– Statystyki od A do Z na Instagramie –

Think Analytics but for Instagram, by Instagram and of Instagram. And there you have Instagram Insights!

Niedawno Google ujawniło, że 15% kupujących w USA używa Instagrama jako głównej wyszukiwarki zakupów. W połączeniu ze statystykami, że Instagram jest platformą nr 1 do interakcji z markami, pokazuje to, że Instagram jest tutaj, by przewodzić.

Instagram dał również początek marketingowi wpływowemu i pobudził bezprecedensowy rozwój małych firm. Dlatego niezależnie od tego, czy jesteś firmą, czy influencerem/twórcą, musisz znać tajniki Instagram Insights. Więc, o co tak naprawdę chodzi?

Czym są statystyki na Instagramie?

Instagram Insights to zestaw narzędzi metrycznych oferowanych przez Instagram, aby pomóc użytkownikom śledzić wydajność ich konta i zrozumieć swoich odbiorców.

Instagram Insights jest dostępny tylko dla użytkowników posiadających profil publiczny – twórcę lub konto firmowe. Jeśli masz konto prywatne, możesz przełączyć się na konto publiczne, aby zobaczyć swoje statystyki.

Możesz użyć Instagram Insights, aby śledzić wydajność poszczególnych postów i rolek oraz zobaczyć, kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni lub jaki rodzaj treści wydaje się im odpowiadać. Na razie ta funkcja jest dostępna tylko w aplikacji mobilnej Instagram.

Jak otworzyć statystyki na Instagramie?

Jak już wspomnieliśmy, Instagram Insights jest dostępny tylko dla posiadaczy kont publicznych. Oto, gdzie znaleźć Instagram Insights w swojej aplikacji mobilnej:

  • Otwórz swój profil i dotknij Profesjonalnego pulpitu nawigacyjnego
  • Możesz także dotknąć trzech równoległych linii w górnym rogu swojego profilu i wybrać Uzyskaj statystyki
  • Możesz też wybrać konkretny post i kliknąć Wyświetl statystyki tego konkretnego posta

Instagram Insights na Twoim koncie będą dostępne przez ostatnie 90 dni. Będziesz mógł przeglądać Statystyki tylko za czas korzystania z profilu twórcy/firmy.

Kluczowe funkcje statystyk na Instagramie

Jakie statystyki możesz przeglądać w swojej aplikacji mobilnej? Zapoznaj się ze wszystkimi dostępnymi funkcjami:

Najnowsze wydarzenia

Możesz sprawdzić, które posty, historie lub rolki działają dla Twoich odbiorców w sekcji Ostatnie najciekawsze wydarzenia. Mówiąc wprost, jeśli nastąpi znaczny wzrost liczby Twoich postów, w sekcji Ostatnie najciekawsze miejsca można to zobaczyć.

Pokaże Ci, czy masz posty o wysokiej skuteczności, które wydają się gromadzić większe zaangażowanie i o ile w ustalonym przedziale czasowym, 30 dni lub 90 dni.

Przegląd

Jeśli chcesz mieć całościowy obraz skuteczności swojego konta, możesz to zrobić w Przeglądzie. Możesz porównać dane z 90 dni.

Przegląd pokaże wzrost lub spadek tych trzech cennych wskaźników:

  • Osiągnięto konta
  • Zaangażowane konta
  • Całkowita liczba obserwujących

Możesz także dotknąć każdego z tych wskaźników i uzyskać ogólny obraz tego, skąd pochodzą Twoi odbiorcy (miasto, kraj), ich wieku i płci.

Przegląd daje również dostęp do podziału obserwujących i nieobserwujących. Możesz także rzucić okiem na rolki, posty i historie, które są najlepsze z zapisami, udostępnieniami, odpowiedziami, polubieniami i komentarzami każdego z nich.

Udostępnione przez Ciebie treści

Jeśli chcesz rzucić okiem na wskaźniki dla każdego ze swoich pojedynczych postów, historii lub rolek, możesz to zrobić pod każdym postem.

Zobacz liczbę otrzymanych udostępnień, zapisów, komentarzy i polubień. Ponadto uzyskaj dostęp do całkowitej liczby kont, do których dociera Twój post. I zdobądź również zerwanie obserwującego i nie obserwującego.

