Strategia marketingu treści e-booków: wprowadzenie

eBooki to świetne zasoby dla Twojej strategii content marketingowej, ponieważ pomagają generować leady i prezentować Twoją znajomość tematu lub niszy.

Książki elektroniczne stają się popularną treścią dla zespołów marketingowych w różnych branżach. Kiedy pozwalasz komuś pobrać eBooka z Twojego bloga lub strony internetowej, użytkownik czuje się dumny z jego posiadania. Po drugie, wyszukiwarki uznają długie treści, takie jak e-booki, za miarodajne nad długimi artykułami lub blogami.

Kontynuuj czytanie, aby poznać podstawy e-booków i ich związek ze strategią marketingową, a także zacznij produkować e-booki, korzystając z kilku wskazówek i trików.

Czym są e-booki?

eBooki to cyfrowe wersje dowolnej książki. Na początku podróży z eBookami ludzie kupowali teksty, literaturę faktu, beletrystykę itp., eBooki z internetowych bibliotek książek lub rynków. Później stratedzy treści i marketerzy odkryli, że e-booki mogą być doskonałym narzędziem do promowania produktów i usług. Przynajmniej zdobędzie kilka dobrych tropów.

Ponadto eksperci ds. marketingu wymyślili bezpłatne e-booki, aby przekonać konsumenta do wejścia w sprzedaż lub kliknięcia lejka witryny, ponieważ pobieranie bezpłatnych e-booków jest naprawdę intrygujące, gdy internauci uważają, że e-booki to tylko płatne treści.

Obecnie znajdziesz eBooki na niszowe tematy, takie jak kryptowaluty, marketing cyfrowy, marketing treści, blogowanie, pisanie, gotowanie, narzędzia YouTube itp.

Znaczenie e-booków w marketingu

eBooki zapewniają Twojej marce dużą ekspozycję wśród docelowych odbiorców. Jeśli przekonasz ruch w witrynie do pobrania Twoich e-booków, istnieje duża szansa, że ​​średni odsetek tych użytkowników również przeczyta te treści.

Użytkownicy najczęściej przeglądają e-booki na czytnikach cyfrowych, takich jak Kindles lub tablety, w czasie wolnym. Dlatego możesz oczekiwać, że Twoje treści będą lepiej skupiać się i zwracać uwagę niż blogi lub artykuły na stronach internetowych.

Musisz upewnić się, że eBook zawiera wysokiej jakości treści ze szczegółowymi wskazówkami, objaśnieniami, ilustracjami itp. Możesz także umieścić w eBooku strony docelowe produktów lub usług swojej witryny. Wielu marketerów zauważyło, że takie strategiczne rozmieszczenie propozycji produktów lub usług zwiększa konwersję.

Możesz także umieszczać reklamy, sugestie produktów, rekomendacje usług itd., aby uzyskać dodatkowy dochód za pośrednictwem programów partnerskich.

Strategie marketingowe e-booków

Niezależnie od tego, czy chcesz sprzedawać e-booki, czy swój produkt/usługę za pośrednictwem e-booka, są to synonimy. Aby sprzedawać e-booki lub promować swoją markę za pośrednictwem e-booków, musisz przestrzegać następujących strategii:

Celuj w niszowych odbiorców

Nie możesz po prostu wysłać nikomu darmowych lub płatnych zaproszeń do pobrania eBooków. Musisz studiować swoją publiczność. Następnie musisz spersonalizować strategię treści, aby wyświetlać wybrane e-booki określonej grupie.

Na przykład niech większość blogerów pobiera bezpłatne e-booki zawierające ogólne wskazówki i triki dotyczące pisania. Ale przekonaj poważnych blogerów do kupowania e-booków premium w zarządzaniu WordPress, zarządzaniu Cpanel, Google Ads itp.

Kieruj ruchem przez lejek marketingowy

Możesz użyć dowolnej ścieżki konwersji, która Ci odpowiada. Na przykład, jeśli rozdajesz darmowe e-booki, możesz osadzić lejek sprzedaży bezpośrednio w e-booku. Staraj się nie zapomnieć o napisaniu odpowiednich akapitów lub sekcji w eBooku, aby wpłynąć na konwersję.

