YouTube bez wątpienia króluje jako najpopularniejsza platforma do publikacji i oglądania filmów w sieci. Miesięcznie użytkownicy spędzają na niej około 6 miliardów godzin, oddając się seansom różnorodnych treści.
Platforma, której początki sięgają 2005 roku, umożliwia twórcom dzielenie się swoimi produkcjami wideo, a widzom – ich komfortowe oglądanie online.
Niemal każda grupa wiekowa korzysta z zasobów YouTube, aby zdobywać nowe umiejętności, zgłębiać wiedzę o produktach, usługach i markach, poszerzać horyzonty w rozmaitych dziedzinach i robić wiele innych rzeczy.
Oprócz osób indywidualnych, z potencjału platformy chętnie korzystają również firmy, tworząc materiały edukacyjne dla swoich odbiorców.
Jako wiodąca i zaufana platforma wideo online, YouTube generuje mnóstwo fascynujących statystyk. Od liczby aktywnych użytkowników, przez najpopularniejsze kanały, po najlepiej zarabiających twórców i najchętniej oglądane filmy – istnieje wiele interesujących danych, które warto poznać.
Zanurzmy się więc w fascynujący świat statystyk YouTube, aby przekonać się, jak ogromny wpływ ma ta platforma na możliwości zarabiania i zdobywania wiedzy na całym świecie.
Aktywność użytkowników YouTube
W roku 2023 YouTube osiągnął imponującą liczbę 2,70 miliarda aktywnych użytkowników każdego miesiąca, plasując się na drugim miejscu po Google w rankingu najczęściej odwiedzanych stron internetowych. W globalnym zestawieniu Alexa, YouTube zajmuje zaszczytną drugą pozycję.
YouTube dostarcza nam rozrywkę w różnorodnej formie – od krótkich filmików po pełnometrażowe produkcje. Obejmują one wiadomości, recenzje produktów, seriale internetowe, poradniki, vlogi, unboxingi, filmy fabularne i muzykę. Ta różnorodność formatów jest kluczowa w branży marketingu treści.
Na platformę trafiają materiały wideo przesyłane przez osoby i organizacje z różnych zakątków globu. Każdego dnia na całym świecie oglądane są łącznie ponad miliard godzin filmów. W samych Stanach Zjednoczonych, YouTube ma 122 miliony aktywnych użytkowników dziennie, a ponad 62% z nich korzysta z platformy regularnie.
Aktywność użytkowników w podziale na kraje
Największą widownię YouTube posiada w Indiach, na drugim miejscu plasują się Stany Zjednoczone. Szacuje się, że w Indiach korzysta z platformy ponad 467 milionów użytkowników, a w USA – 246 milionów. Brazylia zajmuje trzecią pozycję z 142 milionami użytkowników, a w Wielkiej Brytanii z YouTube korzysta 57,1 miliona internautów.
YouTube jest także jedną z najczęściej pobieranych aplikacji rozrywkowych na urządzenia mobilne na całym świecie, z liczbą pobrań przekraczającą 154 miliony.
Ilość przesyłanych wideo
Co minutę na YouTube trafia ponad 500 godzin nowych materiałów. Użytkownicy platformy przesyłają nowe filmy praktycznie non stop.
Oznacza to, że w ciągu godziny publikowanych jest 30 000 godzin nowych treści, a w ciągu doby – aż 720 000 godzin. Tempo wzrostu zarówno ilości publikowanych filmów, jak i ich odbiorców, jest oszałamiające i mierzone nie w latach, lecz w minutach.
Trendy w przeglądaniu
Od września 2023 roku YouTube zajmuje drugie miejsce w rankingu najczęściej odwiedzanych stron internetowych, ustępując jedynie Google. Przeciętny użytkownik spędza na platformie około 20 minut i 4 sekundy podczas jednej sesji. Dodatkowo, w trakcie jednej wizyty otwiera średnio 11,65 stron. Współczynnik odrzuceń wynosi 21,65%, co oznacza, że nieco ponad 1/5 odwiedzających opuszcza platformę po obejrzeniu zaledwie jednej strony.
