Jak dodać dowód społecznościowy w witrynie, aby zwiększyć liczbę konwersji?

Wykorzystanie dowodu społecznego może znacząco podnieść wskaźniki konwersji na Twojej stronie.

Daje to potencjalnym klientom pewność, że nie są odosobnieni w swoich wyborach. Informuje ich, że liczne osoby darzą zaufaniem daną markę i czerpią z jej oferty korzyści. Tym samym, argumentów przeciwko skorzystaniu z oferty jest coraz mniej.

Mówiąc najprościej, „dowód społeczny” to zaprezentowanie potencjalnym nabywcom, że wielu ludzi ufa Twojej firmie i że oni również powinni. Jest to subtelna gra na ludzkich umysłach, wzbudzająca potrzebę zakupu konkretnych produktów lub usług.

Netflix to doskonały przykład wykorzystania dowodu społecznego:

Gdy wchodzisz na stronę konkretnego filmu lub serialu, od razu rzucają się w oczy recenzje. Widząc je, wnioskujesz, że wiele osób obejrzało daną produkcję i (najprawdopodobniej) polubiło ją, co skłania Cię do tego samego.

Kolejny przykład, tym razem z Buzzsumo:

Na swojej witrynie umieszczają logo znanych firm, które korzystają z ich usług. Dzięki temu potencjalny klient łatwo wywnioskuje, że skoro tak duże marki ufają tej usłudze, musi być ona naprawdę dobra.

Oprócz przedstawionych przykładów, istnieje wiele innych sposobów na implementację dowodu społecznego. Możesz samodzielnie poszukać inspiracji lub skorzystać z poniższych sugestii, które ułatwią ten proces. Prezentowane rozwiązania pomogą Ci w różnorodny sposób wykorzystać potencjał dowodu społecznego i dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów.

Jeśli to brzmi interesująco, przejdźmy od razu do konkretów. 😉

ProveSource

ProveSource to narzędzie, które w znakomity sposób podnosi poziom zaufania, zwiększa konwersje i buduje wiarygodność. Oferuje różnorodne metody włączenia dowodu społecznego do Twojej działalności. Możesz wyświetlać powiadomienia o dokonanych zakupach, prezentować recenzje klientów, liczbę aktualnych odwiedzających, a także całkowitą liczbę klientów i wiele innych informacji.

Sami stosują to, co oferują, dlatego ich strona internetowa jest pełna dowodów społecznych, co widać, że działa. ProveSource ma ponad 18 000 zadowolonych klientów i integruje się z wieloma platformami, w tym z WordPressem, Shopify i Clickfunnels.

Notifia

Notifia to rozwiązanie w 100% zgodne z RODO, oferujące ponad 30 widżetów i wtyczek, które pozwolą Ci szybko rozwinąć Twoje działania marketingowe. Wdrożenie zajmuje zaledwie kilka chwil i od razu widać efekty w postaci wykładniczego wzrostu. Posiada narzędzia do budowania zaufania, zwiększania konwersji, monitorowania zachowań użytkowników i wiele więcej.

Masz możliwość personalizacji, a do wyboru jest ponad 180 języków. Co ważne, widżety te nie obciążają Twojej strony, ponieważ są zoptymalizowane pod kątem wydajności.

Notifia współpracuje z wieloma aplikacjami i platformami, takimi jak WordPress, Slack, Stripe i Shopify.

TrustPulse

TrustPulse to proste, ale niezwykle funkcjonalne narzędzie, które można określić mianem platformy marketingowej typu „all-in-one” (wykorzystującej dowód społeczny). Konfiguracja zajmuje zaledwie 5 minut, a wygląd można dostosować do indywidualnych potrzeb. Pozwala na prezentowanie aktywności klientów, takich jak zakupy lub rejestracje, w czasie rzeczywistym.

Do korzystania z tego narzędzia nie jest wymagana znajomość kodowania, dzięki czemu każdy może z niego skorzystać. Dużym atutem jest fakt, że zostało stworzone przez zespół OptinMonster, co gwarantuje jego jakość. TrustPulse można zintegrować z różnymi platformami, takimi jak Blogger i Weebly.

