Wszystko, co marketer powinien wiedzieć

Czy chcesz zostać odnoszącym sukcesy profesjonalistą od marketingu cyfrowego? Czy chcesz wykorzystać strategie marketingu online w swojej firmie? Dla obu musisz znać różnice i podobieństwa SEO.

Optymalizacja wyszukiwarek (SEO) i marketing w wyszukiwarkach (SEM) to potężne narzędzia marketingowe w erze cyfrowej. Przeczytaj ten ostateczny przewodnik na temat SEO a SEM, aby opracować fundamentalne pojęcie o tych technikach marketingowych i dobrze sobie radzić jako dyrektor lub właściciel firmy.

Związek SEO i SEM z marketingiem

Marketing to praktyka promocji marki, badań konsumenckich, badań produktów, promocji sprzedaży i nie tylko. W erze cyfrowej marketing jest w pełni online. Wykorzystuje strony internetowe, filmy marketingowe, artykuły marketingowe itp.

SEO i SEM to dwie najważniejsze techniki działań marketingowych w Internecie. Narzędzia te różnią się od siebie, ale są wysoce współzależne. Obaj aktywnie przyczyniają się do osiągania celów i celów marketingowych.

Wysiłki marketingu cyfrowego Twojej firmy najprawdopodobniej zakończą się niepowodzeniem lub przekroczą budżet, jeśli nie połączysz SEO i SEM w odpowiedniej proporcji w swojej recepturze marketingowej.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO)

Pozycjonowanie lub optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest dokładnie tym, co dosłownie oznaczają jego słowa. Musisz zoptymalizować swoją witrynę, blog lub rynek eCommerce zgodnie ze standardowymi zasadami głównych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing, Yahoo itp.

Ponieważ Google dominuje na rynku wyszukiwarek z 91,43% udziałem w rynku (według Web FX), większość marketerów cyfrowych skupia się na wyszukiwarce Google niż jej konkurenci.

Gdy Twoja witryna staje się zgodna z SEO, wyszukiwarka Google wyświetla Twoją stronę na górze stron wyników wyszukiwania (SERP). W związku z tym Twoja witryna zyskuje większy ruch, a w zamian lepszy ranking, a cykl się zmienia.

Jak działa SEO?

Istnieje powszechne przekonanie, że wyszukiwarki wyświetlają na górze strony, które zapewniają wartość, informacje o wysokim autorytecie, funkcje ułatwień dostępu, czytelność itp.

Boty wyszukiwarki Google przemierzają Twoje strony internetowe i przechowują dane w ogromnej bibliotece indeksów witryn. Następnie algorytm wyszukiwarki Google przechodzi przez wszystkie te indeksy, aby zrozumieć, która witryna zawiera dobre treści i je uszeregować.

Eksperci SEO wykonają następujące czynności, aby uszeregować:

  • Twórz i publikuj treści o wysokim autorytecie.
  • Rozmieść słowa kluczowe w wyszukiwarkach strategicznie.
  • Twórz i publikuj atrakcyjną kopię strony internetowej, tytuł treści itp.
  • Połącz witrynę i treść z opisowym adresem URL.
  • Optymalizuj obrazy i filmy.

Plusy SEO

  • SEO to niedroga forma marketingu cyfrowego.
  • Działa jako podstawa dla innych strategii marketingowych.
  • Twoja witryna lub rynek przez długi czas zyskuje na popularności w Internecie.
  • SEO zapewnia, że ​​właściciele witryn i blogów publikują treści dobrej jakości.

Wady SEO

  • SEO wymaga ciężkiej pracy i cierpliwości, ponieważ jest to długotrwały proces.
  • Jeśli nie masz dobrego wewnętrznego twórcy treści, SEO może być również kosztowne

Wskaźniki SEO

Wskaźniki SEO pomagają zmierzyć, czy Twoja strategia SEO działa dobrze, czy nie. Oto popularne wskaźniki, które powinieneś znać:

  • Całkowita liczba kliknięć w bezpłatnych wynikach Google
  • Domeny polecające
  • Podstawowe wskaźniki internetowe
  • Ruch organiczny
  • Zindeksowane strony
  • Koszt ruchu
  • Rankingi słów kluczowych
  • Współczynnik klikalności (CTR)

Rodzaje SEO

Istnieją trzy rodzaje praktyk SEO:

1. SEO na stronie

Właściciele witryn hostują treści internetowe zgodnie z trendami wyszukiwania i słowami kluczowymi. Na przykład, jeśli Twoja firma zajmuje się aplikacjami VPN, musisz umieścić kilka słów kluczowych związanych z VPN na stronach opisu produktów, stronach docelowych witryn, postach na blogu itp.