Reklamy

Jeśli wyświetlasz płatne reklamy na swoim Instagramie, możesz także śledzić ich skuteczność dla każdego promowanego posta.

Jak wykorzystać wskaźniki Instagram Insights do rozwoju?

Zwiększanie liczby odbiorców na Instagramie jest łatwe, jeśli znasz odpowiednie wskaźniki, wiesz, gdzie je znaleźć i jak z nich korzystać:

# 1. Analizuj zasięg

Zasięg swojego konta na Instagramie lub poszczególnych postów możesz mierzyć w sekcji Osiągnięte konta. W sekcji Przegląd możesz mierzyć zasięg, patrząc na trzy różne kategorie:

  • Dotarli do odbiorców
  • Zasięg treści
  • Aktywność profilu

Dotarci odbiorcy są obliczani na podstawie unikalnych kont, które widziały Twoje posty. Dowiesz się o ich wieku, lokalizacji, płci. Zobaczysz także liczbę osób, które nie obserwują, wchodzących w interakcję z Twoim kontem, a nie obserwujących.

Zasięg treści pokaże również całkowitą liczbę wyświetleń dla zasięgu, postów, historii i filmów. Zobaczysz także najskuteczniejsze posty w każdej kategorii.

Aktywność profilu ma na celu zmierzenie, jakie działania podjęli ludzie, gdy zobaczyli Twój post. Zobaczysz liczbę wizyt w profilu, stuknięć w witrynę, adresów firmowych, przycisków połączeń, e-maili i SMS-ów, zależnie od przypadku.

#2. Mierz kliknięcia w witrynie

Jeśli chcesz dowiedzieć się, ile osób kliknęło w Twoją witrynę, przejdź do profesjonalnego pulpitu nawigacyjnego Instagram Insights. Wykonaj następujące kroki: Przegląd > Osiągnięte konta > Aktywność profilu.

Przewiń w dół strony Zasięg, aby znaleźć aktywność profilu. W tej sekcji uzyskasz również dostęp do innych danych zewnętrznych, takich jak kliknięcia przycisków tekstowych i adresów firmowych.

#3. Śledź nowych obserwujących

Przejdź do Przeglądu profesjonalnego pulpitu nawigacyjnego i spójrz na Łączną liczbę obserwujących, aby śledzić wzrost obserwujących. Będziesz mógł zobaczyć ogólny wzrost, obserwowanie i zaprzestanie obserwowania w określonym przedziale czasu za pomocą wykresu wizualnego.

Będziesz mieć również dostęp do najpopularniejszych lokalizacji — miast i krajów — Twoich obserwujących. Ponadto zobacz przedział wiekowy swoich obserwujących. I uzyskaj podział na płeć, aby zrozumieć, która grupa wiekowa jest Twoją grupą docelową.

Jednak najważniejsza metryka znajduje się na końcu. Więcej poniżej!

#4. Zmień godzinę/dzień wysyłania

Jeśli chodzi o łączną liczbę obserwujących w przeglądzie, najważniejszym wglądem na Instagramie jest czas największej aktywności. Możesz użyć tego do śledzenia, które godziny w ciągu dnia są dla Ciebie najlepsze.

Lub, w które dni Twoi docelowi odbiorcy wydają się wchodzić w interakcje z Twoimi odbiorcami najczęściej.

Opierając się na swoich danych, stwórz strategię wydawniczą, aby zaangażować odbiorców, gdy są najbardziej aktywni. Pomaga to planować posty tylko wtedy, gdy wiesz, że Twoi odbiorcy są online; a nie o każdej porze dnia.

#5. Sprawdź interakcje treści

Interakcje z treścią odnoszą się do polubień, komentarzy, zapisów i udostępnień. Aby zapoznać się z wynikami całego konta, przejdź do sekcji Przegląd > Zaangażowane konta > Interakcje z treścią.

Spójrz na lokalizację, wiek i płeć zaangażowanych odbiorców. Oraz zerwanie obserwujących i nieobserwujących oraz liczba interakcji, jakie otrzymuje każda kategoria Twojego postu.

