Przewodnik po rozwoju Instagrama w 2023 roku

Udostępnij teraz w social media:

Instagram to jeden z najbardziej znanych serwisów społecznościowych, a ten obszerny przewodnik omówi strategie rozwoju Instagrama, które powinieneś przyjąć w 2023 roku.

Firmy na całym świecie korzystają z Instagrama, aby docierać do swoich klientów z udokumentowanym sukcesem. Każdy, właściciel marki lub małej firmy, używa Instagrama do powiększania bazy klientów. Dlaczego tak jest? To dlatego, że Instagram jest wszechstronnym i skutecznym narzędziem marketingowym i nie tylko my tak myślimy. Wszystkie firmy zgadzają się i wolą wykorzystywać Instagram do celów marketingowych.

Instagram przeszedł długą drogę od bycia zwykłą platformą społecznościową do udostępniania zdjęć. Przekształcił się w coś znacznie większego i znajduje się w pierwszej czwórce sieci społecznościowych pod względem popularności.

Przyjazność dla użytkownika platformy utrzymuje użytkowników przez długi czas i zwiększa Twoje szanse na większe zaangażowanie. To dowodzi, że Instagram jest najlepszą platformą dla firm i wpływowych osób, która pozwala przyciągnąć uwagę swoich obserwujących i łatwo poszerzać bazę klientów.

Twój klient będzie zmuszony śledzić Cię na Instagramie, jeśli zapewnisz mu coś, na czym mogą się uzależnić. Instagram to aplikacja, która obsługuje różne formy treści, takie jak posty, relacje, najciekawsze momenty, rolki i IGTV. Możesz dodawać hashtagi, nazwy marek i lokalizacje, aby zaznaczyć swoją obecność.

Jeśli jesteś marką lub osobą wpływową, która chce rozwijać swoją obecność na Instagramie, czytaj dalej, aby uzyskać cenne porady, które pomogą Ci w tym zakresie.

Rozwijanie konta na Instagramie: korzyści

Niewątpliwie Instagram nie jest już zwykłą aplikacją do udostępniania zdjęć. Ma mnóstwo wartości do zaoferowania nie tylko użytkownikom, ale także firmom. Instagram ciągle wprowadza ciekawe funkcje, które znacząco pomagają firmom w marketingu i sprzedaży swoich towarów.

Zwiększanie obecności Twojej marki lub Twojej marki jako influencera oferuje kilka korzyści, takich jak:

Dotrzyj do większej liczby osób

Instagram ma ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników, a liczba ta rośnie z każdym dniem. Nie ma ograniczeń co do tego, jak daleko firma może się posunąć dzięki skutecznej strategii na Instagramie, gdy tyle par oczu obserwuje Twoje treści.

Ulubiony przez influencerów

Współpraca z renomowanymi influencerami może zapewnić lepszy zwrot z inwestycji i udostępnić Twoje treści odbiorcom, co w inny sposób nie byłoby możliwe. Dlatego rozwijanie marki na platformie preferowanej przez większość influencerów ma sens.

  7 programów katalogowych do skonfigurowania własnej witryny z ofertami niszowymi

Twoja firma rozwija się niezależnie od wielkości

Jeśli zaczynasz i chcesz wyróżnić swoją ofertę, Instagram jest idealną platformą. Możesz używać Instagrama, aby zyskać widoczność i zaangażowanie, niezależnie od tego, czy Twoja firma jest dobrze znana, czy nabiera tempa.

Współpracuj z klientami

Instagram to platforma, na której możesz regularnie kontaktować się ze swoimi klientami, wysyłając im bezpośrednie wiadomości, dodając wnikliwe komentarze lub odpowiadając na ich pytania. Zwiększa wiarygodność Twojej marki.

Pomóż odkryć preferencje swoich klientów

Obserwując posty na Instagramie, które udostępniają Twoi klienci, możesz dowiedzieć się wiele o ich wyborach. Czytając ich posty i odpowiedzi, możesz poznać ich gusta i dowiedzieć się, co lubią. Te sugestie pomagają w opracowywaniu nowych treści i nadchodzących planach marketingowych.

Reklamuj swoje treści

Podczas gdy wdrażanie organicznych sposobów rozwoju Instagrama zapewnia ogromną wartość, płatna funkcja reklamowa platformy oferuje ogromną pomoc, jeśli chcesz kierować reklamy do użytkowników na podstawie zachowania, danych demograficznych i lokalizacji.

