SEO dla małych firm: krótki przewodnik

Małe firmy potrzebują obecności w Internecie. Aby to osiągnąć, będziesz chciał użyć najskuteczniejszych taktyk i strategii marketingu cyfrowego.

Czy wiesz, że 32 miliony małych firm stanowią 99,9% gospodarki USA?

A wraz ze wzrostem zainteresowania otwieraniem nowych firm — zwłaszcza od początku pandemii — jako właściciel małej firmy stajesz przed dwoma wyzwaniami:

  • przyspieszona cyfryzacja produktów i usług (wszystko dzięki rosnącej liczbie konsumentów preferujących zakupy online);
  • rosnąca konkurencja ze strony zarówno większych, jak i mniejszych marek, które odnoszą sukcesy w Internecie.
  • Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak korzystać z optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), aby uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarce Google i uzyskać więcej odwiedzających witrynę — którzy mogą stać się płacącymi klientami.

    Dlaczego warto wybrać SEO

    Możesz się zastanawiać, dlaczego SEO jest warte twojego czasu i zasobów.

    Cóż, trudno konkurować z większymi markami, które mają spore budżety marketingowe i mogą więcej inwestować w reklamy, media społecznościowe i doświadczonych specjalistów od marketingu.

    Z drugiej strony wyszukiwanie opiera się na algorytmach, których możesz się nauczyć. Opanowując kilka zasad, możesz osiągnąć wysokie pozycje na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

    SEO zapewnia również długoterminową strategię rozwoju, ponieważ może pomóc Ci być widocznym dla użytkowników, nawet jeśli ograniczysz wydatki na reklamę lub treści w mediach społecznościowych.

    Oczywiście nie jest łatwo zdobyć najwyższe pozycje w SERP, gdy rywalizujesz z bardziej uznanymi graczami. Twoja organiczna widoczność może zająć trochę czasu. Ale inwestycja w SEO nadal będzie się opłacać.

    SEO pomoże Ci zaistnieć przed potencjalnymi konsumentami dokładnie wtedy, gdy Cię potrzebują. Więc zacznijmy!

    Zacznij budować swoją obecność w sieci

    SEO jest często uważane za dość techniczny aspekt marketingu cyfrowego. Masz do czynienia z algorytmami Google, słowami kluczowymi, szybkością witryny i innymi rzeczami, które składają się na niekreatywną stronę marketingu.

    Ale kiedy zarządzasz mniejszą witryną, nie musisz mieć dużego zespołu technicznego SEO, zwłaszcza jeśli robisz rzeczy od samego początku.

    Oznacza to, że fundamenty, które położysz pod swoją obecność w Internecie, opłaci się na dłuższą metę, pomagając Ci spędzać kilka godzin w tygodniu na SEO, zamiast wymagać dedykowanego zespołu.

    Poniższe kroki pomogą Ci zbudować ten fundament dzięki najlepszym praktykom SEO.

    Psst.. Wymienię różne narzędzia, które pomogą Ci po drodze. Ponieważ Semrush jest znanym, przyjaznym dla małych firm rozwiązaniem do zarządzania wszystkimi rzeczami w Internecie, zobaczysz to częściej niż reszta.

    #1: Zbuduj witrynę przyjazną SEO i użytkownikom

    Po pierwsze, musisz upewnić się, że Twoja witryna ma czystą architekturę zgodną z zasadami mobile-first.

    Dobrze zbudowana struktura witryny oznacza po prostu, że masz linki między stronami (interlinki). Ułatwia to robotom indeksującym i użytkownikom płynne przeglądanie witryny bez odłączania stron.

    Oto architektura witryny, która prawdopodobnie nie doprowadzi do najlepszych rankingów:

    Źródło obrazu: Backlinko

    A oto, co powinieneś zamiast tego zbudować:

    Źródło obrazu: Backlinko

    Powyższy obrazek pokazuje przejrzystą strukturę witryny, w której strona główna łączy się z podstronami (zazwyczaj podkategoriami), które następnie prowadzą do mniejszych stron, które rozwijają Twój podtemat.

    Wskazówka 1: Utwórz mapę witryny, która pomoże botom przeglądać witrynę i indeksować Twoje strony. Jeśli niektóre strony są przeznaczone wyłącznie do użytku wewnętrznego i nie powinny pojawiać się w wynikach wyszukiwania, zaznacz to w pliku robotst.txt.

