Start Stop Kontynuuj Retrospektywa wyjaśniona [With Template Resources]

Start Stop Continue to podstawowa analiza retrospektywna, którą możesz zastosować podczas spotkań feedbackowych i Agile Sprint.

Biznes to nie tylko krótkoterminowe zyski. To także budowanie długoterminowych planów, które pomogą zbudować zrównoważoną i stale rozwijającą się firmę.

Aby umożliwić właścicielom firm, menedżerom i kierownictwu tworzenie długoterminowych strategii, eksperci ds. administracji biznesowej stale badają teorie zarządzania biznesowego, które napędzają produktywność i rentowność.

Start Stop Continue to teoria, która pomaga w zbieraniu informacji zwrotnych, wdrażaniu informacji zwrotnych, ulepszaniu przyszłych sprintów Agile i nie tylko.

Czytaj dalej, aby nauczyć się Start Stop Continue jako retrospektywnej facylitacji od wewnątrz. W końcu nabierzesz pewności w stosowaniu tej techniki przeglądu zespołu lub procesu biznesowego w rzeczywistych sytuacjach.

Wstęp

Start Stop Continue to retrospektywna technika przeglądu wywodząca się z praktyki tworzenia oprogramowania Agile. W Agile Sprints zespół zbiera się na spotkanie, aby zrozumieć, która część procesu powinna być kontynuowana, który krok należy zatrzymać i jaki nowy proces powinien przyjąć zespół.

Takie retrospektywne spotkania zaczęły przynosić fenomenalny sukces i usprawnienia procesów Agile dla firm zajmujących się oprogramowaniem i rozwojem produktów. Następnie inne firmy również zaczęły wdrażać tę technikę jako metodologię informacji zwrotnej i przeglądu.

Technika przeglądu może być bardzo prosta na poziomie osobistym i złożona dla poprawy produktywności na poziomie organizacji. Co więcej, jest to jedno z najpopularniejszych narzędzi do zbierania zdemokratyzowanych informacji zwrotnych, sugestii, impulsywnych pomysłów itp.

Teoria stojąca za techniką Start Stop Kontynuuj

Proces tworzenia oprogramowania Agile był tak szybki, że członkowie zespołu nieustannie pracowali nad nowymi Sprintami i dostarczali produkty o minimalnej opłacalności (MVP).

Jednak eksperci Agile postanowili wprowadzić przerwę między dwoma Sprintami, aby zastanowić się nad przeszłymi procesami i ulepszyć kolejny Sprint. Stąd powstał retrospektywny proces przeglądu Start Stop Continue.

Później administratorzy biznesowi zaczęli używać tej techniki przeglądu w innych podobnych sytuacjach, w których proces biznesowy może czerpać korzyści z pomysłów podzielonych przez członków projektu z ich wcześniejszych doświadczeń.

Elementy

Tablica Start Stop Continue może zawierać wiele elementów, takich jak tytuł spotkania, data, uczestnicy, nazwa projektu, agenda itp. Niezbędne są jednak następujące kolumny, które należy uwzględnić:

Początek

Start to lista pomysłów, informacji zwrotnych itp., które są nowe w procesie biznesowym lub projekcie Agile. Powinieneś wspomnieć o tej notatce w matrycy, aby członkowie zespołu nie pomylili się.

Pomysły, sugestie, działania itp. w kolumnie Start powinny koncentrować się na następujących kwestiach:

  • Ulepszanie starego procesu
  • Tworzenie nowych przepływów pracy i procesów biznesowych
  • Minimalizacja marnotrawstwa zasobów i budżetów
  • Sprawienie, by produkt końcowy lub usługa były lepsze niż w ostatniej iteracji
  • Poprawa wysiłku współpracy zespołowej

Zatrzymaj się

Ta lista pomaga wyeliminować nieproduktywne i przynoszące straty praktyki stosowane przez zespół lub firmę. Po ograniczeniu niektórych nieefektywnych kroków z przepływu pracy biznesowej pracownicy mogą skoncentrować się na działaniach wymienionych na liście Start.

