Szczegółowy przewodnik po kampanii kroplowej dla marketerów

Kampanie kropelkowe to potężny sposób na pielęgnowanie potencjalnych klientów, powiększanie listy e-mailowej, zwiększanie liczby potencjalnych klientów, więcej konwersji i obserwowanie wyższej sprzedaży i przychodów.

Kanał e-mail marketingu jest korzystny zarówno dla Ciebie, jak i dla klienta, aby osiągnąć większy sukces biznesowy. Twoi klienci mogą dowiedzieć się więcej o Twojej ofercie i podejmować szybkie decyzje na Twoją korzyść.

Jest to bardziej skuteczne niż biuletyny lub wysyłanie wiadomości w całości za jednym razem, ponieważ kampanie kropelkowe są dostosowane do najnowszych wydarzeń w Twojej organizacji i dostarczane w kawałkach, aby utrzymać zaangażowanie odbiorców.

Zaoferowanie rozwiązania, które może pomóc Twoim klientom spełnić ich specjalne wymagania, jest kluczowe, a kampanie kroplowe mogą Ci pomóc. Według doniesieńfirmy stosujące marketing kroplowy mogą generować o 80% większą sprzedaż i cieszyć się wysokim wskaźnikiem otwarć.

Jeśli więc chcesz lepiej nawiązać kontakt z odbiorcami i zwiększyć współczynniki konwersji, rozpoczęcie kampanii kroplowej może być korzystne.

Porozmawiajmy o tym, czym jest kampania kroplowa i jakie korzyści można z niej spodziewać.

Co to jest kampania marketingowa kroplówki?

Kampania marketingu kroplowego to automatyczny marketing, w którym seria e-maili jest wysyłana automatycznie w określonym czasie. Te małe „krople” treści są okresowo wysyłane pocztą elektroniczną do docelowych odbiorców, zamiast wysyłać jednocześnie całą treść marketingową.

Marketing kroplowy to doskonały sposób na dotarcie z przekazem do właściwych odbiorców. Koncentruje się na pielęgnowaniu leadów, wysyłając wartościowe wiadomości, które mogą ich edukować, informować i w pewien sposób im pomagać. Umożliwia to regularną interakcję z odbiorcami, przyciąganie ich uwagi i przedstawianie produktów i usług wraz z korzyściami, jakich mogą od Ciebie oczekiwać. Wszystko to pomaga zwiększyć zaangażowanie klientów, współczynniki konwersji i przychody.

Zazwyczaj e-maile kropelkowe są napisane, wstępnie napisane i spersonalizowane dla odbiorcy w oparciu o jego imię i nazwisko, podjęte działania, płeć, zainteresowania i inne krytyczne informacje. Kroplówka marketingowa może zostać uruchomiona, gdy odwiedzający:

  • Zapisz się na webinarium
  • Składa zamówienie
  • Uczestniczy w zorganizowanym przez Ciebie wydarzeniu
  • Rejestry do białej księgi
  • Dociera do obsługi klienta
  • Porzuca wózek
  • Pozostaje nieaktywny przez chwilę i tak dalej…

Przykład: Przykładem potężnej kampanii kroplowej jest Netflix. Ta platforma rozrywkowa ma odbiorców z całego świata. Ale podobnie jak inne branże, Netflix również widzi pewne wskaźniki rezygnacji, ponieważ abonenci mogą przestać z niego korzystać z różnych powodów, takich jak lepsza alternatywa, utrata zainteresowania itp.

W tym momencie muszą istnieć takie, które mogą pomóc Netflixowi odzyskać tych subskrybentów. A kampania kroplowa jest do tego doskonałą opcją. Gdy subskrybent anuluje swój plan, Netflix wysyła do niego wiadomość e-mail z potwierdzeniem z kuszącą wiadomością i linkiem do ponownego członkostwa, jeśli zmieni zdanie.

Ponadto wysyła wiele e-maili przez kilka następnych dni lub tygodni, prezentując najpopularniejsze filmy i programy, które klient może uznać za interesujące na podstawie ich wcześniejszej konsumpcji treści. Następnie mogą również wysyłać bardziej ukierunkowane wiadomości, aby zachęcić ich do ponownego członkostwa.

Rodzaje kampanii kroplowych

Możesz realizować kampanie kroplowe na różne sposoby, każdy w oparciu o działanie odwiedzającego lub klienta. Główne rodzaje kampanii kroplowych to:

E-maile powitalne

Gdy odwiedzający zarejestruje się w celu otrzymywania biuletynu, witryny internetowej lub usługi, możesz wysłać do niego powitalne wiadomości e-mail zawierające dane firmy i inne ważne informacje. Powitalne e-maile informują i edukują odwiedzających oraz pomagają w nawiązaniu z nimi kontaktu i wychowaniu ich do bycia potencjalnymi klientami.

