Wszystko, co chciałeś wiedzieć o liczbie wyszukiwań słów kluczowych dla SEO w 2022 r.

Jeśli kiedykolwiek miałeś do czynienia z badaniem słów kluczowych lub analizą słów kluczowych, musiałeś natknąć się na pojęcie liczby wyszukiwań słów kluczowych.

Jest to jeden z najważniejszych wskaźników optymalizacji wyszukiwarek (SEO). Zasadniczo pojawia się prawie we wszystkim, co robisz – tworzeniu nowej witryny internetowej lub uruchamianiu kampanii reklamowej PPC lub jakiejkolwiek innej kampanii marketingowej związanej z Google Ads. Ponadto jest to świetny sposób na ocenę potrzeb użytkowników i zainteresowania określonymi tematami, usługami i produktami — oraz wykorzystanie cienkich informacji do informowania o strategii marketingowej, a nawet produktowej.

Ten post przeprowadzi Cię przez kluczowe aspekty radzenia sobie z liczbą wyszukiwań słów kluczowych i pomoże Ci znaleźć najlepsze narzędzie do tego.

Co to jest liczba wyszukiwań słów kluczowych?

Krótko mówiąc, liczba wyszukiwań słów kluczowych to liczba, która odzwierciedla liczbę wyszukiwań danego zapytania w określonym przedziale czasowym. Zazwyczaj SEO lubią skupiać się na miesięcznych ilościach wyszukiwań.

Ta liczba pomaga zrozumieć, jak popularne jest każde zapytanie. Jest to ważne, ponieważ nie możesz zbudować swojej strategii SEO, nie wiedząc, dla których słów kluczowych powinieneś zoptymalizować, aby uzyskać maksymalny wpływ i ruch.

Niektóre badania twierdzą, że 93% wszystkich onlinenowe podróże zaczynają się w wyszukiwarkach, co oznacza, że ​​jeśli chcesz zająć się tym zainteresowaniem użytkowników, musisz pojawić się dla tego słowa kluczowego.

Ale wartość znajomości liczby wyszukiwań słów kluczowych nie kończy się na tym. Oprócz czystych powodów związanych z ruchem, możesz użyć tego rodzaju danych o słowach kluczowych, aby:

  • Rozwiń, jak konkurencyjne jest każde słowo kluczowe;
  • Nadaj priorytet działaniom optymalizacji witryny, koncentrując się na słowach kluczowych, które mogą przynieść Twojej firmie największą wartość;
  • Znajdź wzorce wskazujące na sezonowość popytu konsumenckiego.

Idealna liczba wyszukiwań słów kluczowych — czy istnieje?

Niektóre rzeczy w SEO są ściśle określone, jak np. optymalna liczba znaków w tytule (aby Google nie skracał jej w SERPach) czy opis meta.

Ale większość rzeczy oczywiście nie jest. Nie ma więc czegoś takiego jak optymalna liczba wyszukiwań — dla jednej branży i słowa kluczowego miesięczna liczba wyszukiwań na poziomie 50 000-100 000 to absolutne minimum, podczas gdy dla innych nie można oczekiwać tak wysokich liczb.

Wyobraź sobie słowo kluczowe „wycena ubezpieczenia zdrowotnego” kontra coś w rodzaju „peruki dla świnek”. Ten ostatni nigdy nie będzie miał takiej samej liczby wyszukiwań jak poprzedni.

Ale jeśli słowo kluczowe ma mniej niż 100 wyszukiwań miesięcznie, może nie być warte twoich wysiłków.

Ponieważ nie ma czegoś takiego jak dobre lub złe, jeśli chodzi o liczbę wyszukiwań słów kluczowych, istnieje kilka czynników, które należy wziąć pod uwagę, patrząc na statystyki słów kluczowych:

  • Rozważ swoją branżę
  • Pamiętaj o konkurencji (słowa kluczowe z bardzo wysokimi wyszukiwaniami są zazwyczaj niezwykle konkurencyjne i możesz mieć dla nich trudności z rankingiem)
  • Nie wybieraj bardzo małej liczby słów kluczowych, ponieważ prawdopodobnie wskazują one, że ludzie nie szukają czegoś, używając tego sformułowania.
  • Nie zapomnij o wielkości witryny i budżecie

Jeśli nie masz ogromnych budżetów, które możesz przeznaczyć na kampanie SEO i PPC, powinieneś wziąć pod uwagę, że Twoja strategia słów kluczowych powinna obejmować zarówno słowa kluczowe o małej, jak i średniej wielkości. Pomoże Ci to zachować konkurencyjność w SERP i poradzić sobie z wyszukiwaniami, które mogą zwiększyć ruch w Twojej witrynie.

Wskazówka: najlepszy czas na kierowanie słów kluczowych o większej liczbie wyszukiwań (zwykle ponad 100 000 wyszukiwań miesięcznie) jest wtedy, gdy masz ugruntowaną witrynę internetową, która przyciąga dość duży ruch w porównaniu z konkurencją.

Gdzie można znaleźć statystyki liczby wyszukiwań słów kluczowych?

Teraz, gdy masz już wszystkie podstawowe informacje na temat liczby wyszukiwań, możesz się zastanawiać, gdzie możesz to sprawdzić.

Jeśli kiedykolwiek majstrowałeś przy Planerze słów kluczowych Google, na pewno widziałeś tę statystykę. Ale największym problemem jest to, że GKP podaje tylko zakresy, więc nie możesz w pełni polegać na tym, co widzisz w tym natywnym narzędziu Google.

Jedynym sposobem na uzyskanie prawdziwych statystyk liczby wyszukiwań od Google jest uruchomienie płatnej kampanii, gdy Google ujawni dokładne liczby.

