Jak naprawić brakujące ikony kafelków w menu Start w systemie Windows 10

Kafelki w menu Start dodają mu funkcjonalności. Gdyby istniała jedynie lista aplikacji, menu Start stałoby się jedynie rozbudowaną listą, zajmującą więcej miejsca niż to konieczne. Jednak niektórzy użytkownicy zauważają, że ikony kafelków w menu Start zniknęły. Mimo że kafelki są nadal przypięte tam, gdzie były wcześniej, ich ikony się nie wyświetlają. Po najechaniu kursorem na kafelki można odczytać ich nazwy, ale same ikony są niewidoczne. Oto kilka metod, które pomogą przywrócić brakujące ikony kafelków w systemie Windows 10.

Zmiana rozmiaru kafelka

Kliknij prawym przyciskiem myszy na kafelek, który nie wyświetla ikony, a następnie wybierz opcję zmiany rozmiaru z menu kontekstowego. Zmień rozmiar na inny, niż aktualnie ustawiony. Powinno to spowodować, że kafelek ponownie się pojawi. Po dokonaniu zmian zrestartuj komputer i sprawdź, czy problem został rozwiązany.

Tworzenie skrótu do aplikacji w folderze menu Start

Dla aplikacji, w których brakuje ikon kafelków, zlokalizuj pliki EXE i utwórz dla nich skróty na pulpicie. Następnie przejdź do poniższej lokalizacji:

 C:\Users\[NazwaUżytkownika]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

Skopiuj i wklej skróty do tej lokalizacji dla wszystkich aplikacji, które nie mają ikony kafelka. Jeśli skrót już istnieje w folderze Menu Start, zastąp go nowym. W przeciwnym razie po prostu wklej go do folderu.

Narzędzie do naprawy systemu przy uruchamianiu

Pobierz narzędzie Microsoft Startup Repair i uruchom je, aby sprawdzić, czy może ono pomóc w rozwiązaniu problemu. Narzędzie może poinformować, że twoja baza danych kafelków jest uszkodzona, co niestety nie ma prostego rozwiązania. Nawet Microsoft sugeruje utworzenie nowego konta użytkownika jako sposób na naprawę, ale zanim to zrobisz, wypróbuj inne podane poniżej metody.

Skrypt PowerShell

Otwórz Notatnik i wklej poniższe polecenia. Zapisz plik z rozszerzeniem BAT, a następnie uruchom go jako administrator. Pasek zadań zniknie na chwilę, ale nie ma się czym martwić – to normalny proces ponownego uruchamiania Explorer.exe. Po powrocie paska zadań zrestartuj komputer i sprawdź, czy ikony kafelków wróciły.

@echo off
taskkill /f /im explorer.exe
taskkill /f /im shellexperiencehost.exe
timeout /t 3 /NOBREAK > nul
del %localappdata%\Packages\Microsoft.Windows.ShellExperienceHost_cw5n1h2txyewy\TempState* /q
timeout /t 2 /NOBREAK > nul
start explorer
@echo on

Wiersz polecenia

Otwórz wiersz polecenia z uprawnieniami administratora. Dobrze jest zamknąć inne aplikacje, które masz otwarte, ponieważ wykonanie poleceń może zająć trochę czasu, a proces Explorer.exe zostanie zatrzymany, co może utrudnić przełączanie się między aplikacjami.

Wykonaj kolejno poniższe polecenia:

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth

Następnie uruchom:

DISM.exe /online /cleanup-image /restorehealth

Kolejne polecenie do uruchomienia:

sfc /scannow

Te kroki powinny naprawić uszkodzone pliki systemowe. Proces ten może potrwać chwilę. Po zakończeniu uruchom ponownie komputer. Jeśli narzędzie sfc /scannow zgłosi, że nie może naprawić plików, może to oznaczać poważniejszy problem. W takim przypadku jedyną opcją może być zresetowanie systemu lub stworzenie nowego konta użytkownika i przeniesienie do niego plików.


newsblog.pl