Jeśli sprzedajesz e-booki, możesz skorzystać z lejka marketingowego AIDA (Uwaga, zainteresowanie, pożądanie i działanie).

Uzyskaj stronę internetową

W przypadku bezpłatnych e-booków dobrze jest założyć stronę internetową lub bloga i promować swoje e-booki. Utwórz małą stronę docelową, aby zebrać leady i pozwól ruchowi pobierać bezpłatne e-booki.

Możesz także ustawić kontekst na blogu lub stronie internetowej, co powinno przyspieszyć pobieranie e-booków. Więcej pobrań e-booków oznacza, że ​​możesz dotrzeć do większej liczby użytkowników i przekonwertować ich dzięki swojej strategii marketingowej.

Oferuj promocje i zachęty

W przypadku płatnych e-booków możesz prowadzić kampanie motywacyjne, aby przyciągnąć klientów. Takie kampanie mogą być dowolne z następujących:

  • Ekskluzywne i premium treści do przedsprzedaży
  • Zaangażowanie autorów i czytelników dla pierwszych 1000 kupujących
  • Podpisane kopie dla pierwszych 2000 kupujących
  • Powiadomienia o nadchodzących e-bookach i innych treściach

Spraw, aby Twoja marka była niezmienna

Blogi i artykuły to bez wątpienia skuteczne sposoby marketingu. Istnieje jednak duża szansa, że ​​witryna innej firmy, na której hostowane są Twoje treści, może zniknąć, usuwając Twoje treści.

Zamiast tego oferuj bezpłatne e-booki za pośrednictwem kilku rynków. Możesz także zostać sprzedawcą e-booków Amazon i oferować tanie lub darmowe e-booki dla Kindles.

Gdy użytkownicy pobierają Twoje e-booki, uzyskują dostęp do informacji o Twojej marce, takich jak imię i nazwisko autora, witryna internetowa, adresy e-mail, numer telefonu, uchwyty mediów społecznościowych, strony docelowe produktów i tak dalej. W ten sposób Twoja marka staje się niezmienna w ciągle zmieniającym się ekosystemie cyfrowym.

Pozycjonuj siebie lub swoją markę jako MŚP

Wysokiej jakości e-booki pozwalają Ci pozycjonować się jako ekspert w danej dziedzinie (MŚP). Na początku możesz zacząć od krótkich i bezpłatnych e-booków. Gdy istnieje solidna baza czytelników, która jest dla Ciebie głośna, możesz powoli wycofywać bezpłatne e-booki i zastępować je płatnymi i płatnymi.

Istnieją nieograniczone strategie marketingowe dotyczące e-booków i marketingu opartego na e-bookach. Możesz wykorzystać obserwujących w mediach społecznościowych na Twitterze, Facebooku i Instagramie, aby promować eBook lub produkty, które chcesz sprzedawać, oferując bezpłatne eBooki.

Elementy do uwzględnienia w e-booku

Możesz użyć swojej twórczej wyobraźni, ale następujące elementy to standardowe komponenty e-booków:

Ustaw ton

Ton, w jakim piszesz eBook, w największym stopniu decyduje o jego sukcesie. Twój ton powinien przemawiać do czytelników, aby czuli się zainteresowani kontynuowaniem jego czytania. Ton Twojego eBooka będzie zależeć od takich czynników, jak grupa docelowa, ich podróż i historia zakupów oraz cel związany z utworzeniem eBooka.

Ton powinien odzwierciedlać osobowość Twojej marki: możesz ustawić poważny lub beztroski ton.

Wezwania do działania (CTA)

Oczywiście chcesz, aby Twoi czytelnicy byli przywiązani do treści do końca. Aby jednak generować leady za pośrednictwem e-booków, należy w nim rozmieścić kontekstowe wezwania do działania.

CTA w eBooku oznacza linki do innych przydatnych zasobów lub wezwania do zakupu Twojej usługi. Upewnij się jednak, że umieszczasz je we właściwych miejscach i używaj języka zgodnego z przepływem treści.

Wybierz format

Dla wielu wydawców PDF jest domyślnym formatem plików e-booków. Cóż, nie musi tak być. Nie można zoptymalizować pliku PDF pod kątem urządzeń mobilnych ani nie można go śledzić. Dlatego możesz używać innych formatów e-booków, które są przyjazne dla urządzeń mobilnych.

