Użyj Omnisend, aby zwiększyć sprzedaż dzięki automatyzacji, SMS-om i e-mail marketingowi

Jako właściciel eCommerce nie ma nic gorszego niż oglądanie ogromnego ruchu, ale brak sprzedaży.

Automatyzacja wiadomości e-mail i SMS jest kluczowym elementem marketingu eCommerce i pomaga sprzedawcom szybko reagować na zachowania i potrzeby swoich klientów.

W tym miejscu do gry wchodzi Omnisend. Ta platforma umożliwia wysyłanie ukierunkowanych i terminowych wiadomości, aby zwiększyć sprzedaż. W rezultacie możesz odzyskać sprzedaż od porzuconych użytkowników koszyka lub zwiększyć życiową wartość istniejących klientów.

Ponad 70 000 marek eCommerce korzysta z Omnisend, aby skalować swoje biznesy na autopilocie za pomocą wysoce trafnych kampanii tekstowych i e-mailowych.

W tym artykule przedstawimy szczegółowy przegląd tego, czym jest Omnisend i różnych funkcji, które oferuje właścicielom sklepów internetowych.

Przegląd Omnisend: co to jest?

Omnisend to kompleksowa platforma do automatyzacji marketingu, która pomaga firmom handlu elektronicznego zwiększać sprzedaż na autopilocie, wykorzystując promocję wielokanałową. Przeznaczony jest do sklepów internetowych każdej wielkości i jest używany przez wiele branż.

Dzięki Omnisend możesz wysyłać spersonalizowane wiadomości do właściwych osób we właściwym czasie na właściwym kanale. Oferuje ogromną bibliotekę wbudowanych szablonów, które umożliwiają wysyłanie pięknie zaprojektowanych wiadomości e-mail o wysokim współczynniku konwersji, a także funkcje automatyzacji wdrażania wiadomości e-mail i segmentacji listy.

Omnisend pozwala firmom eCommerce połączyć swoje konta Shopify z platformą. W rezultacie usprawnia to wszystko, od analiz po aktualizacje zamówień. Pozwala firmom dokładnie określić rodzaj klientów, których mają i jak dotrzeć do tych klientów w znaczący sposób.

Ponadto Omnisend bezproblemowo integruje się z kampaniami SMS marketingowymi i Facebook Messenger.

Umożliwia także tworzenie atrakcyjnych i angażujących formularzy generowania potencjalnych klientów, aby zwiększyć konwersje pozyskiwania potencjalnych klientów. Możesz wybierać spośród różnych stylów formularzy przechwytywania potencjalnych klientów, takich jak wyskakujące okienka, pola rejestracji i interaktywne formularze koła fortuny.

Nie patrzmy na wszystkie funkcje, które oferuje Omnisend.

Funkcje Omnisend, o których powinieneś wiedzieć

Omnisend to potężna platforma omnichannel z wieloma niesamowitymi funkcjami. Dzięki intuicyjnym opcjom edycji i szablonom metodą „przeciągnij i upuść” możesz w kilka minut tworzyć profesjonalne kampanie i formularze.

#1. Marketing Automation

Marketing automation to proces automatyzacji monotonnych działań marketingowych. Ta platforma pozwala wysyłać klientom terminowe i trafne kampanie wieloma kanałami na autopilocie.

Obecnie Omnisend obsługuje powiadomienia e-mail, SMS i web push.

Możesz wykorzystać gotowe przepływy pracy każdego kanału, aby tworzyć kampanie i sekwencje na każdą okazję.

Najpopularniejsze gotowe przepływy pracy oferowane przez Omnisend to:

  • Serie powitalne
  • Porzucenie produktu
  • Porzucenie koszyka
  • Potwierdzenie zamówienia
  • Potwierdzenie wysyłki
  • Sprzedaż krzyżowa

Czy wiesz, że e-maile z potwierdzeniem zamówienia mają 70% otwarć?

Wysyłanie zoptymalizowanych wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienia za pośrednictwem Omnisend zachęca niedawnych klientów do zostania stałymi kupującymi. Dodawanie nieodpartych ofert, takich jak niesamowite rabaty i pakiety produktów, to świetny sposób na zwiększenie wartości zamówienia.