E-maile dotyczące zaangażowania

E-maile angażujące mają na celu zaangażowanie leadów i ich pielęgnowanie. Możesz rozpocząć serię e-maili, gdy wejdą w interakcję z Twoją witryną lub usługami, ale nie dokończą zakupu ani działania, które chcesz, aby wykonali. Dostarczając niezbędne informacje za pośrednictwem e-maili, możesz pomóc im w podjęciu szybkich decyzji, aby mogli iść dalej i kupować to, co sprzedajesz.

E-maile segmentacyjne

Wiadomości e-mail z segmentacją są wysyłane w celu kategoryzacji odwiedzających na podstawie różnych kryteriów, takich jak lokalizacja, zainteresowania, płeć itp. Są one ukierunkowane i bardzo trafne z wyraźnymi wezwaniami do działania w celu promowania seminarium, zakupu określonego produktu lub usługi itp.

E-maile Wniebowstąpienia

E-maile o wzniesieniu są wysyłane, aby zachęcić potencjalnego klienta do zakupu Twoich produktów lub usług poprzez dostarczenie mu oferty. Jest wysoce ukierunkowany i konkretny i trafia do odwiedzającego, jeśli może on skorzystać z dodatkowej sprzedaży lub posiada kwalifikację produktu. Możesz dać atrakcyjną ofertę lub rabat, aby klienci pożądali Twoich produktów i usług.

E-maile dotyczące ponownego zaangażowania

E-maile zachęcające do ponownego zaangażowania, jak sama nazwa wskazuje, są wysyłane do nieaktywnych klientów z jakiegokolwiek powodu i od jakiegoś czasu nie korzystają z Twoich produktów, usług lub witryny. Wysyłanie wiadomości e-mail z odpowiednimi, zachęcającymi informacjami z kuszącymi ofertami może pomóc Ci odzyskać tych klientów.

Jakie są zalety kampanii kroplowych?

Jeśli prawidłowo przeprowadzisz kampanię marketingu kroplowego, pamiętając o zainteresowaniach i upodobaniach klientów, możesz osiągnąć większy sukces w kampanii, zakupach i przychodach. Oto jak.

Wyższe zaangażowanie

Kampanie Drip mają na celu większe zaangażowanie potencjalnych klientów w Twoją markę poprzez wysyłanie wartościowych wiadomości e-mail w stałych odstępach czasu. Nawiązuje z nimi kontakt i sprawia wrażenie, że Ci na nich zależy. Utrzymuje ich przywiązanie do Twojej marki i bardziej angażuje się w Twoje e-maile. A kiedy to zrobisz, Twoja marka będzie stale w ich głowach, gdy pomyślą o produkcie, który oferujesz. W rezultacie mogą kupować Twoje produkty i usługi.

Pielęgnowanie leadów

Marketing kroplowy pomaga również pielęgnować potencjalnych klientów, dostarczając im informacji, które mogą pomóc im w podjęciu decyzji. Musisz stale im mówić, jak dobrze możesz im służyć swoimi usługami i produktami.

Na przykład, jeśli wykazali zainteresowanie niektórymi z Twoich produktów, możesz ustawić wyzwalane e-maile, aby pomóc im lepiej zrozumieć produkty, ich zalety i dlaczego Twój produkt wyróżnia się nad innymi.

Promowanie treści

Możesz promować swoje treści, takie jak artykuły lub biuletyny, aby pomóc potencjalnym klientom poprzez marketing kroplowy. Przedstawienie właściwych informacji odpowiednim potencjalnym klientom, którzy szukają czegoś, co oferujesz, sprawdzi się dobrze, na przykład produkt lub szczegółowy przewodnik, jak korzystać z konkretnego produktu. Możesz dołączyć recenzje produktów, studia przypadków, odpowiedzieć na kilka typowych pytań, obalić niektóre mity i zrobić wiele rzeczy, aby informować i edukować swoich potencjalnych klientów.

Utrzymanie klienta

Kampanie kroplowe doskonale pomagają odzyskać klientów, jeśli przestali korzystać z Twojego produktu lub usług lub angażować się w Twoją witrynę. Mogli dodać produkty do swoich koszyków, ale z jakiegoś powodu je porzucili. W takim przypadku możesz wysłać spersonalizowaną wiadomość e-mail przypominającą im, że zostawili coś w koszyku i podkreślającą niektóre oferty lub rabaty. Pomaga przekierować ich uwagę na sfinalizowanie oczekującego zakupu.

