Pośrednictwo reklamowe – nowy sposób na zarabianie na swojej witrynie, aby w pełni wykorzystać jej potencjał

Budowa strony internetowej to tylko pierwszy krok, ale powiększanie bazy odwiedzających i zarabianie na tym rzeczywistych pieniędzy wymaga znacznego wysiłku i czasu.

Wydawcy, blogerzy i właściciele witryn nieustannie zamieszczają świetne treści, aby zwiększyć swój zasięg, zaangażowanie użytkowników i SEO. Chociaż wielu udaje się uzyskać dobry ruch, zarabianie pieniędzy nadal jest ich wyzwaniem.

Większość ludzi myśli o AdSense, jeśli chodzi o zarabianie. Ale jest inny, właściwie przejrzysty sposób na zarabianie na stronie internetowej.

Czy są jakieś alternatywy AdSense?

Google AdSense to bardzo popularna usługa monetyzacji. Ale ma wiele wad. Po pierwsze, istnieje ścisły system zatwierdzania. Wiele witryn o dużym natężeniu ruchu, takich jak witryny dla dorosłych, po prostu nie może zostać zatwierdzonych.

A jeśli jesteś w niszach głównego nurtu i zostaniesz zatwierdzony, nie masz absolutnie żadnej kontroli nad tym, jak wykupywane są Twoje miejsca. Nie masz pojęcia, jaki jest Twój rzeczywisty koszt wyświetlenia, ponieważ AdSense ma ukrytą aukcję. Jego minimalna wypłata wynosi 100 USD. Znacząco wpływa to na szybkość Twojej strony, co negatywnie wpływa na wygodę użytkownika. I dużo więcej.

Tak więc szukając alternatywy dla AdSense, wielu z nich skorzystałoby z sieci reklamowych kosztu za milę lub tysiąca wyświetleń (CPM). Ale wiecie co, to nie wystarczy.

Dlaczego sieci reklamowe CPM nie przyniosą wystarczającego zysku?

Większość szuka sieci reklamowych w swojej niszy. Ale praca z sieciami reklamowymi jest uciążliwa i nie tak opłacalna, jak się spodziewasz. Powód tego jest następujący:

  • Będąc pośrednikiem, obniżyli ceny, często włączając czarny udział w przychodach.
  • Większość z nich nie ma żadnej kontroli jakości reklam lub po prostu nie wkłada wystarczająco dużo wysiłku, aby zrobić to właściwie.
  • Znalezienie sieci najlepiej dopasowanej do specyfiki ruchu zajmuje dużo czasu i wysiłku.
  • Praca jednocześnie z wieloma sieciami jest technicznie skomplikowana i czasochłonna.
  • Sieci zwykle szukają wyższej prowizji i wyświetlają wiele reklam w jednym miejscu reklamowym, nie dbając o wrażenia użytkownika.

Tak więc lepszą alternatywą byłoby znalezienie rozwiązania, które połączy popyt sieci reklamowych z inteligentną i przejrzystą usługą monetyzacji. Być może słyszałeś o platformach zapośredniczenia reklam — na przykład AdSpyglass.

Co to jest zapośredniczenie reklam?

Pośrednictwo reklam to technologia, która pomaga skutecznie zarabiać na witrynie. Platforma zapośredniczenia reklam umożliwia jednoczesną pracę z wieloma sieciami reklamowymi przy użyciu jednego kodu reklamy i jednego pulpitu nawigacyjnego. Mówiąc najprościej, platforma pośrednictwa tworzy rynek aukcyjny dla Twoich zasobów reklamowych.

Sieci reklamowe, DSP i reklamodawcy bezpośredni konkurują o Twoje miejsca reklamowe, a Ty otrzymujesz najkorzystniejsze oferty, wyświetlaj reklamy z najlepszym eCPM. W ten sposób zarabiasz więcej, wyświetlasz tylko najtrafniejsze reklamy, uzyskujesz najpełniejszy współczynnik wypełnienia i dbasz o wygodę użytkowników.

Jak działa zapośredniczenie reklam?

Aby to zrozumieć, musisz wiedzieć, jak wydawcy zarabiają na reklamach.

Przychody z reklam = żądania reklam * eCPM * współczynnik wypełnienia reklam

Jeśli więc chcesz zwiększyć przychody z reklam, musisz zoptymalizować eCPM lub współczynnik wypełnienia, albo oba te elementy, z każdego żądania reklamy.

Platforma pośrednictwa reklam może zaoferować dostęp do kilku sieci reklamowych, DSP i bezpośrednich reklamodawców w jednym miejscu reklamowym. Następnie rywalizują o dostępne zapasy. Platforma pośrednictwa wybierze sieć reklamową, platformę DSP lub reklamodawcę bezpośredniego, który może zaoferować najwyższą wypłatę.

Co więcej, platforma zapośredniczenia reklam może również pozwolić Ci uszeregować tych brokerów reklam na podstawie Twoich preferencji.