    Porada 2: Upewnij się, że wszystkie Twoje strony mają wewnętrzne linki prowadzące do nich. Posiadanie osieroconej strony (strony, która jest „ukryta” po zbyt wielu kliknięciach) może spowodować, że Twoja strona nigdy nie zostanie znaleziona przez boty lub odwiedzających. A to oznacza utratę ruchu, który mogłeś uzyskać.

    Audytorzy stron internetowych, tacy jak narzędzie Site Audit firmy Semrush, mogą pomóc w łatwym wykryciu takich stron i rozwiązywaniu problemów.

    Źródło: narzędzie Site Audit firmy Semrush (raport z linków wewnętrznych)

    #2. Skonfiguruj swoje Analytics

    To strona wyników Google, na której chcesz być widoczny, więc żadne zadanie SEO nie może zostać wykonane bez analiz i statystyk wydajności pochodzących z samej wyszukiwarki.

    Upewnij się więc, że wszystko jest skonfigurowane w Google Analytics i Google Search Console.

    Możliwe, że masz je automatycznie połączone, ale upewnij się, że sprawdziłeś to dwukrotnie. Te dwa natywne narzędzia analityczne Google zbierają i zbierają cenne informacje o witrynie, które pomagają podejmować bardziej oparte na danych decyzje dotyczące Twojej przyszłej strategii:

    • Dane Google Analytics pomagają precyzyjnie monitorować wydajność witryny — możesz zobaczyć wszystko, od dynamiki ruchu po konwersje. Możesz go również użyć, aby lepiej zrozumieć, jacy użytkownicy odwiedzają Twoją witrynę.
    • Google Search Console odzwierciedla sposób, w jaki robisz rankingi. Możesz go użyć do pokierowania planem przeszukiwania i indeksowania oraz zbadania problemów z witrynami utrudniającymi wydajność.

    Wskazówka 3: chociaż Google Search Console pokazuje niektóre z największych problemów z Twoją witryną, nie jest w stanie rozwiązać wszystkich problemów z witryną. Aby zapewnić pełną kondycję witryny, musisz skorzystać z kompleksowego audytora witryny, który przeprowadzi wszystkie kontrole, jakie można sobie wyobrazić. Narzędzie Site Audit firmy Semrush identyfikuje wszystkie problemy i pokazuje, jak je naprawić.

    Źródło: narzędzie Site Audit firmy Semrush

    #3. Zdobądź swoje miejsce w wynikach lokalnych

    Ponieważ mówimy tutaj o podstawach SEO dla małych firm, posiadanie profilu firmy Google (GBP) jest absolutną koniecznością.

    Zazwyczaj jest to najważniejsza funkcja dla firm działających lokalnie (np. lokalna pralnia lub kawiarnia). Nawet firmy, które są online (ale wymagają fizycznego kontaktu z klientami) mogą i powinny mieć profil Google Business.

    GBP pomaga Twojej firmie pojawiać się w wynikach wyszukiwania lokalnego (np. „hydraulik blisko mnie”) i pojawiać się w wykazach w Mapach Google.

    Wskazówka 4: Mapy Google mogą już zawierać niektóre informacje o Twojej firmie, ale możesz zgłosić prawa do wpisu o firmie i mieć większą kontrolę nad tym, jakie informacje są wyświetlane za pomocą GBP.

    Postaraj się dodać jak najwięcej informacji o firmie, ponieważ użytkownicy mogą podejmować decyzje na podstawie Twojego profilu w wynikach mapy. Wymień swój asortyment produktów i usług, ceny i funkcje specjalne (np. wejście dla wózków inwalidzkich, restauracja z psem itp.) — najlepiej to wszystko podkreślić.

    #4: Znajdź skuteczne słowa kluczowe do kierowania

    Pierwszą rzeczą, którą zobaczysz, gdy dowiesz się, jak zbudować skuteczną obecność SEO dla swojej firmy, jest to, że słowa kluczowe są dużą częścią umowy.

    Wyszukiwanie opiera się zasadniczo na słowach kluczowych. Ludzie wpisują coś w pasku wyszukiwania Google (zapytania), a wyszukiwarka zwraca wyniki, które najlepiej pasują do żądania.

