Różnica między błędem, defektem, błędem, awarią i usterką w testowaniu oprogramowania

Testowanie oprogramowania to proces wykrywania błędów, błędów, defektów, usterek i awarii, które są rozbieżnością między oczekiwanymi a rzeczywistymi wynikami.

Niezależnie od tego, czy testujesz oprogramowanie ręcznie, czy za pomocą procedur automatycznych, te terminy pojawiają się podczas identyfikowania problemów w kodowaniu.

Identyfikując niedociągnięcia, brakujące wymagania lub błędy w oprogramowaniu, sprawiasz, że Twoje oprogramowanie jest bezbłędne i wysokiej jakości dla użytkowników.

W ten sposób zapewniasz lepsze wrażenia użytkownika, ponieważ mogą oni z łatwością korzystać z oprogramowania bez żadnych problemów i pogorszenia wydajności lub funkcjonalności.

W tym artykule wyjaśnię, czym są błędy, błędy, defekty, wady i awarie oraz różnice między tymi terminami w oparciu o ich definicje, typy, przykłady, przyczyny, cel i inne parametry.

Zaczynajmy!

Co to jest błąd?

Błąd jest powszechnie używanym terminem w tworzeniu oprogramowania. Ale nie jest to powitanie. Jest to opisane jako problem lub błąd, który może spowodować, że oprogramowanie będzie zachowywać się w inny sposób, którego nie oczekuje użytkownik lub nie jest zamierzony przez programistę.

Błędy mają ogromny wpływ na wydajność oprogramowania, od drobnych problemów, które można łatwo rozwiązać, po te duże, które mogą uniemożliwić korzystanie z aplikacji. Jednak w obu przypadkach błędy należy natychmiast rozwiązać i naprawić, aby zapewnić użytkownikom wysokiej jakości wrażenia i zbudować zaufanie.

Poważne błędy są zazwyczaj traktowane jako priorytetowe i pilne, zwłaszcza gdy istnieje ryzyko niezadowolenia użytkownika. Istnieje wiele błędów, które mogą wpływać na funkcjonalność i wydajność, ale najczęstszym rodzajem błędu jest awaria. Oznacza to, że oprogramowanie przestaje działać zgodnie z oczekiwaniami użytkowników i wyłącza się automatycznie w trakcie użytkowania.

Na przykład, gdy użytkownik napisze raport lub artykuł w edytorze tekstu i nagle się zawiesi, straci całą pracę, jeśli wcześniej nie naciśnie przycisku zapisywania. Będzie to miało negatywny wpływ na produktywność użytkownika.

Literówki to także błędy, które wydają się być drobnymi problemami, ale mogą powodować katastrofalne skutki. Nawet nieprawidłowa liczba lub niewłaściwie umieszczona litera może spowodować drastyczną zmianę zamierzonych funkcji programu.

Ponadto błąd oprogramowania zakłóca zdolność organizacji do interakcji z użytkownikami, generowania potencjalnych klientów, ułatwiania zakupów i nie tylko. Dlatego należy ją jak najszybciej wykorzenić.

Co to jest wada?

Defekt w testowaniu oprogramowania odnosi się do odchylenia lub zmienności oprogramowania od wymagań użytkowników lub wymagań biznesowych. Jest to problem w kodowaniu aplikacji, który może mieć wpływ na cały program. Zespoły testujące, wykonując różne przypadki testowe, natrafiają na defekty.

Wady produktu oznaczają nieefektywność i niezdolność aplikacji do spełnienia kryteriów i uniemożliwiają oprogramowaniu wykonanie pożądanej pracy. Dzieje się to podczas cyklu tworzenia oprogramowania przez programistów. Defekt może powstać, gdy programista lub programista popełni drobny lub poważny błąd w fazie rozwoju.

Cóż, błędy i wady mają bardzo małe różnice. W branży oprogramowania oba są uważane za usterki, które należy naprawić bezpośrednio przed wdrożeniem. Istnieje wiele rodzajów defektów, na które można się natknąć podczas cyklu tworzenia oprogramowania. Są to:

Wada arytmetyczna

Defekt arytmetyczny obejmuje defekty w wyrażeniu arytmetycznym lub znajdowanie rozwiązań niektórych wyrażeń arytmetycznych w programie. Błędy te są spowodowane głównie przez programistów pracujących nad oprogramowaniem z powodu mniejszej wiedzy lub nadmiaru pracy. Przeciążenie kodu jest również przyczyną błędów arytmetycznych, gdy programiści nie są w stanie poprawnie obejrzeć kodu.