Czas spędzany na oglądaniu
W 2015 roku Google ujawnił, że użytkownicy spędzają średnio ponad 40 minut jednorazowo, oglądając filmy na YouTube na swoich urządzeniach mobilnych. W krótkim czasie YouTube zdobył ogromną popularność na całym świecie, przewyższając zasięgiem tradycyjne sieci telewizyjne w USA. Ludzie poświęcają na korzystanie z YouTube więcej czasu niż na oglądanie kablówki.
Globalny zasięg
YouTube jest dostępny w ponad 100 krajach i 80 językach, co świadczy o jego szerokim zasięgu na całym świecie. Dzięki temu użytkownicy z różnych regionów mogą swobodnie korzystać z platformy i publikować treści w swoim języku. Umożliwia to także dotarcie do różnorodnych grup docelowych i skuteczne realizowanie strategii marketingowych z wykorzystaniem filmów.
Monetyzacja
Według YouTube, w 2021 roku program partnerski, który umożliwia twórcom zarabianie na swoich filmach, przekroczył próg 2 milionów członków. Platforma ta dała wielu twórcom możliwość czerpania zysków ze swojej działalności i zbudowania na jej podstawie dochodowego biznesu.
Aby zakwalifikować się do programu partnerskiego, twórcy muszą zgromadzić co najmniej 4000 godzin czasu oglądania i 1000 subskrybentów na swoim kanale. Mogą zarabiać na opłatach subskrypcyjnych, transmisjach na żywo, reklamach, darowiznach i przychodach z YouTube Premium.
Przychody z reklam
W pierwszym kwartale 2022 roku, YouTube wygenerował na całym świecie 6,66 miliarda dolarów przychodów z reklam. W pierwszym kwartale 2023 roku odnotowano nieznaczny spadek w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.
YouTube, jako największa platforma wideo w sieci, gromadzi ponad 100 milionów subskrybentów i zarabia na reklamach wyświetlanych przed lub w trakcie filmów.
Korzystanie z urządzeń mobilnych
Użytkownicy platformy korzystają z różnorodnych urządzeń, takich jak smartfony, tablety, laptopy i komputery stacjonarne, aby oglądać interesujące ich treści wideo.
Według danych Think With Google, ponad 70% globalnego czasu oglądania filmów na YouTube przypada na smartfony i tablety. Użytkownicy często wybierają te poręczne urządzenia, aby z łatwością oglądać wybrane materiały.
Popularne kategorie
Po długim, stresującym dniu pracy lub nauki, wielu z nas szuka sposobu na poprawę nastroju. Dlatego tak wielu użytkowników chętnie spędza czas, oglądając różnorodne treści na YouTube.
Według danych Think with Google, cztery najpopularniejsze kategorie treści oglądanych na platformie to muzyka, komedia, poradniki „jak to zrobić” oraz rozrywka/popkultura.
Filmy rozrywkowe, muzyczne i komediowe pozwalają nam się odprężyć i oderwać od codzienności. Z kolei poradniki są niezwykle pomocne w wielu sytuacjach, od pracy i nauki, przez przygotowywanie projektów, aż po instalację urządzeń elektronicznych i wiele innych czynności.
Demografia wiekowa
Widzowie YouTube reprezentują różne grupy wiekowe, płcie i środowiska, ponieważ platforma oferuje ogromny wybór materiałów dla każdego. Badanie przeprowadzone w lipcu 2023 r. wykazało, że 12% użytkowników to mężczyźni w wieku od 25 do 34 lat, a 9% to kobiety z tej samej grupy wiekowej.
Podobny odsetek, 9%, stanowią mężczyźni w wieku od 35 do 44 lat, a kobiety w tej samej grupie wiekowej to 7,6% użytkowników platformy.
Rekord oglądalności na żywo na YouTube
W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie cyfrowym, transmisje na żywo na YouTube zyskują na popularności. 26 sierpnia 2023 roku, YouTube osiągnął niezwykły kamień milowy. Misja Chandrayaan 3, która miała na celu lądowanie na Księżycu, ustanowiła rekord w kategorii „Najczęściej oglądana transmisja na żywo na YouTube” z imponującą widownią 8,06 miliona użytkowników.
Do innych ważnych transmisji na żywo na YouTube należą:
- CazéTV – Mecz Brazylia vs Chorwacja w ramach Mistrzostw Świata 2022: 6,1 miliona widzów (9 grudnia 2022).
- CazéTV – Mecz Brazylia kontra Korea Południowa na Mistrzostwach Świata 2022: 5,2 miliona widzów (6 grudnia 2022).