Marketerzy mogą również wybrać platformy takie jak SlideShare, iBooks Author i Uberflip, na których mogą zwiększyć zaangażowanie, dodać więcej interaktywnych elementów do swoich książek i przyciągnąć uwagę czytelników.

Zmierz sukces

Losowe tworzenie i dystrybucja eBooków nie przyniesie Ci pożądanego sukcesu. Ponadto musisz używać narzędzi do skutecznego śledzenia czytelników przechodzących przez ścieżkę e-booków. Jeśli Twoje narzędzie do publikowania e-booków jest wystarczająco zaawansowane, może śledzić pojedyncze wyświetlenia stron; kliknięte linki i średni czas na każdej stronie, aby uzyskać lepszy wgląd.

Co więcej, korzystając z automatyzacji marketingu i potężnych narzędzi do marketingu treści, możesz śledzić kluczowe wskaźniki, takie jak liczba osób uzyskujących dostęp do książki, ich źródła, liczba współczynników klikalności i wiele innych.

Zarys rozdziałów

Zarys rozdziału jest kluczowym elementem Twojego eBooka, w którym wyraźnie odróżniasz jeden rozdział od drugiego. Wykorzystaj jeden rozdział, aby omówić jeden podtemat i płynnie przejść do następnego, aby czytelnicy mogli zrozumieć ciągłość.

Wstęp

Potrzebujesz silnej strony docelowej, aby promować swój e-book wśród właściwych odbiorców. Ta strona powinna zawierać zdjęcie na okładkę, streszczenie treści i wszystkie inne informacje, które mogą wpłynąć na zakup płatnego e-booka.

Co więcej, landing page pomaga generować leady, np. zbierać bazy danych e-mail. Możesz również skorzystać z pomocy kreatorów stron docelowych, aby stworzyć atrakcyjne strony docelowe dla swojego e-booka.

Grafika

Duże bloki tekstu położone jeden po drugim mogą zmusić czytelników do utraty zainteresowania i natychmiastowego zaprzestania czytania książki. Dlatego Twój eBook powinien zawierać różne wizualne elementy graficzne, takie jak obrazy, wykresy, wykresy i zrzuty ekranu. Poza tym, że Twoja książka jest atrakcyjna, te grafiki mogą lepiej wyjaśniać niektóre punkty.

Formatowanie e-booków

Formatowanie eBooka odnosi się do procesu standardowego projektowania, który przekształca tekst i obrazy eBooka w atrakcyjny i przyjazny dla czytelnika układ. Standardowe formaty e-booków skupiają się na tworzeniu dynamicznego układu z możliwością ponownego wlewania, dzięki czemu czytelnicy mogą bez wysiłku przeglądać zawartość, niezależnie od typu urządzenia i rozmiaru ekranu.

Jak wybrać odpowiedni format ebooka

Chociaż może to być trudne, wybór odpowiedniego typu pliku jest obowiązkowym krokiem przy publikowaniu e-booków. Ale żeby to ułatwić, musisz zadać sobie następujące pytania:

  • Kto przeczyta Twojego e-booka?
  • Jaki będzie Twój kanał dystrybucji eBooków?
  • Jakie elementy (tekst, obraz, wykres) uwzględnisz w e-booku?

Gdy już uzyskasz odpowiedzi na te pytania, z łatwością zrozumiesz, jaki format e-booka wybrać spośród poniższych typów.

Rodzaje formatów e-booków

Istnieje pięć popularnych formatów e-booków, a są to następujące:

EPUB (.epub)

EPUB to najczęściej obsługiwany typ pliku dla e-booków, który można czytać na dowolnym urządzeniu oprócz Kindle. Pliki te są chronione DRM i zapewniają silną ochronę przed kopiowaniem. W Internecie znajdziesz różne bezpłatne i płatne czytniki EPUB.

TXT (.txt)

TXT to najprostszy format pliku, który zawiera tylko tekst. Możesz dodać do niego tylko podstawowe typy i style czcionek, ale żadnych obrazów ani wykresów.

