Unreal vs. Unity – co jest lepsze do tworzenia gier?

Spróbujmy rozstrzygnąć tę odwieczną debatę, Unreal vs. Unity. Funkcje, porównanie i wreszcie decyzja, którą wybierzesz.

Unity i Unreal to dwa najlepsze silniki gier w całej branży. Jednak jako początkujący wybór między tymi dwoma nie jest łatwy.

I to jest oczywiste, biorąc pod uwagę, że masz wielu ludzi po obu stronach ogrodzenia.

Tak więc wydawanie ogólnych oświadczeń faworyzujących kogokolwiek nie jest mądre, a dalsze sekcje wskazują kilka czynników, które pomogą ci wybrać najlepszy silnik gry dla twojego przypadku użycia.

Bez dalszych ceregieli wejdźmy na pole bitwy.

O Unrealu

Po raz pierwszy zaprezentowany w 1988 roku, silnik Unreal Engine przeszedł długą drogę i jest popularny wśród elity branży. Unreal jest rozwijany przez firmę Epic Games, która jest amerykańskim producentem i wydawcą gier.

Ten silnik gry jest oparty na języku C++, ale można również wdrożyć jego narzędzie do tworzenia skryptów wizualnych, Blueprints, do tworzenia bez kodu. Jednak rezygnacja z kodu wiąże się z pewnymi ograniczeniami, typowymi dla wszystkich twórców gier bez kodu.

Unreal jest często chwalony za realistyczną grafikę oraz domyślne narzędzia i zasoby, z którymi jest dostarczany. Co więcej, jest darmowa, dopóki Twoja gra nie osiągnie 1 miliona dolarów przychodu, po czym 5% tantiem zaczyna się od nadwyżki dochodu.

Istnieją jednak niestandardowe opcje licencjonowania, jeśli chcesz całkowicie zrezygnować z opłat licencyjnych.

Jest używany głównie do tworzenia w 3D; jednak możesz także tworzyć tytuły 2D za pomocą Unreal. Ale niektórzy mogą się spierać, twierdząc, że istnieje lepsza (aktualna) alternatywa.

O Jedności

Rozpoczęty w 2005 roku jako silnik gry stworzony specjalnie dla systemu macOS X, Unity rozszerzył się na inne platformy.

Unity Technologies jest firmą macierzystą stojącą za tym silnikiem gry. Zaczęło się w Danii jako Over The Edge Entertainment (OTEE) około 2004 roku, a później przeniosło się do obecnej siedziby w San Francisco w USA.

Unity umożliwia kodowanie w języku C# i ma wbudowane narzędzia ułatwiające wizualne tworzenie gier. Warto zauważyć, że Unity osiągnęło ten wyczyn, integrując narzędzie innej firmy, Bolt, aby pozostać atrakcyjnym dla twórców gier nieprogramujących.

Jeśli chodzi o subskrypcje, możesz zacząć bezpłatnie od wersji z ograniczonymi funkcjami i przejść do płatnych planów, aby odblokować więcej dobroci. Gry tworzone za pomocą Unity są bezpłatne, co sprawia, że ​​​​jest to kuszące, jeśli ktoś jest skłonny zapłacić za subskrypcje z góry.

Unity może pomóc Ci tworzyć w 2D i 3D. Jednak na razie jego supermoce są postrzegane jako sprzyjające tworzeniu gier 2D, zwłaszcza na platformy mobilne.

Nierzeczywiste kontra jedność

Po krótkim wprowadzeniu nadszedł czas, aby rozważyć te dwie kwestie w kilku kluczowych aspektach. Konkretnie, ta rozgrywka jest z perspektywy początkującego, bez doświadczenia w tworzeniu gier.

# 1. Łatwość użycia

Unreal Engine zawiera większość narzędzi od razu po wyjęciu z pudełka, podczas gdy Unity to minimalna instalacja z wtyczkami, które można zintegrować w razie potrzeby.

W tym przypadku zdarzały się przypadki, w których nowicjusze czuli się bardziej komfortowo z Unreal, ponieważ ogranicza to początkowe ruchy tam iz powrotem. Z drugiej strony, kilku było zdezorientowanych z powodu wielu narzędzi, do których mieli dostęp i pokochali minimalistyczne podejście Unity.

