Statystyki i trendy w mediach społecznościowych w 2023 roku

Świat mediów społecznościowych rozwinął się wykładniczo w ciągu ostatnich kilku lat, a coraz więcej osób wskoczyło na modę. Dziś to nie tylko tożsamość czy sposób komunikacji, ale cała branża.

Na całym świecie jest ponad 4,76 miliarda użytkowników mediów społecznościowych. Oczekuje się, że wraz z pojawieniem się dostępnych technologii liczba ta wzrośnie. Media społecznościowe nie są już luksusem zarezerwowanym tylko dla młodych i wykształconych. Dla wielu stała się źródłem informacji, rozrywki, kontaktów, marketingu, a nawet źródłem dochodów.

Niezależnie od tego, czy jest to Facebook, Instagram, Twitter, czy nośniki treści nowej ery, takie jak TikTok, wszystkim udało się stworzyć zakłócenie we własnej przestrzeni i zmienić świat. W rzeczywistości, pomimo różnych zakazów, TikTok osiągnął skumulowany wzrost na poziomie 100% w ciągu zaledwie 2 lat od 2020 roku, stając się najszybciej rozwijającą się platformą mediów społecznościowych.

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, które platformy przywdziały korony i jak wyglądają statystyki mediów społecznościowych oraz trendy użytkowników.

Użytkownicy mediów społecznościowych

Czy pamiętasz grę Farmville na Facebooku? 😛 Teraz możesz się zastanawiać, kto jeszcze korzysta z Facebooka! Ale wraz ze wzrostem światowej populacji cyfrowej, zasięg mediów społecznościowych i wykorzystanie również odnotowały ogromny wzrost na wszystkich platformach mediów społecznościowych. Rzućmy okiem na statystyki korzystania z mediów społecznościowych.

  • Całkowita liczba aktywnych użytkowników mediów społecznościowych wzrosła o 3% rok do roku.
  • Z 2,96 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie, Facebook jest nadal najczęściej używaną platformą mediów społecznościowych.
  • Z 2 miliardami aktywnych użytkowników, Instagram jest 4. najbardziej aktywną platformą mediów społecznościowych w rankingu, tylko nieznacznie za WhatsApp.
  • Drugą najczęściej używaną platformą mediów społecznościowych jest Youtube, z 2,56 miliardami aktywnych użytkowników miesięcznie
  • Platformy takie jak Twitter i Pinterest są daleko w tyle, z odpowiednio 556 i 445 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie
  • Wykorzystanie mediów społecznościowych

    Widzieliśmy już ogromny rozmiar mediów społecznościowych. Teraz spójrzmy na użycie. Dzięki bardziej angażującym formom treści, formom medialnym i rosnącej częstotliwości poświęcamy coraz więcej czasu mediom społecznościowym. Patrzymy na media społecznościowe jako zamienniki nie tylko naszego życia towarzyskiego, ale także jako nasze źródła wiadomości, portale zakupowe i nie tylko. Oto kilka statystyk korzystania z mediów społecznościowych, które dają prawdziwy obraz.

  • Na całym świecie ludzie spędzają 38% całkowitego dostępnego czasu w mediach społecznościowych.
  • Typowy użytkownik mediów społecznościowych spędza na ogół prawie 2,5 godziny dziennie w mediach społecznościowych.
  • Internauci w wieku od 16 do 64 lat korzystają miesięcznie średnio z 7,2 platform mediów społecznościowych
  • Facebook zajmuje najwyższe miejsce pod względem średniego dziennego czasu spędzonego z 33 minutami. Poniżej przedstawiono czas spędzony na różnych platformach.

  • LinkedIn wciąż stara się znaleźć swoje miejsce jako popularna platforma mediów społecznościowych, ze średnim dziennym czasem spędzanym poniżej 1 minuty.
  • Średnio 694 000 godzin filmów jest przesyłanych strumieniowo przez użytkowników YouTube w każdej minucie, czyli więcej niż nawet Netflix!
  • Blisko 47% użytkowników mediów społecznościowych korzysta z platform, aby pozostać w kontakcie z przyjaciółmi i rodziną, a 30-35% używa ich do zabicia nudy, czytania wiadomości i wyszukiwania treści
  • Prawie 26% użytkowników szuka produktów do kupienia, co nie jest zaskakujące, ponieważ globalna sprzedaż za pośrednictwem platform mediów społecznościowych szacowana jest na 992 miliardy dolarów.
  • Oczekuje się, że do 2026 roku sprzedaż w handlu społecznościowym osiągnie szacunkową wartość 2,9 biliona dolarów.
  • Wskaźniki zaangażowania

    Jak określić swój sukces w mediach społecznościowych? Oczywiście za pomocą wskaźników! Zasięg, wyświetlenia, zaangażowanie to chleb powszedni każdej udanej kampanii w mediach społecznościowych. Przyjrzyjmy się, które platformy mediów społecznościowych wygrywają tę konkretną bitwę!