Tworząc listę akcji dla kolumny Zatrzymaj, pamiętaj o następujących kwestiach:

  • Zaprzestań działań, które wymagają więcej czasu i pieniędzy oraz oferują niewielkie nagrody
  • Odwróć uwagę zespołu od podstawowych obowiązków
  • Zadania są nieefektywne
  • Negatywnie wpływa na zespół i biznes
  • Nie należą do podstawowych kompetencji Twojej firmy

Kontynuować

Lista Kontynuuj powinna zawierać działania i pomysły, które dobrze sprawdziły się w poprzednich iteracjach lub projektach. Ty lub członkowie Twojego zespołu możecie skoncentrować się na swoich przepływach pracy, aby odkryć dobrze wykonywane zadania i zapisać je w kolumnie Kontynuuj.

Kiedy zatrudniać?

W przypadku wszelkich retrospektywnych spotkań sprintu lub spotkań projektowych możesz użyć tej techniki. Poniżej znajdują się jednak zatwierdzone w branży etapy, w których potrzebna jest ta metoda informacji zwrotnej lub przeglądu procesu:

  • Stworzyłem produkt, wprowadziłem go na rynek i chcę dalej ulepszać
  • Połączył się z nową firmą
  • Założyłem nową jednostkę biznesową
  • Do zespołu dołączył nowy menedżer
  • Zbieraj informacje zwrotne od klientów i konsumentów
  • Biznes znajduje się na krytycznym rozdrożu
  • Przeszedłeś na nowy proces i chcesz ocenić jego skuteczność
  • Ocena wydajności pracowników
  • Analizuj strategie dotyczące produktu/usługi/marketingu/sprzedaży

Korzyści

Główną korzyścią, jakiej możesz się spodziewać, jest odkrycie obszarów wymagających poprawy. Inne godne uwagi zalety to:

  • Tworzy zaufaną relację między zespołem a liderem zespołu
  • Poprawia praktyki współpracy
  • Zachęca wszystkich do dzielenia się wyjątkowymi pomysłami
  • Pomaga zbadać cele i cele, co do których zgadza się cały zespół lub firma
  • Pomóż pracownikom poprawić ich wydajność
  • Promuje zmiany behawioralne i społeczne w zespole
  • Poprawia siłę roboczą zbiorowo i indywidualnie
  • Zsynchronizuj zespół w priorytetowych zadaniach projektu

Przykłady z życia

Występ drużynowy

Macierz Start Stop Continue dla zespołu może zawierać następujące czynności:

Początek

Zatrzymaj się

  • Bezowocne i wciąż rozwijające się debaty na spotkaniach zespołu
  • Kończenie wirtualnych spotkań bez tworzenia protokołu spotkania

Kontynuować

  • Regularne spotkania zespołu w celu ustalenia priorytetów na dany dzień
  • Korzystanie z narzędzi debugowania WordPress do określonych problemów z zarządzaniem treścią

Przemiana biznesowa

Zastanów się, czy przeniosłeś swoją firmę do chmury. Ponadto zezwalasz na WFH niektórym pracownikom. Po kilku miesiącach musisz zebrać dane, takie jak poniższa macierz:

Początek

Zatrzymaj się

  • Przestań używać dokumentów do umów i porozumień
  • Przestań kupować nowy sprzęt IT

Kontynuować

  • Korzystaj z aplikacji biznesowych w chmurze
  • Wideokonferencje na spotkania zespołu, spotkania z klientami itp.

Sprzedaż i marketing

Przeglądy retrospektywne mogą być pomocne w marketingu cyfrowym, kampaniach reklamowych online, działaniach marketingowych w terenie, promowaniu sprzedaży bezpośredniej i nie tylko. Oto kilka przykładowych akcji i odpowiadająca im macierz Start Stop Continue, której możesz użyć:

Początek

  • Wysyłanie biuletynów i e-maili marketingowych do potencjalnych klientów i potencjalnych klientów
  • Uzyskiwanie opinii klientów na temat produktów/usług
  • Zaprezentuj referencje klientów na stronach internetowych i stronach docelowych

Zatrzymaj się

  • Publikowanie stockowych treści wizualnych lub tekstowych na wielu kanałach społecznościowych
  • Obejmowanie złożonych i spornych kwestii społecznych w marketingu wirusowym
  • Korzystanie z obszernych artykułów do zbierania danych marketingowych w terenie