Ze wszystkiego, co widziałeś, jasno wynika, że ​​pielęgnowanie swojej marki na Instagramie pomoże Twojej firmie generować duże przychody. Instagram zwiększa rozpoznawalność marki, generuje potencjalnych klientów, pielęgnuje lojalność klientów i zwiększa sprzedaż.

Jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie

Sztuką jest zoptymalizowanie konta na Instagramie i potraktowanie go jako strony docelowej w celu zwiększenia ruchu i obserwujących. W ten sposób możesz się do tego zabrać.

# 1. Stwórz strategię marketingową na Instagramie

Zrozum swoich odbiorców: z jakich platform korzystają, kiedy i dlaczego ich odwiedzają, jakie materiały im się podobają, kogo jeszcze obserwują i nie tylko.

Tożsamość marki: Jakie nowości chcesz przekazać swoim odbiorcom? Jakie emocje chcesz, aby mieli po obejrzeniu Twoich treści?

Strategia dotycząca treści: Chociaż na Instagramie panuje pewna spontaniczność, potrzebujesz określonej strategii dotyczącej treści, aby mieć spójny głos i regularnie tworzyć wysokiej jakości treści.

Analityka: wymierne informacje mogą pomóc w zaplanowaniu podejścia, w tym do kogo chcesz kierować reklamy, jakie materiały dostarczyć, kiedy publikować i nie tylko.

Regularna aktywność: Instagram to platforma czasu rzeczywistego. Musisz wielokrotnie publikować posty, jeśli chcesz wykorzystać je do rozwoju swojej firmy.

#2. Analizuj konkurentów

Czy masz rywala, którego trudno pokonać? Dowiedz się, co publikują, jak często, kiedy iw jakiej formie, przeprowadzając małą analizę konkurencji na Instagramie.

Przez tydzień miej ich na oku, aby wykryć subtelne taktyki, których mogą używać, aby zwiększyć liczbę obserwujących na Instagramie. Możesz znaleźć wskazówki, co, kiedy i jak publikować na Instagramie, aby zdobyć więcej obserwujących.

  6 narzędzi antyszpiegowskich do czyszczenia urządzeń

#3. Zidentyfikuj grupę docelową

Na Instagramie bardzo ważne jest określenie użytkowników, do których chcesz kierować reklamy. Możesz definiować swoich klientów na różne sposoby. Aby zidentyfikować wzorce między zachowaniami zakupowymi Twoich obserwujących w Internecie a zachowaniami Twoich obserwujących, zalecamy przeanalizowanie danych analitycznych Twojej witryny i Instagrama.

Powinieneś zbadać ich zachowanie online w Twojej witrynie i korzystanie z Instagrama. Im więcej czasu zainwestujesz w badanie danych demograficznych grupy docelowej, tym większe masz szanse na stworzenie powiązanych treści, które zachęcą do kliknięć i konwersji.

#4. Zoptymalizuj swoją biografię na Instagramie

Musisz upewnić się, że Twoja biografia na Instagramie wyróżnia się na tle konkurencji, ponieważ prawdopodobnie będzie to pierwsza rzecz, przez którą ludzie przejdą w związku z Twoją marką. Potrzebujesz czegoś więcej niż tylko uchwytu na Instagramie.

Źródło obrazu: Zara

Ponieważ masz ograniczone słowa do napisania biografii, ważne jest, aby jasno i zwięźle określić, czym zajmuje się Twoja firma, i tak. Nie zapomnij dołączyć słów kluczowych definiujących Twoją markę, aby czytelnicy mogli dokładnie zrozumieć, co reprezentujesz.

#5. Bądź konsekwentny

Spójność jest kluczem do nabrania rozpędu na dowolnej platformie mediów społecznościowych, w tym na Instagramie. Nikt nie będzie chciał śledzić żadnego profilu na Instagramie, który publikuje losowo, może raz w tygodniu. Podczas tworzenia treści mogą przyciągać nowych obserwujących, regularne robienie tego powstrzymuje ich przed odejściem.

Stworzenie kalendarza treści pomoże Ci zaplanować treść i pokazać spójne zachowanie. Ponadto możesz określić najlepszy czas na opublikowanie treści na swoim profilu na Instagramie. To wtedy większość Twoich obserwujących jest aktywna.

