Nie jest to powszechne, że aplikacja społecznościowa pyta użytkowników o preferencje dotyczące reklam. Większość platform po prostu monitoruje nasze działania w sieci, zbierając szczegółowe dane o naszych aktywnościach, a następnie na ich podstawie prezentuje reklamy. Snapchat natomiast umożliwia dostosowanie ustawień reklamowych. Warto zauważyć, że platforma ma nieco ogólne pojęcie o tym, jakie reklamy mogą Cię interesować, co prawdopodobnie opiera się na tym, kogo obserwujesz oraz co robisz. Mimo to, istnieje możliwość personalizacji preferencji reklamowych w Snapchacie. Oto, jak to zrobić.
Te opcje reklamowe zostały udostępnione użytkownikom na całym świecie zaledwie w zeszłym tygodniu, dlatego upewnij się, że zaktualizowałeś aplikację przed przystąpieniem do modyfikacji preferencji reklamowych w Snapchacie.
Ustawienia reklam w Snapchacie
Uruchom aplikację Snapchat i dotknij miniatury w lewym górnym rogu, obok pola wyszukiwania. To przeniesie Cię do ekranu profilu. Następnie kliknij ikonę koła zębatego w prawym górnym rogu.
Przewiń w dół i wybierz opcję „Zarządzaj”. Na ekranie zarządzania znajdziesz dwa istotne obszary: Preferencje reklam oraz kategorie stylu życia.
W sekcji Preferencje reklam możesz zdecydować, na jakiej podstawie będą wyświetlane reklamy – na przykład w oparciu o Twoje zainteresowania czy aktywność. Możesz również włączyć lub wyłączyć jedną z tych opcji lub obie.
Kategorie stylu życia nie są związane z reklamami; dotyczą one bardziej sugerowanej treści, co różni się od samej reklamy. Zauważysz, że przynajmniej jedna kategoria jest już aktywna. Możesz ją dezaktywować lub dodać więcej kategorii, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom.
Nie ma możliwości całkowitego wyłączenia reklam w Snapchacie, ale jeśli martwisz się o prywatność po ostatnich skandalach związanych z Facebookiem i Cambridge Analytica, możesz przynajmniej ograniczyć ukierunkowane reklamy.
Również brak możliwości zablokowania konkretnej reklamy w Snapchacie budzi pewne wątpliwości. Na przykład Facebook i Twitter oferują opcję ukrywania reklam oraz informowania o powodach tej decyzji, takich jak nadmierna częstotliwość wyświetlania lub brak trafności. Snapchat nie posiada takich funkcji, co sugeruje, że nie próbuje dokładnie odgadnąć Twoich preferencji.
Kategorie stylu życia możesz dowolnie włączać i wyłączać. Snapchat oferuje możliwość wyboru typów reklam oraz rodzaju sugerowanej treści, co powinno zmniejszyć szansę na wyświetlanie nieistotnych treści. Niemniej jednak, należy zauważyć, że ich system reklamowy nie zawsze działa idealnie, co prowadzi do sytuacji, w których reklama, która wydaje się być zgodna z Twoimi zainteresowaniami, może dotyczyć zupełnie innych tematów.
newsblog.pl
Maciej – redaktor, pasjonat technologii i samozwańczy pogromca błędów w systemie Windows. Zna Linuxa lepiej niż własną lodówkę, a kawa to jego główne źródło zasilania. Pisze, testuje, naprawia – i czasem nawet wyłącza i włącza ponownie. W wolnych chwilach udaje, że odpoczywa, ale i tak kończy z laptopem na kolanach.