Co więcej, wielu uważa, że ​​C++ (Unreal) jest skomplikowany w porównaniu do C# (Unity). Jednak C++ jest uważany za najlepszy język programowania do tworzenia gier, również szeroko stosowany poza Unreal. Dlatego ubrudzenie sobie rąk C++ może otworzyć więcej drzwi (zadań do czytania) niż bycie ekspertem w C#.

Poza tym deweloperzy uważają, że Blueprints (Unreal) znacznie przewyższa Bolt (Unity). Tak więc wybór jest jasny w Unreal, jeśli zależy ci tylko na wizualnych skryptach.

Innym wskaźnikiem typu „make or break” może być liczba samouczków i przewodników dotyczących któregokolwiek z tych silników gier. Unity ma znacznie większy udział w rynku (ponad czterokrotnie), co skutkuje dużą społecznością i gigantyczną biblioteką samouczków pomocy.

Wreszcie, ta sekcja nie ma wyraźnego zwycięzcy i jest czysto subiektywna w stosunku do twoich preferencji i ambicji.

#2. Wymiary i grafika

Unity jest wyraźnym zwycięzcą, jeśli gry 2D są Twoją mocną stroną. Na początek jest wiele szablonów, a dzięki Unity byłoby to o wiele łatwiejsze.

3D jest jednak domeną trudną do natychmiastowego koronowania mistrza. Oba są zdolne do 3D i nie ma prawie nic, czego nie można zrobić w Unity, co można zrobić w Unreal i odwrotnie.

Ponadto zależy to również od tego, czy następna gra będzie przygodą w otwartym świecie, czy w pomieszczeniu. Gry z otwartym światem są lepiej obsługiwane przez możliwości Unreal, takie jak oświetlenie w czasie rzeczywistym, podczas gdy ustawienia wnętrz można pięknie wykonać za pomocą obu.

To prowadzi nas do… Grafiki!

Oba mogą być używane do projektowania oszałamiająco wyglądających gier. Możesz pokonać środowiska anime w dowolnym; jednak fotorealizm to domena, w której Unreal ma przewagę.

Podczas gdy Unity szybko dogania, dbałość o szczegóły oferowana przez Unreal Engine jest niezrównana. I to jest główny powód, dla którego jest obecnie ulubieńcem branży gier Triple-A i najlepszych hollywoodzkich studiów.

Nie powinno to jednak mieć wpływu na ciebie jako niezależnego twórcę gier, ponieważ gry na poziomie Triple-A nie są czymś, co zrobisz sam z małym budżetem.

Tak więc ostatecznie Unity lepiej nadaje się do gier 2D, a Unreal jest najlepszy do gatunków 3D z otwartym światem, które wymagają wspaniałych i realistycznych efektów.

#3. Sklep z aktywami

Większość niezależnych twórców korzysta z rynku zasobów do szybkiego tworzenia gier. Unity i Unreal mają swoje rynki, które mogą ci w tym pomóc.

Jednak ze względu na dość dużą bazę użytkowników Unity prezentuje dużą różnorodność, co widać w całkowitym wolumenie aktywów.

W chwili pisania tego tekstu rynek Unreal Engine ma 29 200 pozycji, podczas gdy Unity bije to o milę dzięki 81 990 aktywom. Teraz może to nie mieć nic wspólnego z jakością, ponieważ zależy to od konkretnego pakietu zasobów; nieważne, liczby mówią same za siebie.

Ponadto, jako początkujący, możesz nie chcieć wydawać na płatne aktywa, a słowo „darmowe” dość często przyciąga twoją uwagę. W takim przypadku, w którym budżet odgrywa znaczącą rolę, Unity ma 7810 wolnych zasobów w porównaniu do 1100 Unreal Engine.

W związku z tym sklep Unity ma znaczną przewagę nad Unreal dla początkujących z ograniczonym budżetem.

Ale to, co sprawia, że ​​​​bitwa rynkowa jest interesująca, to fakt, że Unreal co miesiąc udostępnia kilka płatnych zasobów za darmo. Są to zazwyczaj paczki wysokiej jakości, za które płaci się po określonym czasie. Daje to dostęp do materiałów premium bez płacenia za nie.