- CazéTV – Mecz Vasco kontra Flamengo: 4,7 miliona widzów (19 marca 2023).
- SpaceX – Crew Demo-2: 4,1 miliona widzów (28 maja 2020).
Subskrybenci Premium
Od września 2022 r., YouTube posiada 80 milionów subskrybentów Premium i Music na całym świecie, uwzględniając także subskrybentów korzystających z okresów próbnych. Liczba ta wzrosła o 30 milionów w stosunku do ostatnio podanej wartości. To ogromny sukces zarówno dla subskrybentów, artystów, jak i twórców treści.
Aby osiągnąć tak imponujący wynik, YouTube wprowadził pewne zmiany. Pojawił się YouTube Premium, który umożliwia użytkownikom słuchanie muzyki bez reklam, a także odtwarzanie jej w tle lub w trybie offline na telewizorach i urządzeniach mobilnych.
YouTube nawiązał współpracę z wieloma firmami, takimi jak Vodafone (Europa), Google, Samsung, LG U+ (Korea) i innymi, aby promować YouTube Premium i Music.
Najczęściej oglądany film na YouTube
Filmy wyróżniające się oryginalnością, popularnością piosenek, wysoką jakością grafiki i innymi czynnikami mają szansę na zdobycie popularności wśród użytkowników. Jakość treści, jej zasięg, liczba subskrybentów kanału to główne elementy wpływające na liczbę wyświetleń w serwisie YouTube.
W tej kategorii niekwestionowanym liderem jest „Baby Shark Dance”, który przekroczył 10 miliardów wyświetleń i stał się najczęściej oglądanym filmem na YouTube. Twórcą tego hitu jest kanał „Pinkfong Baby Shark – piosenki i historie dla dzieci”. Piosenka ta jest z pewnością znana wielu osobom z różnorodnych platform mediów społecznościowych, takich jak Instagram.
Popularni twórcy treści
Źródło: Statista
Indyjska wytwórnia muzyczna T-Series jest najpopularniejszym twórcą na YouTube z imponującą liczbą 237 milionów subskrybentów w lutym 2023 roku. Na drugim miejscu plasuje się kanał YouTube Movies ze 163 milionami subskrybentów, a na trzecim Cocomelon-Nursery Rhymes ze 155 milionami subskrybentów.
YouTube dla dzieci
W 2015 roku YouTube uruchomił specjalną platformę dla dzieci – YouTube Kids, która oferuje dostęp do treści dostosowanych do ich wieku (do 13 lat). Dostępne są tam starannie wyselekcjonowane materiały oraz funkcje kontroli rodzicielskiej.
W 2016 roku aplikacja YouTube Kids odnotowała 18 milionów pobrań. W roku 2022 liczba ta osiągnęła 106 milionów pobrań na całym świecie, z czego 99 milionów miało miejsce w roku poprzednim.
Dominacja YouTube Music
Od przełomowych teledysków, takich jak „New Rules”, „This Is America” i „Despacito”, po transmisje na żywo z koncertu Beyonce w Coachella, ponad 1 miliard fanów muzyki odwiedza YouTube każdego miesiąca, aby odkrywać nowe brzmienia i czerpać radość z muzycznej atmosfery.
Co miesiąc na platformie pojawia się ponad 2 miliony artystów, którzy dzielą się swoją twórczością i umożliwiają dotarcie do globalnej publiczności. YouTube stwarza niepowtarzalną przestrzeń, gdzie fani i artyści mogą nawiązywać relacje i wspólnie tworzyć wspaniały świat muzyki.
Przychody z muzyki na YouTube
YouTube stał się największym dostawcą muzyki w streamingu, z rekordową liczbą 80 milionów subskrybentów YouTube Premium i Music. Platforma wygenerowała około 6 miliardów dolarów dla branży muzycznej w okresie od lipca 2021 do czerwca 2022 roku. 30% tej kwoty pochodziło z filmów tworzonych przez użytkowników.
Skuteczność reklam
Średnia skuteczność reklamy jest bezpośrednio powiązana z jej współczynnikiem obejrzeń. Różni się w zależności od grupy docelowej, branży, długości i formatu reklamy. Jednakże, średni współczynnik obejrzeń reklam In-Stream na YouTube (reklam odtwarzanych przed lub w trakcie filmu) wynosi około 30%, jak podaje Google.
