Rzeczywistość mieszana wyjaśniona w 5 minut lub mniej

Rozpoczęła się era rzeczywistości mieszanej! Zrewolucjonizuje zakupy, edukację, opiekę zdrowotną, szkolenia zawodowe, produkcję i eksplorację kosmosu!

Pogoń za cyfrową rzeczywistością dała nam wiele niesamowitych gadżetów technologicznych, takich jak Google Cardboard, Google VR, Meta Quest i nie tylko. Jednak postęp nie skończył się tylko na tym. Możesz teraz wchodzić w interakcje w mieszanych mediach wirtualizacji i rzeczywistości.

Ludzie nazywają to MR i przyciąga wiele oczu i inwestycji. Czytaj dalej, aby nauczyć się rzeczywistości mieszanej w prostym języku, aby móc zastosować tę wiedzę w swojej karierze, zawodzie, biznesie lub po prostu dla rozrywki.

Co to jest rzeczywistość mieszana (MR)?

Rzeczywistość mieszana to wszystkie technologie pomiędzy środowiskiem rzeczywistym a rzeczywistością rozszerzoną. Łączy rzeczywistość wirtualną, rzeczywistość rozszerzoną i interaktywność w rzeczywistości rozszerzonej.

Podczas gdy wirtualna i rozszerzona rzeczywistość to tylko jeden ze sposobów, bardziej jak monolog, MR to dialog między Tobą a Twoimi zasobami cyfrowymi w prawdziwym świecie.

Tutaj możesz wchodzić w interakcje z treściami cyfrowymi w fizycznym świecie i tworzyć znaczące działania. Na przykład stosowanie filtrów AR na Instagramie i tworzenie zabawnych zdjęć lub filmów to najbardziej udane przykłady rzeczywistości mieszanej.

Badacze w tej dziedzinie odkryli, że rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona mają ograniczone możliwości monetyzacji. Technologie te miałyby ogromny wpływ na dziedzinę rozrywki i nieco na branżę edukacyjną.

Jednak MR ma wpływ na większość scenariuszy biznesowych, które wykorzystują treści cyfrowe z sieci i chcą udostępniać te treści swoim klientom w fizycznej konfiguracji.

Co to jest portal rzeczywistości mieszanej?

Źródło obrazu: Microsoft

Najbardziej dostępnym i niezawodnym przykładem MR w dzisiejszych czasach jest aplikacja Mixed Reality Portal firmy Microsoft Corporation. Możesz pobrać i zainstalować aplikację ze sklepu Microsoft Store dla dowolnego komputera z systemem Windows 10 lub nowszym.

Jednak aplikacja wymaga zestawu słuchawkowego VR lub zestawu słuchawkowego MR, zanim będzie można w pełni wykorzystać jej potencjał. W chwili pisania tego tekstu aplikacja MR Portal dla systemu Windows obsługiwała urządzenia do noszenia, takie jak HP Reverb G2, Microsoft HoloLens 2, Microsoft HoloLens, Magic Leap One, Occipital Bridge itp.

Wraz z którymkolwiek z wymienionych urządzeń do noszenia potrzebujesz także komputera do gier, dostępu do biblioteki gier VR SteamVR oraz AltspaceVR do pracy w szkole lub biurze w konfiguracji wirtualnej. Do użytku profesjonalnego firma Microsoft uruchomiła również aplikację Microsoft Mesh dla aplikacji Teams.

Zalety rzeczywistości mieszanej

Podstawową przewagą MR nad wszystkimi innymi dziedzinami rzeczywistości cyfrowej jest to, że ma szerokie możliwości zastosowań biznesowych. Nie skupia się tylko na rozrywce, takiej jak gry i oglądanie wideo.

Oprócz możliwości monetyzacji tej technologii, oto inne godne uwagi zalety rzeczywistości mieszanej:

Twórz treści cyfrowe

Możesz nakładać płótno sztuki cyfrowej na obiekty fizyczne i tworzyć dokładne repliki w ciągu kilku sekund do publikowania online na stronach internetowych, YouTube, mediach społecznościowych i nie tylko.

Produkuj obiekty fizyczne

Fabryki dóbr konsumpcyjnych, pojazdów i urządzeń, które potrzebują ludzi do precyzyjnego montażu lub pracy fizycznej, mogą korzystać z technologii nowej generacji, aby zminimalizować koszty produkcji. Jeden handlowiec może wykonywać pracę zdalnie i sterować tysiącami ramion robotów za pomocą urządzeń do noszenia i kontrolerów MR.