Zwiększa konwersję

Ciągłe kontaktowanie się z potencjalnymi klientami z cennymi informacjami, których szukają, upraszcza ich podróż zakupową. Pomaga im lepiej zrozumieć Twoje usługi i produkty oraz rozwiązywać wszelkie pytania, które mogą utrudniać im dokonanie zakupu.

Możesz wysyłać e-maile z powiązaną treścią, aby pomóc im w podjęciu tego działania. W związku z tym automatycznie przesuwasz je dalej w dół lejka sprzedaży i istnieje duże prawdopodobieństwo przekształcenia tego potencjalnego klienta w klientów. Ostatecznie pomaga zwiększyć współczynniki konwersji i przychody.

Kiedy rozpocząć kampanię kroplową?

Możesz skonfigurować kampanie marketingu kroplowego dla następujących przypadków użycia:

  • Gdy ktoś się zarejestruje: Gdy ktoś zarejestruje się w Twojej witrynie, usłudze lub subskrybuje biuletyn, możesz wysłać mu powitalną wiadomość e-mail. Możesz także dołączyć najskuteczniejsze treści i produkty, aby przyciągnąć ich uwagę.
  • Pielęgnowanie potencjalnych klientów: niektórzy potencjalni klienci potrzebują trzymania się za rękę lub wsparcia dodatkowymi informacjami przed dokonaniem zakupu; możesz to zrobić dzięki kampaniom kroplowym. Wysyłaj im przydatne treści przez pewien czas, aż przekonają się do zakupu od Ciebie.
  • Onboarding: Uprość proces onboardingu swoim klientom lub subskrybentom, wyjaśniając wszystko, czego potrzebują, aby zacząć. Możesz przedstawić wartości swojej marki i sprawić, że poczują się komfortowo dzięki pomocnym przewodnikom dotyczącym korzystania z Twojego produktu lub usługi i jak najlepszego wykorzystania tego.
  • Rekomendacja: Jeśli Twoi potencjalni klienci szukają czegoś, powiedzmy butów, możesz polecić najlepsze ze swojego sklepu, na podstawie ich preferencji z poprzedniego przeglądania. Może im to pomóc w szybkim dokonaniu wyboru i sfinalizowaniu zakupu.
  • Potwierdzenie: wyślij wiadomość e-mail z potwierdzeniem, gdy użytkownik dokona zakupu. Możesz utworzyć wiadomość z podziękowaniem wraz z innymi informacjami lub linkami, aby sprawdzić powiązane produkty, pomocne przewodniki itp.
  • Odnowienia: Wysyłaj e-maile kroplowe do klientów, aby odnowić swoje plany subskrypcji. Przypomni im o terminach dokonania zakupu na czas.
  • Zaangażowanie: Wysyłanie wiadomości e-mail w stałych odstępach czasu pomoże potencjalnym klientom pozostać z Tobą w kontakcie przed i po dokonaniu zakupu. Zapewni to, że kupią od Ciebie i rozważą Cię następnym razem.

Jak rozpocząć kampanię marketingu kroplowego

Oto, jak możesz skonfigurować kampanię marketingową kroplówki.

#1. Pomyśl o swoich celach

Każda strategia marketingowa obraca się wokół celu. Mogą to być cele krótkoterminowe lub długoterminowe. Zastanów się więc najpierw nad swoimi celami, zanim założysz kampanię kroplową. Może to zwiększać współczynniki konwersji, zwiększać sprzedaż, promować treści, angażować potencjalnych klientów, odnawiać subskrypcje, reagować na porzucone koszyki i tak dalej. Znając swój cel, łatwiej będzie wybrać odpowiedni dla siebie rodzaj kampanii kroplowej.

#2. Poznaj swoich odbiorców

Następną najważniejszą rzeczą jest identyfikacja odbiorców i poznanie ich, ich problemów i trudności. Nie możesz wysłać żadnego e-maila do żadnego klienta; musi być ukierunkowany, spełniając jakieś działanie. Dlatego po zidentyfikowaniu odbiorców należy ich odpowiednio podzielić, np. do kogo wysłać e-mail powitalny, e-mail z potwierdzeniem, rekomendację produktów, poradniki itp.

#3. Zaplanuj i opracuj strategię

Zaplanuj każdy krok wcześniej, aby prawidłowo przeprowadzić kampanię marketingową. Myśleć o:

  • Ile kropli chcesz wysłać, w jakiej kolejności i kiedy
  • Niezależnie od tego, czy Twoja wiadomość jest wyzwalana w związku z działaniem, Twój potencjalny klient lub klient podjął
  • Logistyka
  • Tworzenie spersonalizowanych e-maili dla każdego potencjalnego klienta
  • Jak mierzyć sukces kampanii

I więcej…

Znajdź odpowiedź na te pytania i rozpocznij swoją podróż, aby stworzyć kampanię kroplówki.

