Jak naprawić błąd „Przepraszamy, nie mogliśmy zalogować się do Google

Możliwe jest skonfigurowanie Outlooka dla konta Gmail. Proces ten znacznie się uprościł w ostatnich latach. W przypadku wersji programu Outlook dostarczanej z Office 365 na systemie Windows 10 wystarczy jedynie zalogować się przy użyciu swojego konta Gmail. Nie ma już potrzeby ręcznego ustawiania portów czy adresów serwerów, jak miało to miejsce wcześniej. Mimo że konfiguracja jest prosta, czasami występują problemy z łącznością z serwerami Google. Jeśli podczas próby logowania do Gmaila w Outlooku napotykasz komunikat „Przepraszamy, nie mogliśmy zalogować Cię do Google – IMAP”, istnieje konkretne ustawienie, które trzeba zmienić w Outlooku.

Rozwiązywanie problemu „Przepraszamy, nie mogliśmy zalogować się do Google – IMAP”

Aby naprawić ten błąd, uruchom program Outlook i zamknij pojawiające się okno logowania. Często się ono wyświetla, więc odrzucaj je, aż zniknie. Następnie przejdź do sekcji Plik > Konto pakietu Office, wybierz Ustawienia konta, a następnie kliknij opcję Zarządzaj ustawieniami swojego konta.

Zobaczysz szereg ustawień, z których niektóre mogą być wyszarzone lub nieaktywne. Wydaje się, że dotyczą one danych udostępnianych w Outlooku, ale jedno z nich jest przyczyną wyświetlanego błędu. Poszukaj opcji nazwanej „Połączone doświadczenia” lub „Wszystkie połączone doświadczenia”. Aktywuj tę opcję i kliknij OK. Po tej zmianie konieczne będzie ponowne uruchomienie Outlooka.

Po ponownym uruchomieniu Outlooka ponownie zostaniesz poproszony o zalogowanie. Wprowadź swój adres e-mail oraz hasło do konta Gmail, a tym razem logowanie powinno przebiec bez problemów.

Outlook to zaawansowany klient poczty, który jest obecny na rynku od lat. Wcześniej jego konfiguracja była skomplikowana, co często wymagało pomocy ze strony działu IT. Od tamtej pory proces ten został znacznie uproszczony, ale jednocześnie nie usunięto żadnych kluczowych funkcji. Zmienił się jedynie sposób ich prezentacji, co czasami prowadzi do problemów, jeśli ustawienia nie są poprawnie skonfigurowane. Dodatkowo, przez dłuższy czas, współpraca między Outlookiem a Gmail’em nie była idealna, a logowanie do Gmaila poprzez Outlooka często było blokowane, ponieważ Gmail nie klasyfikował Outlooka jako bezpiecznej aplikacji.

Choć Outlook poradził sobie z większością problemów związanych z konfiguracją konta e-mail, mniejsze błędy, takie jak ten, mogą się zdarzać. Naprawienie ich nie jest trudne, o ile wiesz, gdzie szukać rozwiązania.


newsblog.pl