Ostateczny przewodnik na początek

Z biegiem lat zmniejszyła się koncentracja uwagi ludzi, co oznacza, że ​​większość z nas woli teraz filmy krótkoformatowe od długich.

Chociaż ogromna publiczność nadal uwielbia długie filmy, ważne jest, aby pamiętać, że w Internecie królują obecnie szybkie klipy i wygląda na to, że tak pozostanie przez długi czas.

YouTube rozpoczął swój krótki format wideo w 2020 roku, zwany Shorts. Dało użytkownikom możliwość tworzenia krótkich i szybkich filmów, które mogą stać się wirusowe wcześniej niż dłuższe filmy, ponieważ algorytm jest bardziej popychany do odbiorców.

Ten pionowy format wideo zwiększa zaangażowanie użytkowników i tworzy łańcuch wyświetleń, ponieważ trudno go zatrzymać po rozpoczęciu przewijania. Choć może to być zły nawyk, to po prostu fakt.

W tym poście omówimy dużo więcej o krótkich filmach YouTube i o tym, jak możemy w pełni wykorzystać tę platformę.

Jeśli brzmi to interesująco, zajmijmy się tym.

Wstęp

Po raz pierwszy wprowadzone do Indii we wrześniu 2020 r. YouTube Shorts trafiło wkrótce potem do Stanów Zjednoczonych i innych krajów. Od tego czasu platforma rozrosła się tak bardzo, że codziennie otrzymuje 15 miliardów wyświetleń.

YouTube Shorts można najlepiej porównać do bębnów TikTok i Instagram, jeśli chodzi o ich krótkie filmy, które w większości są kręcone aparatem smartfona. Dzięki temu dowiesz się, jak szybki i wygodny może być ten proces, dzięki czemu coraz więcej twórców dołącza do niego, aby poczuć smak sukcesu.

Posiada wbudowane narzędzia, które umożliwiają przechwytywanie i edycję filmów oraz dodawanie muzyki z głównych wytwórni, takich jak Sony, Universal Studios i innych. Możesz dodać animowane efekty i tekst oraz urozmaicić je różnymi opcjami edycji.

Użytkownicy mogą komentować, polubić, nie lubić i subskrybować swoich ulubionych twórców. W tej chwili YouTube Shorts umożliwia twórcom przesyłanie filmów o długości do 60 sekund. Może to być ciągły 60-sekundowy klip lub wiele krótkich klipów połączonych.

Korzyści

Ponieważ krótkie filmy wyglądają teraz jak przyszłość, nie ma powodu, dla którego twórcy nie mieliby wchodzić na tę platformę wraz z innymi platformami do krótkich filmów.

Oto niektóre z wielu zalet YouTube Shorts jako twórcy:

#1. Szerszy zasięg wśród odbiorców

YouTube pozostaje największą wyszukiwarką po Google, a ta statystyka jest ogromną zaletą dla każdego twórcy. Oznacza to, że masz zamiar dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców, więc Twoje treści będą miały wiele wyświetleń.

Ludzie na całym świecie używają go do szukania rozwiązań, rozrywki, przepisów i tak dalej.

Niewiele jest osób, które nie korzystają z YouTube, a wraz z wprowadzeniem Shorts ludzie nie wahają się otworzyć platformy, ponieważ wiedzą, że mogą znaleźć szybkie filmy.

#2. Służy twórcom wszystkich nisz

Niezależnie od tego, czy zajmujesz się biznesem, gotujesz, zajmujesz się rozrywką, grami czy jakąkolwiek inną branżą/niszą, YouTube Shorts jest dla wszystkich. Możesz użyć tej krótkiej platformy wideo, aby dotrzeć do klienta lub przyciągnąć możliwości B2B.

Najlepszą rzeczą w YouTube Shorts jest to, że korzystają z nich ludzie w każdym wieku i jest tam mieszanka wszystkiego. A jeśli potrafisz tworzyć treści specyficzne dla niszy, może działać jako cel laserowy między Tobą a idealną publicznością.

#3. Rozpoczęcie z tym jest łatwe

Proces rozpoczęcia korzystania z YouTube Shorts jest bardzo szybki i łatwy. Możesz zacząć z nim działać w mgnieniu oka, ponieważ niekoniecznie potrzebujesz sprzętu poza smartfonem.