Budowanie przepływów pracy doskonale nadaje się do rozgrzewania potencjalnych klientów przed dokonaniem zakupu. Dzięki sekwencji porzucania koszyka możesz przypomnieć klientowi, aby wrócił do koszyka godzinę po opuszczeniu sklepu.

Następnie po dniu wyślesz im kod rabatowy. Przepływy pracy są wyzwalane przez określony czas lub określone działania lub zachowania.

Otrzymasz raport automatyzacji pokazujący wydajność każdego kanału przy każdym przepływie pracy. Dzięki Omnisend będziesz mógł śledzić dane dotyczące sprzedaży i zaangażowania, aby zoptymalizować kampanię.

#2. Marketing e-mailowy

Jedną z głównych cech Omnisend jest jego funkcjonalność e-mail marketingu. Oferują intuicyjny edytor typu „przeciągnij i upuść” oraz oszałamiające szablony wiadomości e-mail, dzięki czemu tworzenie profesjonalnie wyglądających wiadomości e-mail jest dziecinnie proste.

Piękno ich szablonów e-mail marketingu polega na tym, że nie są wymagane żadne umiejętności kodowania. Edytuj bloki treści, dodając polecane produkty lub dynamiczne kody rabatowe, aby nadać indywidualny charakter każdemu wysłanemu e-mailowi.

Ponieważ oprogramowanie jest połączone z Twoim sklepem, możesz dodawać produkty ze swoich kolekcji bezpośrednio do e-maili. Funkcje selektora produktów automatycznie importują wszystkie ceny, obrazy i opisy do wiadomości e-mail.

Zamiast wprowadzać logo, czcionki i kolory, wszystkie elementy brandingowe są automatycznie pobierane z Twojego sklepu i importowane do szablonów wiadomości e-mail. Oszczędza to czas i pozwala szybko skonfigurować sekwencje e-maili.

Ponadto Omnisend oferuje zaawansowaną funkcję testowania A/B, pozwalającą zobaczyć, co działa, a co nie. Możesz przetestować rekomendacje produktów, wiersze tematu i treść wiadomości e-mail, aby odkryć sekrety lepszych konwersji.

#3. Marketing SMS-owy

Ważne jest, aby wysyłać przypomnienia i wiadomości wieloma kanałami. Ponieważ e-mail marketing stał się bardziej popularny, niektórzy klienci nie otwierają już e-maili od sprzedawców.

Omnisend umożliwia wysyłanie wiadomości tekstowych do klientów, co daje dostęp do innego kanału kontaktu z nimi.

Jedną z zalet korzystania z Omnisend jest to, że obsługuje SMS-y na dowolny kod kraju na całym świecie, dzięki czemu możesz wysyłać wiadomości do odbiorców bez względu na to, gdzie mieszkają. Nie dotyczy to wielu programów do automatyzacji marketingu, a niektóre dają dostęp tylko do kilku krajów.

Wiele firm eCommerce zapłaci za osobne narzędzie do prowadzenia kampanii SMS. Na szczęście z Omnisend wystarczy zapłacić za jedno narzędzie, aby uzyskać dostęp do wszystkich potrzeb marketingu wielokanałowego.

Kampanie SMS to idealna okazja do promowania swoich najnowszych kolekcji, zorganizowania wyprzedaży błyskawicznej lub przypomnienia odwiedzającym, którzy porzucili koszyk, aby zrealizowali swoje zamówienia. Podobnie jak edytor poczty e-mail, możesz edytować swoje SMS-y, dodając obrazy lub GIF-y, aby zwiększyć zaangażowanie.

Marketing Omni SMS jest w pełni zgodny z TCPA, co oznacza, że ​​Twoje kontakty mogą zrezygnować z subskrypcji, odpowiadając „STOP”, co chroni Twój biznes eCommerce przed problemami prawnymi.

#4. Powiadomienia Web Push

Omnisend pozwala skonfigurować powiadomienia web push i wiadomości dostarczane na urządzenie subskrybenta w czasie rzeczywistym. Nawet jeśli subskrybenta nie ma na Twojej stronie, powiadomienia są nadal wysyłane.

W przeciwieństwie do marketingu e-mailowego i SMS-owego, powiadomienia web push nie wymagają informacji o kliencie. Wystarczy jedno kliknięcie, aby odwiedzający mógł się zapisać.