W przypadku reklam typu bumper (krótkich, niemożliwych do pominięcia reklam), średni współczynnik obejrzeń wynosi 70%. Na poprawę tego współczynnika wpływa wiele czynników, takich jak jakość treści, umiejscowienie reklamy, targetowanie właściwych odbiorców, czas emisji, miniatura filmu, użycie napisów i inne.
Pobieranie aplikacji mobilnej
Każdy z nas potrzebuje rozrywki w różnej formie, takiej jak muzyka, zabawne filmiki, filmy fabularne czy historie. Dostęp do YouTube z urządzeń mobilnych zapewnia wygodę i komfort każdemu użytkownikowi. Aplikacja została pobrana ponad 10 miliardów razy tylko z Google Play.
Shorty w YouTube
Wszystkie platformy mediów społecznościowych, takie jak Instagram, YouTube, Facebook, TikTok i inne, konkurują w tworzeniu krótkich filmów. Ten format zyskał dużą popularność, ponieważ treści są zwięzłe, a w dzisiejszych czasach większość z nas jest bardzo zajęta.
Shorty na YouTube umożliwiają twórcom kanałów publikowanie krótkich materiałów dla swoich odbiorców. Google podaje, że YouTube Shorts osiągnęły 50 miliardów wyświetleń dziennie od 2023 roku.
Wyświetlenia na żywo na YouTube
Średni czas oglądania transmisji na żywo na YouTube różni się w zależności od rodzaju treści i popularności kanału. Z najnowszych danych wynika, że widzowie spędzają średnio od 10 do 15 minut na oglądaniu transmisji na żywo.
Szacuje się, że w 2020 roku YouTube odnotował około 45% wzrostu średniego czasu oglądania transmisji na żywo, co stanowi znaczącą poprawę oglądalności.
Udział w przychodach YouTube
YouTube to doskonała platforma dla tych, którzy chcą zarabiać na swoich filmach. Twórcy otrzymują 55% przychodów z reklam generowanych na ich kanałach. Oznacza to, że z każdego 100 dolarów zapłaconych przez reklamodawcę, YouTube wypłaca 55 dolarów autorowi treści.
Zarobki YouTuberów za jedno wyświetlenie
Średnio, twórca na YouTube zarabia około 0,018 USD za jedno wyświetlenie, co daje 18 dolarów za 1000 wyświetleń. Ostateczna kwota zależy jednak od długości, jakości i tematyki filmu.
Wynagrodzenie twórców YouTube w USA
W 2022 roku, twórcy treści na YouTube w USA zarabiają przeciętnie 1154 dolary tygodniowo, czyli 4616 dolarów miesięcznie. Dzięki temu można traktować YouTube jako zajęcie na pełen etat lub jako dodatkowe źródło dochodu, w zależności od potrzeb.
W 2021 roku najlepiej zarabiającym twórcą był MrBeast z 54 milionami dolarów. Drugi w rankingu był Jake Paul z 45 milionami dolarów, a trzeci – Markiplier z 38 milionami dolarów.
Wpływ reklam na YouTube
Twórcy na YouTube mogą docierać do swoich odbiorców i przekształcać ich w klientów. Platforma umożliwia nawiązanie kontaktu z szeroką publicznością na całym świecie. Reklamy na YouTube wykorzystują dane Google w czasie rzeczywistym, aby dopasować treść do zainteresowań użytkowników.
Widzowie, którzy widzą reklamy na YouTube, dwukrotnie częściej decydują się na zakup promowanych produktów lub usług. Ponadto, 70% widzów poznaje nowe marki dzięki reklamom na tej platformie. Współcześni użytkownicy korzystają z YouTube 4 razy częściej niż z innych platform, aby wyszukiwać informacje o produktach, usługach i markach.
Popularność YouTube wśród firm
Źródło: Buffer
Z badania przeprowadzonego w 2019 roku wynika, że YouTube z wynikiem 62% zajmuje drugie miejsce pod względem popularności wśród firm, które chcą budować swoją obecność online. Najpopularniejszym kanałem był Facebook z wynikiem 81%. Instagram uplasował się na trzecim miejscu z 57%. Dalsze pozycje zajęły Twitter (45,6%), LinkedIn (32,6%) i inne.