Dopóki masz telefon, który ma przyzwoitą kamerę i mikrofon, możesz zostawić resztę platformie, aby zapewnić Ci resztę narzędzi do nagrywania, edytowania i przesyłania filmów.

#4. Treść pozostaje łatwo dostępna dla odbiorców

W przeciwieństwie do niektórych innych platform, treści, które umieszczasz w YouTube Shorts, pozostają bardzo łatwo dostępne dla odbiorców nawet długo po ich przesłaniu.

Na przykład film, który utworzyłeś kilka miesięcy temu, nadal może być sugerowany użytkownikom dzisiaj, a także może być wyświetlany osobom szukającym podobnych filmów za pomocą opcji wyszukiwania.

YouTube wykorzystuje różne sposoby polecania Twoich filmów widzom, aby były zawsze zielone.

Ponadto pozyskiwanie subskrybentów z filmów krótkometrażowych jest stosunkowo łatwiejsze, więc Twoi subskrybenci są natychmiast powiadamiani o każdym przesłaniu nowego filmu.

Uderzenie

Można śmiało powiedzieć, że krótkie filmy YouTube wywarły ogromny wpływ na rynek, tworząc oszałamiające statystyki od czasu ich wprowadzenia. Oznacza to również, że może to być dla Ciebie bardzo korzystne w zwiększaniu sprzedaży i zauważeniu przez większą liczbę osób.

To świetny sposób na promocję swoich treści na całym świecie i zwiększenie świadomości marki. Ponadto fakt, że Shorts nie jest zupełnie nową platformą, ale częścią YouTube, sprawia, że ​​sytuacja jest jeszcze lepsza, ponieważ publiczność jest zatrzymana, a nie prosi o rozpoczęcie od zera.

W rzeczywistości YouTube zebrał 28 miliardów dolarów przychodów z reklam w 2021 roku, więc jest to gwarancja, że ​​wiele firm inwestuje w tę platformę. Wskazuje to, jak duży jest potencjał zarobkowy, gdy wskakujesz do Shorts.

Nie wspominając o tym, że YouTube ogłosił fundusz twórców w wysokości 100 milionów dolarów, który zostanie rozdysponowany wśród twórców filmów krótkometrażowych w latach 2021-2022. Ma to zachęcić coraz więcej osób do tworzenia krótkich filmów.

W ten sposób YouTube skontaktuje się z twórcą, który najbardziej zaangażuje się w swoje filmy krótkometrażowe, aby otrzymać część funduszu. Każdy może wziąć udział i otrzymać część z funduszu o wartości 100 milionów dolarów.

Kroki tworzenia i przesyłania krótkich filmów

Tworzenie krótkich filmów na YouTube jest niezwykle łatwe, a fakt, że możesz to zrobić z samej aplikacji YouTube, sprawia, że ​​jest to jeszcze wygodniejsze.

W zależności od swojej niszy powinieneś już być w zgodzie z tym, o czym chcesz tworzyć filmy. Może to być krótki film z rozpakowywania, samouczek gotowania, cenna wskazówka marketingowa lub cokolwiek, co Twoim zdaniem może być przydatne dla Twoich odbiorców.

Wykonaj poniższe proste czynności, aby utworzyć i przesłać swoje krótkie filmy na YouTube:

Krok 1: Pobierz i otwórz aplikację YouTube.

Krok 2: Stuknij ikonę plusa (+) u dołu ekranu.

Krok 3: Stuknij w „Utwórz krótki”.

Krok 4: Zobaczysz, że aplikacja automatycznie otworzy aparat. Masz teraz dwie opcje.

Pierwszym z nich jest użycie klipu, który już masz w telefonie. Drugą opcją jest nagranie wideo na miejscu kamerą, która jest już dla Ciebie otwarta.

Krok 5: W prawym górnym rogu będziesz mógł wybrać długość wideo od 15 do 60 sekund. W górnej środkowej części ekranu możesz dodać dźwięk z biblioteki. I wreszcie z prawej strony ekranu możesz wykonywać różne czynności, takie jak:

  • Odwróć aparat od przodu do tyłu
  • Dodaj efekty do wideo
  • Ustaw prędkość odtwarzania wideo
  • Ustaw minutnik
  • Użyj trybu zielonego ekranu
  • Włącz opcję retuszu
  • Zastosuj filtry
  • Zmień oświetlenie

Kiedy będziesz gotowy, po prostu dotknij i przytrzymaj przycisk nagrywania z czerwonym kółkiem, aby rozpocząć nagrywanie wideo.