#4. Rozpocznij kampanię

Możesz użyć oprogramowania kroplowego, takiego jak ActiveCampaign, Zoho itp., Aby rozpocząć kampanię. Następnie utwórz serię spersonalizowanych wiadomości e-mail w oparciu o wyzwalacze użytkownika i wysyłaj je w ustalonych odstępach czasu.

  • Użyj nazw klientów
  • Utwórz atrakcyjną wiadomość e-mail z przydatnymi, wyzwalanymi informacjami
  • Odpowiednio ustrukturyzuj treść, zapewniając brak błędów gramatycznych i ortograficznych
  • Podkreśl swoją propozycję wartości
  • Dodaj powiązane linki do produktów
  • Dołącz przekonujące wezwanie do działania (CTA), aby pomóc im podjąć szybkie działanie
  • I dodaj inne przydatne informacje

#5. Oceń i optymalizuj

Oceń skuteczność kampanii, mierząc sprzedaż, współczynniki klikalności, liczbę potencjalnych klientów, odnowienia itp. w czasie. Jeśli zauważysz, że coś nie działa, zoptymalizuj to, przepisując CTA, dodając więcej wartościowych artykułów i nie tylko.

Tak więc, jeśli szukasz dobrego oprogramowania do kampanii kroplowej, oto niektóre z naszych rekomendacji.

Aktywna kampania

Zautomatyzuj obsługę klienta i napędzaj swój wzrost dzięki e-mail marketingowi, narzędziom CRM i automatyzacji marketingu ActiveCampaign. Pomaga powiększać listę klientów i przyciągać odbiorców za pomocą wstępnie ustawionych komunikatów, które pasują do ich osobowości za pomocą precyzyjnego kierowania.

Wzmocnij swoją więź z klientem i zapewnij dostosowane wskazówki oraz zwiększ zaufanie klientów, aby przypominać im o dalszych działaniach do podjęcia. Daj swojemu klientowi uczucie zachwytu, dostarczając to, czego chce i kiedy chce. Pomoże Ci zapewnić niesamowite wrażenia swoim subskrybentom i zdobyć więcej leadów.

ActiveCampaign zawsze upewnia się, że otrzymujesz wszystko, czego potrzebujesz, a tym samym składa 22 obietnice, takie jak 2-letnia blokada ceny, bezpłatne szkolenia online, bezpłatna migracja, bezpłatne wsparcie, płacenie tylko za kontakty handlowe i wiele więcej. Wysyłaj wiadomości i biuletyny do docelowych odbiorców zgodnie z ich zainteresowaniami, aby nawiązać połączenie.

Segmentuj odbiorców według ich lokalizacji, zainteresowań, wieku itp. i docieraj do nich za pomocą dynamicznych treści. Możesz także zautomatyzować swoją kampanię marketingową za pomocą zestawu serii powitalnych oraz łatwo zarządzać i aktualizować transakcje, działania następcze i rurociągi za pomocą idealnej platformy. Dzięki temu zaoszczędzisz czas, który możesz wykorzystać w innych istotnych pracach.

Poinformuj swoich klientów o ofertach, polecanych produktach, odpowiedz na pytania i opinie. Możesz także uporządkować wszystkie swoje dane na jednej platformie i zrozumieć, co się dzieje dzięki zaawansowanemu narzędziu do raportowania. Ponadto oferuje zintegrowane formularze, narzędzie do śledzenia witryny, szkolenia, rozszerzenie Gmaila i integrację z narzędziami biznesowymi.

Zarejestruj się z planem, który pasuje do Twojej firmy, od ceny początkowej 9 USD miesięcznie za 500 kontaktów. Rozpocznij 14-dniowy bezpłatny okres próbny z każdym wybranym planem.

Kroplówka

Zyskaj więcej klientów i przychody dzięki spersonalizowanemu e-mail marketingowi, budując lepsze relacje z klientami i mniej czasu na wysyłanie e-maili. Wybierz preferowany szablon wiadomości e-mail dla swojej firmy i spraw, aby Twoja marka zabłysnęła dzięki edytorowi wizualnemu Drip.

Drip zapewnia elastyczność projektowania własnych e-maili za pomocą kreatora HTML. Procesy automatyzacji pomagają zaoszczędzić czas i przynosić większe przychody Twojej firmie. Niezależnie od tego, czy chcesz wysłać serię powitalną, czy e-maile dotyczące porzuconych wózków, Drip ma wszystko, abyś mógł się zrelaksować.