VocalVideo

Dzięki VocalVideo w prosty sposób stworzysz dowód społeczny za pomocą wideo. Mogą to być referencje, opinie oraz inne kampanie, wykorzystujące gotowe, atrakcyjne wizualnie szablony.

Firma Respond Software wykorzystała to narzędzie, tworząc profesjonalny film z referencjami:

Korzystając z tego rozwiązania, otrzymujesz wsparcie na każdym etapie, dzięki czemu wiele czynności jest zautomatyzowanych. Na przykład, otrzymujesz gotowe szablony, które pomogą Ci w dotarciu do osób, od których potrzebujesz wideo oraz sugerowane scenariusze, które pomogą w stworzeniu najlepszych materiałów wideo generowanych przez użytkowników.

Osadzanie i publikowanie na dowolnej platformie jest proste i wymaga zaledwie kilku kliknięć. Po opublikowaniu materiału wideo możesz analizować jego skuteczność i wprowadzać ulepszenia tam, gdzie jest to konieczne.

Rejestracja i rozpoczęcie korzystania z VocalVideo jest darmowe.

FOMO

FOMO to inteligentne i przyjazne dla użytkownika narzędzie, które wykorzystuje uczenie maszynowe, aby dobrać optymalne ustawienia konwersji dla Twojej strony. Umożliwia wyświetlanie spersonalizowanych powiadomień o sprzedaży, rejestracjach, dostawach i innych dowodach, które z pewnością zachęcą odwiedzających do działania.

Konfiguracja jest szybka, a integracja możliwa z ponad 80 aplikacjami, w tym Zapier, MailChimp i Instagram. FOMO zbiera wiele pozytywnych recenzji, a niektórzy użytkownicy wręcz nie chcą, aby inni odkryli to narzędzie, traktując je jako swój sekretny sposób na sukces. Po prostu jest TAK DOBRE!

Dodatkowo, FOMO jest w pełni zgodne z RODO.

Social Proof Signals

Korzystając z Social Proof Signals, masz do dyspozycji ponad 200 gotowych szablonów do wyświetlania różnego rodzaju powiadomień. Szablony te pomogą Ci pozyskać nowych subskrybentów, zwiększyć sprzedaż, zaangażowanie, a nawet stworzyć poczucie pilności.

Narzędzie jest responsywne i daje duże możliwości personalizacji. Możesz je zintegrować z platformami takimi jak WordPress, Shopify i MailChimp.

Możesz zacząć korzystać z niego za darmo, a konfiguracja zajmuje tylko 60 sekund.

Nextsale

Nextsale umożliwia dodawanie powiadomień o sprzedaży, wyskakujących okienek z ofertami specjalnymi, rabatów na górnym pasku oraz sekcji z promocjami. Wykorzystuje w pełni potencjał społecznościowy i pozwala uzyskać jak najlepsze współczynniki konwersji. Dzięki niemu można również tworzyć lejki sprzedażowe i obniżać koszty pozyskania klienta.

Konfiguracja jest prosta i szybka, zajmuje zaledwie kilka minut niezależnie od wybranej platformy. Nextsale można zintegrować z:

  • WordPressem
  • Shopify
  • BigCommerce
  • WooCommerce
  • Niestandardowymi stronami internetowymi

Wystarczy jedynie dodać kod śledzący do swojej witryny i można rozpocząć korzystanie z tego narzędzia.

Pulse

Z Pulse możesz wyświetlać powiadomienia o aktywności odwiedzających Twoją stronę. Zaufały mu największe marki, takie jak Speedo, Harry’s i KlientBoost. (Widzisz, tak właśnie działa dowód społeczny!)

Po licznych testach, twórcy dopracowali to rozwiązanie, dzięki czemu masz pewność, że od razu zauważysz wzrost wskaźników konwersji. Jest to narzędzie szybkie, proste w konfiguracji, które dodatkowo pozwala przeglądać szczegółowe dane analityczne.

