Zwiększ poziom doświadczenia użytkownika dzięki tym 6 programom do grywalizacji

Oprogramowanie do grywalizacji w warunkach niezwiązanych z grami to szybko rozwijający się trend korporacyjny. Dynamika i strategie grywalizacji zostały łatwo zaadaptowane z ich korzeni w oprogramowaniu do gier do świata biznesu.

Oprogramowanie i strategie grywalizacji mogą pomóc liderom projektów we wszystkich przedsiębiorstwach ze względu na ich nieodłączną zdolność do modyfikowania i wpływania na zachowanie. Oprócz podstawowych funkcji, większość oprogramowania do grywalizacji koncentruje się na funkcjach, co oznacza, że ​​są zaprojektowane tak, aby szybko wykonać zadanie.

Unsplash

Grywalizacja to fantastyczny sposób, w jaki firmy mogą rozwijać świetne relacje z pracownikami i klientami. Ten artykuł ma na celu edukowanie kierowników projektów i pracowników na temat tego, na czym polega gamifikacja i jak mogą poprawić wrażenia użytkownika dzięki oprogramowaniu do grywalizacji.

Co to jest oprogramowanie do grywalizacji?

Gamification wdraża funkcje projektowania gier i pomysły dotyczące gier w środowiskach innych niż gry, aby zwiększyć zaangażowanie. Użytkownicy mogą zdobywać nagrody i nagrody oraz rywalizować o nie. Na bieżąco informuje pracowników i studentów o wszystkich istotnych wydarzeniach i kamieniach milowych.

Oprogramowanie do grywalizacji staje się coraz bardziej popularne w oprogramowaniu i aplikacjach konsumenckich i korporacyjnych. Utrzymanie klienta, e-learning, zaangażowanie pracowników i zarządzanie wydajnością to codzienne przypadki użycia.

Ponieważ grywalizacja stała się coraz bardziej powszechna, można znaleźć funkcje lub elementy w wielu dodatkowych wyspecjalizowanych i nakładających się dziedzinach oprogramowania. Grywalizacja jest często wdrażana w scenariuszach zarządzania wydajnością, gdy pomaga działom HR i menedżerom zrozumieć wydajność pracowników i monitorować wskaźniki KPI związane z pracą.

Podobnie platformy grywalizacji szybko zyskują popularność w środowiskach edukacyjnych, które tworzą, monitorują i ulepszają moduły szkoleniowe online dla klientów i personelu. Zachęcają również do uczenia się związanego z pracą, wzrostu przychodów i produktywności organizacyjnej.

Korzyści płynące z oprogramowania do grywalizacji

Firmy stosują różne strategie i taktyki, aby nauka była przyjemna i partycypacyjna. Firmy wykorzystują różne sposoby zachęcania swoich pracowników, zwiększania wydajności i zwiększania produktywności w miejscu pracy. Firmy używały oprogramowania do grywalizacji, aby dodać zabawę i zainteresowanie do swoich kursów. Sprawdźmy najbardziej oczywiste korzyści z wdrożenia oprogramowania do grywalizacji:

Wspomaga proces uczenia się

Kiedy nauka sprawia nam przyjemność, uczymy się efektywniej. Grywalizacja to metoda na dodanie zabawy i zainteresowania do strategii uczenia się. Zachęca do nauki i pomaga w utrzymaniu pamięci. Wydaje się, że podczas grania w gry jednocześnie uczymy się i bawimy.

Poprawia zaangażowanie

Pracownicy muszą inwestować w swoją pracę. Nie nauczą się tyle, jeśli nie będą w pełni zaangażowani. Grywalizacja zwiększa zaangażowanie, czyniąc pracę bardziej atrakcyjną i przyjemną niż samo wykonywanie pracy. Pomaga to pracownikom pozostać zaangażowanym w swoją pracę i przypomnieć sobie, czego się nauczyli, ułatwiając im wejście w nią.

