZaawansowany potok sprzedaży dla małych i dużych firmOpcje dostosowywaniaMożna dostosować CRM, ale do pewnego stopniaWysoce konfigurowalny za pomocą Narzędzia GUI i CLI Marketing przychodzący Jeśli zintegrujesz aplikacje innych firm, HubSpot stanie się solidnym narzędziem marketingu przychodzącego Ograniczone wsparcie marketingu przychodzącego Integracje Łatwe i rozbudowane integracje innych firm Istnieje portal Salesforce AppExchange dla aplikacji innych firm dla Salesforce Reporting i Analytics Funkcje raportowania i analizy podstawowej klasy Zaawansowane i złożone funkcje raportowaniaSkalowalnośćSkalowalność dla średnich, małych i startujących firmSkalowalność dla dużych i korporacyjnych firmModel cenowyFreemium z płatnymi usługami dodatkowymiZasady cenowe oparte na subskrypcji

HubSpot jest lepszy w tych przypadkach użycia

# 1. Marketing i reklama

HubSpot doskonale sprawdza się we wszelkiego rodzaju projektach marketingowych i reklamowych. Możesz przechowywać swoje materiały marketingowe w systemie zarządzania treścią HubSpot do współpracy online.

Gdy treść jest gotowa do opublikowania, użyj integracji Facebook Ads, Google Ads itp., aby opublikować swoją reklamę. Wbudowana funkcja śledzenia skuteczności umożliwia zbieranie danych o skuteczności reklam i tworzenie raportów.

#2. Mediów i Komunikacji

Jeśli zajmujesz się mediami i komunikacją i chcesz zwiększyć skalę, powinieneś sprawdzić HubSpot CRM. Narzędzie jest dobrze wyposażone do obsługi następujących czynności:

  • Wyszukiwanie leadów i organizowanie kwalifikowanych leadów
  • Sales Hub do zarządzania zespołem
  • Sekwencje i szablony do rejestracji, modyfikacji i zarządzania kontaktami
  • Zintegruj się z serwisami społecznościowymi, narzędziami do wirtualnych konferencji i formularzami cyfrowymi

#3. Obsługa klienta i utrzymanie

Możesz zsynchronizować HubSpot ze swoimi systemami obsługi klienta, takimi jak aplikacje do połączeń cyfrowych, interfejsy czatu itp. Będą osobne interfejsy CRM dla przedstawicieli obsługi klienta i zaplecza.

Front-end tworzy bilety, dodaje komentarze klientów, szczegóły itp. i przekazuje je do backendu. Backend powinien rozwiązać problem i zaktualizować portal internetowy, aby klienci otrzymywali automatyczne przypomnienie o statusie zgłoszenia.

Salesforce jest lepszy w tych przypadkach użycia

# 1. Zarządzanie zamówieniami detalicznymi

Salesforce to globalny standard procesów zarządzania zamówieniami. Możesz łatwo zsynchronizować sklep internetowy i koszyki aplikacji mobilnych z Salesforce CRM. Kiedy klient składa zamówienie, CRM automatycznie tworzy zgłoszenie i powiadamia odpowiednie zespoły.

Możesz łatwo monitorować całą transakcję od wysyłki do dostawy. Jeśli po sprawdzeniu wszystkich zasad biznesowych musisz bezpiecznie utworzyć zwrot lub zwrot pieniędzy, Salesforce to właściwy CRM, z którego powinieneś skorzystać.

#2. Umowy dotyczące poziomu usług (SLA)

Salesforce to także niezawodny system CRM dla firm, który umożliwia ustanawianie umów SLA w celu definiowania okresów odpowiedzi i rozwiązywania problemów dla różnych przypadków wsparcia. Większość projektów outsourcingu obsługi klienta wykorzystuje Salesforce do tworzenia i egzekwowania biznesowych umów SLA.

Obie strony mogą zdecydować o umowie SLA i wprowadzić ją do Salesforce. Jeśli zgłoszenie serwisowe pozostaje w toku poza ramami czasowymi umowy SLA, Salesforce CRM automatycznie uruchomi eskalację.

#3. Zarządzanie doświadczeniem

W Salesforce możesz zarządzać wszelkiego rodzaju projektami związanymi z doświadczeniem klienta dla klientów B2C lub B2B. Jego CRM ma wszystkie funkcje i funkcje potrzebne do efektywnego zarządzania doświadczeniami w organizacjach, na platformach internetowych, portalach społecznościowych itp. Niektóre funkcje zarządzania doświadczeniami w Salesforce CRM są opisane poniżej:

  • Ankiety online i cyfrowe
  • Opinie klientów online i offline
  • Portal społecznościowy w chmurze dla markowych społeczności internetowych
  • Współpraca i doświadczenie pracowników
  • Zintegruj z narzędziami do zarządzania doświadczeniami innych firm

Często zadawane pytania

Dlaczego potrzebuję CRM?

Potrzebujesz oprogramowania CRM, aby skutecznie zarządzać wszystkimi klientami i ich interakcjami z firmą. Umożliwia organizowanie danych klientów oraz śledzenie interakcji i transakcji z klientami. Możesz także wydobywać cenne informacje z takich baz danych klientów, aby zastosować zachowania zakupowe w swoim systemie marketingowym w celu poprawy sprzedaży.

Kiedy firma powinna korzystać z CRM?

Twoja firma powinna zacząć korzystać z narzędzia CRM, gdy wchodzi w interakcje ze znaczną liczbą klientów lub potencjalnych klientów. Możesz również uzyskać CRM, jeśli chcesz usprawnić reklamacje klientów, przetwarzanie zamówień, zwroty, zwroty kosztów, spersonalizowane oferty promocyjne i nie tylko.

Jak działa CRM?

Oprogramowanie CRM działa poprzez gromadzenie i organizowanie danych klientów z wielu źródeł w scentralizowaną bazę danych. Umożliwia firmom śledzenie transakcji, promocji, usług, zwrotów kosztów i obsługi klientów oraz zarządzanie nimi za pomocą prostego interfejsu wizualnego.

Wniosek

Teraz znasz wszystkie różnice funkcjonalne między HubSpot a Salesforce CRM. Odkryłeś również niektóre z ich podobieństw. Jeśli jesteś gotowy, aby go zdobyć, teraz łatwiej będzie ci zdecydować, którego faktycznie potrzebujesz.

Wybierz ten, który łatwo dopasowuje się do wymagań Twojej firmy. Jednak HubSpot jest ogólnie najlepszy, jeśli porównasz funkcję po funkcji z Salesforce, szczególnie w przypadku małych, średnich i startujących firm.

Czy Ty również chcesz usprawnić swoje działania marketingowe? Tutaj znajdziesz najlepsze oprogramowanie do automatyzacji marketingu.