Poza wirtualnymi asystentami — dlaczego sztuczna inteligencja to znacznie więcej niż chatboty?

Automatyzacja nie jest już przyszłością, ale wyborem, którego możemy dokonać, aby poprawić nasze życie jako jednostki i firmy.

Jednakże, według Adobe, w 2018 r. tylko 15% firm aktywnie korzystało z systemów opartych na sztucznej inteligencji. Oczywiście liczby są teraz inne, ponieważ ten sam raport przewidywał, że około 31% przedsiębiorstw dokona zmiany w następnym roku.

Widzimy zmianę, ponieważ coraz więcej firm korzysta z inteligentnych chatbotów, aby poprawić jakość obsługi klienta i zwiększyć efektywność w radzeniu sobie z problemami niskiego poziomu. Wzrasta również liczba osób korzystających z asystentów głosowych (takich jak Siri, Asystent Google czy Alexa). Według niedawnego Raport Pew Research Centerprawie 50% obywateli USA korzysta ze swoich smartfonów za pomocą poleceń głosowych.

Ale systemy sztucznej inteligencji to nie tylko asystenci głosowi i chatboty (tak wyjątkowe jak one)! Systemy te obiecują, że pokryją przyziemne zadania, z którymi pracują obecnie pracownicy, dzięki czemu będziemy mogli wykorzystać nasze mózgi do bardziej kreatywnej i wymagającej pracy. Sztuczna inteligencja przekształca świat, jaki znamy, wpływając na całe branże, od relacji z klientami po produkcję i produkcję.

Biorąc to pod uwagę, nie powinno dziwić, że marketing cyfrowy jest jednym z najbardziej dotkniętych segmentów. Marketerzy są już zaznajomieni z systemami przeznaczonymi do dostarczania analityki predykcyjnej w oparciu o dane zebrane z różnych źródeł. Mimo to sztuczna inteligencja przyniosła nowy sposób podejmowania decyzji i identyfikacji odbiorców (m.in.).

Wpływ AI na marketing cyfrowy

Główną zmianą w strategiach marketingu cyfrowego, którą napędza sztuczna inteligencja, jest sposób, w jaki marki łączą się ze swoimi odbiorcami. Wiele marek korzysta z chatbotów, ale marketerzy używają również inteligentnych systemów do personalizacji treści, tworzenia lepiej ukierunkowanych kampanii i obniżania kosztów. Na marginesie, pokazuje to również, że marketerzy cyfrowi mogą również potrzebować nauczyć się sztucznej inteligencji (przynajmniej na poziomie podstawowym) w najbliższej przyszłości.

Chatboty dla lepszego połączenia klient-marka

Mówiąc prościej, chatboty to narzędzia programowe zaprojektowane do interakcji z klientami i dostarczania przydatnych informacji. Branża chatbotów rośnie, a coraz więcej programistów koncentruje się na tworzeniu inteligentnych systemów, które mogą podtrzymywać naturalną ludzką konwersację.

Jest to możliwe dzięki rozwojowi rozpoznawania semantycznego AI, technologii konwersji głosu i przetwarzania języka. Podczas gdy wciąż pracujemy nad doskonaleniem tych narzędzi, podstawowe systemy chatbotów mogą wykonywać proste zadania, takie jak odpowiadanie na podstawowe pytania, przyjmowanie zamówień, przeprowadzanie użytkowników przez różne procesy i nie tylko.

Główne korzyści marek korzystających z chatbotów to:

  • 24h, całodobowy dostęp do obsługi klienta – chatboty nie potrzebują snu ani przerwy, dzięki czemu mogą służyć wsparciem przez całą dobę;
  • Podejście jeden-do-wielu – jeden system może pracować jednocześnie z kilkoma klientami, eliminując ograniczenia systemu obsługiwanego przez człowieka, gdzie w danym momencie możliwe są tylko interakcje jeden na jeden.
  • Lepsze doświadczenie klienta – chatboty nie denerwują się niecierpliwymi klientami i nie tracą spokoju.
  • Zlokalizowana obsługa klienta – wiele systemów chatbotów może być używanych w kilku językach, dzięki czemu klienci mogą wybrać swój język ojczysty.
  • Szybka dostawa – chatboty mają dostęp do obszernej bazy danych (łącznie z wcześniejszymi interakcjami użytkowników z platformą) i mogą dostarczyć żądane informacje dużo szybciej niż operator.

Chatboty są jeszcze bardziej krytyczne, ponieważ wiele marek przestawiło się na komunikację z klientami za pośrednictwem aplikacji tekstowych, takich jak Facebook Messenger, Slack czy WhatsApp. A jak się okazuje, ponad 50% konsumentów uwielbia ideę prostszej i szybszej komunikacji z ulubionymi markami!