2. SEO poza stroną

SEO poza stroną promuje Twoją witrynę z innych kanałów, takich jak media społecznościowe, witryny stron trzecich (linki zwrotne), witryny z komunikatami prasowymi itp.

Backlinking to najbardziej zaufana forma SEO poza stroną. Linki zwrotne z witryn o wysokim autorytecie to zasadniczo głosy, które pomagają Ci uzyskać pozycję w Google SERP.

3. SEO techniczne

Gdy odpowiednio zoptymalizujesz swoją stronę internetową, ustawienia hostingu i ustawienia serwera, roboty wyszukiwarek znajdą Twoją stronę internetową, zindeksują jej zawartość i zindeksują ją. Jest popularnie znany jako SEO techniczne.

Najlepsze praktyki SEO

  • Staraj się tworzyć unikalne treści, które oferują niezwykłe tytuły, opisy, obrazy, filmy, teksty itp.
  • Wstaw słowa kluczowe we wcześniejszych sekcjach treści na swojej stronie lub blogu.
  • Zoptymalizuj tytuł SEO/meta i opisy meta za pomocą słów kluczowych.
  • Analizuj swoją stronę internetową w Google Analytics i improwizuj w razie potrzeby.

Marketing w wyszukiwarkach (SEM)

SEM to strategia marketingu cyfrowego, która pomaga zwiększyć widoczność Twojej witryny w SERP. SEM obejmuje zarówno płatne, jak i bezpłatne techniki marketingu.

Dlatego SEO jest również częścią SEM. Istnieją jednak inne płatne praktyki marketingowe w SEM. To są:

  • Pay per click lub marketing PPC
  • Reklama displayowa
  • Pozycjonowanie hiperlokalne i lokalne
  • Reklama produktów i usług
  • Remarketing treści lub produktu dla tych, którzy już zasubskrybowali lub kupili

Możesz nie chcieć skupiać się na wszystkich technikach SEM. Zamiast tego wybierz metody, które mogą dać najlepsze wyniki w opłacalny sposób.

Jak działa SEM?

SEM pracuje nad strategią projektowania i wyświetlania reklam z szansą na konwersję. Przed uruchomieniem płatnych reklam eksperci SEM biorą pod uwagę kilka czynników, takich jak odbiorcy, region, platforma reklamowa, dostawca reklam itp.

Aby uzyskać skuteczny SEM, musisz skoncentrować się na następujących kwestiach:

  • Kampanie powinny dotyczyć konkretnego produktu. Na przykład najlepsze urządzenia IoT powinny trafić do kampanii reklamowych dotyczących towarów konsumpcyjnych lub urządzeń inteligentnych.
  • Musisz mądrze licytować docelowe słowa kluczowe i kampanię, aby uniknąć nadmiernego budżetu projektu SEM.
  • Podnieś jakość swoich stron docelowych, reklam i słów kluczowych, aby uzyskać minimalną stawkę kosztu kliknięcia (CPC).
  • Użyj SEO, aby zwiększyć autorytet domeny swojej witryny.
  • Używaj wysokiej jakości zasobów reklamowych, takich jak filmy, obrazy, dźwięki i grafika.

Plusy SEM

  • SEM daje Twojej marce szybsze rezultaty. Jest odpowiedni dla firm, które stawiają na agresywny wzrost.
  • Praktyka SEM jest wysoce skalowalna.
  • Możesz kontrolować budżet i zasoby w strategii SEM z poziomu szczegółowego.
  • Kampania PPC firmy SEM pomaga obniżyć koszty płatnych reklam.