Użytkownicy nagród

Grywalizacja zachęca użytkowników do wykonywania zadań, dzięki czemu mogą zdobywać punkty lub odznaki i czuć się dobrze ze sobą, przyznając im punkty lub odznaki za wykonanie określonych zadań. Na przykład po zakończeniu zadania otrzymasz punkt lub odznakę na swoim profilu, co sprawi, że poczujesz się dobrze ze sobą i zachęci Cię do zrobienia tego ponownie, gdy będziesz potrzebować dodatkowego impulsu.

Zwiększa motywację

Uczniowie muszą być zmotywowani w swojej pracy. Nie zrobią nic, jeśli nie będą do tego zainspirowani. Poprzez nagradzanie uczniów punktami lub odznakami za wykonanie określonych czynności, grywalizacja służy jako metoda motywowania uczniów.

Elementy grywalizacji

Elementy grywalizacji to elementy składowe tych platform grywalizacyjnych, które pomagają zapewnić korzyści płynące z rozwiniętego planu grywalizacji w kontekście programu. Przykłady elementów gamify są następujące:

Zwrotnica

Są podstawowym elementem aplikacji do gier i są przyznawane za osiągnięcie celu w środowisku gry i są liczbową reprezentacją postępów danej osoby.

Odznaki

W przeciwieństwie do punktów, odznaki wizualnie reprezentują osiągnięcia dokonane w grach. Te odznaki mogą być przyznawane w zależności od liczby punktów zdobytych w grze lub innej aktywności.

Tabele wyników

Podobnie jak w przypadku gry online, tablice wyników klasyfikują użytkowników w kolejności malejącej na podstawie kryteriów, pomagając w ten sposób określić, który gracz osiągnął lepsze wyniki niż inni.

Wykresy wydajności

Te wykresy obrazowo przedstawiają poziom czyjegoś występu w porównaniu z poprzednimi występami, pomagając graczom ocenić ich występ.

Awatary

Awatary graficznie reprezentują postać gracza na platformie grywalizacyjnej. Użytkownicy mogą tworzyć swoje platformy lub wybierać spośród dostępnych.

Kluczowe cechy oprogramowania do grywalizacji

Zanim wybierzesz oprogramowanie do grywalizacji, upewnij się, że posiada ono następujące funkcje:

Rankingi i ranking użytkowników

Zaawansowane oprogramowanie do grywalizacji powinno mieć mechanizm, który umożliwia śledzenie wydajności zespołu i porównywanie postępów użytkownika z postępami innych.

Konfigurowalny

Oprogramowanie do grywalizacji powinno być przyjazne dla użytkownika i łatwe do dostosowania, tak aby odzwierciedlało tożsamość marki firmy.

Integracja z mediami społecznościowymi

Konieczne jest zapewnienie, aby platforma umożliwiała użytkownikom udostępnianie narzędzi opartych na Grach na różnych platformach mediów społecznościowych. To buduje reputację marki i utrzymuje zaangażowanie użytkowników.

Nagrody i osiągnięcia

Platforma musi umożliwiać firmom nagradzanie swoich pracowników poprzez przyznawanie odznak, osiągnięć, wyników i statusu, aby zwiększyć ich morale.

Raporty i analityka

Platforma zawiera moduł analityczny, który powinien dostarczać w czasie rzeczywistym raport o wydajności użytkowników. Moduł powinien umożliwiać tworzenie niestandardowych raportów, które w razie potrzeby można zapisywać i eksportować.

Pasek postępu

Istotną cechą oprogramowania do grywalizacji jest również pasek postępu przedstawiający poziom zaawansowania użytkowników. Zapewnia wizualną reprezentację postępów poczynionych przez użytkowników i motywuje ich do dalszej gry.

Poniżej przygotowaliśmy najlepsze platformy grywalizacyjne dostępne dla firm, aby poprawić wrażenia użytkownika i utrzymać ich zaangażowanie.

Gametyzacja

Gametize to platforma grywalizacyjna klasy korporacyjnej, która pomaga firmom angażować się i promować społeczność. Zawiera system zarządzania treścią z wieloma funkcjami, osiągnięciami, nagrodami i narzędziami zachęcającymi do zachowań społecznościowych, generowaniem raportów i sprawdzaniem analiz.

