Jak uzyskać pomoc w systemie Windows 11 (metody 6)

Photo of author

By maciekx

Pomimo ogólnie pozytywnego odbioru systemu Windows 11, użytkownicy od czasu do czasu napotykają znane problemy. W takiej sytuacji, naturalnym odruchem wielu osób jest szukanie wsparcia u firmy Microsoft. Aby ułatwić rozwiązywanie tych trudności, stworzyliśmy szereg poradników dotyczących powszechnych problemów w Windows oraz ich naprawy. Obejmują one kwestie takie jak wysokie zużycie dysku czy problemy z Bluetooth w Windows 11. Jeśli jednak preferujesz bezpośrednią pomoc poprzez czat, rozmowę telefoniczną lub e-mail z działem wsparcia technicznego Microsoft, zapraszamy do zapoznania się z naszym przewodnikiem. Poniżej znajdziesz informacje, jak skontaktować się z zespołem pomocy technicznej Windows 11 i porozmawiać z konsultantem, aby natychmiast rozwiązać problem.

Jak uzyskać wsparcie w systemie Windows 11 (2022)

W tym artykule przedstawiamy sześć różnych sposobów na uzyskanie pomocy dotyczącej systemu Windows 11. Możesz skorzystać z czatu z zespołem wsparcia, poprosić o kontakt telefoniczny lub umówić się na osobistą wizytę w celu naprawy komputera. Przejdźmy zatem do omówienia dostępnych metod, które pomogą Ci w przypadku błędów i problemów.

1. Uruchomienie wbudowanej aplikacji „Uzyskaj pomoc”

Najszybszym sposobem na uzyskanie pomocy w systemie Windows 11 jest skorzystanie z dedykowanej aplikacji „Uzyskaj pomoc”, która jest integralną częścią systemu. Co ciekawe, próba użycia klawisza „F1”, który wcześniej był skrótem do pomocy, teraz otworzy przeglądarkę Microsoft Edge z prośbą o skorzystanie z aplikacji „Uzyskaj pomoc”. Aby uzyskać wsparcie w Windows 11, wykonaj poniższe kroki:

1. Naciśnij klawisz Windows i wpisz „pomoc” w polu wyszukiwania. Z wyników, które się pojawią, wybierz „Uzyskaj pomoc”, aby uruchomić aplikację.

2. W oknie aplikacji „Uzyskaj pomoc” możesz wpisać opis swojego problemu lub przejrzeć dostępne tematy. Wyszukiwanie problemów często prowadzi do odpowiedzi ze społeczności Microsoft, które mogą pomóc w rozwiązaniu Twojej sytuacji.

3. Jeśli preferujesz kontakt z pomocą techniczną Windows 11 przez czat, e-mail lub telefon, na dole aplikacji „Uzyskaj pomoc” kliknij „Kontakt z pomocą techniczną”.

4. Następnie, z rozwijanego menu „Produkty i usługi” wybierz „Windows”, wskaż kategorię tematyczną, która najlepiej opisuje Twój problem i kliknij „Potwierdź”.

5. Kolejna strona da Ci możliwość czatu z zespołem pomocy technicznej Windows 11. Użytkownicy subskrybujący usługę Microsoft 365 i zalogowani na komputerze z Windows 11 tym samym kontem Microsoft, mogą dodatkowo porozmawiać z konsultantem telefonicznie.

2. Wykorzystanie aplikacji „Pierwsze kroki” w Windows 11

Jeśli niedawno zaktualizowałeś swój system do Windows 11 i masz trudności z orientacją w nowym interfejsie, szczególnie w związku z przeniesieniem menu Start i paska zadań, nie martw się. Microsoft umieścił w systemie aplikację „Pierwsze kroki”, która pokazuje wszystkie nowości w Windows 11 i ułatwia ich opanowanie. Dla nowych użytkowników jest to doskonałe miejsce, aby rozpocząć przygodę z nowym systemem. Zobaczmy, jak uzyskać dostęp do tej aplikacji:

1. Naciśnij klawisz Windows i wpisz „rozpocznij” w pasku wyszukiwania, a następnie otwórz aplikację „Pierwsze kroki”.

2. Kliknij „Rozpocznij”, aby zapoznać się z nowymi funkcjami Windows 11 i sposobem ich użytkowania.

3. Dodatkowo, polecam włączyć wskazówki, aby otrzymywać sugestie dotyczące korzystania z Windows 11. Możesz to zrobić, używając skrótu klawiszowego „Windows + I”, aby otworzyć Ustawienia. W sekcji „System”, przejdź do „Powiadomienia”.

