Od momentu uruchomienia w 2005 r. YouTube na zawsze zmienił krajobraz mediów.
To, co zaczęło się jako witryna randkowa (nie, nie żartuję, możesz to wyszukać w Google), jest obecnie największą platformą do udostępniania wideo na świecie, zapewniającą milionom twórców treści bezpłatną przestrzeń do dzielenia się swoją wiedzą i kreatywnością.
W YouTube możesz udostępniać prawie każdy film, od teledysków po treści edukacyjne, wykłady, samouczki, vlogi, filmy, programy, winorośle i tak dalej. Nic dziwnego, że wiele osób zrobiło karierę, publikując treści na YouTube.
Jedną z najlepszych rzeczy na temat platformy jest to, że stale się rozwija i dodaje nowe funkcje, aby zaspokoić potrzeby współczesnych YouTuberów i influencerów.
Jedną z najlepszych funkcji dodanych w ostatnich latach jest podział wideo na rozdziały, co znacznie poprawia wrażenia użytkownika i nawigację po wideo.
Jeśli nie znasz najnowszego dodatku, czytaj dalej, aby dowiedzieć się wszystkiego na jego temat i dowiedzieć się, jak go wykorzystać, aby zwiększyć zaangażowanie odbiorców.
Spis treści:
Co sprawia, że YouTube jest tak popularny?
Dopiero w 2006 roku platforma przekroczyła 25 milionów dostępnych filmów i stała się najpopularniejszą aplikacją do udostępniania wideo.
Szybko do przodu, YouTube jest gigantem w dziedzinie treści wideo i otrzymuje inwestycje od największych wydawców na marketing wpływowy.
Wiele osób i marek wykorzystuje obecnie wysoką oglądalność platformy do promowania swoich produktów i usług oraz zwiększania zaangażowania swoich marek.
Jednym z głównych powodów, dla których YouTube stał się ulubieńcem publiczności, jest sposób, w jaki pielęgnuje bliskie osobiste relacje z widzami, coś, czego zdjęcia lub artykuły mogą jeszcze nie być w stanie osiągnąć tak skutecznie.
Przynosi również duży ruch i wysokie współczynniki konwersji dla marek, zachęcając coraz więcej osób do założenia kanału.
Wyjątkowy zasięg YouTube sprawił, że od lat jest to miejsce, do którego marki i osoby prywatne mogą prezentować światu swoje umiejętności, produkty lub usługi oraz tworzyć treści zwiększające oglądalność.
Przeczytaj też: YouTube Shorts: definitywny przewodnik na początek
Wprowadzenie do rozdziałów w YouTube
Obserwując swoją rosnącą popularność, YouTube zdołał wyprzedzić konkurencję i dodał różne przydatne funkcje, aby ułatwić użytkownikom marketing treści przy jednoczesnym zwiększeniu zaangażowania.
W 2020 roku YouTube umożliwił twórcom dzielenie treści wideo na różne rozdziały, co znacznie ułatwiło widzom poruszanie się po filmach.
Dzięki tej funkcji widzowie mogą teraz z łatwością ponownie oglądać różne fragmenty filmu bez konieczności przechodzenia do przodu i do tyłu.
Korzyści z dodawania rozdziałów do filmów na YouTube
Dlaczego mimo wszystko powinieneś dodawać rozdziały do swojego filmu na YouTube? W końcu treść pozostaje ta sama, prawda? Oto oferta.
Rozdziały wideo oferują twórcom treści kilka korzyści, ale dwie główne korzyści to bez wątpienia lepsze wrażenia użytkownika i lepsza widoczność. Zrozummy ich lepiej.
# 1. Lepsze wrażenia użytkownika 👤
Rozdziały YouTube ułatwiają widzom znalezienie dokładnie tego fragmentu, który chcą obejrzeć, umożliwiając ulepszoną nawigację po filmie.
Możesz podzielić swoje treści na różne rozdziały za pomocą rozdziałów wideo, nadając im unikalną etykietę i opis bogaty w słowa kluczowe. W ten sposób Twoi widzowie mogą przejść do tej konkretnej części filmu, której szukają, bez konieczności oglądania całości.
Na przykład oglądasz dwugodzinny koncert The Weeknd, ale przewijasz do przodu i do tyłu do fragmentu, w którym śpiewa „Blinding Lights”. Brzmi męcząco, prawda?
Dzięki rozdziałom wideo możesz przejść bezpośrednio do określonej części utworu, której szukasz, bez marnowania sekundy na „znalezienie” właściwego znacznika czasu.
Dotyczy to wszystkich treści wideo w YouTube, w tym wykładów, samouczków, demonstracji, filmów i nie tylko. Ta funkcja sprawiła, że YouTube jest o wiele bardziej przyjazny dla użytkownika.
#2. Zwiększona widoczność 🔎
Rozdziały YouTube są bardziej widoczne na stronach wyników wyszukiwania, jednocześnie poprawiając widoczność dzięki polecanym fragmentom.
Jeśli zoptymalizujesz swój film w YouTube za pomocą opisowych, często wyszukiwanych i przejrzystych słów kluczowych, dodając jednocześnie transkrypcję filmu, możesz zwiększyć zasięg swoich filmów dzięki rozdziałom i zwiększyć ruch na swoim kanale.
Dodanie rozdziałów z przejrzystymi i zoptymalizowanymi pod kątem wyszukiwarek opisami może pomóc nadać Twoim długim filmom kompleksową strukturę. Ułatwia widzom nawigację, a Google rozumie i ocenia Twój film w wyszukiwarce.