Konsola Google Search Console może również dać ci pewne informacje — tylko one są ograniczone do słów kluczowych, dla których już jesteś w rankingu.

To wszystko oznacza, że ​​jeśli chcesz przeprowadzić badanie słów kluczowych, natywne narzędzia Google nie będą wygodne, chyba że będziesz gotowy do uruchomienia kampanii PPC dla każdego słowa kluczowego, które chcesz przeanalizować.

Czy to jest to? Oczywiście że nie.

Narzędzia innych firm, które oferują cokolwiek związanego ze słowami kluczowymi, często zawierają statystyki liczby operacji wyszukiwania. Więc jeśli wpiszesz w Google coś takiego jak „narzędzie do badania słów kluczowych”, otrzymasz ponad miliard wyników. Gdy zagłębisz się trochę w temat, zobaczysz, że istnieje około pięciu do sześciu narzędzi, które będą się najbardziej wyróżniać—SemrushMoz, Ahrefs, Serpstat, Sistrix i Mangools.

Dlaczego warto korzystać z zewnętrznych narzędzi propozycji słów kluczowych

Jednym z najsilniejszych argumentów przemawiających za korzystaniem z zewnętrznych narzędzi słów kluczowych jest to, że przezwyciężają one wszystkie ograniczenia, jakie mają narzędzia natywne Google, pokazując:

  • Szczegółowe statystyki liczby wyszukiwań
  • Słowo kluczowe inne witryny, ale Twoja własna pozycja dla
  • Poziom konkurencji dla dowolnego słowa kluczowego

Brzmi imponująco, prawda? Cóż, tylko Google zna dokładną liczbę wyszukiwań słów kluczowych, co oznacza, że ​​narzędzia innych firm mogą przynieść tylko szacunki.

Oznacza to, że wybierając narzędzie propozycji słów kluczowych, którego będziesz używać do badania słów kluczowych, musisz wybrać to, które ma największą dokładność. W przeciwnym razie Twoja strategia SEO i wszelkie działania optymalizacyjne będą oparte na niewłaściwych danych, a to doprowadzi do błędnych wniosków, a tym samym do zmarnowania zasobów.

Które Narzędzie propozycji słów kluczowych ma najdokładniejsze dane o liczbie wyszukiwań?

Ocenę dokładności danych można przeprowadzić wyłącznie poprzez badania.

Jest jeden nauka które faktycznie pobierały dane o liczbie operacji wyszukiwania ze wszystkich najpopularniejszych narzędzi słów kluczowych —Semrush, Moz, Ahrefs, Serpstat, Sistrix i Mangools – i porównaliśmy je z danymi wyświetleń z Google Search Console. Ten post metodologiczny wyjaśnia, dlaczego w tym przypadku wyświetlenia byłyby najlepszym sposobem uzyskania punktów odniesienia dla statystyk liczby wyszukiwań.

W rzeczywistości badanie przyjrzało się nawet dokładności bezpłatnej wersji GKP, aby pokazać, czy możesz polegać na bezpłatnej alternatywie Google.

Dane dotyczące liczby wyszukiwań którego narzędzia są bliższe rzeczywistym statystykom? Zwycięzca: Semrush

Powyżej możesz zobaczyć, jak każde narzędzie porównuje się ze statystykami zwracanymi przez dokładne liczby wyszukiwań w Planerze słów kluczowych Google.

Pod tym względem, Semrush jest liderem, a na drugim miejscu znajduje się nawet bezpłatna wersja Planera słów kluczowych Google.

To znaczy że Semrush stał się wiodącym narzędziem, jeśli chodzi o dokładność liczby wyszukiwań. Oto bardziej szczegółowe spojrzenie na to, jak wypada w porównaniu z innymi rozwiązaniami:

Moz jest jedynym narzędziem, które zbliża się nieco do jakości danych Semrush o liczbie wyszukiwań, ale nawet w tym przypadku różnica wynosi znaczące 17%.

Które narzędzie zwraca więcej danych o słowach kluczowych? Zwycięzca: Semrush

Oprócz zwracania dokładnych statystyk liczby wyszukiwań, musisz wziąć pod uwagę zakres tych statystyk.

Chociaż narzędzie może mieć dużą dokładność, może nie obejmować dużego zakresu słów kluczowych. Nie to samo badanie dotyczy również tego pytania.

Dwie najwyższe pozycje pozostają takie same, jak w poprzedniej kategorii analiz — na czele mamy Semrusha, a za nim darmowa wersja Google Keyword Planner. I w tym przypadku różnica jest jeszcze bardziej dramatyczna.

Podczas gdy Semrush brakuje danych tylko dla 1,8% słów kluczowych analizowanych w badaniu, pozostałe narzędzia nie pokazują danych dla więcej niż 4%.

Oznacza to, że masz dostęp do dwukrotnie większej liczby statystyk słów kluczowych dzięki Semrush niż w jakimkolwiek innym narzędziu propozycji słów kluczowych. A zwieńczone wiodącymi statystykami celności, to niewiarygodnie imponujące.

Ostatnie słowa

Teraz, gdy ujawniłeś już wszystko, co musisz wiedzieć o liczbie wyszukiwań słów kluczowych, nadszedł czas, aby zagłębić się w rzeczywistą pracę i poprawić swoje działania SEO. A to oznacza, że ​​potrzebujesz narzędzia, które rozwinie te statystyki słów kluczowych.

Na szczęście możesz skorzystać z bezpłatnego okresu próbnego za Semrush— platforma z największą i, jak widzieliśmy, najdokładniejszą bazą słów kluczowych wśród kluczowych graczy na rynku — dostępna wyłącznie dla moich czytelników przez następne 14 dni od aktywacji.