Kontynuować

  • Treści na blogu i bazie wiedzy zoptymalizowane pod kątem SEO
  • Uciekaj się do influencer marketingu w celu promocji produktów
  • Wspieranie klientów za pośrednictwem tweetów na Twitterze i bezpośrednich wiadomości (DMs)

Retrospektywa Sprintu

Po każdym sprincie lider zespołu Agile organizuje spotkanie zespołu, aby dowiedzieć się, co działa, a co nie, a co nowego należy wdrożyć. Przykładowe akcje mogą wyglądać tak:

Początek

Zatrzymaj się

  • Zgadnij praktyki pracy
  • Praca w silosach

Kontynuować

Zasoby

Miro

Twoja podróż w poszukiwaniu najlepszych szablonów Start Stop Continue powinna rozpocząć się od Miro. Szablon jest prosty, łatwy do zrozumienia i dostępny za pośrednictwem bezpłatnego abonamentu Miro.

Teraz, aby przeanalizować szablon, składa się on z trzech nagłówków kolumn: Start (zielony), Stop (czerwony) i Kontynuuj (czarny). Pod tymi nagłówkami kolumn znajdują się kolumny o jednolitym kolorze, które pasują do koloru tekstu nagłówka. Dzięki temu łatwiej jest powiązać nagłówek z listą.

Aby rozpocząć, ten szablon Miro oferuje również trzy karteczki online w każdej kolumnie. Pomysły, sugestie, informacje zwrotne, elementy procesu Agile itp. zostaną umieszczone w tych karteczkach podczas spotkania retrospektywnego.

Możesz dodać więcej, po prostu kopiując i wklejając karteczki samoprzylepne. Możesz również udostępnić link do tego obszaru roboczego członkom zespołu w celu wspólnej burzy mózgów na temat retrospektyw Agile.

FRESK

Jeśli szukasz bardziej profesjonalnego i złożonego szablonu, możesz wypróbować jeden z Mural. Ten format Start Stop Continue jest idealny do spotkań z interesariuszami, profesjonalnych prezentacji, drukowania itp.

Ma wiele elementów wizualnych, takich jak pasek boczny z dodatkowymi tekstami, tytuł, sekcja tematu, ikony list Start Stop Continue i karteczki samoprzylepne.

Na dole znajduje się obszar stopki z tekstami i obrazami zastępczymi, w których można dołączyć logo marki, zasoby marki, obrazy zespołu, szczegóły następnej iteracji i nie tylko.

Cała zawartość tekstowa, którą Ty i Twój zespół dodacie do tego szablonu, pojawi się jako konspekt zawartości w prawej kolumnie Konspekt. Tak więc szablon jest bardzo przydatny dla zespołów opartych na treści, takich jak blogerzy, twórcy stron internetowych, marketerzy cyfrowi itp.

Mural umożliwia prezentację lub udostępnianie obszaru roboczego współpracownikom, dzięki czemu możesz zaprezentować ten szablon szerokiej publiczności w odległym biurze, lokalizacjach WFH, witrynach coworkingowych itp.

Smartsheet

Smartsheet, jak dotąd, oferuje najlepszą kolekcję szablonów Start Stop Continue. Od zespołów Agile po tradycyjne działy biznesowe, każdy może skorzystać z tych szablonów Smartsheet.

Ponadto nie musisz zakładać płatnego lub bezpłatnego konta w Smartsheet, aby korzystać z tych przykładowych dokumentów. Możesz je pobrać do późniejszego wykorzystania.

Jednak te formaty są dostępne w plikach takich jak Microsoft Word, Dokumenty Google, Microsoft Excel, Microsoft PowerPoint i Adobe PDF. W związku z tym będziesz musiał zaimportować te pliki do aplikacji tablicowych innych firm w celu współpracy podczas spotkań retrospektywnych, z wyjątkiem pliku Dokumentów Google.