Zmniejsz koszty podróży służbowych

Rzeczywistość mieszana przynosi pieniądze z jednego końca i zatrzymuje wydatki z drugiego końca. Firmy mogą używać produktów Microsoft Mesh i HoloLens do organizowania spotkań biznesowych przypominających rzeczywiste. Profesjonaliści nie muszą pokonywać dużych odległości, aby uczestniczyć w spotkaniach.

Zmniejsz wydatki marketingowe

Wydarzenia marketingowe, takie jak marketing terenowy i marketing empiryczny, pochłaniają miliony dolarów w budżecie. Gdy MR będzie łatwo dostępny jak smartfony, docelowi odbiorcy będą mogli uczestniczyć w takich wydarzeniach marketingowych w zaciszu własnego domu. Ostatecznie dom biznesowy zaoszczędzi sporo na wydatkach marketingowych.

Popraw jakość obsługi klienta

Centra handlowe i punkty sprzedaży mogą poprawiać doświadczenia konsumentów, oprowadzając ich po terenie.

Projekty rozwoju oprogramowania, stron internetowych i aplikacji mogą zaprosić kilku użytkowników do testowania produktów na różnych etapach rozwoju Agile poprzez zdalne uczestnictwo i dyskusje oparte na MR.

Wyzwania w rzeczywistości mieszanej

Rzeczywistość mieszana to wciąż rozwijająca się technologia. Chociaż wielu producentów sprzętu wprowadziło gadżety do noszenia, mają one swoje własne ograniczenia.

Według Expert Market Research wartość globalnego rynku rzeczywistości mieszanej wyniosła w 2020 roku 681 milionów dolarów. W latach 2023-2028 rynek będzie dalej rósł z CAGR na poziomie 77%. W 2026 r. osiągnie kamień milowy wartości rynkowej w wysokości 20 708 mln USD.

Większość pieniędzy będzie pochodzić z inwestycji mających na celu rozwiązanie następujących problemów:

Mapowanie środowiska

Mapowanie współrzędnych środowiskowych i umieszczanie obiektów 3D w tej przestrzeni to technologia, która jest w fazie rozwoju. Firmy muszą opracowywać łatwiejsze i bardziej niezawodne systemy mapowania przestrzennego.

Mapowanie ludzkich działań

Odwzorowywanie działań użytkowników i dynamiczne dostosowywanie całego środowiska 3D to kolejne wyzwanie.

dźwięk przestrzenny

Wytwarzanie dźwięku przestrzennego i sprzęt odsłuchowy są kosztowne i nie są powszechnie dostępne.

Pozycjonowanie i lokalizowanie obiektów i użytkowników

Skoordynowanie środowiska wirtualnego i fizycznego z przestrzennymi danymi mapowania środowiska i użytkownika ma swoje ograniczenia.

Tworzenie i interakcja zasobów 3D

W warunkach testowych można stworzyć kilka obiektów 3D i pokazać, że koncepcja rzeczywistości mieszanej jest wykonalna. Ale kiedy technologia trafi na rynek, będzie musiała stworzyć miliardy trójwymiarowych replik świata fizycznego. Dlatego modelowanie 3D na dużą skalę jest kolejnym wąskim gardłem.

Koszt

Gadżety takie jak Microsoft HoloLens 2, HP Reverb G2, Microsoft HoloLens, Magic Leap One itp. mają wyższą cenę. Nie mówiąc już o tym, że smartfony z roku na rok stają się coraz droższe.

Dodatkowo oprogramowanie rozszerzonej rzeczywistości, internet, sieć 5G itp. również stają się coraz bardziej niedostępne.

Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i duże zbiory danych

Rzeczywistość mieszana będzie szeroko wykorzystywać sztuczną inteligencję (AI), uczenie maszynowe (ML) i duże zbiory danych, aby zapewnić bezproblemową obsługę, jakiej oczekujesz. Domeny te mają jednak ograniczenia i potrzebujemy dalszych ulepszeń.

Długotrwałe badania i rozwój (B+R)

Proces badawczo-rozwojowy jest kosztowny i długotrwały. Wytworzenie małego, opłacalnego produktu (MVP) w domenie rzeczywistości mieszanej może zająć startupowi lata.