Pokaże Ci również Twoje najlepsze rolki i posty posortowane według polubień i historie posortowane według odpowiedzi.

#6. Uzyskaj dostęp do najlepszych lokalizacji

Możesz przyjrzeć się lokalizacji swoich odbiorców na trzy sposoby, w zależności od trzech kategorii:

  • Osiągnięto konta
  • Zaangażowane konta
  • Całkowita liczba obserwujących

Każda z tych stron pokazuje najważniejsze miasta i kraje, z których pochodzą twoi odbiorcy. W przypadku kont, do których udało się dotrzeć, są to unikalne konta, z którymi kontaktujesz się po raz pierwszy.

Natomiast w przypadku zaangażowanych kont przyglądasz się odbiorcom, którzy wchodzili w interakcję z Twoimi odbiorcami. Jeśli chodzi o całkowitą liczbę obserwujących, uzyskujesz wgląd w nowych obserwujących i do jakich miast/krajów należą.

Możesz śledzić te dane również dla poszczególnych postów i zobaczyć, który post działa dla jakich odbiorców.

#7. Zobacz statystyki historii

Jeśli chodzi o historie, możesz także przeglądać Statystyki dla każdej historii, oprócz przeglądu analiz pod kontem, do którego dotarło konto zaangażowane.

Kliknij historię i kliknij kartę Statystyki. Możesz zobaczyć przegląd kont, do których udało się dotrzeć, zaangażowanych kont i aktywności profilu dla każdej historii.

Możesz także sprawdzić wyjątkowe dane — Nawigację — dla swoich relacji. Poinformuje Cię, ile kont przeszło do następnej historii, opuściło Twoje historie lub wróciło.

#8. Sprawdź, czy Twój post pojawił się na stronie Eksploruj

Czy wiesz, że możesz także śledzić, w jaki sposób Twoi odbiorcy trafili na Twój post? Choć obecnie dostępne tylko dla postów, możesz zobaczyć, ile kont znalazło Twój post na swoim kanale głównym.

Możesz również zobaczyć, ile osób go znalazło na swojej stronie Eksploruj. To dobry sposób, aby dowiedzieć się, czy Twój post został odebrany przez stronę Eksploruj na Instagramie.

Co więcej, te dane pokazują również, ile kont znalazło ten post podczas odwiedzania Twojego profilu.

#9. Eksperymentuj z postami, filmami i relacjami

Możesz eksperymentować z nowymi formatami i nową zawartością oraz korzystać ze Statystyk na Instagramie, aby zobaczyć, co ma największy zasięg lub zaangażowanie Twoich obserwujących. Eksperymentowanie to także dobry sposób na sprawdzenie, co jest wybierane na stronie Eksploruj na Instagramie, dzięki czemu możesz tworzyć podobne treści.

Różne typy postów wywołają różne reakcje. Niektórzy zyskają nowych obserwujących, inni miliony polubień, a jeszcze inni więcej zapisów i udostępnień.

Chociaż Instagram Insights to dobre miejsce do rozpoczęcia od danych i analiz, to nie wystarczy w dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie mediów społecznościowych. Potrzebujesz profesjonalnych narzędzi, aby wyprzedzić grę:

# 1. Dziurka

Czy nadal prowadzisz ręczne śledzenie analityczne na Instagramie? Dziurka od klucza musi być właśnie tym, czego szukasz dzięki zautomatyzowanemu gromadzeniu danych, zaawansowanemu śledzeniu hashtagów i analizie konkurencji.

Dzięki bezpłatnemu okresowi próbnemu Keyhole pozwoli Ci udowodnić zwrot z inwestycji w Twoje kampanie i porównać wskaźniki influencerów, abyś wiedział, którego influencera zatrudnić w następnej kolejności. Uzyskaj dostęp do wskaźników zaangażowania influencerów i ulepszaj swoje kampanie poprzez korygowanie kursu w czasie rzeczywistym.

Przejdź do lepszych strategii, śledź ważne rozmowy dzięki śledzeniu hashtagów i odblokuj analitykę historii, rolek i postów w jednym pulpicie nawigacyjnym. Ponadto twórz gotowe raporty analityczne dla klienta, które możesz udostępniać w formacie PDF lub na pulpicie nawigacyjnym na żywo.

