Jak dołączyć do zespołu w Microsoft Teams

Tworzenie zespołu w Microsoft Teams to czynność, która może być realizowana jedynie przez administratorów lub właścicieli zespołu. Sam proces nie jest zbyt skomplikowany, ale również nie jest całkowicie intuicyjny, ponieważ istnieje kilka metod zakupu zespołu oraz dodawania do niego użytkowników. Możliwość wysyłania zaproszeń jest dostępna zarówno automatycznie, jak i poprzez aplikacje do komunikacji.

Jak dołączyć do zespołu w Microsoft Teams

Proces dołączania do zespołu jest stosunkowo prosty, jednak kluczowe znaczenie ma rodzaj zaproszenia, które otrzymałeś. Jeśli masz łącze, istotne jest, abyś wiedział, którego adresu e-mail użyć do logowania. W przypadku nowego adresu e-mail będziesz też potrzebował hasła, które mogło zostać wcześniej ustalone, co może wymagać jego zmiany.

Dołączanie do zespołu w Microsoft Teams – łącze / e-mail

W przypadku, gdy otrzymałeś wiadomość e-mail z prośbą o dołączenie do zespołu Microsoft Teams, znajdziesz w niej łącze do dołączenia.

Zaloguj się na swoją pocztę e-mail i otwórz wiadomość z zaproszeniem do Microsoft Teams.
Następnie kliknij przycisk „Dołącz teraz”.
Na nowo otwartej stronie wybierz opcję „Zamiast tego użyj aplikacji internetowej”.
Zaloguj się do Microsoft Teams przy użyciu adresu e-mail, na który otrzymałeś zaproszenie.
Jeśli nie masz konta w Microsoft Teams, będziesz mógł je założyć bezpłatnie.
Po zalogowaniu dołączysz do zespołu.

Uwaga: jeśli posiadasz licencję Microsoft Teams, stanie się ona aktywna dopiero po zalogowaniu się do zespołu lub organizacji, która przyznała tę licencję.

Dołączanie do zespołu w Microsoft Teams – nowa konto

Microsoft Teams dla organizacji umożliwia tworzenie nowych kont w domenie, w której dany zespół jest skonfigurowany.

Skontaktuj się z administratorem zespołu, aby uzyskać dla siebie adres e-mail. Administrator również dostarczy hasło do konta.
Pobierz i zainstaluj aplikację Microsoft Teams (lub skorzystaj z wersji webowej).
Zaloguj się, używając poświadczeń swojego konta.
Jeśli zostaniesz o to poproszony, zmień hasło.

Dołączanie do zespołu w Microsoft Teams – kod

Właściciele zespołów w Microsoft Teams mają możliwość zapraszania użytkowników za pomocą specjalnego kodu. Ważne jest, abyś znał e-mail, na który kod będzie działał. Zapytaj administratora zespołu, które konto e-mail lub domena są akceptowane w danej grupie.

Otwórz Microsoft Teams.
Zaloguj się używając swojego adresu e-mail i hasła.
W lewym dolnym rogu kliknij „Dołącz lub utwórz zespoły”.
W polu „Wpisz kod” wprowadź podany kod.
Po wykonaniu tych kroków zostaniesz dodany do zespołu.

Uwaga: ta metoda jest szczególnie przydatna, gdy w ramach tej samej organizacji funkcjonuje wiele zespołów. Zamiast zapraszać użytkowników pojedynczo, kod zostaje udostępniony, a użytkownicy mogą dołączyć do zespołu, gdyż są już w domenie i posiadają konto w Microsoft Teams.

Podsumowanie

Dołączenie do konta Microsoft Teams nie jest skomplikowanym zadaniem, o ile wiesz, którego adresu e-mail użyć. Jeśli Twój adres e-mail nie został wykorzystany do założenia konta w Microsoft Teams, musisz najpierw je utworzyć, a dopiero potem zaakceptować zaproszenie. Żadne zaproszenie do Microsoft Teams nie stworzy konta za Ciebie. Nawet jeśli organizacje tworzą konta użytkowników, użytkownik musi się zalogować, aby je aktywować.


newsblog.pl