Możesz również przeprowadzać testy A/B, aby w pełni wykorzystać potencjał narzędzia i dopasować ustawienia do konkretnych kampanii. Pulse integruje się z Twoimi ulubionymi platformami i aplikacjami.

Influence

Influence oferuje nieograniczone możliwości personalizacji i integrację z ponad 50 platformami. Wystarczy dodać jeden wiersz kodu, aby zacząć zwiększać konwersje i sprzedaż. Umożliwia wyświetlanie:

  • Ostatniej aktywności pojedynczego użytkownika
  • Ostatniej aktywności wielu użytkowników
  • Liczby aktualnie odwiedzających
  • Opinii klientów

Narzędzie jest proste w konfiguracji i obsługuje ponad 100 języków. Możesz skorzystać z darmowego okresu próbnego.

WPfomify

WPfomify to responsywna wtyczka do WordPressa, która umożliwia w prosty sposób wykorzystanie dowodu społecznego. Zapewnia ona również wsparcie na najwyższym poziomie. Można ją zintegrować z innymi popularnymi wtyczkami i usługami e-mail marketingowymi, takimi jak WooCommerce, MailChimp i EasyDigitalDownloads.

Wtyczka oferuje wiele opcji personalizacji wyglądu. Dzięki polom UTM możesz śledzić konwersje za pomocą Google Analytics. Co ważne, jest w pełni responsywna i umożliwia precyzyjne określenie, kto ma widzieć powiadomienia społecznościowe.

Należy pamiętać, że wtyczka działa tylko na stronach WordPress, które są samodzielnie hostowane.

SocialProve

SocialProve pomaga w obniżeniu kosztów pozyskania klienta, poprzez wyświetlanie przyjaznych dla użytkownika wyskakujących okienek z dowodami społecznymi. Plusem jest to, że powiadomienia te nie zajmują dużej powierzchni ekranu. Są minimalistyczne, ale skuteczne.

Oferowane typy wyskakujących okienek to:

  • Licznik aktywności na żywo
  • Liczba aktualnie odwiedzających
  • Liczba odwiedzających w ciągu ostatnich 24 godzin
  • Licznik aktywności w ciągu ostatnich 24 godzin

Możesz skorzystać z 7-dniowego okresu próbnego, aby przetestować to narzędzie.

Beeketing

Beeketing to platforma oparta na sztucznej inteligencji, której celem jest podniesienie konwersji w handlu elektronicznym. Jest to kompleksowe narzędzie dla sklepów internetowych, które pozwala na:

  • Śledzenie zachowań klientów
  • Monitorowanie zainteresowania klientów Twoim sklepem
  • Wykorzystywanie różnorodnych aplikacji do budowania dowodu społecznego, wzbudzania pilności oraz obsługi klienta

Oferuje wiele funkcji, które zapewniają płynne działanie sklepu i zwiększają współczynniki konwersji na każdym etapie, również w koszyku. Beeketing można zintegrować z WooCommerce, BigCommerce i Weebly.

Nudgify

Za pomocą Nudgify możesz wyświetlać informacje o zakupach w czasie rzeczywistym i aktywności odwiedzających. Oferuje prosty interfejs typu „przeciągnij i upuść” oraz dużą kolekcję gotowych szablonów. Możesz je spersonalizować, dodać klikalne elementy i zintegrować z innymi narzędziami, aby jeszcze bardziej zwiększyć ich funkcjonalność.

Niezależnie od tego, czy masz sklep internetowy, produkt SaaS, czy jakąkolwiek inną stronę, Nudgify pomoże Ci w pełni wykorzystać potencjał każdego odwiedzającego.

Podsumowanie

Dowód społeczny jest niezwykle istotny, aby budować zaufanie nowych odwiedzających i potencjalnych klientów do Twojej firmy. Przedstawione powyżej narzędzia pomogą Ci w tym zadaniu w łatwy i efektywny sposób.


newsblog.pl