Najlepsze funkcje Keyhole obejmują przyjazny dla użytkownika interfejs i ukierunkowany program, który umożliwia dostęp do danych, których nigdy nie uzyskasz, robiąc to ręcznie. Odkryj sekrety sukcesu kampanii na Instagramie i zdobądź ukryte dane!

#2. Ikonokwadrat

Zrozumienie analityki nie jest łatwym zadaniem; iconosquare to rozumie: robi to za Ciebie. Z ponad 20 000 zadowolonych użytkowników iconosquare oferuje 14-dniowy bezpłatny okres próbny, który pomoże Ci rozpocząć podróż opartą na danych.

Zwiększ obecność swojej marki, rozumiejąc, jak angażujące są Twoje treści. Zapoznaj się z danymi demograficznymi opartymi na społecznościach w celu rozwoju i eksportuj wykresy wizualne jednym kliknięciem. To nie wszystko!

Możesz utworzyć niestandardowy pulpit nawigacyjny, aby wyświetlać wszystkie swoje dane w jednym miejscu. Śledź je w czasie rzeczywistym i otrzymuj zautomatyzowane raporty zawierające ponad 100 wskaźników.

Możesz także użyć iconosquare do planowania publikacji swoich postów lub tworzenia ważnych raportów analitycznych. Ponadto możesz przesłać swoje treści swojemu zespołowi do przeglądu i zidentyfikować komentarze/nieprzeczytane wiadomości. Dawno minęły czasy ręcznej pracy nóg! Odzyskaj wzmianki, odpowiedz lub usuń komentarze.

Ich losowy selektor komentarzy pomoże Ci również zidentyfikować ekscytujące komentarze. Możesz to wykorzystać do nawiązania kontaktu z publicznością lub ogłoszenia zwycięzcy konkursów społecznościowych, rozdań i nie tylko!

#3. Analiza

Dzięki obecności w ponad 57 krajach Analisa jest pierwszym w swoim rodzaju narzędziem analitycznym opartym na sztucznej inteligencji dla Instagrama i TikTok. Użyj go, aby przeanalizować dowolny hashtag lub profil publiczny lub zmierzyć sukces kampanii.

Ponadto użyj go do porównania wyników influencerów z analizą konkurencji. Lub poznaj dane demograficzne obserwujących i zwiększ liczbę autentycznych interakcji, zdobądź szczegółowe dane dla niestandardowych okresów.

Możesz także użyć Analisa do optymalizacji treści, analizując podpisy, wydajność i hashtagi dla postów na żywo. Chociaż podstawowy program jest darmowy, ogranicza się tylko do ostatnich postów i ma dzienny limit.

Dzięki płatnym planom Pro, Plus i Premium możesz odblokować zaawansowany dostęp analityczny do śledzenia hashtagów i śledzenia postów. Plany premium zapewniają również dostęp do osobistych menedżerów kont i dostosowanych raportów danych na żądanie.

Podejmuj decyzje w oparciu o dane dzięki statystykom na Instagramie

Teraz, gdy wiesz, w jaki sposób Instagram Insights może pomóc Ci zrozumieć ogólne trendy i lepiej poznać grupę docelową, nadszedł czas, aby wykorzystać je na swoją korzyść. Śledź swoje spostrzeżenia dotyczące każdego posta, rolki i historii, a raz w tygodniu siadaj do Przeglądu konta. Twórz strategie marketingowe, które rezonują z docelowymi odbiorcami na podstawie danych, do których masz dostęp.

Jeśli nie chcesz ręcznie śledzić wszystkich danych, możesz skorzystać z proponowanych przez nas narzędzi analitycznych. Zautomatyzują funkcje analizy danych, dzięki czemu będziesz mógł poświęcić czas na zrozumienie ważnych raportów i odpowiednie zaplanowanie treści.

Możesz także zapoznać się z niektórymi narzędziami do tworzenia historii na Instagramie i fajnymi narzędziami do zmiany rozmiaru wideo dla telewizora, kanałów i relacji na Instagramie.