Personalizacja treści

Chodzi o personalizację doświadczeń każdego użytkownika z witryną lub platformą poprzez sugerowanie treści, które lepiej odpowiadają jego potrzebom.

Dobrym przykładem jest tutaj algorytm używany przez YouTube do polecania treści każdemu użytkownikowi na podstawie jego wcześniejszych wyborów. Ale dzieje się tak tylko wtedy, gdy masz konto. W przeciwnym razie zostaną wyświetlone rekomendacje dotyczące Twojej bieżącej lokalizacji.

W podobnej próbie marketerzy mogą (i robią) używać systemów sztucznej inteligencji, aby dostarczać swoim widzom produkty, oferty, treści i inne elementy, które pasują do ich wcześniejszych interakcji z platformą. Idąc o krok dalej, ten sam system można wykorzystać do zwiększenia sprzedaży poprzez tworzenie dokładniejszych rekomendacji dla użytkowników.

Wreszcie, systemy AI mogą również określić rodzaj treści, które najprawdopodobniej spodobają się Twoim odbiorcom. W ten sposób eliminujesz wiele zgadywanek i systemów prób i błędów, które wciąż są powszechne w dzisiejszych strategiach marketingu cyfrowego.

Główną zaletą obecnych inteligentnych systemów jest to, że mogą przetwarzać duże ilości danych z dużą prędkością, zapewniając w ten sposób wyniki, które mogą mieć wpływ w czasie rzeczywistym.

Udoskonalenie marketingu e-mailowego

E-mail marketing to jedno z tych narzędzi, które definiują czas i technologię, utrzymywanie formy i dostarczanie niesamowity zwrot z inwestycji nawet w dobie AI. Mimo to może wymagać odrobiny udoskonalenia, a teraz mamy doskonały sposób, aby zrobić to dobrze.

Mamy teraz inteligentne systemy, które konfigurują wyzwalacze dla różnych działań (na podstawie poprzedniego zachowania). Dzięki temu marketerzy mogą kierować reklamy do odpowiednich osób z odpowiednią treścią, dzięki czemu doświadczenie jest bardziej odpowiednie dla klienta i opłacalne dla firmy.

Na przykład wiele marek stosuje segmentowaną strategię e-mailingową opartą na statusie użytkownika. W związku z tym wysyłają jeden rodzaj wiadomości e-mail do kogoś, kto właśnie założył konto, inny e-mail do kogoś, kto jest członkiem i ma listę życzeń, a inny e-mail do kogoś, kto jest lojalnym klientem.

Oszałamiające koncepcje reklam

Reklamy (zwłaszcza reklama cyfrowa) stają się coraz inteligentniejsze, a to wszystko dzięki wglądowi zapewnianemu przez sztuczną inteligencję. Widzimy to na wszystkich platformach społecznościowych i Google, gdzie inteligentne systemy są wykorzystywane do docierania do odpowiednich odbiorców.

Dzięki technologii AI marketerzy mogą dokładnie przewidywać trendy i zarabiać na mikrotrendach, co pozwala na lepsze targetowanie, zmniejszając tym samym marnotrawstwo wydatków na reklamę cyfrową. Według Statystyka, szacunkowe globalne wydatki na reklamę w 2019 r. wyniosły ponad 560 miliardów dolarów, a część z nich została zmarnowana z powodu systemu prób i błędów, z którego korzysta większość firm. Jednak w miarę jak sztuczna inteligencja przejmuje kontrolę, coraz mniej budżetu reklamowego firmy będzie stracone.

Teraz sztuczna inteligencja to nie tylko upewnienie się, że twój budżet jest dobrze wydawany. To także innowacyjność i kreatywność. Większość platform mediów społecznościowych, które wyświetlają reklamy, może utworzyć kopię dopasowaną do Twoich potrzeb na podstawie zachowania poprzednich użytkowników i linków, które chcesz promować. W związku z tym proces tworzenia treści agencji marketingu cyfrowego może zostać wzmocniona i udoskonalona przez platformy oparte na sztucznej inteligencji.

Ponadto niektóre marki łączą nowoczesne technologie, takie jak rzeczywistość rozszerzona lub rzeczywistość wirtualna, aby tworzyć oszałamiające reklamy, które angażują ludzi i utrzymują ich uwagę.

Cięcie kosztów

Podczas gdy innowacje i lepsze targetowanie są korzystne dla marketerów, właściciele firm są podekscytowani sztuczną inteligencją, ponieważ jest to fantastyczna okazja do obniżenia kosztów.

Po prostu o tym pomyśl.

Dzięki korzystaniu z chatbotów firmy oszczędzają pieniądze i zwiększają zyski, oferując lepszą obsługę klienta. To samo dzieje się przy planowaniu strategii marketingowych czy personalizacji treści.