Krok 6: Po nagraniu wideo zobaczysz ekran, na którym możesz dodać tekst, narrację i nie tylko.

Krok 7: Teraz możesz dodać do niego tytuł. Upewnij się, że napiszesz go w sposób, który doskonale opisuje film, a jednocześnie sprawia, że ​​widzowie są wystarczająco ciekawi, aby go obejrzeć.

Możesz ustawić widoczność i wybrać odbiorców (niezależnie od tego, czy jest to odpowiednie dla dzieci, czy nie). Gdy skończysz, dotknij „Prześlij krótki”, aby go opublikować i umieścić na żywo w YouTube, aby widzowie mogli go obejrzeć.

Strategie

Czasami ludzie publikują najbardziej losowe filmy w Internecie, które stają się wirusowe, co jest dość szalone. Jednak mimo, że jest to dla twórcy doskonałe uczucie, to NIE ZDARZE SIĘ za każdym razem.

Dlatego przed tworzeniem filmów musisz mieć jasną strategię, aby upewnić się, że robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby film był „godny udostępniania”.

Oto kilka z wielu wskazówek, o których możesz pamiętać, aby Twoje filmy były świetne:

#1. Wejdź prosto w to

W dzisiejszych czasach większość z nas ma bardzo mało uwagi, więc jeśli nie przyciągniesz uwagi widzów w ciągu pierwszych kilku sekund, istnieje możliwość, że ludzie zamkną film w połowie.

Przeczytaj także: Twój kompleksowy przewodnik, aby zostać lepszym YouTuberem

Upewnij się, że od razu przechodzisz do sedna swoich filmów, nie marnując czasu na „umms” i „ahhs”.

#2. Ułatw sobie trawienie

Jednym z głównych powodów, dla których ludzie oglądają krótkie filmy w YouTube, jest to, że nie chcą siedzieć i oglądać 16-minutowego filmu. Z tego powodu musisz upewnić się, że Twoje krótkie filmy są łatwe do strawienia i nie zawierają miliona informacji skompresowanych w 60 sekund.

#3. Użyj efektów i wzmacniaczy wizualnych

Jest ogromna liczba młodych ludzi, którzy oglądają te szorty, więc musisz zrozumieć, co im się podoba. Korzystanie z efektów, dodawanie tekstu, korzystanie z przejść i innych ulepszeń wizualnych to świetne sposoby na przyciągnięcie ich uwagi i przyklejenie ich do filmu.

#4. Niech chcą więcej

Staraj się tworzyć filmy w taki sposób, aby widzowie chcieli więcej. Może to oznaczać tworzenie wysokiej jakości treści z mnóstwem wartości lub możesz użyć małej strategii, takiej jak zakończenie filmu z napięciem, takim jak „trzymaj się, co dzieje się w części 2 tego filmu”.

Tworzenie krótkich filmów w osobnych częściach sprawia, że ​​są one łatwo przyswajalne i bardzo uzależniają.

Opcje zarabiania

Obecnie nie możesz włączyć reklam w swoich krótkich filmach YouTube, ale od 2023 r.; opcja będzie dostępna dla wszystkich twórców, aby mogli bezpośrednio zarabiać na swoich krótkich filmach.

Oprócz reklam istnieją inne sposoby zarabiania pieniędzy na krótkich spodenkach, a te można zacząć już dziś. Tutaj jest kilka z nich:

#1. Przyciągaj sponsoring marki

Ponieważ krótkie filmy w YouTube mają potencjał, by szybko dotrzeć do szerszej publiczności, marki już niedługo zaczną się z Tobą kontaktować, by promować swoje produkty lub usługi w Twoich krótkich filmach.

Aby tak się stało, musisz zadbać o to, aby Twoje filmy miały bardzo zaangażowaną publiczność.

#2. Wyślij widzów na swój główny kanał

Jeśli masz główny kanał, na którym zamieszczasz swoje długie filmy, możesz użyć krótkich filmów, aby je na niego wysłać i uzyskać więcej wyświetleń filmów.