#6. Wybierz reklamy na Instagramie

Wdrażanie metod wzrostu organicznego zwiększy liczbę obserwujących na Instagramie w wolnym tempie. Ale jeśli chcesz przyspieszyć tempo wzrostu, reklama na Instagramie jest właściwą opcją. Płatny substytut strategii organicznych pozwala wybrać grupę docelową i promować swoje posty.

Instagram obsługuje szereg typów reklam, a mianowicie. Reklamy graficzne, reklamy karuzelowe, reklamy wideo, reklamy fabularne, reklamy na rolkach, reklamy produktowe i reklamy eksploracji. Możesz określić budżet reklamowy i zacząć korzystać z reklam na Instagramie.

Instagram to platforma społecznościowa do udostępniania zdjęć i filmów, dlatego tworzenie i publikowanie treści zatrzymujących przewijanie ma ogromne znaczenie. Działa to na dwa sposoby. Trafnie przekazuje wiadomość, którą chcesz przekazać, i zapobiega zagubieniu się Twojego pomysłu w morzu postów w kanale wiadomości użytkownika.

Niezależnie od tego, czy jesteś nowicjuszem, czy doświadczonym biznesem, będziesz chciał publikować wyjątkowe zdjęcia i filmy, które przyciągną uwagę odbiorców. Co ciekawe, istnieje kilka platform, które Ci w tym pomogą. Możesz sprawdzić najlepsze rozwiązania projektowe, aby sprostać zapotrzebowaniu na zdjęcia i infografiki, aby zaangażować obserwujących i opowiedzieć swoje historie.

  OKR a KPI: wyjaśnienie różnic

Podobnie, te narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi będą oferować ogromną pomoc w zarządzaniu, nadzorowaniu i planowaniu treści dla wielu kont na Instagramie z jednego miejsca.

Często Zadawane Pytania

Czy powinienem kupować obserwujących na Instagramie?

Każdy chce jak najszybciej zwiększyć liczbę obserwujących na Instagramie. Ze względu na ogromne zapotrzebowanie istnieje wiele usług i aplikacji innych firm, które obiecują wzrost liczby obserwujących.
Niektóre z tych aplikacji gwarantują natychmiastowy lub rozłożony w czasie wzrost sporej liczby obserwujących na Instagramie. Ale nie zaleca się kupowania obserwujących na Instagramie, jeśli cenisz swoją reputację. Jest to nieuczciwa technika, która naraża cię na shadowban na Instagramie.

Jakie są różne rodzaje treści na Instagramie?

Obecnie użytkownicy mają na Instagramie wiele alternatywnych treści, w tym:
Reels, IGTV, pojedyncze posty ze zdjęciami, karuzelowe posty ze zdjęciami, posty wideo, wideo na żywo i historie.

Jak dostać się na stronę eksploracji na Instagramie?

Aby zwiększyć swoje szanse na pojawienie się treści na stronie Eksploruj na Instagramie, wykonaj następujące czynności:
Posiadać konto publiczne
Jeśli Twój profil na Instagramie jest prywatny, nikt nie może go zobaczyć na swojej stronie Eksploruj. W końcu konto osobiste nie jest przeznaczone do uzyskiwania dostępu przez nieznajomego, więc każdy, kto cię nie obserwuje, nie może zobaczyć, co się na nim znajduje.
Dołącz popularne hashtagi i lokalizacje
Posty z hashtagami mogą pojawiać się na stronach eksploracji użytkowników po przeprowadzeniu przez nich wyszukiwania hashtagów. Oznaczając miejsca, możesz jeszcze bardziej zawęzić rynek docelowy i wyświetlać się na stronach Eksploruj, gdy szukają określonej lokalizacji. Masz większą szansę na znalezienie przez większą liczbę użytkowników w popularnej lokalizacji.

Ostatnie słowa

Cóż, to były sprawdzone taktyki, które możesz zastosować, aby doświadczyć wyjątkowego wzrostu na Instagramie. Pamiętaj, że treść jest dobra, więc zawsze staraj się wnosić coś nowego. Wysokiej jakości media w połączeniu z przemyślanymi podpisami i odpowiednimi hashtagami z pewnością zdziałają cuda.

Wreszcie, bądź konsekwentny i kreatywny, aby być świadkiem powolnego i stałego wzrostu liczby obserwujących na Instagramie.

Możesz także zapoznać się z najlepszymi harmonogramami na Instagramie, aby zaoszczędzić cenny czas i przyspieszyć rozwój swojego profilu.

x