Nawiąż dobry kontakt z klientem, dostarczając oferty, powiadomienia, kupony rabatowe itp. we właściwym czasie. Możesz jeszcze bardziej zwiększyć zaangażowanie dzięki segmentacji wiadomości e-mail, która pomoże Ci zwiększyć konwersje i zachęcić ich do powrotu po więcej. Drip ciężko pracuje, aby stworzyć spersonalizowane treści zawierające rekomendacje produktów, przypomnienia o porzuconych koszykach, oferty i wiele innych.

Na co czekasz? Skorzystaj z 14-dniowego bezpłatnego okresu próbnego już dziś i zacznij od planu za 19 USD miesięcznie na 1500 kontaktów, nieograniczoną liczbę e-maili i nie tylko.

Kampanie Zoho

Przekształcenie firmy w markę wymaga większego zaangażowania klientów, a co za tym idzie Zoho wprowadza marketing e-mailowy Drip, który umożliwia wysyłanie właściwych e-maili/wiadomości do właściwej osoby we właściwym czasie.

Zaplanuj serię e-maili po segmentacji każdego odwiedzającego zgodnie z jego potrzebami ze spersonalizowaną treścią. Poinformuj odwiedzających dokładnie, czego szukają, aby łatwo było ich przekonwertować na klientów i zawrzeć więcej transakcji.

Zrozum ich potrzeby, aby zacząć budować treści i zautomatyzować proces, aby klienci otrzymywali powiadomienia o premierach produktów, okazjach, ofertach itp. we właściwym czasie. Zbuduj lepsze połączenie, aby rozwinąć swoją sieć i podzielić poszczególnych klientów na grupy na podstawie lokalizacji, wieku, potrzeb itp.

Zoho pomoże Ci zbudować skuteczne kampanie kroplowe, które opłacają się do końca. Możesz wysyłać automatyczne wiadomości e-mail do docelowych klientów, aby zidentyfikować odbiorców, ustalić cele, stworzyć kampanie e-mailowe, zrealizować swój plan, zwiększyć sprzedaż i zobaczyć różnicę. Świetnie nadaje się do e-maili powitalnych, pielęgnowania potencjalnych klientów, wdrażania klientów, ograniczania porzucania koszyków oraz zwiększania subskrypcji i odnawiania.

Zoho Campaigns jest bezpłatny dla maksymalnie czterech użytkowników, 6000 e-maili miesięcznie i 2000 kontaktów. Wybierz dowolny płatny plan, jeśli chcesz mieć zaawansowane funkcje.

E-mailOśmiornica

EmailOctopus zapewnia potężne narzędzia, które uproszczą Twoją strategię marketingu e-mailowego. Jego edytor „przeciągnij i upuść” pomaga tworzyć wiadomości e-mail i dostosowywać szablony zgodnie z wymaganiami biznesowymi. Korzystaj ze statystyk odbiorców i danych za pośrednictwem formularzy internetowych lub subskrypcji, aby podzielić ich na grupy i wysyłać spersonalizowane e-maile do odpowiednich osób we właściwym czasie, aby zwiększyć zaangażowanie.

Powitaj swoich klientów w swoim świecie i docieraj do nowych subskrybentów dzięki automatycznej serii powitalnej, aby zaoszczędzić czas. Ponadto śledź wszystko, od otwarcia wiadomości e-mail po współczynniki odrzuceń, dzięki raportowaniu kampanii EmailOctopus.

Zobacz, co się sprawdza, i przekop się głębiej, aby uzyskać więcej szczegółów, aby poznać historyczne działania Twoich kontaktów. Możesz zintegrować EmailOctopus ze swoimi ulubionymi aplikacjami, takimi jak Gravity Forms, Squarespace, Shopify i innymi, aby zsynchronizować nowych subskrybentów z listą kampanii EmailOctopus.

Jego bezpłatny plan jest ważny dla maksymalnie 10 000 e-maili i 2500 subskrybentów. Uzyskaj zaawansowane plany już od 24 USD miesięcznie na 5000 kontaktów i 50 000 e-maili.

Wniosek

Marketing kroplowy może przynieść większy sukces Twojej firmie, pielęgnując potencjalnych klientów, bardziej angażując ich w Twoją markę i zwiększając sprzedaż. W ten sposób stwórz skuteczną strategię opartą na swoich celach i odbiorcach i zacznij tworzyć kampanię kroplową za pomocą omówionych przez nas narzędzi.

Możesz być również zainteresowany najlepszym oprogramowaniem do automatyzacji marketingu.