Błędy składni

Defekty składni to najczęstsze rodzaje błędów popełnianych podczas pisania kodu. Pokazuje nawet drobny błąd w składni. Dzieje się tak, gdy programista lub programista omyłkowo skreśla symbol w programie, taki jak średnik (;), podczas pisania kodu w C++.

Wady logiczne

Wady logiczne pojawiają się podczas implementacji kodu. Gdy programista niewłaściwie myśli o rozwiązaniu lub nie rozumie jasno wymagania, takie wady się zdarzają. Dzieje się tak również wtedy, gdy programista zapomina o narożnych przypadkach. Jest to związane z rdzeniem aplikacji.

Wady wydajności

Gdy aplikacja lub system nie jest w stanie osiągnąć oczekiwanych wyników, jest to określane jako defekt wydajności. Obejmuje reakcję aplikacji podczas użytkowania przy zmiennym obciążeniu.

Wady wielowątkowości

Defekty wielowątkowości występują podczas wykonywania lub uruchamiania wielu zadań jednocześnie. Może to prowadzić do możliwości skomplikowanego debugowania. Podczas procesu wielowątkowości istnieje szansa na zakleszczenie i zagłodzenie, które skutkują awarią systemu.

Wady interfejsu

Defekty interfejsu to defekty, które występują podczas interakcji użytkowników i oprogramowania. Obejmuje skomplikowane interfejsy, interfejsy oparte na platformach lub niejasne interfejsy. Te wady uniemożliwiają użytkownikom korzystanie z oprogramowania bez wysiłku.

Co to jest błąd?

Błąd to nieporozumienie, nieporozumienie lub błąd ze strony twórcy aplikacji. Programista lub programista może czasami źle zrozumieć notację znaku lub może wpisać niewłaściwą pisownię, co skutkuje błędem w kodzie programistycznym.

Jest generowany z powodu niewłaściwej logiki, składni lub pętli, które mogą znacząco wpłynąć na wrażenia użytkownika końcowego. Zasadniczo błąd oblicza się przez rozróżnienie wyników oczekiwanych od wyników rzeczywistych. Wewnątrz programu, gdy pojawia się taki scenariusz, zmienia on funkcjonalność aplikacji, prowadząc do niezadowolenia klienta.

Błąd pojawia się z kilku powodów, ale prowadzi do problemu w kodzie aplikacji. Mogą to być problemy projektowe, problemy z kodowaniem lub problemy ze specyfikacją systemu. Różni się nieco od wad.

Funkcjonalność jest głównym kryterium oprogramowania, ale czasami oprogramowanie prowadzi do błędów funkcjonalnych, gdy coś jest niezręczne, niemożliwe, mylące lub trudniejsze. Typy błędów to:

  • Podczas komunikacji z aplikacji do użytkownika mogą wystąpić błędy komunikacji. Na przykład brak menu w oprogramowaniu, brak instrukcji pomocy, brak przycisku zapisywania itp.
  • Brakujący błąd polecenia jest kolejnym częstym błędem wśród programistów ze względu na niską prędkość pisania, krótkie terminy lub więcej. Dane wyjściowe programu różnią się, jeśli brakuje niektórych poleceń.
  • Niepoprawne gramatycznie zdania i błędnie napisane słowa są częstymi błędami występującymi w każdym kodzie aplikacji. Gdy błąd jest obsługiwany w sposób znaczący i przejrzysty, można go zredukować podczas testowania.
  • Błędy obliczeniowe występują z powodu błędów kodowania, złej logiki, nieprawidłowych formuł, problemów z wywołaniem funkcji, niezgodności typów danych i nie tylko.

Co to jest awaria?

Czasami podczas wykonywania programu system generuje nieoczekiwane wyniki, które mogą prowadzić do awarii aplikacji. W pewnych sytuacjach lub środowiskach defekty mogą być przyczyną niepowodzenia, a czasami przyczyny mogą się różnić.

Nie każda wada skutkuje awariami. Na przykład defekty w martwym kodzie nie spowodują awarii. Może to być również spowodowane innymi przyczynami. Co więcej, niejednokrotnie warunki środowiskowe, w tym silne pole magnetyczne, zanieczyszczenia, pola elektroniczne, rozbłyski promieniowania itp., mogą powodować awarię oprogramowania układowego lub sprzętu.