Platforma ta jest wykorzystywana głównie przez firmy do wykonywania różnych zadań, takich jak szkolenie i zarządzanie wydajnością pracowników oraz prowadzenie marketingu konsumenckiego lub rzecznictwa sprzedażowego. Jest wysoce konfigurowalny i jest dostępny zarówno jako rozwiązanie chmurowe, jak i lokalne.

Gametize oferuje następujące funkcje:

  • Pozwala użytkownikom robić zdjęcia, skanować kody QR, przewidywać i próbować zabawnych i interaktywnych wyzwań.
  • Informuj użytkowników o ich wydajności za pomocą komunikatów zwrotnych, punktów i pasków postępu.
  • Rozwijaj społeczność użytkowników, w której każdy może wysyłać wiadomości, komentować i głosować na swoją pracę, pracować jako zespół lub rywalizować o zdobycie szczytu.
  • Firmy mogą nagradzać graczy za ich osiągnięcia, które mogą później wykorzystać.

Wynik.ai

Upshot.ai to oparta na chmurze platforma do angażowania klientów i grywalizacji, która umożliwia właścicielom firm i marketerom dzielenie się wiedzą i dostarczanie opinii 1:1 dla małych zespołów. Jest to pełna platforma upcycle odpowiednia dla zespołów, które chcą usprawnić proces adopcji i konwersji produktów.

Upshot.ai umożliwia tworzenie zabawnych gier, takich jak czatowanie z wirtualną postacią, projektowanie quizu lub gry dla innych lub odpowiadanie na quizy, aby zdobyć odznaki.

Zobaczmy, co jeszcze jest możliwe dzięki Upshot.

  • Stwórz konkurencyjne środowisko użytkownika wokół standardu, który jest istotny dla sukcesu Twojego produktu.
  • Śledź zachowanie i postępy użytkowników i nagradzaj ich za ich wysiłki, które są zgodne z Twoimi celami biznesowymi.
  • Platforma grywalizacyjna zwiększa zaangażowanie klientów, tworząc wśród nich satysfakcję, co pośrednio przyspiesza wzrost Twoich przychodów.
  • Elementy gier, odznaki i tabele wyników Upshot.io podnoszą reputację Twojej marki w świadomości klientów.

Evoq Zaangażowanie

Evoq Engage oferuje narzędzie do zaangażowania społeczności i grywalizacji, które zapewnia użytkownikom spędzanie więcej czasu na interakcji z Twoją marką, wzmacniając w ten sposób relacje. Jest to bardzo pomocne dla menedżerów społeczności, którzy chcą wdrożyć zasady gry w internetowej społeczności biznesowej, aby zapewnić, że wrażenia użytkownika będą zabawne, angażujące i satysfakcjonujące.

Sprawdźmy, jakie funkcje ma Evoq Engage.

  • Tabele wyników pokazują aktualny status i reputację, porównując je z innymi użytkownikami i inspirując ich do większego udziału.
  • Motywuj i nagradzaj społeczność za ich wysiłki, używając odznak domyślnych lub tworząc swoje odznaki.
  • Przypisz punkty reputacji członkom, aby określić wiarygodność klientów innym użytkownikom, aby wiedzieli, komu można zaufać.
  • Analityka kontekstowa pozwala menedżerom społeczności analizować kluczowe wskaźniki dla określonego obszaru w czasie rzeczywistym.

Gizmo

Następnie mamy Gizmo, solidną platformę grywalizacyjną zbudowaną przez zespół programistów Gamify jako przyjazną dla użytkownika alternatywę dla wszystkich rozwiązań marketingowych opartych na grywalizacji. Pomaga agencjom marketingowym i zarządzającym społecznościami opracowywać niestandardowe kampanie marketingowe gier, które zwiększają zaangażowanie użytkowników, a tym samym pośrednio poprawiają generowanie przychodów.

Interfejs jest intuicyjny i umożliwia bezproblemowe tworzenie, uruchamianie i monitorowanie kampanii marketingowych związanych z grywalizacją.