Niemniej jednak możesz mieć pewność, że reklama będzie wyświetlana z najwyższym CPM spośród wszystkich dostępnych brokerów, ponieważ aukcja mediacji reklamowych nadaje priorytet dostępnym reklamodawcom na podstawie historycznej analizy CPM każdego brokera z podziałem według GEO.

Jakie funkcje powinna mieć usługa zapośredniczenia reklam?

Dobra platforma zapośredniczenia reklam będzie miała kilka kluczowych funkcji, takich jak:

Przejrzysta rotacja reklam

Prawidłowa rotacja reklam pozwala wyświetlać użytkownikom najlepsze reklamy w witrynie. Powinien nadawać priorytet reklamom na podstawie ich skuteczności w tej samej grupie reklam i optymalizować reklamy za pomocą parametrów takich jak lokalizacja, urządzenie, słowo kluczowe itp. W ten sposób możesz poprawić liczbę wyświetleń i kliknięć.

Wielu wydawców wypróbowuje niestandardowy kod do rotacji po stronie serwera. Ale zrobienie tego samemu jest bardzo złożone i często nic dobrego z tego nie wynika.

Łatwe wdrażanie i niezawodne wsparcie

Platforma pośrednictwa reklam musi zapewniać łatwy i bezproblemowy proces wdrażania. Nie możesz mieć trudności z założeniem konta i rozpoczęciem korzystania z niego.

Dlatego wybierając platformę pośrednictwa reklamowego, zapytaj o pełny proces wdrażania i o to, jakiej pomocy możesz od niej oczekiwać.

Mówiąc o pomocy, trzeba też sprawdzić, jak niezawodny jest zespół obsługi klienta. Nie wiesz, kiedy mogą pojawić się problemy, a jeśli tak się stanie, potrzebujesz pomocy, jeśli nie możesz sam tego rozwiązać.

Jeśli to możliwe, sprawdź przeszłość zespołu wsparcia. Dobrze, jeśli mają doświadczenie w byciu po Twojej (wydawcy) stronie rzeczy.

Personalizacja i personalizacja

Dobra platforma zapośredniczenia reklam powinna umożliwiać dostosowanie jej ustawień tak, aby można było z niej korzystać w dowolny sposób. Musisz być w stanie wprowadzić pewne zmiany w ustawieniach, dostosować pulpit nawigacyjny i raporty itp.

Podobnie personalizacja jest kluczowa w dzisiejszym marketingu. Dlatego jest to również ważna funkcja, którą musi oferować platforma zapośredniczenia reklam. Musisz być w stanie skonfigurować zachowanie, aby personalizować reklamy na podstawie danych osobowych użytkowników, zainteresowań, regionu, kraju, języka, urządzenia itp. Musi również zapewniać wiele filtrów, aby wyświetlać ruch według platformy, przeglądarki, urządzenie, typ serwera proxy, kampania, sieć reklamowa, data itp.

Pomoże to zwiększyć trafność oraz zwiększyć ruch i przychody z reklam.

Dobry wybór sieci reklamowych w Twojej niszy

Kolejną pożądaną funkcją platformy pośrednictwa reklamowego są szerokie możliwości sieci reklamowych w Twojej niszy. Musisz mieć możliwość łatwego dodawania i usuwania sieci reklamowych przy użyciu jednej platformy. Nie tylko zwiększy Twoją produktywność, ale także zaoszczędzi czas i wysiłek.

Sprawdź więc, z iloma sieciami reklamowymi, w tym z największymi, są zintegrowane. Zapewni to, że będziesz mieć reklamy z wysokim eCPM, a Twoje miejsca reklamowe wypełnią się wartościowymi reklamami, aby osiągnąć większy zysk.

Na przykład AdSpyglass to platforma zapośredniczenia reklam, która oferuje łatwą integrację z już 35 sieciami reklamowymi, w tym PropellerAds, BigClick, Bidvertiser, AdX itp.

Dostęp do bezpośrednich reklamodawców

Platforma medytacyjna powinna mieć rozwiązanie umożliwiające łatwe dodawanie bezpośrednich reklamodawców (posiadanie własnego DSP lub umożliwienie dodawania własnych połączeń), nie tylko do sieci reklamowych. A reklamodawcy bezpośredni są zawsze lepsi niż sieci. Oferują lepszą jakość, możesz być w 100% pewien, że reklamy są zawsze trafne i zazwyczaj płacą więcej.

Wyobraź sobie, że współpracujesz długoterminowo z dwiema sieciami reklamowymi. Zwykle wykupują 80% Twojego ruchu (na przykład ruchu w USA). Pozostałe 20% ruchu pochodzi z Europy i nie wyświetlasz reklam tym użytkownikom. Ponieważ sieci, z którymi współpracujesz, nie mają ofert dla ruchu europejskiego.

Gdy Twoja platforma zapośredniczenia zapewnia dostęp do bezpośrednich reklamodawców, możesz połączyć się z bezpośrednim reklamodawcą, który poszukuje klientów z Europy, dodać ich reklamę do swojej rotacji i zarabiać na 100% ruchu.

