10 bram WhatsApp Business API do obsługi klientów na dużą skalę

WhatsApp to najpopularniejsza aplikacja do obsługi wiadomości błyskawicznych, z ponad 2 miliardami aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie.

Ze względu na ogromną popularność i łatwość obsługi, łączenie się z klientami za pomocą WhatsApp stało się dla firm bardzo korzystne.

WhatsApp Business API to interfejs, za pomocą którego można programowo i na dużą skalę wysyłać lub odbierać wiadomości tekstowe. Używają go duże firmy, aby docierać do klientów i zwiększać ich zaangażowanie.

Dostawcy usług, tacy jak Twilio, mogą stworzyć usługę opartą na interfejsie API WhatsApp Business, dzięki czemu firmy mogą korzystać z interfejsu API bez żadnych problemów technicznych.

Jakie korzyści przynosi firmom zwiększenie sprzedaży?

Firmy używają WhatsApp do interakcji z obecnymi lub potencjalnymi klientami. Ale dlaczego? Ponieważ prawie wszyscy używają WhatsApp do komunikowania się z przyjaciółmi i rodziną, łączenie się z klientami na ich już znanej platformie jest dobrodziejstwem dla firm.

Kolejnym kluczowym czynnikiem jest wygoda. Klienci nie muszą już udawać się do lokalnego sklepu, aby rozwiązać swoje pytania; mogą to zrobić, siedząc na kanapie i wchodząc w interakcję z chatbotem dostarczonym przez firmę na samym WhatsApp.

Ponadto użytkownik może rozmawiać z wieloma firmami jednocześnie na WhatsApp. Innymi słowy, WhatsApp zapewnia firmom platformę do bezproblemowego łączenia się z klientami.

Firmy mogą korzystać z szybkich odpowiedzi, wysyłania plików, interaktywnych wiadomości, prezentowania produktów i usług oraz wielu innych funkcji za pośrednictwem interfejsu API.

Aplikacja biznesowa WhatsApp a interfejs API

Oba są subtelnie różne. Aplikacja WhatsApp Business to nieprogramowalne rozwiązanie dla małych firm umożliwiające ręczną komunikację z klientami. Z drugiej strony WhatsApp Business API (znany również jako WhatsApp Business Platform) to programowalny interfejs API dla średnich i dużych firm, które nie mają interfejsu użytkownika, ale można go zbudować na jego podstawie.

Aplikacja biznesowa WhatsApp

Jest to aplikacja zaprojektowana specjalnie dla solopreneurs lub małych firm. Korzystanie z niego jest bezpłatne i przynosi korzyści firmom, które nie mogą sobie pozwolić na zbyt techniczne podejście na wczesnym etapie. Niektóre z jego funkcji obejmują:

  • Tworzenie profilu biznesowego, aby wymienić, o co chodzi w firmie i informacje kontaktowe.
  • Automatyczne powitania na początku rozmowy.
  • Wysyłanie wiadomości, gdy klient próbuje się z Tobą skontaktować poza godzinami pracy.
  • Szybkie odpowiedzi na często zadawane pytania.
  • Kategoryzowanie rozmów z klientami za pomocą etykiet.
  • Wysyłanie wiadomości rozgłoszeniowych do wielu klientów w celu ogłoszenia nowych ofert.

API biznesowe WhatsApp

Jest specjalnie zaprojektowany dla dużych firm i przedsiębiorstw, które są w stanie dotrzeć do ogromnej bazy klientów za pomocą marketingu konwersacyjnego.

Marketing konwersacyjny to technika wykorzystująca komunikację tekstową w czasie rzeczywistym w celu zaangażowania klientów i przekonania ich do zakupu produktów. Zwiększa to współczynnik konwersji dla firm i poprawia ich relacje z klientami.

Duże firmy wymagają zautomatyzowanego rozwiązania, które umożliwi kierowanie reklam do setek i tysięcy klientów, a właśnie to zapewnia interfejs API.

Oto niektóre funkcje interfejsu API WhatsApp Business:

  • Automatyczne przesyłanie wiadomości w czasie rzeczywistym
  • Konfigurowalne szablony wiadomości mogą być tekstowe, multimedialne lub interaktywne.
  • Bogate wiadomości z wykorzystaniem wezwań do działania, plików, przycisków odpowiedzi itp.
  • Prezentacja produktów i usług za pomocą komunikatów produktowych.
  • Integracja z narzędziami CRM (Customer Relationship Management).

Jest to płatna usługa API, a firmy muszą ubiegać się o dostęp do API. Do korzystania z interfejsu API i programowego wysyłania wiadomości potrzebna jest pewna wiedza techniczna. Właśnie tam do akcji wkraczają bramy API.

Bramy WhatsApp Business API (inaczej WhatsApp Business Solution Provider – BSP) to nic innego jak zewnętrzni dostawcy usług, którzy zapewniają dostęp do API i pozwalają firmom zarządzać API bez dużej wiedzy technicznej. W ten sposób firmy mogą bardziej skoncentrować się na rozwoju swojej działalności, zamiast spędzać czas na konfigurowaniu interfejsu API.

Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się niektórym bramkom API WhatsApp Business.

Vonage

Vonage to platforma komunikacyjna w chmurze zapewniająca programowalne interfejsy API komunikacji i ujednoliconą komunikację.

Korzystając z Vonage WhatsApp Business API, firmy mogą wysyłać wiadomości i powiadomienia do swoich klientów. Dostęp do lokalizacji i chatboty AI to tylko niektóre z potężnych funkcji API Vonage WhatsApp Business.

Jedną z ekscytujących funkcji Vonage jest funkcja handlu konwersacyjnego Jumper AI, która pozwala zintegrować sztuczną inteligencję z rozmowami z klientami.

Kluczowe cechy

  • Wysyłaj odpowiednie informacje na podstawie lokalizacji użytkownika.
  • Wsparcie w czasie rzeczywistym.
  • Wysyłaj aktualne aktualizacje do klientów dotyczące terminów lub transakcji.
  • Skalowanie i aktualizacje API są obsługiwane przez firmę Vonage.

Możesz wypróbować API za darmo w środowisku piaskownicy dostarczonym przez Vonage. Jednak produkcyjne wykorzystanie API jest płatne i obejmuje opłatę za WhatsApp + opłatę za platformę Vonage.

Świeże prace

Freshchat by Freshworks to narzędzie angażujące konwersację, które łączy różne kanały komunikacji na jednej platformie, umożliwiając klientom korzystanie z wybranego przez nich kanału.

Integracja z WhatsApp Business umożliwia firmom wysyłanie powiadomień i tworzenie chatbotów z niewielką lub żadną wiedzą techniczną. Pozwala zespołom biznesowym skupić się na bardziej złożonych zapytaniach, ponieważ często zadawane zapytania są obsługiwane przez chatboty.

Kluczowe cechy

  • Współpracuj z członkami zespołu w jednym obszarze roboczym.
  • Połącz się z narzędziami CRM.
  • Uzyskaj informacje oparte na doświadczeniach klientów i podejmuj bardziej świadome decyzje.

Wglądy i analizy klientów oferowane przez Freshchat skutkują podejmowaniem lepszych krytycznych i świadomych decyzji przez zespoły biznesowe.

Wyślijinblue

Sendinblue to platforma marketingowa pomagająca firmom rozwijać się dzięki cyfrowym narzędziom marketingowym. Oferuje usługi takie jak marketing SMS, marketing e-mailowy, czat na żywo, CRM sprzedaży, marketing ukierunkowany itp. Firmom na całym świecie.

API WhatsApp firmy Sendinblue pomaga firmom w budowaniu kampanii marketingowych, wysyłaniu spersonalizowanych wiadomości, skalowaniu obsługi klienta przy użyciu wielu urządzeń i łączeniu się z potencjalnymi klientami.

Kluczowe cechy

  • Wysyłaj spersonalizowane wiadomości.
  • Twórz wiadomości bez znajomości programowania.
  • Zarządzaj kontaktami w CRM.
  • Marketing wielokanałowy.
  • Obsługiwane są wszystkie typy wiadomości.
  • Segmentuj kampanie WhatsApp, aby kierować je do określonej bazy klientów.

Jest bezpłatny i oferuje pierwsze 1000 wiadomości każdego miesiąca bez żadnych kosztów. Ten interfejs API oferuje wiele możliwości małym i średnim firmom.

Trengo

Trengo to platforma zaangażowania klientów, która łączy komunikację z klientami w wielu kanałach komunikacji w jednym miejscu.

Ułatwia firmom łączenie się z klientami za pośrednictwem różnych kanałów, a wszystko to za pomocą jednego pulpitu nawigacyjnego. Pozwala także zintegrować narzędzia CRM, takie jak Zapier, Mailchimp, Salesforce itp.

Możesz zintegrować WhatsApp Business API z Trengo i uzyskać dostęp do funkcji WhatsApp Business Platform.

Kluczowe cechy

  • Automatyzacja przepływu pracy z automatycznymi odpowiedziami, szybkimi odpowiedziami i regułami.
  • Rozgłaszaj wiadomości zbiorczo.
  • Zintegruj czat WhatsApp ze swoją witryną.
  • Zostać zweryfikowany.
  • Szablony wiadomości.

Trengo oferuje 14-dniowy bezpłatny okres próbny, a integracja z WhatsApp jest uwzględniona w planie cenowym „skalowym”.

Sinch

Sinch to platforma zaangażowania klientów zapewniająca zaangażowanie klientów za pośrednictwem kanałów przesyłania wiadomości, głosu i poczty e-mail. Według Sincha umożliwia to 600 miliardów interakcji z klientami każdego roku.