Awaria może się również zdarzyć z powodu błędów ludzkich podczas interakcji z oprogramowaniem. Na przykład awaria oprogramowania może wystąpić, jeśli człowiek wprowadzi nieprawidłową wartość wejściową. Jednak awaria może być również celowo spowodowana w systemie przez osobę fizyczną.

Jeśli chodzi o awarie oprogramowania, należy zrozumieć kilka kwestii:

  • Podczas testowania oprogramowania, jeśli tester nie jest pewien, czy dana sytuacja jest awarią, czy nie, można to nazwać incydentem. Incydent wymaga następnie dalszych testów, aby potwierdzić, czy defekt jest przyczyną awarii, czy z innych powodów, takich jak nieprawidłowe dane wejściowe, niekorzystne środowisko i brak wiedzy na temat jego funkcjonalności.

Incydenty te są zgłaszane i wysyłane do programistów, aby mogli przeanalizować incydent i potwierdzić przyczynę niepowodzenia.

  • Awaria to termin, który pojawia się po etapie produkcji oprogramowania. Aby ocenić jakość oprogramowania, należy je odpowiednio sprawdzić przed wdrożeniem, ponieważ jakość ma ogromne znaczenie w zwiększaniu zaufania klientów, co skutkuje lepszym biznesem.

Awarię można jednak zidentyfikować w aplikacji dopiero po wykonaniu wadliwej części. Jeśli wadliwe części nie zostały w ogóle wykonane, nie mogą one spowodować żadnej awarii.

Co to jest usterka?

Usterka to niezamierzone lub nieprawidłowe zachowanie aplikacji. Powoduje to ostrzeżenie w programie. Nieleczona może prowadzić do błędów w działaniu wdrożonego kodu. Jeśli różne komponenty kodu aplikacji są od siebie zależne, błąd to taki, który może powodować problemy w wielu komponentach.

Drobna usterka może skutkować błędem wysokiej klasy. Błędowi można zapobiec, stosując techniki programowania, metodologie programowania, recenzowanie i analizę kodu.

Oto różne rodzaje błędów w testowaniu oprogramowania, takie jak:

  • Błąd algorytmu: Występuje, gdy logika lub algorytm komponentu nie jest w stanie zapewnić jednoznacznego wyniku dla danego wejścia z powodu błędnych kroków przetwarzania. Ale można temu łatwo zapobiec, sprawdzając dysk.
  • Błąd składni: Występuje, gdy w kodzie używana jest niewłaściwa składnia. Pojedynczy błąd składni może skutkować zerowym wyjściem lub niepowodzeniem.
  • Błąd obliczeniowy: Występuje, gdy implementacja dysku jest nieprawidłowa lub nie jest w stanie obliczyć pożądanego wyniku. Na przykład połączenie zmiennych zmiennoprzecinkowych i całkowitych może dać nieoczekiwany wynik.

  • Błąd synchronizacji: Gdy aplikacja nie odpowiada po awarii programu, nazywa się to błędem synchronizacji.
  • Błąd dokumentacji: Prawidłowa dokumentacja mówi, co faktycznie robi program. Błąd dokumentacji występuje, gdy program nie jest zgodny z dokumentacją.
  • Błąd przeciążenia: programiści używają struktur danych, takich jak kolejka, stos i tablica, do celów związanych z pamięcią w programach. Gdy użytkownik zapełni pamięć i użyje jej ponad pojemność, doprowadzi to do błędu przeciążenia.
  • Błąd sprzętowy: Ten typ błędu występuje, gdy określony sprzęt nie działa prawidłowo dla żądanego oprogramowania.
  • Błąd oprogramowania: Ten rodzaj błędu występuje, gdy określone oprogramowanie nie działa lub nie obsługuje platformy lub systemu operacyjnego.
  • Błąd pominięcia: Gdy kluczowy aspekt jest niewłaściwie umieszczony lub nieobecny w programie, pojawia się błąd pominięcia. Na przykład inicjalizacja zmiennej nie jest wykonywana w punkcie początkowym.
  • Błąd prowizji: Gdy wyrażenie jest błędne, pojawia się błąd prowizji. Na przykład liczba całkowita jest inicjowana przez float.

Jednak wdrożenie odpowiednich technik może łatwo uniknąć błędu w programie. Te techniki i procedury muszą być dostosowane do zamierzonych specyfikacji oprogramowania i sprzętu, języków programowania, algorytmów itp.

Dlaczego ludzie mylą te terminy?

