Kluczem do sukcesu w biznesie jest świetny marketing. Porozmawiajmy o tym, gdzie znaleźć idealnego marketera, aby uniknąć marnowania zasobów na niewłaściwych.
Unikaj marketingu i przygotuj się na zamknięcie sklepu – to takie proste!
Jest to szczególnie ważne, jeśli jesteś startupem w XXI wieku.
Podczas gdy firma o ugruntowanej pozycji może gdzieś pójść źle i przetrwać upał, jako startup pierwszą rzeczą, która wita Cię wśród Twoich klientów, jest podejrzenie lub wątpliwości.
Tak więc, wraz z kilkoma świetnymi produktami, będziesz potrzebować solidnego marketingu, aby przetrwać i rozwijać się.
W końcu historia nie była łaskawa dla startupów. Oto kilka faktów:
O 90% startupów upada. Ponad 22% z nich ponosi porażkę z powodu słabego marketingu, a 18% nie odnosi sukcesu z powodu złego zespołu.
Ponieważ każdy mądry człowiek biznesu wie, jaką wartość ma marketing, nadszedł czas, aby poszukać właściwych ludzi we właściwym miejscu.
Ale najpierw przyjrzyjmy się umiejętnościom, na które należy zwrócić uwagę u następnego marketera.
Spis treści:
Istotne umiejętności marketera
Niektóre cechy, które sprawiają, że mistrz marketingu jest inny niż surowa chęć do doskonałości. Mogą to być:
Umiejętności komunikacyjne i interpersonalne
To nigdy nie była praca jednoosobowa. W marketingu zawsze chodzi o wysiłek grupowy.
Dlatego odnoszący sukcesy marketer musi być świetnym komunikatorem, zarówno werbalnym, jak i pisemnym. Ponadto miłe i współczujące osobowości są niezbędne dla dobrych zespołów dążących do wielkich celów korporacyjnych.
Krytyczne myślenie i analiza
Twój marketer musi być osobą ostrą jak brzytwa, skoncentrowaną — osobą rozwiązującą problemy z analitycznym umysłem.
Są to podstawowe warunki w tym niezwykle dynamicznym krajobrazie marketingowym. Doświadczony marketer powinien być w stanie wyjść z codziennych wyzwań i prześcignąć swoich rówieśników.
Media społecznościowe i reklama
Nie możesz znieść błędów jako startup, nie w mediach społecznościowych i reklamie cyfrowej.
Dlatego ważne jest posiadanie pewnego doświadczenia w tych sferach. Musisz to sprawdzić podczas polowania na dobrego marketera.
CMS i SEO
Każda strona internetowa jest hostowana w systemie CMS (systemy zarządzania treścią, takie jak WordPress, Joomla itp.). Podczas gdy niektóre systemy zarządzania treścią, takie jak WordPress, są dość łatwe do przyzwyczajenia, inne mogą mieć stromą krzywą uczenia się.
Dzięki temu zaoszczędzisz zasoby, aby mieć osobę z doświadczeniem w systemie CMS Twojej witryny.
Podobnie Search Engine Optimization (SEO) to umiejętność potrzebna od pierwszego dnia. Mówiąc prościej, SEO służy do wyświetlania treści na pierwszej stronie na stronach wyników wyszukiwania (SERP).
Ponieważ strona druga, jak słynny cytat z łamiącego się SEO, jest najlepszym miejscem do pochowania martwego ciała. Ponieważ nigdy tego nie widać. Zatrudnij więc świetnego marketera ze sprawdzonym doświadczeniem w zakresie SEO lub ciężko go przeszkol.
Więc teraz wiesz o niezbędnych umiejętnościach, sprawdź tę listę, aby zatrudnić idealnego marketera dla swojego startupu.
Upwork
Upwork to jedno z najlepszych miejsc, w których można zacząć poszukiwania świetnego marketera.
To jedna z największych dróg, w której ludzie znajdują ludzi o określonych umiejętnościach.
Procedura wyszukiwania rozpoczyna się od prostego ogłoszenia o pracę ze szczegółowymi informacjami. Następnie potencjalni klienci zwracają się do Ciebie ze swoimi odpowiedziami, a Ty wyznaczasz dalszy kierunek działania.
