W systemie Windows 10 dostępne są dwie różne wersje programu iTunes: jedna przeznaczona dla komputerów stacjonarnych, która działa także w Windows 10, oraz druga, dostępna w Microsoft Store, która nie zawiera zbędnego oprogramowania. Chociaż korzystanie z obu wersji jest stosunkowo proste, zmiana z wersji ze sklepu Microsoft Store na wersję stacjonarną może prowadzić do pewnych problemów. W przypadku wystąpienia błędu „iTunes library.itl” nie można go odczytać, naprawa jest dość łatwa.
Problem ten nie ogranicza się jedynie do systemu Windows 10; może również wystąpić w starszych wersjach macOS przed Catalina. Niezależnie od platformy, procedura naprawy jest identyczna.
Rozwiązanie problemu z plikiem „iTunes library.itl”
Aby rozwiązać problem z odczytem pliku „iTunes library.itl”, należy go usunąć. Proces ten jest bardzo prosty i polega na znalezieniu pliku i naciśnięciu przycisku usunięcia, ale warto wiedzieć, gdzie się on znajduje.
W systemie Windows 10 plik można znaleźć w poniższej lokalizacji:
C:\Users\YourUsername\My Music
Dla użytkowników macOS odpowiednia lokalizacja to:
/Users/YourUsername/Music
Po usunięciu pliku zamknij iTunes, jeśli jest otwarty, a następnie uruchom go ponownie.
Jeśli iTunes poprosi o aktualizacje, zainstaluj wszystkie dostępne aktualizacje aplikacji.
Ten błąd może się pojawić z różnych powodów, ale dokładne odczytanie komunikatu o błędzie może wyjaśnić sytuację. Problem występuje, gdy plik iTunes library.itl, który masz, został stworzony przez wersję iTunes, której obecna wersja nie jest w stanie odczytać. Może to oznaczać, że plik został utworzony w wersji Microsoft Store lub w innej wersji iTunes na komputery stacjonarne.
Po usunięciu pliku konieczne będzie ponowne zsynchronizowanie biblioteki. Podłącz iPhone’a do komputera i przeprowadź synchronizację. Usunięcie pliku nie wpłynie na muzykę, filmy czy zdjęcia w Twojej bibliotece. Po synchronizacji na nowo zostanie utworzony nowy plik iTunes library.itl. O ile regularnie aktualizujesz iTunes do najnowszej wersji, problem ten nie powinien się powtórzyć.
Jeżeli obawiasz się, że Twoje urządzenie iOS ma starszą wersję oprogramowania, nie martw się. iTunes wciąż będzie w stanie je zsynchronizować, a ryzyko wystąpienia tego błędu jest minimalne.
newsblog.pl
Maciej – redaktor, pasjonat technologii i samozwańczy pogromca błędów w systemie Windows. Zna Linuxa lepiej niż własną lodówkę, a kawa to jego główne źródło zasilania. Pisze, testuje, naprawia – i czasem nawet wyłącza i włącza ponownie. W wolnych chwilach udaje, że odpoczywa, ale i tak kończy z laptopem na kolanach.