Powiadomienia web push Omnisend są idealne do odzyskiwania porzuconych koszyków, kupujących witryny i nowych klientów. Osoby, które zdecydują się na te powiadomienia, zostaną przekierowane, jeśli opuszczą Twoją witrynę bez zakupu.

Podobnie jak w przypadku innych kanałów, możesz kierować reklamy do określonych segmentów klientów, aby otrzymywać te wiadomości i śledzić sprzedaż z powiadomień push. Niezależnie od tego, czy chodzi o oferty flash, czy odzyskiwanie koszyka, Omnisend umożliwia natychmiastowe wysyłanie odpowiednich wiadomości za pośrednictwem powiadomień push.

Ponieważ kampanie e-mail i SMS stają się popularne, wiele sklepów eCommerce nadal nie korzystało z powiadomień push. Są idealne dla kupujących, którzy odwiedzili Twój sklep za pomocą przeglądarki internetowej.

#5. Wyskakujące okienka, formularze i więcej

Większość właścicieli eCommerce musi płacić osobno za kreator formularzy i wtyczki wyskakujące w swoich sklepach. Ale jeśli używasz Omnisend, możesz uzyskać dostęp do ich wyskakujących okienek i kreatora formularzy za darmo.

Omnisend pozwala użytkownikom tworzyć formularze, które wychwytują leady dla ich firm.

Przy tak wielu dostępnych szablonach możesz wybrać najlepsze metody pozyskiwania leadów dla swojego sklepu.

Omnisend oferuje następujące sposoby powiększania listy:

  • Wyskakujące okienka: ukierunkowane wyskakujące okienka przerywają odwiedzającym, aby skłonili ich do podjęcia działania. Możesz skonfigurować wyskakujące okienka zamiaru wyjścia, które pojawiają się tylko wtedy, gdy zamierzają opuścić sklep. Możesz też tworzyć wyskakujące okienka inteligentnego kierowania, które pojawiają się tylko na określonych stronach sklepu.
  • Strony docelowe: Docelowa strona docelowa ma pojedynczy, skoncentrowany komunikat, dając odwiedzającym tylko te informacje, których potrzebują. Omnisend pozwala tworzyć i dostosowywać osobne strony docelowe dla każdej kampanii, aby poprawić konwersje.
  • Wheel of Fortune: Grywalizuj swoją generację leadów za pomocą koła pudełek do rejestracji fortuny. Koło fortuny daje odwiedzającym nagrodę, gdy podadzą swój adres e-mail.
  • Pola rejestracji: Pola rejestracji pojawiają się na stronie bez przerywania odwiedzającemu. Pomagają poprawić wrażenia użytkownika i umożliwiają odwiedzającym powiadamianie o nowych ofertach.

#6. Raporty

Raportowanie jest niezbędnym elementem każdej platformy automatyzacji marketingu. Aby osiągnąć pożądane rezultaty, musisz dobrze rozumieć, co dzieje się z odbiorcami.

Niestandardowe raporty Omnisend umożliwiają projektowanie lepszych przepływów pracy automatyzacji odpowiednich dla odbiorców. Otrzymasz różne wskaźniki zaangażowania i sprzedaży, takie jak wysłane wiadomości, współczynnik kliknięć, współczynnik otwarć i sprzedaż z każdej kampanii.

Możesz porównywać i zestawiać różne kampanie, przepływy pracy i kanały, aby zobaczyć, co działa, a co nie. Na podstawie tych punktów danych możesz uzyskać przydatne informacje, aby dostosować kampanie i poprawić konwersje.

Na przykład możesz zauważyć, że niektóre kampanie nie są skuteczne z powodu braku dopasowania produktu do jego lokalizacji geograficznej. W takim przypadku możesz utworzyć nowy przepływ pracy dla określonego segmentu.

Możesz także wyświetlić niestandardowe atrybucje swoich odbiorców. Przydatne może być tworzenie nowych przepływów pracy, które oddzielają odbiorców według atrybucji, na przykład osoby, które kliknęły Twój link i osoby, które nie otworzyły Twojej wiadomości e-mail.

Dzięki temu możesz wysyłać odpowiednie e-maile ukierunkowane na określony atrybut.