Upwork pobiera opłatę w wysokości 3% od każdej płatności dla wszystkich swoich klientów.
MarketerWynajem
MarketerHire ma inne podejście; działa jako mediator.
Proces rozpoczyna się od opisania przez klienta (Ty) Twoich wymagań poprzez wypełnienie formularza. Następnie skontaktujemy się z listą marketerów najlepiej odpowiadających Twoim potrzebom.
Usługa Marketer Hire jest bezpłatna dla klientów, aby znaleźć idealne dopasowanie biznesowe.
Zatrudnij marketera
Podczas gdy Upwork daje Ci szansę na znalezienie osób pasujących do niemal każdej umiejętności, Zatrudnij marketera specjalizuje się w marketingu.
Pochodząca z Upwork strona wygląda na nieco przestarzałą, ale jest przydatna od samego początku.
Możesz wyszukiwać specjalistów w określonych kategoriach, narzędziach lub wiedzy. W sekcji eksperckiej znajduje się samozarządzana strona poświęcona każdemu marketerowi, zawierająca portfolio i informacje kontaktowe.
A najlepsze jest to, że nie musisz tworzyć konta, aby zacząć.
Rzeczywiście
Rzeczywiście to ogromny portal łączący globalne talenty z pracodawcami. Możesz publikować oferty pracy za darmo lub promować je poprzez sponsorowanie.
Mają też przewodnik, jak zacząć z nimi.
Piątek
Na Piątek, można szukać profesjonalistów na podstawie posiadanych umiejętności. Każdy freelancer ma samodzielnie zarządzaną stronę, na której znajdują się istotne informacje o cenie, przeszłych projektach itp.
Fiverr pobiera 1 USD za zamówienie o wartości poniżej 20 USD. Opłata ta wzrasta do 5% w przypadku zamówienia o wartości powyżej 20 USD.
Wynajem cyfrowy
Następna na liście marketplace do wynajęcia marketera jest Wynajem cyfrowy. Działają jako pośrednicy, podobnie jak Marketer Hire.
Aby wyszukać profile, należy wpisać sekcja zasobów a następnie kliknij profile talentów z określonej kategorii, aby zobaczyć listę dostępnych osób.
Wskazany
Wskazany reklamują się jako nie tylko kolejna sieć freelancerów. Chronią swoje profile freelancerów z sporym wysiłkiem, ponieważ nie ma możliwości przeszukania puli talentów.
Zamiast tego idą ścieżką mediatora, jak niektórzy z ich rówieśników.
Aplikujesz i mówisz im o wymaganiach; następnie działają jako swat. Na koniec możesz przeprowadzić wywiad z podanej przez nich listy kuratorskiej, a proces będzie kontynuowany.
To świetny sposób na uniknięcie spamerów i niepotrzebnego ruchu w sieci. Ale ta strategia zmusza Cię do rozpoczęcia procesu rekrutacji, nie wiedząc, czy mają odpowiednie osoby, które spełnią Twoje wymagania.
Advisable jest bezpłatne dla klientów i pobiera nieujawnioną prowizję od swoich usługodawców.
Trakcja
Podobne do Zalecane, Trakcja nie daje dostępu do sieci marketerów freelancerów.
Przycisk Rozpocznij zatrudnienie przeniesie Cię do krótkiej ankiety na temat Twoich potrzeb. Następnie oczekuje się, że ich zespół skontaktuje się z Tobą z listą talentów.
Pobiera 15% prowizji od dochodu freelancera, ale działa za darmo dla dostawców pracy.
Zawijanie 👨🏫
Niewiele może się nie udać w przypadku tych technik zatrudniania. Wszystkie pochodzą z BEZ ZOBOWIĄZAŃ.
Te rynki są odświeżającą zmianą w stosunku do ogólnych mechanizmów zatrudniania. Większość z nich zapewnia weryfikację, a niektórzy zapewniają również gwarancję zwrotu pieniędzy.
Tak więc istnieje duża szansa, że znajdziesz tam marketera-zwycięzcę klienta.