AZW (.azw) i AZW3 (.azw3)

AZW i AZW3 to formaty plików Kindle eReader. Te pliki obsługują takie elementy, jak zakładki i adnotacje. Możesz je jednak przeczytać na urządzeniach lub urządzeniach Kindle.

MOBI (.mobi)

Amazon uruchomił format plików MOBI z Kindle. Został przerwany w 2011 roku i zastąpiony plikami AZW. Jednak urządzenia Kindle nadal używają struktury plików MOBI, dlatego pliki te są szeroko popularne wśród urządzeń o niskiej przepustowości.

PDF (.pdf)

Przenośny dokument lub plik PDF to najbardziej znany format e-booków, chociaż technicznie plik PDF nie jest prawdziwym e-bookiem, ponieważ nie można go ponownie wlać. Jego zdolność do zachowania formatowania i projektowania jest powodem jego popularności. Jednak odczytanie tych plików na małym ekranie jest niemożliwe.

Znajdź poniżej kilka popularnych i przydatnych platform, które pozwalają bez wysiłku tworzyć e-booki:

Adobe InDesign

Adobe InDesign to złoty standard projektowania i układu stron w branży mediów cyfrowych i druku. Znani na całym świecie wydawcy używają tego narzędzia do tworzenia autentycznych i ekskluzywnych e-booków, książek fizycznych, plakatów, eMagazynów, magazynów, broszur, ulotek i plików PDF.

Narzędzie pozwala również publikować e-booki bezpośrednio na stronach internetowych i innych platformach. Następnie możesz śledzić wydajność zawartości za pomocą wbudowanego narzędzia do analizy zawartości Adobe InDesign. Inne atrakcje to szablony Adobe Stock dla e-booków i innych mediów cyfrowych, czcionki, kolory i wspólne projektowanie e-booków.

Latarnia morska

Beacon to popularna platforma dla formularzy opcjonalnych, bibliotek treści z bramkami i wysoce konwertujących lead magnetów. Pomoże Ci rozpowszechnić eBook wśród mas i bez wysiłku zbierać ogromne ilości danych o potencjalnych klientach.

W przypadku bezpłatnych e-booków Twoim pierwszym celem jest zbieranie leadów, zwiększanie adresów e-mail do e-mail marketingu, uzyskiwanie numerów telefonów do zimnych połączeń itp. Aby skutecznie prowadzić takie projekty, potrzebujesz magnesów na leady.

Visme

Visme to twórca e-booków z pełnym zakresem usług, który od jakiegoś czasu jest modny. Możesz szybko rozpocząć swój projekt e-booka, ponownie używając jego szablonów e-booków. Biblioteka Visme zawiera liczne szablony dotyczące popularnych tematów e-booków, takich jak coroczna wyprzedaż mody, studia przypadków, WordPress, projektowanie logo, podstawy inwestycji i inne.

Prezentuje kreatora e-booków typu „przeciągnij i upuść” z nowoczesnymi funkcjami, takimi jak grafika, czcionki, kolory, kształty, wektory, widżety danych, motywy i multimedia.

FlipBuilder

FlipBuilder to miejsce, w którym znajdziesz wszystko, co dotyczy flipbooków. Możesz pobrać aplikację na komputery z systemem Windows lub Mac i natychmiast rozpocząć interaktywną produkcję ebooków.

Stań się kreatywny i wprowadzaj inteligentne lejki marketingowe do swoich cyfrowych mediów, takich jak e-booki, konwertując je na flipbooki. Są to interaktywne i angażujące e-booki z działaniami po stronie czytelnika, dźwiękiem, hiperłączami, przyciskami do wyrażania zgody, przyciskami wezwania do działania, quizami i doświadczeniami zakupowymi, aby zanurzyć czytelników w kompletnym wirtualnym ekosystemie.

Ostatnie słowa

Do tej pory odkryłeś szczegóły techniczne e-booków, ich zawartość i ich związek ze strategią marketingową. Co więcej, znalazłeś kilka narzędzi online, które pomogą Ci tworzyć świetne e-booki.

Uwzględnij porady i wskazówki wyjaśnione powyżej i twórz e-booki, które przyniosą korzyści życiu i strategii marketingowej użytkownika.

Możesz być również zainteresowany platformami do tworzenia kursów online.