Smartsheet uporządkował szablony według tytułu, tematu, nazwy, użycia i podglądu rzeczywistego pliku. Dlatego możesz sprawdzić funkcje szablonu przed pobraniem. Na przykład szablon opinii zespołu Rozpocznij Zatrzymaj Kontynuuj zawiera następujące elementy:

  • Tabela ogólnych informacji, takich jak cel opinii, data i nazwisko przełożonego
  • Kolumna po lewej stronie zawierająca nazwiska członków zespołu
  • Oddzielne kolumny do rejestrowania danych dla pozycji Zachowaj (Kontynuuj), Start i Stop
  • Dodatkowa kolumna Zmiana do dokumentów wymaganych zmian

Po sfinalizowaniu dokumentu możesz go zaimportować do tablic projektów Smartsheet.

Lucidispark

Jeśli używasz już wirtualnej tablicy Lucidspark do współpracy, możesz zaimportować ten szablon do spotkań ewaluacyjnych, przeglądowych i Agile Sprint.

Ten format zbierania i agregowania opinii jest zasobem premium środowiska aplikacji Lucid. Dlatego musisz być płatnym subskrybentem, aby uzyskać dostęp do tego profesjonalnego projektu.

Szablon zawiera kilka tekstowych symboli zastępczych do nagrania spotkania zgodnie z polityką dokumentacji firmy. Na przykład możesz wpisać tytuł dokumentu, nazwę firmy, datę i miesiąc, nazwę zespołu i krótką datę.

Istnieją również oddzielne kolorowe kolumny do zbierania danych elementów list Start, Stop i Continue. Domyślny szablon zawiera trzy kolorowe karteczki samoprzylepne dla każdej kolumny. Możesz dodać więcej, jeśli potrzebujesz.

Szablon obsługuje udostępnianie ekranu tablicy i współpracę w czasie rzeczywistym za pośrednictwem łączy do udostępniania w aplikacji Lucid. Dodatkowo możesz pobrać dokument jako plik PDF, obraz itp., pliki do wydrukowania, wysłania pocztą elektroniczną, fizycznego obiegu i nie tylko.

Neatro

Neatro pomaga Twoim zespołom biznesowym zwinnym i cyfrowym stać się bardziej wydajnymi i produktywnymi, oferując elegancki i prosty szablon Start Stop Continue.

Szablon składa się z różnych kolorowych znaczników, ikon, statusów kart i pól komentarzy, które umożliwiają efektywne spotkania retrospektywne po ukończeniu jednego sprintu i rozpoczęciu kolejnego.

Gdy zarejestrujesz się w aplikacji i wybierzesz Start Stop Continue z biblioteki Neatro Retrospectives, aplikacja poprosi Cię o wpisanie tytułu spotkania, zaplanowanie spotkania itp. Jedną z interesujących funkcji tego szablonu jest gra przełamująca lody z 200 pytaniami, które pomóc zespołowi rozwinąć unikalne pomysły.

Na tablicy retrospektywnej zaproszeni członkowie zespołu mogą przesyłać swoje komentarze do elementów listy, takich jak Rozpocznij, Zatrzymaj i Kontynuuj. Możesz również użyć licznika czasu dla członków zespołu, aby szybciej zbierać opinie.

Ostatnie słowa

Teraz znasz definicję, teorię i zastosowania retrospektywnej techniki facylitacyjnej Start Stop Continue. Musisz być w stanie zastosować tę technikę w swoim zespole lub projekcie, gdy nadejdzie konieczność.

Możesz przećwiczyć tę technikę przeglądu i opinii w rzeczywistych przykładach wymienionych w tym artykule. Jednak zakres jest ogromny i możesz być kreatywny w identyfikowaniu okoliczności zawodowych i biznesowych, w których możesz z powodzeniem zastosować Start Stop Continue i odnieść ogromne korzyści.

Aby jeszcze bardziej Ci pomóc, artykuł zawiera również ostateczną listę opartych na chmurze tablic i narzędzi do tworzenia schematów blokowych, w których można bezpłatnie uzyskać gotowe do użycia szablony Rozpocznij Zatrzymaj Kontynuuj.

Jeśli lubisz eksperymentować ze swoimi zespołami i procesami Agile, musisz również przeczytać o metodologii Scrumban dla menedżerów Agile i DevOps.