W ten sposób dodajesz wartość do swojego filmu na YouTube z punktu widzenia SEO.
Teraz, gdy już wiesz, jak korzystne są rozdziały dla Twoich filmów, dowiedzmy się, jak je dodawać.
Możesz dodawać rozdziały do swoich filmów w YouTube na dwa proste sposoby:
Oto podsumowanie obu metod. Możesz wybrać metodę, która jest dla Ciebie wygodniejsza.
Automatyczne dodawanie rozdziałów
YouTube ma niesamowitą funkcję, która może automatycznie dodawać rozdziały do Twoich filmów. Jest to szczególnie przydatne, gdy nie chcesz ręcznie wyświetlać znaczników czasu.
W takim przypadku YouTube przejrzy i przeanalizuje Twoje filmy i podzieli je na różne rozdziały na podstawie ich zrozumienia. Oto kroki:
Krok 1: Kliknij Zarządzaj filmami i otwórz jeden ze swoich filmów na kanale.
Krok 2: Przewiń w dół i kliknij Pokaż więcej.
Krok 3: Włącz automatyczne rozdziały.
Zauważysz, że rozdziały zostały dodane do Twojego filmu. Jeśli chcesz jednym kliknięciem dodać rozdziały do wszystkich filmów na swoim kanale, możesz to zrobić, klikając Zarządzaj filmami wideo > Ustawienia > Domyślne ustawienia przesyłania > Ustawienia zaawansowane.
Powinieneś zobaczyć taką stronę.
Upewnij się, że pole obok opcji Zezwalaj na automatyczne rozdziały i kluczowe momenty jest zaznaczone i to wszystko.
Automatyczne rozdziały są wygodne, ale są czystą strategią chybił trafił i mogą, ale nie muszą, działać w przypadku Twojego filmu. Jednak gdy YouTube podzieli wideo na rozdziały, możesz je edytować, ręcznie dodając znaczniki czasu, jeśli uważasz, że funkcja automatyczna nie wykonała dokładnej pracy.
Chociaż jest to szybsze wyjście, sugeruję wykonanie pracy ręcznie, aby zapewnić widzom jak najlepsze wrażenia.
Ręczne dodawanie rozdziałów
Aby ręcznie dodawać rozdziały do swoich filmów w YouTube, musisz najpierw utworzyć sygnatury czasowe dla każdej części filmu, którą chcesz wyróżnić. Przejrzyj swój film raz, dwa lub kilka razy i zanotuj sygnaturę czasową rozpoczęcia każdej nowej sekcji.
Na przykład chcesz utworzyć 4 rozdziały 10-minutowego filmu instruktażowego. Pierwszy rozdział powinien zaczynać się o godzinie 0:00. Wypisz znaczniki czasu kolejnych rozdziałów wraz z ich tytułami. Drugi rozdział mógłby rozpocząć się o 3:01, trzeci o 6:27, a ostatni o 9:56.
Po wybraniu sygnatur czasowych otwórz film i w polu opisu wprowadź sygnatury czasowe w następującym formacie:
Po dodaniu rozdziałów do filmu w YouTube zauważysz, że film został wyraźnie podzielony na kilka sekcji.
Tuż pod paskiem postępu zobaczysz tytuł bieżącego rozdziału.
Co więcej, klikając kartę z napisem „Wyświetl rozdział”, widzowie mogą przejść do pełnej listy wszystkich rozdziałów i kliknąć dowolny rozdział, który chcą obejrzeć.
Każdy rozdział ma unikalny tytuł, dzięki czemu łatwiej zrozumieć, o czym będzie wideo, bez konieczności przeglądania go. Oczywiście film można podzielić na jeszcze więcej rozdziałów, w zależności od charakteru przesyłanego filmu.
Wpływ rozdziałów wideo na Twoje zaangażowanie
Pomyśl o rozdziałach wideo jako o „spisie treści”, ale dla filmów. Czy to nie ułatwi widzom przechodzenia do konkretnego rozdziału?
Załóżmy, że nie chcą oglądać wstępu do filmu i przejść od razu do sedna sprawy. Mogą po prostu kliknąć „Druga sekcja” lub jakkolwiek nazwiesz rozdział, aby przejść do sedna.
Oszczędza im to dużo czasu na przesyłanie filmu do miejsca, w którym naprawdę chcą go obejrzeć.
Dzięki temu, że Twoje filmy będą bardziej „strawne”, widzowie pozostaną z Tobą na dłużej, ponieważ nie rezygnują z Twojego filmu po obejrzeniu jego gigantycznej długości.
Ma to bezpośredni związek z lepszym doświadczeniem i zaangażowaniem użytkowników.
Myśli końcowe
Rozdziały w YouTube zrewolucjonizowały sposób, w jaki wchodzimy w interakcję z filmami w YouTube, ponieważ nie musimy już bezmyślnie przeglądać długich filmów, aby znaleźć odpowiednią sekcję.
To oczywisty (ale genialny) pomysł, aby spróbować rzucić się na tę funkcję, aby zwiększyć zaangażowanie we wszystkich swoich filmach w YouTube. Najlepsza część? Wdrożenie go jest teraz bardzo łatwe.
Następnie sprawdź najlepsze narzędzia YouTube do zwiększania liczby odbiorców, przychodów i nie tylko.