Wady SEM

  • Twoja marka musi odłożyć miesięczny budżet na SEM.
  • SEM może czasami stać się drogi z powodu dużej konkurencji o produkt, usługę lub słowo kluczowe.
  • SEM jest skierowany tylko do tych użytkowników i konsumentów, którzy są gotowi do zakupu. Dlatego tęsknisz za resztą użytkowników.

SEO a SEM: podobieństwa

Będąc częścią dzisiejszej strategii marketingowej, oba te elementy mają między sobą pewne podobieństwa:

  • Przyczynia się do zwiększenia widoczności serwisu dla potencjalnych użytkowników oraz świadomości marki wśród nich.
  • Uzyskaj bardziej trafny i wysokiej jakości ruch w swojej witrynie i na stronie docelowej.
  • Potrzebujesz badania słów kluczowych i analizy konkurencji, aby znaleźć odpowiednie słowa kluczowe do kierowania na odbiorców.
  • SEO i SEM wymagają ciągłego monitorowania i optymalizacji strategii pod kątem długoterminowych wyników i ROI.
  • Pozwól lepiej zrozumieć swoich odbiorców dzięki danym analitycznym SEO i SEM.

SEO vs. SEM: największe różnice

Teraz, gdy znasz już podobieństwa między SEO i SEM, nadszedł czas, aby sprawdzić, jakie są różnice. Ponieważ te dwa elementy różnią się w kilku aspektach, w tej sekcji skupiliśmy się na najważniejszych z nich:

Czas poświęcony przez SEO i SEM

W wielu przypadkach to, czy firma zdecyduje się na SEO czy SEM, zależy od tego, jak szybko chce osiągnąć sukces poprzez swoją kampanię. Dlatego czas odgrywa kluczową rolę w rozróżnieniu tych dwóch.

W przypadku SEO ranking strony lub witryny pod kątem określonego słowa kluczowego może zająć miesiące, a nawet lata. Jeśli więc chcesz szybkich wyników w ruchu i sprzedaży, możesz wypróbować SEM. Natychmiast przyniesie ruch na Twoją stronę.

Koszt

Podczas gdy SEO i SEM wymagają wydawania pieniędzy, SEO jest tańsze niż SEM. Firmy mogą mieć własny zespół SEO i copywriterów, którzy mogą pracować nad pisaniem, optymalizacją i publikowaniem blogów dla organicznego SEO. Ale w przypadku SEM musisz zapłacić wyszukiwarce za każde kliknięcie Twojej reklamy.

Widoczność witryny

Jeśli zależy Ci na widoczności witryny, SEO powinno być Twoją strategią marketingu cyfrowego. Dzięki odpowiedniemu SEO możesz umieścić swoją witrynę na szczycie SERP i sprawić, by pozostała tam przez długi czas. Ponadto SEO może zapewnić pozycję jednego bloga lub strony na wielu słowach kluczowych.

Wręcz przeciwnie, SEM sprawi, że Twoja strona będzie widoczna tak długo, jak będziesz mógł zapłacić za reklamy. W związku z tym korzystniejsze jest zwiększenie sprzedaży małych i średnich firm.

Wartość długoterminowa

SEO jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem, jeśli chcesz wnieść do swojej firmy złożoną lub długoterminową wartość. Pomaga utrzymać się na szczycie wyników wyszukiwania i stać się widocznym dla wszystkich użytkowników, nawet jeśli zdecydują się nie klikać Twojej witryny. Z drugiej strony wyniki SEM są krótkoterminowe, ponieważ trwają do Twojej kampanii reklamowej.

Grupa docelowa

Tworząc strategię SEM, firmy mogą określić, kto zobaczy ich reklamy. Istnieją różne kryteria, takie jak kraj, płeć, wiek i zainteresowania, które możesz określić, aby wyświetlać reklamę docelowym odbiorcom i cieszyć się lepszym współczynnikiem konwersji.

W pracy nad SEO nie ma takiego zakresu. Wszystko, co możesz zrobić, to zoptymalizować strony pod kątem rankingu; każdy, kto wyszukuje to słowo kluczowe, zobaczy Twoją witrynę lub blog.