Wystarczy raz w miesiącu zajrzeć na rynek Unreal.

Podsumowując, Unity wygrywa samą ilością, ale Unreal ma niewielką przewagę, dostarczając wysokiej jakości treści za darmo.

#4. Inne kluczowe czynniki

Unreal jest open source, podczas gdy Unity nie. Chociaż dla większości nie jest to decydujący element, możesz pobrać kod źródłowy Unreal i zmodyfikować go do swojego przypadku użycia.

Jest to coś, co powinieneś poważnie rozważyć, jeśli zaczynasz studio tworzenia gier.

Kolejną rzeczą do zapamiętania jest to, że Epic Games (matka Unreal) jest w poważnym biznesie tworzenia gier z kilkoma tytułami Triple-A, takimi jak Fortnite, już na swoim koncie.

Tak więc Unreal jest często uważany przez programistów za silnik gry dla programistów.

Wręcz przeciwnie, Unity Technologies zbudowało kilka projektów edukacyjnych, ale żaden nie konkuruje z tym, co Epic Games osiągnęło dzięki swojemu silnikowi gry.

Wreszcie, Unity może działać na stosunkowo słabym komputerze PC, podczas gdy Unreal potrzebuje potężnej mocy obliczeniowej do Twojej dyspozycji. Sprawdź więc, czy spełniasz wymagania systemowe, zanim zdecydujesz się na jeden.

Którego powinieneś użyć?

Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Oba są potężne i mogą pomóc ożywić wyobraźnię.

To powiedziawszy, Unity może działać na słabszym komputerze PC, ma dużą społeczność i powinien być idealnym wyborem dla programistów ukierunkowanych na platformy mobilne, zwłaszcza w 2D.

Unreal jest dla ludzi, którzy aspirują do bycia częścią znanych studiów gier lub dążą wyłącznie do 3D. I chociaż Unity potrafi robić 3D, Unreal obsłuży Cię lepiej i szybciej.

Są jednak przypadki, w których ludzie uczyli się obu lub zaczynali od jednego, by później przejść do rywali. Wybierz więc jedną z nich w oparciu o swoje obecne wymagania i zmień ją w razie potrzeby.

Często zadawane pytania

Który jest najlepszy dla początkujących?

Ogromna społeczność Unity ułatwia pracę nowicjuszom. Pomoże Ci to uzyskać odpowiedzi na konkretne pytania, a samouczki YouTube z pewnością zapewnią Ci bardzo potrzebną przewagę.
Jednak wizualne narzędzie do tworzenia skryptów Unreal Engine jest lepsze od Unity, co sprawia, że ​​osoby niekodujące wybierają poprzedni wybór.

Co jest trudniejsze do nauczenia?

Unreal jest oparty na C++, który jest bardziej skomplikowany niż C# (Unity). Wypróbuj więc Unity, jeśli zamierzasz wdrożyć kod w celu uzyskania najwyższej elastyczności i nie miałeś jeszcze kontaktu z programowaniem.
Dla osób niekodujących, które są nastawione na tworzenie skryptów wizualnych, Unreal ma więcej mocy.

Ile kosztuje zrobienie gry?

To tak samo, jak zapytać, ile kosztuje samochód. To zależy! W zależności od poziomu sztuki wizualnej, dźwięku, interfejsu użytkownika, marketingu, wielkości zespołu, licencji itp., może to zająć od kilku tysięcy dolarów do setek milionów.

Czy powinienem nauczyć się C# lub C++ do tworzenia gier?

C# jest łatwy do nauczenia, podczas gdy C++ jest nieco bardziej złożony. Jednak C++ jest najczęściej używanym językiem programowania do tworzenia gier i może oferować więcej możliwości pracy dla jego chętnych.

PS: Nie chcę zwiększać ewentualnego niezdecydowania, ale jest jeszcze kilka narzędzi do tworzenia gier, które możesz sprawdzić. I chociaż mogłeś już grać w gry Made with Unity, ponieważ korzysta z nich ponad 70% gier mobilnych, sprawdź kilka tytułów wykorzystujących moc silnika Unreal Engine 5.