Zmapuj swoje doświadczenie i podróż pracownika za pomocą tych 3 szablonów

Zastanawiasz się, czy istnieje narzędzie do mapowania doświadczeń i podróży pracowników? Oto kilka narzędzi, które mogą się przydać.

Jeśli chodzi o firmy, marki pracodawców zależą od wartości firmy, kultury, rynku i branży. Jednak doświadczenie pracownika ma moc, aby wprowadzić zupełnie nową różnicę na rynku.

Przepracowani, niedoceniani i niezadowoleni pracownicy mogą wpływać na wartość biznesową i wizerunek rynkowy, ponieważ powoduje to efekt domina wśród każdej części usług. Stała rotacja sprawiła, że ​​firmy muszą skupić się na szczęśliwym i zdrowym środowisku pracy.

Jak pielęgnować dobre doświadczenia pracowników, aby zbudować silną markę?

Celem jest zaoferowanie pracownikom spójnego, spójnego i pozytywnego doświadczenia, jednocześnie dotykając każdego bolesnego punktu. Rozpoczyna się od wysłania listów z ofertą do potencjalnych kandydatów w celu zakończenia rozmów kwalifikacyjnych – każda sekunda z kandydatami, którzy zostali pracownikami, liczy się w ramach cyklu doświadczenia i podróży.

Jest to uproszczona wizualizacja pozwalająca zrozumieć drogę pracownika na każdym etapie, która może pomóc w przyciągnięciu nowych talentów i zatrzymaniu obecnych pracowników, budowaniu lepszej marki pracodawcy.

Mając to na uwadze, oto podstawowe narzędzia, na które należy zwrócić uwagę, aby zmapować doświadczenie i podróż pracowników.

Twórczy

Badaj, obserwuj, ulepszaj i rejestruj podróże i doświadczenia pracowników z Twórczy w różnych fazach. Oferuje szeroką gamę kształtów do segmentacji i tworzenia person, wykorzystuje profesjonalne szablony do zaangażowania i interakcji oraz współpracuje z zespołem.

Twórcza mapa podróży pracowników oferuje biblioteki szablonów, które można wybrać, aby zwizualizować każdy etap w ciągu kilku minut. Można przeciągać lub tworzyć elementy na mapie, aby pokazać postępy w karierze, punkt startowy i każdy krok aż do rezygnacji. Łatwo zaprojektować unikalną osobowość, używając różnych kształtów, tabel, palet kolorów, złączy i obrazów.

Narzędzie oferuje wideokonferencje w aplikacji (komentowanie w czasie rzeczywistym), co ułatwia współpracę z zespołem i tworzenie tablic w celu ułatwienia interakcji z wieloma kursorami. Celem jest uporządkowanie danych za pomocą wykresów (tabel) w celu zaprezentowania osi czasu, oznaczeń i działów.

Pomaga usprawnić podróż pracownika za pomocą modeli danych i wykresów organizacyjnych. Poza tym usprawnia udostępnianie na różnych poziomach ról i dostęp, kształty zależne od kontekstu, dodatki i osadzanie w dowolnym miejscu.

Narzędzia do projektowania usług

Obejmij wszystkie punkty styku, aby znaleźć istotne interakcje między pracownikami a firmą za pomocą Narzędzia do projektowania usług. Opisuje interakcję pracowników krok po kroku, aby określić, co dzieje się na każdym etapie. Kilka warstw jest zintegrowanych, aby uzyskać pożądane rezultaty, z dodatkowymi warstwami, aby wyrównać negatywne i pozytywne doświadczenia.

Celem jest przedstawienie całego doświadczenia pracownika, od przepływu emocjonalnego do punktów bólu, obejmującego podstawowe doświadczenia pracowników i ich interakcje z innymi działami lub osobami. Opowiada różne doświadczenia w oparciu o ich rolę w pracy, obowiązki, wymagania i zachowanie.

Wraz z nim można wyznaczyć emocjonalną podróż każdego pracownika, aby przeanalizować zmiany w percepcji. Kojarzy się ze statusem emocjonalnym pracowników reprezentowanym przez krzywą płynącą z różnych emocji, takich jak zadowoleni, zadowoleni, sfrustrowani i inne. Mapowanie podróży ma na celu usprawnienie operacji biznesowych i zapewnienie rozwoju na rynku.

W Service Design Tools (SDT) dostępnych jest kilka szablonów, które można wybrać, w tym mapowanie podróży w opiece zdrowotnej i mapowanie podróży w globalnej japońskiej korporacji elektronicznej. Może pomóc wyobrazić sobie doświadczenie pracowników za pomocą trybu opowiadania historii, aby zagłębić się w modele narracyjne i egzemplifikacyjne. Można dodać warstwę wizualną do konfiguracji podczas konkretnej sytuacji lub narracji.

FRESK

Połącz doświadczenia klientów i pracowników, aby podjąć świadomą decyzję na rzecz poprawy firmy. FRESK umożliwia korzystanie z wbudowanych szablonów, aby zaplanować podróż, aby ocenić wiedzę pracowników na temat możliwości i problemów z tożsamością, które mogą pomóc zwiększyć udział w rynku, rentowność i wzrost przychodów.

Łącząc te dwa doświadczenia w MURAL, można uzyskać całościowe spojrzenie na priorytety i identyfikację ważnych obszarów. Doświadczenie klienta jest wprost proporcjonalne do zadowolenia pracowników; dlatego połączenie tych dwóch może pomóc w stworzeniu lepszych doświadczeń dla pracowników, co skutkuje szczęśliwszymi klientami.

Doświadczenie pracowników obejmuje problemy, systemy, narzędzia, grupy, zespoły wspierające i wewnętrzne procesy biznesowe. Jednocześnie doświadczenie klienta obejmuje punkty styku, momenty zaangażowania, emocje i nastawienie. Pomaga organizacji zrozumieć rynek i służy pracownikom (i klientom) na podstawie ich zachowań w celu zwiększenia ich doświadczenia.

Można ocenić nieefektywność, aby zrozumieć podstawową przyczynę problemów klientów i zidentyfikować krytyczne momenty. W MURAL dostępnych jest kilka szablonów, w tym odkrycie do kształtowania spostrzeżeń i przepływu użytkowników, które mogą pomóc w uzyskaniu dokładnych wyników.

Wniosek

Jeśli nadal nie masz pewności, od czego zacząć, oto kilka istotnych kroków, które mogą pomóc:

  • Identyfikuj persony pracowników na podstawie ich stanowiska i opisu,
  • Użyj szablonu, aby przejść przez każdą fazę doświadczenia pracownika,
  • Przeanalizuj każdy krok, taki jak świadomość, rozważanie, decyzja, utrzymanie i po zatrudnieniu, aby zidentyfikować swoje słabe i mocne strony,
  • I podejmij niezbędne działania, korzystając z danych analitycznych, takich jak kluczowe komunikaty, wartości itp.,

Najlepszą rzeczą do zrobienia jest przeprowadzanie okresowych ankiet zaangażowania pracowników, aby wywołać nowe dyskusje i zrozumieć, co dzieje się po stronie pracownika. Podobnie jak narzędzia do mapowania doświadczeń klientów, upewnij się, że mapujesz podróż swojego pracownika, aby zapewnić obsługę na najwyższym poziomie.

Być może chcesz obejrzeć wersję wideo tego artykułu.
Polub i zasubskrybuj kanał newsblog.pl na Youtube.