7. Segmentacja

Funkcja segmentacji Omnisend pozwala podzielić listę na wiele różnych części. Możesz oprzeć segmentację na wielu różnych atrybutach, takich jak dane demograficzne, psychografie, nawyki zakupowe i zaangażowanie w markę.

Załóżmy, że chcesz nagrodzić swoich najbardziej lojalnych klientów. Możesz zbudować klub VIP, aby oferować wyłączny dostęp do produktów i innych korzyści tylko najlepszym klientom. Omnisend posortuje wszystkie dane klientów, dzięki czemu możesz zbudować listę najlepszych klientów.

Dzięki integracji Omnisend z platformami eCommerce możesz wykorzystać dane w swoim sklepie i odpowiednio segmentować klientów.

Omnisend oferuje sugestie segmentów, inteligentną i dynamiczną funkcję, która podpowiada sposoby na rozbicie listy. Różne warstwy segmentów będą również oznaczać Twoje kontakty, umożliwiając tworzenie hiperspersonalizowanych kampanii.

Możesz wysłać kampanię do osób, które są oznaczone wieloma segmentami.

Możesz na przykład filtrować swoją listę według osób, które nie kupowały w ciągu 60 dni, przy średniej wartości zamówienia wynoszącej 100 USD. Daje to listę klientów z najwyższej półki, z którymi możesz chcieć ponownie się połączyć (jeśli 100 USD to wysoki AOV dla Twojego sklepu).

#8. Synchronizacja odbiorców dla reklam

Dopasowanie odpowiednich odbiorców do konkretnego produktu może być trudne, nawet dla najbardziej doświadczonych marketerów.

Niestandardowi odbiorcy na Facebooku i funkcje dopasowania odbiorców Google w Omnisend rozwiązują ten problem. Używają Twojej listy kontaktów, aby znaleźć podobnych odbiorców z tymi samymi atrybutami.

Omnisend pomaga firmom eCommerce, synchronizując ich listę kontaktów z reklamami na Facebooku i Google w celu skutecznego kierowania reklam.

Istnieje wiele sposobów korzystania z funkcji synchronizacji odbiorców w Omnisend, na przykład:

  • Retargeting Contacts: Retargetuj odwiedzających, którzy porzucili koszyk, którzy przesłali swoje e-maile lub mniej aktywnych klientów, aby skłonić ich do ponownego zakupu.
  • Budowanie inteligentniejszych odbiorców podobnych do siebie: Synchronizuj listę kontaktów najbardziej wartościowych klientów z Omnisend, aby budować efektywne grupy odbiorców podobnych.
  • Zmniejsz koszty pozyskania klientów: Wyklucz istniejących klientów, którzy już kupili Twój projekt, aby wyświetlać reklamę tylko osobom, które jej nie kupiły.

Piękno funkcji synchronizacji odbiorców Omnisend polega na tym, że automatycznie synchronizuje kontakty z Facebookiem co pięć do 15 minut, zapewniając aktualność odbiorców.

cennik

Omnisend ma trzy podstawowe plany cenowe, a każdy z nich obejmuje 14-dniowy bezpłatny okres próbny:

  • Bezpłatnie: przeznaczony dla małych firm zajmujących się marketingiem e-mailowym i tekstowym
  • Standard: najlepszy dla średnich firm i firm, które chcą skalować swoją działalność
  • Pro: Idealny dla sklepów o dużej objętości, które chcą rozszerzyć swoje działania marketingowe SMS

Zwróć uwagę na powyższe zmiany cen wraz z liczbą osób, z którymi się kontaktujesz.

Zawijanie

Automatyzacja marketingu to brakujący element dla właścicieli eCommerce, którzy zmagają się z problemami. Chociaż istnieją dziesiątki platform automatyzacji marketingu, Omnisend prawdopodobnie oferuje jedną z najbardziej wszechstronnych i intuicyjnych funkcji.

Pomyśl o całej potencjalnej sprzedaży, którą tracisz, nie wykorzystując automatyzacji marketingu.

Terminowe i ukierunkowane kampanie wielokanałowe mogą znacznie zwiększyć przychody, odzyskując utraconą sprzedaż.

Wypróbuj Omnisend za darmo, aby zmniejszyć porzucanie koszyka i poprawnie promować swój sklep eCommerce.