  • TikTok znalazł się na szczycie list przebojów w 2023 roku z niesamowitą medianą wskaźnika zaangażowania na poziomie 5,69%, a następnie YouTube z wynikiem 5,24%.
  • Mediana wskaźnika zaangażowania zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie spadła w tym roku do 0,06% i 0,47% we wszystkich branżach.
  • Mówiąc o średnim wskaźniku zaangażowania, TikTok nadal znajduje się na szczycie tabeli z wynikiem 4,25% (obliczony przez obserwujących) i 5,1% (obliczony według wyświetleń)
  • Instagram odnotował średni wskaźnik zaangażowania na poziomie 0,6%, podczas gdy Facebook odnotował średni wskaźnik zaangażowania na poziomie 0,15%.
  • Częstotliwość postów

    Facebook ma medianę postów tygodniowo na poziomie 5,04 według branż, podczas gdy Instagram ma nieco niższą medianę na poziomie 4,6 postów tygodniowo.

    Mediana we wszystkich branżach dla Twittera wynosi 3,91 tweetów tygodniowo, a TikTok zbiera średnio 1,75 filmów tygodniowo (przy najwyższym zaangażowaniu, więc forma treści ma duże znaczenie!)

    Zasięg w mediach społecznościowych

  • PodobneWeb odnotowało Youtube jako platformę mediów społecznościowych z największą liczbą odwiedzin na poziomie 33,6 miliarda w marcu 2023 r., a następnie (nie tak blisko) Facebook z wynikiem 17,6 miliarda.
  • Twitter odnotował 6,6 miliarda odwiedzin w marcu 2023 r., a Instagram dogonił 6,4 miliarda.
  • Według raportu Edison Research, Facebook zajął najwyższe miejsce pod względem świadomości marki na poziomie 95% dla populacji USA w wieku powyżej 12 lat.
  • W tym samym raporcie Instagram zajął drugie miejsce z 91% świadomością marki, TikTok z 88%, Twitter z 87%, Snapchat z 84%, Pinterest z 71% i LinkedIn z 64%.
  • 42% użytkowników mediów społecznościowych uważa, że ​​TikTok zapewni najlepszy zwrot z inwestycji w 2023 r., a 34% użytkowników uważa, że ​​będzie to Instagram Reels.
  • Dane demograficzne użytkowników

    Marketing nauczył nas, że wszyscy klienci nie są tacy sami, dlatego nasze komunikaty marketingowe muszą być targetowane i dostosowywane do osób w różnym wieku, płci, narodowości itp. Ważne jest, aby wiedzieć, kto jest obecny na której platformie i co być najlepszym wyborem dla Twojej firmy.

    Oto kilka ważnych statystyk demograficznych mediów społecznościowych, które pomogą Ci podejmować lepsze decyzje dotyczące marketingu w mediach społecznościowych.

  • Światowy podział płci użytkowników mediów społecznościowych wynosi 53,7% na korzyść mężczyzn.
  • Facebook odnotowuje największą liczbę użytkowników na całym świecie spośród osób w wieku od 25 do 34 lat na poziomie 29,9% (stan na styczeń 2023 r.).
  • Blisko 43% całkowitej bazy użytkowników Facebooka to kobiety.
  • Łącznie 30,8% użytkowników Instagrama jest w wieku od 18 do 24 lat, a blisko 17% wszystkich użytkowników to mężczyźni w tym przedziale wiekowym.
  • Użytkownicy Twittera widzą podział płci na poziomie 62,9% i 37,1% na korzyść mężczyzn (największa różnica między płciami na dowolnej platformie mediów społecznościowych!)
  • Według stanu na styczeń 2023 r. 54% użytkowników YouTube to mężczyźni.
  • TikTok ma więcej użytkowników płci żeńskiej (54%).

  • Hindusi spędzają najwyższy procent czasu w mediach społecznościowych, co stanowi 44,4% ich całkowitego dostępnego czasu.
  • Największa liczba aktywnych użytkowników Instagrama pochodzi również z Indii (229 milionów obserwujących), a następnie ze Stanów Zjednoczonych (143 miliony).
  • Dane demograficzne są ważną zmienną pozwalającą zrozumieć, kto jest obecny i gdzie. Internauci w wieku od 16 do 24 lat częściej korzystają z Instagrama, a popularność Tiktok rośnie w tym przedziale wiekowym.
  • Z drugiej strony użytkownicy w wieku 55-64 lat najczęściej spędzają czas na WhatsApp.
  • Reklamy w mediach społecznościowych nie są już niczym nowym. Każda udana strategia marketingowa jest niekompletna bez dobrego połączenia mediów społecznościowych, a oto kilka interesujących statystyk reklamowych w mediach społecznościowych.