Więcej wyświetleń oznacza większe przychody z reklam i popularność Twojego kanału, co otworzy również możliwości sponsorowania marki dla Twojego głównego kanału.

Najlepszym sposobem, aby to osiągnąć, jest przesyłanie fragmentów swoich długich filmów do sekcji/kanału krótkich filmów. W ten sposób widzowie będą zaintrygowani możliwością obejrzenia całego filmu na Twoim głównym kanale.

#3. Sprzedaj towar

Towary są obecnie bardzo popularne i jeśli uda Ci się zbudować lojalną bazę fanów, sprzedaż towarów jest jedną z najlepszych dostępnych opcji zarabiania.

Ma potencjał, aby zarobić ci bardzo przyzwoitą kwotę, a jednocześnie dać ci poczucie spełnienia, wiedząc, że twoi widzowie będą nosić coś, co stworzyłeś.

Twoje przedsięwzięcie ze sprzedażą towarów może być bardzo opłacalne, jeśli zamienisz swoje puenty lub najczęściej używane dialogi w t-shirty, bluzy z kapturem i nie tylko.

Spodenki vs. TikTok vs. Kołowrotki

Te trzy platformy są prawdopodobnie najlepsze do porównania, ponieważ wszystkie są podobne – najczęstszą rzeczą między nimi jest to, że chodzi tylko o krótkie filmy.

Spośród trzech platform TikTok jest tą, która zapoczątkowała całą koncepcję „krótkiego wideo” i jest bardzo popularna od samego początku. W rzeczywistości pozostaje jedną z najbardziej preferowanych platform do przesyłania, udostępniania i oglądania krótkich filmów.

Instagram wkrótce poszedł w ich ślady i ogłosił ich krótki format wideo o nazwie Reels. Ponownie szybko wywołał szał wśród użytkowników i był szeroko stosowany.

YouTube Shorts to najnowsza odpowiedź na krótkie treści i nic dziwnego, że została dobrze przyjęta przez użytkowników i rośnie z każdym tygodniem. Stał się świetnym dodatkiem do kanałów, które już cieszą się popularnością dzięki swoim poglądom.

Chociaż wszystkie są bardzo podobne, nadal istnieją różnice, zalety/przeciw i inne czynniki, które je wyróżniają. Oto tabela je różnicująca:

TikTokKołowrotkiSzortyAktywni użytkownicy w miesiącuPonad 1,4 miliarda2 miliardy2 miliardyMaksymalna długość wideo10 minut90 sekund60 sekundDocelowa liczba demograficzna18-2418-3418-49Linki zewnętrzneTakTakNieNarzędzie do planowaniaNieNieTakOgraniczenie wiekoweNieNieTakDziałania związane z zaangażowaniemLubię, komentuj, UdostępnijLubię, Udostępnij,Lubię, Nie lubię, KomentarzTak, UdostępnijTakAnaly

Ponieważ YouTube jest również wyszukiwarką, Twoje spodenki można znaleźć znacznie łatwiej niż na TikTok i na Instagramie. Z drugiej strony TikTok i Instagram Reels zapewniają korzyści w mediach społecznościowych dla użytkowników, którzy są już bardzo aktywni w aplikacji, udostępniają posty, rozmawiają ze znajomymi itp.

Jednak nie można zaprzeczyć, że wszystkie trzy platformy są świetne na swój sposób i nie ma powodu, dla którego nie chciałbyś publikować swoich filmów na wszystkich z nich.

Ostatnie słowa

Nowy członek krótkich treści, YouTube Shorts, to niesamowita platforma do publikowania filmów i zdobywania ich. Jeśli wykorzystasz je strategicznie, Twoje filmy błyskawicznie osiągną ogromną liczbę wyświetleń i subskrybentów.

Byłoby wspaniale utworzyć i przesłać jak najwięcej filmów, aby nawet jeśli przynajmniej jeden z nich stał się nieco wirusowy, wywoła to również efekt domina w innych Twoich filmach.

Nie dąż do perfekcji, jeśli chodzi o krótkie treści. Zrozumiesz aspekt „jakości”, skupiając się na ilości na początku.

Następnie zapoznaj się z tymi wskazówkami, aby promować swój kanał YouTube.