Systemy oparte na sztucznej inteligencji mają inteligencję, aby przejąć niektóre służebne zadania, które kiedyś wykonywali operatorzy. Oznacza to mniej pracowników i większą wydajność.

Głównym zadaniem marketera cyfrowego jest dotarcie do głowy klienta i zrozumienie, czego może w końcu szukać w Internecie, na temat promowanego produktu lub usługi. W przeszłości zadanie to było dość łatwe, ponieważ wyszukiwarki wykorzystywały słowa kluczowe w celu znalezienia odpowiednich stron.

Ale te czasy już dawno minęły, a wynika to po części z rozwoju inteligentnych systemów. Obecnie algorytm wyszukiwania rozumie niuanse i znaczenie kontekstowe (wyszukiwanie semantyczne). Niektóre algorytmy dostarczają również wyniki, biorąc pod uwagę historię wyszukiwania użytkownika.

Wraz z wprowadzeniem wirtualnych asystentów (Siri, Alexa, Google Assistant i innych), systemy AI mogą również wykorzystywać wyszukiwanie głosowe i rozpoznawanie mowy, aby identyfikować nowe nisze i korzystać z nieznanych wcześniej zasobów.

Co to oznacza dla specjalistów SEO?

Krótko mówiąc, marketerzy cyfrowi muszą być otwarci na nowe możliwości i mieć potężnego sojusznika na platformach opartych na sztucznej inteligencji.

Teraz, gdy wiemy, dlaczego i jak inteligentne systemy sztuczne są częścią branży marketingu cyfrowego, przyjrzyjmy się niektórym narzędziom, z których możemy korzystać.

Google Cloud AI

Jest to narzędzie do nauki korzystania i wdrażania sztucznej inteligencji w swoim biznesie, dlatego zdecydowanie zalecamy przeglądanie niektórych ich modułów. Google Cloud AI oferuje niesamowite przykłady narzędzi i projektów, które mogą stać się niezwykle popularne w przyszłości.

Oferuje również wgląd w to, co konkurencja może zrobić, aby uzyskać przewagę i wyciąć sobie większy kawałek rynku.

Zoomph

Fantastyczna platforma dla marek, które dążą do kampanii w mediach społecznościowych!

Zoomph oferuje wgląd i pomaga marketerom zrozumieć ich odbiorców i platformy społecznościowe. Analizuje również emocje i uczucia, które sprawiają, że kampania działa, dostarczając dokładniejszych danych niż tradycyjne modele CPM.

MarketMuse

MarketMuse to oparta na sztucznej inteligencji platforma do SEO, badania treści i analizy konkurencji, która pomaga marketerom tworzyć treści, które są naprawdę odpowiednie dla ich odbiorców. Poza tym dostarcza przydatnych informacji na temat różnych słów kluczowych i identyfikuje potencjalnie nieeksploatowane obszary.

Jeśli więc czujesz, że w Twoich treściach brakuje „je ne sais quoi”, możesz skorzystać z pomocy takiej platformy.

Tak

Jest to idealna platforma do wykorzystania, gdy Twoja obecność w mediach społecznościowych jest bardzo angażowana poprzez komentarze i recenzje.

Tak jest właściwym narzędziem, gdy chcesz wiedzieć, jak Twoja firma lub marka jest reprezentowana w Internecie. Przetwarza dane z platform mediów społecznościowych, recenzji i nie tylko oraz rozumie ogólną atmosferę. Nadaje również priorytet recenzjom i komentarzom, które wymagają Twojej uwagi, aby poprawić Twoją reputację w Internecie.

Chór

Jak już wspomnieliśmy, marketer musi znać i rozumieć potrzeby odbiorców (czego mogą szukać w sieci), aby stworzyć skuteczną kampanię. Takie jak, Chór to platforma, która wykorzystuje moc sztucznej inteligencji do analizowania wzorców prowadzących do udanej sprzedaży w rozmowach telefonicznych.

Może również zapewnić wgląd w to, dlaczego rozmowa sprzedażowa nie powiodła się, i umożliwić sprzedawcom skupienie się na ich głównym zadaniu – zawieraniu transakcji. Czyni to poprzez automatyczne tworzenie raportów dla każdej interakcji użytkownika, zdejmując to zadanie z rąk ludzkich operatorów.

Końcowe myśli

Po przeczytaniu tego wszystkiego wniosek jest dość oczywisty – systemy AI są głęboko zintegrowane z naszym życiem zawodowym i osobistym. Jak marketingu cyfrowegowidzimy, że działa z obu perspektyw i nadszedł czas, aby zrozumieć i zaakceptować, że sposób, w jaki robiliśmy rzeczy, nie jest przydatny bez pomocy inteligentnych algorytmów i analizatorów danych.