  • Statystyki pokazują, że 226 miliardów dolarów wydaje się rocznie na reklamę w mediach społecznościowych, według stanu na styczeń 2023 r., przy wzroście o 23,2% rok do roku.
  • Każdego miesiąca 4 miliardy reklamodawców korzysta z reklam w relacjach na Facebooku.
  • Do 2024 roku przychody z reklam na Instagramie wyniosą 42 dolary, a na Facebooku 36 dol.
  • Facebook ma średni koszt kliknięcia 0,97 USD, Instagram 3,56 USD, a najwyższy koszt kliknięcia to LinkedIn 5,26 USD.
  • Średni koszt za milę dla Facebooka wynosi 7,19 USD za 1000 wyświetleń. Instagram żąda nieco więcej za 7,91 USD, podczas gdy Pinterest jest najdroższy za 30 USD.
  • Facebook ma największy potencjalny zasięg reklamowy ze wszystkich platform społecznościowych – 1,98 miliarda – dlatego nie możesz pominąć tego kanału podczas planowania kolejnej kampanii!
  • Platformy takie jak Instagram i Tiktok również walczą o udane kanały reklamowe o potencjalnym zasięgu odpowiednio 1,32 i 1,05 miliarda.
  • marketingu influencerów

    Influencer marketing był ogromną zmianą trendów w świecie mediów społecznościowych. Dało to początek zupełnie nowemu rodzajowi treści i pozwoliło ludziom naprawdę wykorzystać moc monetyzacji mediów społecznościowych. Pomogło marketerom i ludziom z różnych branż wykorzystać nowe źródło marketingu i przychodów oraz nadać rzeczom zupełnie nowy kolor.

    Rzućmy okiem na kilka ważnych statystyk mediów społecznościowych dotyczących marketingu influencerów.

  • Oczekuje się, że wydatki influencerów na marketing w USA osiągną 4,6 miliarda dolarów w 2023 roku.
  • 87% marketerów i 90% twórców treści planuje zwiększyć swoją obecność na Instagramie.
  • 68% marketerów planuje wykorzystać potencjał TikTok, podczas gdy Snapchat plasuje się najniżej na liście priorytetów marketingu influencerskiego, z zaledwie 4%.
  • 45% całkowitej liczby płatnych kolaboracji miało miejsce na TikTok, a Instagram uplasował się na drugim miejscu z wynikiem 39%.
  • Popularność treści wideo rośnie z roku na rok, co zdecydowanie wyjaśnia średni współczynnik zaangażowania YouTube wynoszący 50% w porównaniu z innymi platformami wideo.
  • Prowadzi to również do tego, że Youtube ma najwyższe ceny influencerów przy średniej cenie 418 USD.
  • Moda i uroda mają najwyższy odsetek (25%) treści na wszystkich platformach.
  • Dodatkowe statystyki

    Teraz, gdy omówiliśmy najważniejsze statystyki i trendy w mediach społecznościowych, kolejnym bardzo ważnym szczegółem, o którym marketerzy często zapominają, jest dostosowanie treści do wszystkich urządzeń.

    Statystyki pokazują, że 91% internautów korzysta ze smartfonów, aby uzyskać dostęp do Internetu. 65,6% korzysta z laptopów lub komputerów stacjonarnych, a 27,3% z tabletów. Zachowania konsumentów są różne dla użytkowników na różnych platformach i marketerzy muszą o tym pamiętać.

    Na przykład użytkownicy YouTube odwiedzają średnio 4,63 strony w aplikacji YouTube w porównaniu ze średnio 2,84 strony na komputerze stacjonarnym, laptopie itp. W tej epoce, jeśli nie stworzysz treści dla wszystkich typów urządzeń, stracisz wielu potencjalnych odbiorców!

    Ostatnie słowa

    Mamy nadzieję, że czytając ten artykuł bawiłeś się równie dobrze, jak my go pisaliśmy!

    Zebraliśmy statystyki, które dadzą Ci wyobrażenie o dzisiejszym krajobrazie mediów społecznościowych. Wraz ze zmianami technologicznymi, wzorcami demograficznymi i zmniejszoną koncentracją uwagi statystyki te mogą drastycznie zmieniać się każdego roku.

    To, co było na szczycie w tym roku, może nie być obecne na scenie kilka lat później. Dlatego marketerzy muszą być świadomi zmieniających się trendów w mediach społecznościowych, aby móc w pełni wykorzystać potencjał tego kanału i zabłysnąć swoimi działaniami marketingowymi.

    Zachowaj te statystyki pod ręką podczas następnej kampanii marketingowej. 🙋‍♀️