    Oznacza to, że jeśli ktoś wyszukuje w Google „najlepszy hydraulik w mojej okolicy” i znajduje się w San Jose (i tam też się znajdujesz), powinieneś kierować reklamy na słowo kluczowe „hydraulik San Jose”.

    Brzmi prosto, ale SEO można dopracować. Przybliżone słowa kluczowe mogą być trudnym celem i trudną wygraną — wszyscy hydraulicy w San Jose również próbują wyświetlać się dla tego słowa kluczowego. Musisz więc przeprowadzić inteligentne badanie słów kluczowych, aby znaleźć bardziej niszowe hasła wyszukiwania, które mogą zapewnić widoczność i ruch, ale są również możliwe do konkurowania.

    Istnieją specjalne narzędzia do badania słów kluczowych, które mogą pomóc w identyfikacji nisko wiszących owoców.

    Uwaga: możesz skorzystać z wybranego narzędzia propozycji słów kluczowych, aby skorzystać z poniższych wskazówek. Ale jeśli nadal myślisz o najlepszej opcji, możliwości badania słów kluczowych i dokładność danych Semrush są bezsporne.

    Znajdź słowa kluczowe, na które wyświetlają się konkurenci

    Jeśli przeprowadzisz proste wyszukiwanie w Google swojej firmy — np. „Najlepszy hydraulik w San Jose” — zobaczysz listę witryn, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania.

    W większości przypadków te witryny będą twoją najtrudniejszą konkurencją, więc powinieneś zbadać, co robią, aby zdobyć najwyższe miejsca.

    Za pomocą raportu Organic Research możesz zobaczyć słowa kluczowe, które przynoszą większość ich organicznego sukcesu. Po prostu wprowadź witryny rywali do narzędzia i przejrzyj listę ich najlepszych organicznych słów kluczowych.

    Źródło: raport Semrush Organic Research

    Wykorzystaj najlepsze słowa kluczowe konkurencji jako wstępny pomysł na własną strategię słów kluczowych.

    Aby rozwinąć te pomysły, możesz przeprowadzić dalsze badania za pomocą narzędzia Przegląd słów kluczowych. Pamiętaj, aby przejrzeć pytania i powiązane słowa kluczowe dotyczące oryginalnego wyszukiwanego hasła.

    Źródło: narzędzie Przegląd słów kluczowych Semrush

    Znajdź najskuteczniejsze słowa kluczowe o największym potencjale rankingowym

    Po tym krótkim badaniu powinieneś mieć listę słów kluczowych, na które możesz kierować swoją treścią.

    Ale nie byłoby zbyt mądre, aby skupić się na nich wszystkich — wydajnie przydzielaj swoje zasoby, koncentrując się na słowach kluczowych, które można łatwiej pozycjonować.

    Tutaj możesz użyć narzędzia takiego jak Keyword Magic. Zawiera wszystkie dane potrzebne do oceny potencjału każdego słowa kluczowego z Twojej listy i wykonania właściwego połączenia.

    Źródło: Semrush Keyword Magic Tool

    Zwróć uwagę na następujące dane:

    • Liczba wyszukiwań odzwierciedla popularność słowa kluczowego, pokazując, ile razy było wyszukiwane w danym miesiącu. Użyj liczby wyszukiwań, aby oszacować potencjalny ruch w Twojej witrynie, jeśli uda Ci się uzyskać wysoką pozycję w rankingu dla tego słowa kluczowego.
    • Keyword Difficulty ocenia, jak trudne jest uszeregowanie danego słowa kluczowego, biorąc pod uwagę konkurencję.
    • Intencja* odzwierciedla, na jakim etapie podróży kupującego zazwyczaj znajdują się użytkownicy, gdy wpisują dane zapytanie.

    Po przejrzeniu tych danych zobaczysz słowa kluczowe, które mają mniejszą trudność słowa kluczowego i większą liczbę operacji wyszukiwania, a także właściwą intencję. Pomoże Ci to kierować reklamy na najbardziej dochodowe słowa kluczowe, dla których możesz rozsądnie uszeregować.

    * Bardzo niewiele narzędzi słów kluczowych oferuje ten wskaźnik (Semrush ma), ale jest to absolutna konieczność, jeśli chcesz zdefiniować swoją treść i strategię strony. Znajomość intencji użytkowników oznacza, że ​​będziesz wiedzieć, kiedy skoncentrować swoje treści na informacjach lub produktach, aby jak najlepiej zaspokoić ich potrzeby.