Błąd, defekt, błąd, awaria i usterka są często używane jako ogólne synonimy. Ale testowanie oprogramowania różni się w zależności od ich zachowania.

Błąd to błąd popełniony przez programistę. Defekt nazywamy błędem wykrytym podczas cyklu rozwoju. Błąd to usterka wykryta podczas cyklu testowania. Awarię określa się, gdy program nie spełnia kryteriów. Przyczyną awarii jest usterka.

Jednak terminy te są używane w inny sposób, aby zdefiniować problemy w kodzie.

Zrozummy te terminy na przykładzie z życia:

Wyobraź sobie, że Twój samochód nie działa i zabierasz go do mechanika. Narzekasz, że samochód nie jeździ (użytkownik zgłasza awarię). Mechanik sprawdza samochód i ustala problem (wadę). Problem (błąd) polegał na tym, że kierowca włożył diesla do silnika benzynowego (tester wykrył awarię) – była to wina użytkownika.

Błąd vs defekt vs błąd vs awaria vs usterka: różnice

Teraz, gdy masz już pewne pomysły na temat tych terminów, zrozummy kilka kluczowych różnic między nimi w testowaniu oprogramowania:

BugDefectErrorFailureFaultBłąd odnosi się do defektów, informujących, że oprogramowanie nie działa zgodnie z oczekiwaniami.Defekt to odchylenie między oczekiwanym a rzeczywistym wyjściem. Błąd to problem lub błąd popełniony przez programistę podczas pisania kodu, w wyniku którego kompilacja i wykonanie nie powiodły się. Awaria to połączenie różnych defektów, które prowadzą do awarii sprzętu i oprogramowania, co skutkuje brakiem odpowiedzi systemu. Usterka to ta, która powoduje awarię oprogramowania i uniemożliwia mu wykonanie zamierzonych zadań. Inżynierowie testowi go podnoszą. Jest identyfikowany przez inżynierów testowych i jest rozwiązywany przez programistów lub programistów. Inżynierowie testów automatycznych i programiści go podnoszą. Testerzy znajdują awarię w fazie rozwoju. Użytkownicy ją znajdują. i błędy algorytmiczne.Sklasyfikowane jako krytyczne, drobne, poważne i trywialne.Typy błędów to błąd składniowy, błąd ekranu interfejsu użytkownika, błąd kontroli przepływu, błąd sprzętowy, błąd obliczeń i inne.Brak typówTypy to błędy logiki biznesowej, błędy logiczne błędy, błędy funkcjonalne, błędy GUI, błędy bezpieczeństwa, błędy sprzętowe i inne. Jest to spowodowane brakiem logiki, nadmiarowymi kodami i błędną logiką. Jest to spowodowane nieprawidłowym wprowadzaniem danych, błędami w radzeniu sobie i nie tylko. Jest to spowodowane błędem kodu, niemożnością wykonania, niejednoznacznością w logice kodu, błędnym projektem , błąd logiczny itp. Jest to spowodowane błędami systemowymi, błędami ludzkimi i zmiennymi środowiskowymi. Jest to spowodowane złym projektem, nieprawidłową logiką itp. Aby zapobiec błędom, należy wdrożyć programowanie oparte na testach, dostosować ulepszone praktyki tworzenia kodu i nie tylko. Aby zapobiec defektom, należy wdrożyć nieszablonowe metody programowania i stosować prawidłowe i podstawowe praktyki kodowania oprogramowania. Aby zapobiec błędom, musisz przeprowadzać wzajemne recenzje, sprawdzać poprawki błędów, poprawiać ogólną jakość aplikacji i nie tylko. Aby zapobiec niepowodzeniu, musisz potwierdzić ponowne testowanie procesu, przejrzeć wymagania, skategoryzować problemy i ocenić błędy. Aby zapobiec błędom, należy przejrzeć dokumenty i zweryfikować projekt aplikacji oraz poprawność kodowania.

Wniosek

Błędy, defekty, błędy, awarie i usterki wpływają na różne części aplikacji i mają ogromny wpływ na jej użytkowanie. Spowalniają one wydajność i doskonałość oprogramowania, powodując niezadowolenie klientów.

Dlatego należy natychmiast zapobiegać tym problemom w każdym projekcie oprogramowania, aby Twoje oprogramowanie działało optymalnie, a jego zapotrzebowanie pozostawało na szczycie rynku.

Możesz również zapoznać się z niektórymi narzędziami do testowania oprogramowania.