Gizmo pomaga:

  • Utrzymuj zaangażowanie klientów i zwiększ ich koncentrację, tworząc zgrywalizowaną kampanię marketingową.
  • Zapewnij użytkownikom lepsze wrażenia i zwiększ satysfakcję klientów, poprawiając w ten sposób tożsamość marki za pomocą kreatora kampanii.
  • Użyj narzędzia do przesyłania formularzy, aby zebrać informacje marketingowe o swoich klientach.
  • Dostosuj nagrody i nagrody za pomocą narzędzia do tworzenia nagród i oferuj je po osiągnięciu wysokiego wyniku.

Centralny

Centrical to platforma grywalizacji zorientowana na pracowników, która wdraża głęboką grywalizację, praktyczne wskaźniki KPI i spersonalizowane techniki mikrouczenia się, aby zwiększyć zaangażowanie pracowników i wydajność biznesową. Pomaga menedżerom zapoznać członków ich zespołów z coachingiem opartym na sztucznej inteligencji i zapewnia, że ​​pracownicy pozostaną zaangażowani, skoncentrowani i podnoszą swoje umiejętności, nawet podczas pracy w domu.

Oto, co ma do zaoferowania Centrical:

  • Zaawansowane techniki grywalizacji umożliwiają administratorom tworzenie niestandardowych wyzwań, nagradzanych konkursów i działań opartych na zadaniach dla graczy.
  • Centical wykorzystuje techniki automatyzacji wspomagane sztuczną inteligencją, aby zapewnić pracownikom spersonalizowaną naukę poprzez analizę ich wskaźników wydajności i stanu wiedzy.
  • Oprogramowanie grywalizacyjne pozwala również firmom śledzić wydajność pracowników oraz dostarczać sugestie i informacje zwrotne w czasie rzeczywistym, aby
    zwiększyć swoją produktywność.
  • Centrical działa również jako wirtualny trener, który pobiera dane w czasie rzeczywistym z bazy danych aplikacji, aby wyznaczać nowe cele dla pracowników.

Kahoot!

Wreszcie mamy Kahoot! Jest to platforma oparta na grach zaprojektowana, aby pomóc trenerom w projektowaniu interaktywnych prezentacji, materiałów szkoleniowych, quizów z ciekawostkami i gier edukacyjnych. Nauczyciele mogą tworzyć quizy za pomocą fiszek i stawiać wyzwania rówieśnikom, aby zapewnić optymalne zaangażowanie użytkowników.

Kahoot!

Kahoot! pozwala profesjonalistom ustalać cele, sprawdzać wskaźniki wydajności, śledzić działania i zarządzać nagrodami. Platforma może również wyświetlać podgląd treści edukacyjnych, identyfikować tematy, które wymagają kontynuacji, hostować gry na żywo, udostępniać uczniom gry we własnym tempie i uzyskiwać opinie uczniów za pośrednictwem ankiet.

Oprócz środowiska uczenia się, Kahoot! używa go również w świecie korporacyjnym, gdzie trenerzy tworzą quizy, pytania otwarte, ankiety i nie tylko, korzystając z platformy. Platformę można również wykorzystać do transmisji prezentacji na żywo na urządzeniach, udostępniania treści szkoleniowych pracownikom i otrzymywania w czasie rzeczywistym informacji o ich wydajności.

Zawijanie

Teraz, gdy już wiesz, na czym polega gamifikacja, nadszedł czas, aby zastosować platformę opartą na grach, która jest dostosowana do potrzeb Twojej organizacji. Wymienione powyżej oprogramowanie jest starannie dobierane przez nasz zespół, abyś nie musiał się stresować polowaniem na najlepszą platformę grywalizacyjną, aby poprawić wrażenia użytkownika. To oprogramowanie do grywalizacji zwiększy zaangażowanie zespołu i klientów oraz zmotywuje do efektywnej pracy i dostarczania szybkich wyników bez uszczerbku na jakości.

Możesz również przyjrzeć się platformom Digital Adoption Platform (DAPs), aby poprawić swoją produktywność, zwiększyć zwrot z inwestycji, usprawnić procesy biznesowe i dostarczyć cennych informacji.