Dlaczego na Instagramie wyświetla się komunikat „Przepraszamy, ta strona jest niedostępna”? Jak naprawić błąd

Masz trudności z dostępem do treści na Instagramie? Komunikat o błędzie, informujący o niedostępności strony, najczęściej da się szybko usunąć. Zależnie od źródła problemu, rozwiązania mogą być różne. Poniżej znajdziesz listę najczęstszych przyczyn tego błędu oraz podpowiedzi, jak sobie z nimi poradzić.

1. Błędny link na Instagramie

Czasami problem nie leży po stronie konta Instagram ani zawartości, do której próbujesz uzyskać dostęp, ale w samym linku. Jeśli fragment linku został skopiowany nieprawidłowo, lub dodano do niego niepotrzebny znak, Instagram wyświetli komunikat „Przepraszamy, ta strona jest niedostępna”. W takim przypadku należy skopiować link ponownie lub poprosić nadawcę o jego weryfikację. Jeżeli jesteś pewien poprawności linku, to przyczyną problemu może być coś innego.

2. Usunięty post

Jeśli komunikat o błędzie pojawia się tylko w przypadku konkretnego posta, możliwe że został on skasowany. Poproś znajomego, aby spróbował otworzyć ten sam link. Jeżeli i on zobaczy błąd „Przepraszamy, ta strona jest niedostępna”, oznacza to, że nic nie da się zrobić.

3. Awaria Instagrama

Jeżeli komunikat o niedostępności pojawia się w przypadku różnych postów, może to świadczyć o problemach po stronie serwerów Instagrama. W takiej sytuacji warto odwiedzić stronę Downdetektor, by sprawdzić czy inni użytkownicy z Twojej okolicy również zgłaszają problemy z dostępem do serwisu.

W przypadku awarii serwerów Instagrama, pozostaje jedynie uzbroić się w cierpliwość i czekać na rozwiązanie problemu. Można to wykorzystać jako okazję do odpoczynku od mediów społecznościowych.

4. Problemy z połączeniem internetowym

Jeżeli nie ma problemów z linkiem ani serwerami Instagrama, przyczyną może być Twoje połączenie internetowe. Słabe lub niestabilne połączenie internetowe może uniemożliwić prawidłowe załadowanie treści i skutkować pojawieniem się komunikatu o błędzie.

Spróbuj zrestartować router lub przełączyć się na inną sieć Wi-Fi, aby rozwiązać problemy z połączeniem.

5. Zablokowanie przez innego użytkownika

Jeżeli nie widzisz relacji lub postów konkretnego użytkownika Instagrama, istnieje możliwość, że zostałeś przez niego zablokowany.

Możesz to zweryfikować, sprawdzając czy możesz wysłać do tej osoby wiadomość prywatną lub znaleźć ją za pomocą wyszukiwarki na Instagramie. Brak takiej możliwości, może wskazywać na zablokowanie.

Możesz też spróbować zalogować się na inne konto Instagram, aby sprawdzić, czy treść jest dostępna. Innym sposobem jest skopiowanie linku i otwarcie go w trybie incognito przeglądarki. Należy pamiętać, że to rozwiązanie nie zadziała w przypadku prywatnych kont Instagram.

6. Dezaktywacja konta przez użytkownika

Brak możliwości wyświetlenia postów lub relacji jest również możliwy, jeśli konto użytkownika jest nieaktywne. Jeśli Instagram wyświetla komunikat o błędzie w odniesieniu do konkretnego konta, oznacza to, że mogło zostać ono dezaktywowane lub usunięte.

Aby to sprawdzić, skorzystaj z wyszukiwarki Instagrama, wpisując nazwę użytkownika. Jeżeli nie pojawi się w wynikach, oznacza to, że konto zostało usunięte lub dezaktywowane. W takiej sytuacji nie będziesz mieć możliwości wyświetlenia jego zawartości, dopóki nie zostanie ponownie aktywowane.

7. Używanie starej wersji aplikacji Instagram

Aktualizacje aplikacji mają na celu wprowadzenie ulepszeń zabezpieczeń, naprawę błędów oraz dodanie nowych funkcji, poprawiających komfort użytkowania. Zapewniają one również płynne działanie aplikacji.

Jeżeli zauważysz, że pewne funkcje Instagrama nie działają tak jak powinny, warto zaktualizować aplikację do najnowszej wersji. Możesz to łatwo zrobić za pomocą Sklepu Google Play lub App Store, w zależności od systemu operacyjnego Twojego urządzenia.

Wypróbuj te metody, aby rozwiązać problem z dostępem do Instagrama. Jeżeli jednak, mimo tych zabiegów, nadal pojawia się błąd, warto skontaktować się z pomocą techniczną Instagrama, która może pomóc w rozwiązaniu problemu.