Kluczowe cechy

  • Komunikacja tekstowa sformatowana
  • Ochrona danych
  • Spersonalizowane wiadomości
  • Bezproblemowa integracja

Posiada interfejs API konwersacji, który łączy wiele kanałów komunikacji w mediach społecznościowych w jeden interfejs API. Poza tym Sinch posiada również niezależne interfejsy API dla platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook Messenger, Instagram, WhatsApp itp.

Zamek błyskawiczny

Ziper to narzędzie, które zapewnia dostęp do API WhatsApp Business i umożliwia korzystanie z funkcji API.

Obsługiwane języki API to PHP, NodeJS, Javascript i Python. Według Ziper ponad 2000 firm i programistów skorzystało z API w ciągu ostatnich 4 lat.

Kluczowe cechy

  • Interfejs API JSON.
  • Zarządzanie grupą w WhatsApp.
  • Integracja webhooka.
  • Komunikaty interaktywne – obecnie w fazie beta.

Ziper oferuje 3-dniowy bezpłatny okres próbny z 1000 darmowych kredytów.

Wysłane WA

SentWA to brama API WhatsApp dla przedsiębiorców i programistów, która pozwala im zautomatyzować przepływ biznesowy za pośrednictwem WhatsApp.

Możesz zintegrować SentWA ze swoją stroną WooCommerce i wysyłać powiadomienia o zamówieniach przez WhatsApp. Jego interfejs API REST umożliwia tworzenie aplikacji i wysyłanie wiadomości z aplikacji.

Kluczowe cechy

  • Konstruktor chatbota.
  • Obsługa wielu urządzeń.
  • Rozgłaszanie wiadomości.
  • Zaplanowane wysyłanie wiadomości.
  • Integracja webhooka.
  • Wsparcie WooCommerce.

SentWA nie ma darmowego planu, a do planu startowego możesz dodać tylko jedno konto WhatsApp.

Ultramsg

Ultramsg to interfejs API do komunikacji z interfejsem API WhatsApp, który umożliwia wysyłanie i odbieranie wiadomości za pomocą żądań HTTP. Jest to REST API obsługujące języki programowania takie jak PHP, NodeJS, Java, Python, .Net, Android itp.

Możesz rozpocząć korzystanie z API, wykonując trzy proste kroki:

  • Utwórz konto
  • Zeskanuj kod QR, aby uwierzytelnić swoją instancję WhatsApp
  • Zacznij wysyłać wiadomości za pomocą interfejsu API

Jest to wielofunkcyjny interfejs API, który można zintegrować ze stronami internetowymi, oprogramowaniem CRM lub ERP w celu wysyłania wiadomości i powiadomień.

Kluczowe cechy

  • Żadnych ukrytych opłat.
  • Nieograniczone wiadomości.
  • Brak kosztów za wiadomość.
  • Szybkie wdrożenie.
  • Chatbot.

Oferuje 3-dniowy bezpłatny okres próbny, a plan podstawowy zaczyna się od 39 USD miesięcznie lub 390 USD rocznie.

Odpowiedz

WaRespond to narzędzie marketingowe WhatsApp dla firm, które umożliwia automatyzację kampanii marketingowych za pośrednictwem WhatsApp i docieranie do potencjalnych klientów.

Kluczowe cechy

  • Integracja webhooka
  • Autoresponder
  • Masowe wysyłanie
  • Chatbot

Twilio

Twilio to platforma zaangażowania klientów, która wykorzystuje własne dane klientów, aby umożliwić spersonalizowaną komunikację. Jest to platforma oparta na danych, a w połączeniu z interfejsem API WhatsApp firmy mogą uzyskać niezrównaną skalę i zaangażowanie.

Integracja WhatsApp Twilio jest częścią produktu MessagingX. Istnieje kilka interfejsów API Twilio do komunikacji WhatsApp:

  • Wiadomości transakcyjne — wysyłaj klientom powiadomienia w jedną stronę i aktualizacje produktów.
  • Wiadomości konwersacyjne — Zastosuj handel konwersacyjny przy użyciu jednego interfejsu API.
  • Spersonalizowana komunikacja — kieruj reklamy do określonych klientów za pomocą segmentu Twilio.

Kluczowe cechy

  • Handel konwersacyjny.
  • Powiadomienia o dostawie.
  • Alerty awaryjne.
  • Przypomnienia o spotkaniach.
  • Menedżer ds. relacji z klientami.
  • Rynek cyfrowy.

Twilio oferuje model cenowy „płać zgodnie z rzeczywistym użyciem” dla interfejsu API WhatsApp. Obejmuje stawkę za konwersację wraz ze stawką Twilio za wiadomość.

Ostatnie słowa

Wybierając bramę API WhatsApp dla swojej firmy, wybierz taką, która odpowiada Twoim potrzebom biznesowym i skalowalności. Bezpieczeństwo i zgodność to także niektóre aspekty, o które musisz zadbać.

Podstawowy interfejs API WhatsApp pozostanie taki sam, jak wszyscy dostawcy interfejsów API, ale dodatkowe funkcje i ich integracja z przepływem pracy robią różnicę.

Następnie sprawdź platformy komunikacji w chmurze dla małych firm.