    Rozmieść te słowa kluczowe w całej witrynie

    Teraz, gdy masz schludną listę najbardziej obiecujących słów kluczowych, powinieneś dodać je do stron swojej witryny. Innymi słowy, treść Twojej strony powinna zawierać te słowa kluczowe we właściwych miejscach – w tytule strony, nagłówkach i podtytułach (Twoje H2, H3 itd.) i oczywiście w bardziej naturalny sposób w całym tekście.

    Porada 5: Uwzględnij słowa kluczowe w metadanych stron (metatytuły i metaopisy). Aby sprawdzić już opublikowane treści, narzędzie takie jak Semrush Site Audit sprawdzi, czy na Twoich stronach brakuje metadanych.

    #5: Ustanowienie władzy witryny

    Chociaż możesz kierować reklamy na właściwe słowa kluczowe, mieć nienaganną strukturę witryny i być w pełni gotowym do wyszukiwania lokalnego, nie zajdziesz za daleko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania bez pewnych autorytetów dotyczących witryny.

    Google mierzy autorytet witryny, patrząc na różne wskaźniki, które odzwierciedlają Twoją wiarygodność. Największym aspektem tego wszystkiego są linki zwrotne – lub strony zewnętrzne, które prowadzą do twoich.

    Jeśli otrzymasz link zwrotny od takich jak New York Times lub lokalne media branżowe, będziesz wydawał się bardziej godny zaufania niż witryna z linkami niskiej jakości.

    Możesz pomyśleć, że jako mała firma nie możesz oczekiwać linku z szanowanej witryny. Ale zdziwisz się, ile szybkich wygranych za linki zwrotne możesz uzyskać, jeśli po prostu wykażesz się kreatywnością:

    Pokaż się w lokalnych katalogach

    Możesz umieścić swoją witrynę w niektórych lokalnych katalogach, takich jak Yelp, które starają się być jak najbardziej wyczerpujące, gdy wymieniają wszystkie rodzaje firm. Będą one prowadzić z powrotem do Twojej witryny i zapewniają dodatkową widoczność. W końcu niektórzy ludzie nie wyszukują firmy w wyszukiwarce, ale przechodzą bezpośrednio do takich, jak Foursquare.

    Porada 6: Podczas dodawania witryny do lokalnych katalogów bezwzględnie konieczne jest zachowanie spójności informacji biznesowych. Możesz użyć narzędzia takiego jak Zarządzanie listami, aby zautomatyzować proces dystrybucji informacji i zarządzania listami firm. Dodatkowo możesz użyć rozwiązania do monitorowania lokalnych rankingów i recenzji.

    Link do partnerów biznesowych

    Chociaż może nie masz jeszcze nic do zaoferowania osobom pokroju Forbesa, masz wiele do zaoferowania swoim partnerom biznesowym i dostawcom. Google zabrania zorganizowanej wymiany linków, ale jeśli dodasz linki do swoich partnerów do Twojej witryny, mogą po prostu zdecydować się na link z powrotem do Ciebie.

    Wraz ze wzrostem autorytetu witryny i masz więcej zasobów do wykorzystania w budowaniu linków, możesz użyć bardziej zaawansowanych technik. Ale te proste sztuczki powinny wystarczyć do zbudowania początkowego autorytetu witryny.

    Osiągnij swój organiczny sukces [+Bonus to My Readers]

    Te sześć kroków do SEO dla małych firm powinno zapewnić Ci sukces. W końcu im dalej pójdziesz, tym bardziej zaawansowana powinna być Twoja taktyka SEO. Jednak gdy masz solidne podstawy do organicznej widoczności, wiesz, że grasz w długą grę i zapewniasz strategię zrównoważonego rozwoju.

    Teraz, gdy będziesz potrzebować zestawu narzędzi, które pomogą Ci w podróży z SEO — wyposażając Cię w niezbędne dane na początek oraz niezawodne, konkurencyjne informacje — Semrush oferuje moim czytelnikom ekskluzywny bezpłatny 14-dniowy okres próbny.

    Aby w pełni wykorzystać Semrush i jego funkcje, zapoznaj się z tym krótkim przewodnikiem, który szczegółowo opisuje jego najważniejsze, przydatne i imponujące funkcje.