Popularność YouTube wśród nastolatków
Sposoby konsumowania mediów ewoluują, szczególnie wśród nastolatków w wieku od 13 do 17 lat. W 2022 roku YouTube zajmował czołową pozycję wśród platform mediów społecznościowych, z 95% nastolatków korzystających z niego w celu zdobywania wiedzy, słuchania muzyki, rymowanek i innych treści.
Kolejne miejsca na liście popularności zajmują TikTok, Facebook, Instagram i Snapchat.
Jednoczesna oglądalność transmisji z gier na żywo na YouTube
Transmisje z gier na żywo cieszą się ogromną popularnością, ponieważ niemal wszystkie grupy wiekowe uwielbiają oglądać rozgrywki. YouTube jest największą platformą do tego typu transmisji. W trzecim kwartale 2022 roku na YouTube jednocześnie oglądało transmisje z gier 544 tysiące widzów.
Penetracja YouTube na świecie
Źródło: Statista
Zjednoczone Emiraty Arabskie, z penetracją na poziomie 98%, są krajem o największym zasięgu YouTube na świecie w lipcu 2023 roku. Na drugim miejscu znalazła się Holandia z 92,6%, a na trzecim Wielka Brytania z 91,8%.
Najlepiej zarabiający YouTuberzy w 2020 roku
YouTuberzy są często pytani o swoje zarobki za publikowanie treści. Oto lista tych, którzy zarabiają najwięcej:
Według danych Statista, od czerwca 2019 do czerwca 2020 roku, liderem zarobków był Ryan Kaji, który zgromadził 29,5 miliona dolarów. Ten zaledwie 9-letni chłopak zdobył sławę dzięki recenzjom i prezentacjom nowych zabawek.
Kolejne miejsca zajęli: Mr. Beast (24 miliony dolarów), Dude Perfect (23 miliony dolarów), Rhett and Link (20 milionów dolarów) i Markiplier (19,5 miliona dolarów). 7. miejsce na liście zajęła urodzona w Rosji 6-letnia Anastazja Radzinskaya, znana jako Nastya, która w tym samym okresie zarobiła 18,5 miliona dolarów.
Najszybciej rozwijające się kategorie YouTube
W badaniu z 2020 roku, kategoria „Telewizja i filmy” była najszybciej rozwijającą się kategorią na YouTube, odnotowując wzrost liczby subskrybentów rok do roku na poziomie 279,5%. Kolejne miejsca zajęły „Rozrywka” (180,6%) i „Zwierzęta” (178%).
Najczęściej oglądane kanały YouTube w 2023 roku
Źródło: Statista
Według danych z sierpnia 2023, na podstawie miesięcznej liczby wyświetleń, kanał muzyczny Wiza Khalify zajmuje pierwsze miejsce z około 6 miliardami wyświetleń. Kolejne miejsca zajmują: Wow Kidz (5,02 miliarda), T-Series (2,72 miliarda), Cocomelon (2,42 miliarda) i SET India (2,33 miliarda).
Podsumowanie
Mam nadzieję, że przedstawione statystyki YouTube zrobiły na Tobie takie samo wrażenie, jak na mnie!
Te dane pokazują, jak platforma mediów społecznościowych, taka jak YouTube, może być wykorzystana do rozrywki, edukacji, ale także do zarabiania znacznych sum pieniędzy.
Niezależnie od tego, czy chcesz publikować filmy, zdobywać wiedzę, oglądać ciekawe produkcje, relaksować się przy komediowych materiałach, czy robić jeszcze coś innego, YouTube jest idealną platformą dla wszystkich potrzeb. Nic więc dziwnego, że YouTube pozostaje liderem wśród platform wideo na świecie.
Możesz także zapoznać się ze statystykami dotyczącymi Instagrama, które mogą odmienić Twoją strategię marketingową.
Czy ten artykuł był pomocny?
Dziękujemy za Twoją opinię!
newsblog.pl
Maciej – redaktor, pasjonat technologii i samozwańczy pogromca błędów w systemie Windows. Zna Linuxa lepiej niż własną lodówkę, a kawa to jego główne źródło zasilania. Pisze, testuje, naprawia – i czasem nawet wyłącza i włącza ponownie. W wolnych chwilach udaje, że odpoczywa, ale i tak kończy z laptopem na kolanach.