Szkolenie istniejącej siły roboczej

Firmy muszą również prowadzić szeroko zakrojone kampanie, aby przeszkolić obecnych pracowników w zakresie sprzętu i oprogramowania rzeczywistości mieszanej.

Według Banku Światowego na świecie jest 3,45 miliarda pracowników. Nawet jeśli planujemy szkolić tylko wykwalifikowanych pracowników, mówimy o milionach pracowników.

Dostępność

Kiedy firmy będą upubliczniać marketing produktów i usług rzeczywistości mieszanej, znajdą bardzo niewielu użytkowników, którzy są wystarczająco obeznani z technologią, aby korzystać z tej technologii. Stworzenie pokaźnej bazy konsumentów zajęłoby lata budowania świadomości i szkoleń.

Jak działa rzeczywistość mieszana?

MR działa głównie w obecności zestawu słuchawkowego MR, wydajnego komputera i ręcznych kontrolerów.

Gogle MR zawierają sprzęt, który wizualizuje holograficzne projekcje treści 3D na ekranie LCD tych samych gogli. Korzystając z przestrzennego mapowania otoczenia i kontekstu, gogle nakładają grafikę 3D, dzięki czemu całość wygląda kontekstowo.

Podobnie jak interakcja wieloryba i wody oceanu z boiskiem do koszykówki w szkole pokazana powyżej na filmie.

Zestaw słuchawkowy MR łączy się z komputerem źródłowym przez Wi-Fi. Komputer źródłowy przetwarza wszystkie prace obliczeniowe i renderowanie 3D za pomocą aplikacji MR, takiej jak Mixed Reality Portal.

Większość gogli jest również wyposażona w słuchawki douszne z dźwiękiem przestrzennym, dzięki czemu możesz doświadczyć dynamicznego dźwięku, którego można doświadczyć tylko w prawdziwym środowisku.

Aby jeszcze bardziej poprawić wrażenia użytkownika, niektóre konfiguracje MR mogą zawierać następujące akcesoria:

  • LiDAR dla smartfonów do tworzenia doświadczeń MR
  • Bieżnie, czujniki ruchu, kombinezony i kamery jako urządzenia wejściowe
  • Udoskonalone systemy oświetleniowe i dźwiękowe w nowoczesnych salach rezonansu magnetycznego
  • Modelowanie 3D oparte na sztucznej inteligencji w oprogramowaniu MR

Godne uwagi zastosowania rzeczywistości mieszanej

Rzeczywistość rozszerzoną można znaleźć już w poniższych scenariuszach. Twórcy sprzętu i oprogramowania badają większy zakres w miarę dojrzewania technologii:

  • Firmy mogą sprzedawać swoje produkty bezpośrednio w gadżetach AR i MR użytkowników.
  • Konsumenci mogą wirtualnie uzyskiwać dostęp do produktów z Twoich półek i wchodzić z nimi w interakcję.
  • Nauczyciele mogą skuteczniej uczyć uczniów, pokazując trójwymiarowe wersje treści nauczania w kontekście rzeczywistego środowiska.
  • Ludzie mogą wyruszać na przygody w zaciszu własnego domu, korzystając z urządzeń do noszenia i oprogramowania MR.
  • Firmy mogą szkolić ogromną siłę roboczą z domu. Następnie nazywaj tylko tych pracowników, którzy pomyślnie przejdą i zminimalizuj koszty zatrudnienia.

Wykorzystanie Hololens 2 przez Airbusa. Źródło obrazu: Microsoft

  • Według Microsoftu, Airbus używa Microsoft Hololens 2 i Azure Mixed Reality do szybszego budowania samolotów.
  • Kolejna wiadomość od Microsoftu mówi, że armia amerykańska wykorzysta technologię HoloLens firmy Microsoft do produkcji zaawansowanych technologicznie gogli dla piechoty.
  • Podczas krytycznych procedur chirurgicznych chirurdzy medyczni mogą używać zestawów słuchawkowych MR zasilanych promieniowaniem rentgenowskim, aby wizualizować narządy wewnętrzne pacjenta wyraźniej niż istniejące technologie.
  • Uczelnie medyczne mogą zacząć używać zestawów MR na zajęciach praktycznych i teoretycznych, podczas których studenci medycyny muszą wchodzić w interakcje z narządami pacjentów w przestrzeni 3D.
  • Wkrótce w Twoich dłoniach pojawią się komputery ubieralne oparte na MR, które mogą nakładać listy rzeczy do zrobienia na lodówkę lub wirtualne dokumenty na stole.