SERP

Dzięki SEO możesz wykorzystać więcej obszarów w SERP. Na przykład jedna witryna może być częścią polecanych fragmentów, paneli wiedzy, listy profilu firmy dla wyszukiwań „N” ar Me, linków Ludzie też pytają, obrazów i wielu innych. Alternatywnie otrzymasz tylko jedną pozycję reklamy, rozszerzenia i linki do witryn za pośrednictwem SEM.

Testowanie

Sprawdzenie, czy strategia SEO sprawdza się w Twojej firmie, wymaga czasu. Może to zająć miesiące, w zależności od trudności słowa kluczowego i branży biznesowej. I odwrotnie, SEM pozwala na zbieranie informacji poprzez szybkie testowanie.

CTR

CTR to skrót od Click-Through-Rates. Badania różnych niezależnych organizacji badawczych pokazują, że CTR wyników SEO jest znacznie wyższy niż SEM. Oznacza to, że gdy użytkownik zobaczy w wyniku zapytania witrynę Twojej firmy, ma większą szansę na kliknięcie, gdy znajduje się ona w organicznych wynikach wyszukiwania zamiast w płatnych reklamach.

Solidność

Organiczne wyniki wyszukiwania (SEO) są bardziej wiarygodne dla zwykłego użytkownika niż reklamy. Wszyscy wiedzą, że firmy zainwestowały pieniądze, aby umieścić swoją reklamę na szczycie. Ale w przypadku SEO rozumieją, że pozycja jest dobrze zasłużona. Co więcej, użytkownicy uważają, że użytkownicy mogą polegać, gdy wyszukiwarka, taka jak Google, umieszcza witrynę na górze.

Potencjał ruchu

Jeśli chodzi o potencjał ruchu, SEO ma nieograniczone możliwości. Wyższa pozycja słowa kluczowego, a przyciągniesz każdego odwiedzającego szukającego odpowiedzi na to zapytanie. W przypadku SEM potencjał zależy wyłącznie od budżetu Twojej firmy i możliwości oferowania wyższych stawek niż konkurencja.

Jak połączyć SEO i SEM oraz jego wpływ na użytkowników

Firmy muszą pamiętać, że mogą jednocześnie wykorzystywać SEO i SEM w swojej strategii marketingowej, aby uzyskać wysokiej jakości ruch od użytkowników. W tym celu zespoły SEO i SEM powinny pracować nad strategią tworzenia treści i słowami kluczowymi, aby wpłynąć na więcej potencjalnych klientów do podjęcia działań.

Twoje zespoły powinny rozpocząć pracę nad badaniem słów kluczowych, aby uzyskać korzyści z SEO i SEM. Musisz znaleźć słowa kluczowe, na które chcesz pozycjonować i zacząć tworzyć unikalne i skuteczniejsze treści.

Co więcej, zespół SEO może pozyskać dane od zespołu SEM o słowach kluczowych, które generują większy ruch na stronie. Następnie mogą tworzyć treści wokół tych informacji.

Ponadto organizacje mają większą szansę na konwersję reklam dzięki odpowiednio zoptymalizowanym stronom docelowym. Dlatego zespół SEO powinien zoptymalizować strony docelowe, na których pozostaną odwiedzający, aby znaleźć potrzebne informacje i przejść do następnego poziomu, aby kupić produkt lub usługę firmy.

Połączenie danych z zespołów SEO i SEM zapewni lepsze wyniki w opracowywaniu zabójczych strategii, aby przyciągnąć maksymalną liczbę odbiorców i zwiększyć sprzedaż. Jednak to od Ciebie zależy, jak wykorzystać SEO i SEM razem, aby zapewnić rozwój w Twojej branży.

Wniosek

Powyższy artykuł wyjaśnił podstawy SEO i SEM. Na przykład ich definicje, przydatność, wady itp. Ponadto omówiono również podstawowe różnice i podobieństwa między SEO a SEM.

Możesz także zainteresować się narzędziami online do analizy SEO w celu audytu platform internetowych i poprawy ich rankingów.