Obsługa wszystkich popularnych formatów reklam

Liczy się nie tylko liczba sieci reklamowych, ale także format reklamy.

Dzięki platformom zapośredniczenia reklam będziesz mieć wiele formatów reklam, dzięki czemu możesz mieć wiele opcji wyświetlania reklam. Możesz być bardziej kreatywny dzięki większej liczbie opcji formatów, takich jak banery displayowe, popundery, banery natywne, linki bezpośrednie, out-stream, in-video, suwaki, powiadomienia push i wiele innych.

W ten sposób będziesz mieć swobodę decydowania, gdzie i jak wyświetlać reklamy w swojej witrynie, aby była interesująca i nie przytłaczała odwiedzających.

Ujednolicone raportowanie i analityka

Szczegółowe raporty pomogą Ci zrozumieć wiele rzeczy na temat zarabiania na spotach reklamowych. Da Ci wyobrażenie o tym, ile faktycznie generujesz przychodów z reklam. Jeśli chodzi o raportowanie, musisz w pełni zrozumieć:

  • Każda czynność i występ
  • Która sieć reklamowa przyniosła ile przychodów
  • eCPM

Wizualizacja wszystkich liczb bezpośrednio, bez pomyłek, pomoże Ci dostrzec rozbieżności i rzeczy, które można poprawić. Pomoże Ci również wzmocnić swoje punkty plus, aby wyprzedzić konkurencję.

Anti-Adblock

Narzędzia Anti-Adblock to rozwiązania, które umożliwiają wydawcom wyświetlanie reklam, nawet jeśli użytkownik włączy Adblock (w celu blokowania reklam). Pomaga to odzyskać przychody z reklam po utracie ich na rzecz Adblocks. Według TechCruncha, 30,5% z najlepszych 10 tys. witryny z rankingiem Alexa używają narzędzia anty-Adblock, aby zapobiec utracie przychodów.

Zapewniając rozwiązanie zapobiegające blokowaniu się reklam, platforma medytacyjna wskazuje, że naprawdę dba o Twoje dochody. Na przykład AdSpyglass to robi.

Monitorowanie jakości reklam

Monitorowanie jakości reklam to proces, dzięki któremu widzowie mogą cieszyć się interesującymi, bezpiecznymi i przyjemnymi wrażeniami z reklam w Twojej witrynie. A jeśli jest to związane z doświadczeniem użytkownika, musisz zawsze traktować to poważnie i starać się poprawić.

Dlatego narzędzie zapośredniczenia reklam powinno oferować monitorowanie jakości reklam.

Wspomniany wcześniej AdSpyglass oferuje swoim użytkownikom monitorowanie jakości jako usługę dodatkową. Ich zespół konfiguruje zachowanie reklam, monitoruje jakość reklam za pomocą zintegrowanych narzędzi do oceny jakości i informuje zarówno wydawców, jak i brokerów reklam o wykryciu złej reklamy. W związku z tym można natychmiast podjąć niezbędne kroki, aby usunąć te reklamy, zanim zdołają odciągnąć odwiedzających.

Proces płatności

Bezproblemowy proces płatności jest tym, czego wszyscy pragną. Nikt nie lubi długiego cyklu płatności z tak wieloma pracami przygotowawczymi, aby otrzymać zapłatę.

Dlatego platforma pośrednictwa reklamowego, jeśli chodzi o działalność na rynku, musi oferować elastyczny system płatności. Nie może zatrzymywać Twoich zarobków bez powodu i zmuszać Cię do czekania w każdym cyklu płatności. Powinien również obsługiwać popularne metody płatności, takie jak PayPal, Payoneer, Bitcoin, WebMoney itp., aby ułatwić Ci proces.

Wniosek

Korzystanie z platformy zapośredniczenia reklam, takiej jak AdSpyglass, ułatwia i przyspiesza zarabianie na reklamach, oferując jednocześnie głębszą kontrolę nad zasobami reklamowymi.

Wcześniej sprzedaż przestrzeni reklamowej była trudniejsza. Wydawcy współpracujący z wieloma sieciami reklamowymi, reklamodawcami bezpośrednimi itp. mieli trudności z zarządzaniem tymi sieciami i napotykali trudności związane z częstymi zmianami cen i nietrafnymi reklamami. Dlatego zaczęli pragnąć lepszego, przejrzystego i dokładnego wglądu w to, co naprawdę dzieje się z ich reklamami.

Zapośredniczenie reklam rozwiązuje te problemy, jednocześnie znacznie zwiększając Twoje dochody. A najlepsze jest to, że wystarczy raz dodać jeden kod do swojej witryny. I pozwól platformie zrobić swoją magię, podczas gdy Ty włożysz cały swój wysiłek w tworzenie świetnych treści i zwiększanie ruchu.

Miejmy nadzieję, że pewnego dnia będziemy mieli więcej takich platform dla każdej niszy.