Rzeczywistość mieszana kontra rzeczywistość rozszerzona

Podobieństwa

AR i MR mają następujące cechy:

  • MR został opracowany na AR. Możesz nazwać MR następną iteracją AR.
  • Nakładanie obiektów 3D w środowisku fizycznym za pomocą ekranów cyfrowych
  • Używaj treści holograficznych lub innych treści 3D
  • Używaj zestawów słuchawkowych, kontrolerów i komputerów do dostarczania treści w półwirtualnym środowisku
  • Wykorzystanie mapowania przestrzennego, dźwięku przestrzennego itp.

Różnice

Chociaż MR wyewoluował z AR, istnieją również pewne różnice, a są one następujące:

  • W rzeczywistościach mieszanych można wchodzić w interakcje z obiektem 3D, obracając, rozdzielając, rozdzielając, nosząc, naprawiając i tak dalej. Wręcz przeciwnie, AR będzie tylko nakładać lub nakładać treści 3D na różne obiekty środowiskowe. Interakcja nie jest dostępna.
  • MR jest bardziej zaawansowany niż AR i zużywa dużo mocy przetwarzania danych i grafiki. Z drugiej strony AR jest stosunkowo starą technologią niż MR i wymaga mniej przetwarzania sprzętowego niż MR.
  • MR ma wiele rzeczywistych zastosowań w różnych branżach. Wręcz przeciwnie, AR jest najbardziej przydatny w rozrywce, mediach społecznościowych i grach.

Rzeczywistość mieszana kontra rzeczywistość wirtualna (VR)

Podobieństwa

Oto cechy technologiczne wspólne dla MR i VR:

  • Zestaw słuchawkowy do noszenia
  • Gogle podłączone do komputera PC lub smartfona
  • Kontroler
  • Czujniki dotykowe do sterowania zestawem słuchawkowym

Różnice

Oto punkty, w których MR i VR różnią się:

  • MR wykorzystuje znacznie większe możliwości przetwarzania niż VR
  • MR nakłada wirtualne treści na fizyczne pokoje, biura, areny gier itp. Z drugiej strony VR tworzy całkowicie wirtualne środowisko, w którym wszystko jest generowane komputerowo.

Przyszłość rzeczywistości mieszanej

W najbliższych dniach MR będzie coraz lepszy i tańszy ze względu na:

  • Powszechna dostępność sieci 5G i konkurencyjne ceny, gdy na rynku pojawia się wielu graczy
  • Producenci smartfonów i tabletów wdrożą technologię Light Detection and Ranging (LiDAR), która zwiększa możliwości urządzeń AR
  • Zestawy słuchawkowe AR i hologramowe będą zawierały więcej funkcji za niższą cenę
  • Firmy znormalizują przypadki użycia i opublikują standardowe protokoły operacyjne (SOP) dla odpowiednich branż i przypadków użycia

Opinia o rzeczywistości mieszanej: nota od autora

MR będzie się rozprzestrzeniać podobnie jak internet i smartfony. Będzie to jednak wymagało miliardów inwestycji, zanim inwestorzy będą mogli zobaczyć pewne zyski.

Jeśli jesteś firmą, możesz uczestniczyć w warsztatach i webinarach, aby poznać przypadki użycia i zakres biznesowy, aby móc czerpać zyski z inwestycji, które dopiero nadejdą.

Podobnie, jeśli jesteś świeżo upieczonym absolwentem informatyki lub informatyki, idź po certyfikaty i umiejętności, abyś mógł przyczynić się do projektów rozwojowych.

Podsumowanie

Rzeczywistość mieszana to zupełnie nowa koncepcja, która szybko zdobywa zaufanie konsumentów i inwestorów. Zmieni sposób, w jaki postrzegamy rozrywkę, gry, opiekę zdrowotną, sport, podróże, zakupy, zajęcia w miejscu pracy i wszystko inne, co jest interesujące dla biznesu.

Aby zachować aktualność w tej dziedzinie, musisz również zapoznać się z trendami rzeczywistości rozszerzonej i poznać najlepsze zestawy słuchawkowe VR, aby z bliska doświadczyć rozszerzonej rzeczywistości.