Jak naprawić niedziałającą oś czasu w systemie Windows 10

Oś czasu to jedna z najbardziej oczekiwanych nowości w kwietniowej aktualizacji systemu Windows 10. Microsoft zapowiedział ją już jakiś czas temu, a jej wdrożenie miało miejsce dopiero w tym roku. Funkcja ta powinna działać natychmiast po aktualizacji do wersji Spring Creators, jednak w praktyce mogą wystąpić trudności. Jeżeli funkcja jest widoczna w interfejsie, ale nie rejestruje Twojej aktywności, oto kilka kroków, które mogą pomóc w rozwiązaniu tego problemu.

Oś czasu potrzebuje przynajmniej jednego dnia na zebranie informacji o Twojej aktywności. Dlatego jeśli zaktualizowałeś system niedawno, warto poczekać pełne 24 godziny przed podjęciem dalszych kroków.

Sprawdź, czy oś czasu jest aktywna

Najpierw upewnij się, że funkcja oś czasu jest włączona, co pozwala na gromadzenie historii Twoich działań. Aby to zrobić, otwórz aplikację Ustawienia, przejdź do sekcji Prywatność, a następnie wybierz kartę Historia aktywności.

Sprawdź, czy zaznaczona jest opcja „Pozwól systemowi Windows zbierać moje działania z tego komputera”.

Wyczyść historię aktywności

Możliwe, że szybkie wyczyszczenie historii aktywności pomoże uruchomić oś czasu. Otwórz aplikację Ustawienia, przejdź do sekcji Prywatność, a następnie wybierz kartę Historia aktywności. Przewiń do sekcji Wyczyść historię aktywności i kliknij przycisk Wyczyść. Wykonaj ten krok, nawet jeśli system Windows 10 nie miał jeszcze czasu na zebranie Twoich działań.

Przełącz się na konto lokalne

Choć może to być nieco uciążliwe, to przełączenie się na konto lokalne często przynosi pozytywne rezultaty. Otwórz aplikację Ustawienia, przejdź do sekcji Konta, a na karcie Twoje informacje wybierz opcję „Zamiast tego zaloguj się przy użyciu konta lokalnego”. Po przełączeniu się na konto lokalne, oś czasu powinna zacząć działać prawidłowo.

Zanim zdecydujesz się wrócić do konta Microsoft, możesz chcieć pozostać na koncie lokalnym przez pewien czas. Użytkownicy zgłaszają, że takie przełączenie często naprawia problem z nieaktywną osią czasu, ale jeśli problem nie ustępuje od razu, warto przez chwilę korzystać z komputera na koncie lokalnym. Może to zająć trochę czasu, a po tym okresie można wrócić do konta Microsoft.

Warto również zauważyć, że oś czasu współpracuje tylko z aplikacjami, które ją obsługują. Jeżeli masz problem z wyświetlaniem aplikacji w osi czasu, może to oznaczać, że dana aplikacja jeszcze nie obsługuje tej funkcji. Aplikacje systemowe powinny działać bez problemów, więc aby sprawdzić, czy problem dotyczy aplikacji, spróbuj skorzystać z przeglądarki Edge przez chwilę.


newsblog.pl