4. Przewiń ekran w dół i zaznacz opcję „Uzyskaj wskazówki i sugestie podczas korzystania z systemu Windows”.

3. Wykorzystanie wyszukiwarki Windows do uzyskania pomocy

Microsoft znacząco udoskonalił wyszukiwarkę w systemie Windows, integrując wyniki lokalne i internetowe (z Bing) w Windows 11. Wpisując problem w pasku wyszukiwania, Bing dostarczy Ci precyzyjne rozwiązanie, często z bezpośrednim linkiem do odpowiedniej strony w Ustawieniach. W ten sposób możesz szybko nawigować i rozwiązywać problemy w systemie Windows 11. Sprawdźmy, jak to działa:

1. Naciśnij klawisz Windows i wpisz zapytanie lub kliknij ikonę „szukaj” na pasku zadań, a następnie wprowadź opis problemu. Na przykład, jeśli chcesz dodać drukarkę, wpisz „dodaj drukarkę”. W sekcji „Przeszukaj sieć” kliknij „Otwórz wyniki w przeglądarce” w prawym panelu.

2. Wyszukiwarka otworzy Bing w przeglądarce Microsoft Edge, oferując rozwiązanie, często w formie szybkiego linku do strony Ustawień. W ten sposób, dzięki wyszukiwarce Windows, możesz rozwiązać wiele problemów w Windows 11.

3. Dodatkowo, możesz skorzystać z linku prowadzącego do pomocy technicznej Microsoft w zakresie typowych problemów. Firma stworzyła szczegółową dokumentację wielu problemów i kategorii, co jest bardzo pomocne.

4. Wykorzystanie narzędzia do rozwiązywania problemów

Windows 11 zawiera szereg narzędzi do rozwiązywania problemów różnego rodzaju – od problemów z Wi-Fi po brak dźwięku. W przeszłości korzystałem z tych narzędzi i wydają się one skuteczne. Jeśli napotykasz typowe problemy, skorzystaj z narzędzia do rozwiązywania problemów. Oto, jak je uruchomić:

1. Naciśnij klawisz Windows i wpisz „rozwiązywanie problemów” w pasku wyszukiwania. Następnie otwórz „Ustawienia rozwiązywania problemów” z lewej strony okna.

2. Na kolejnej stronie wybierz „Inne narzędzia do rozwiązywania problemów” w prawym panelu.

3. Na liście znajdziesz narzędzia do rozwiązywania konkretnych problemów. Wybierz narzędzie odpowiadające Twojej sytuacji i uruchom je.

5. Kontakt z pomocą techniczną Microsoft

Jeśli preferujesz bezpośrednią rozmowę z konsultantem Microsoft w sprawie problemów z systemem Windows 11, możesz poprosić o kontakt telefoniczny. Oto jak to zrobić:

1. Otwórz ten link i kliknij „Rozpocznij”, aby uzyskać pomoc od Microsoft.

2. Następnie, opisz swój problem w polu wyszukiwania i kliknij „Uzyskaj pomoc”.

3. System wyświetli sugestie. Jeśli nie jesteś usatysfakcjonowany podpowiedziami, kliknij „Skontaktuj się z pomocą techniczną” na dole strony.

4. Teraz wybierz swój kod kraju i wprowadź swój numer telefonu. Kliknij „Potwierdź”, a wkrótce skontaktuje się z Tobą konsultant Microsoft.

5. Użytkownicy biznesowi firmy Microsoft mogą kontaktować się z działem obsługi bezpośrednio. Przejdź pod ten link, aby znaleźć numer telefonu wsparcia w swoim regionie.

6. Wsparcie w Microsoft Experience Center

Właściciele urządzeń Surface, którzy mają problemy z Windows 11, mogą umówić się na spotkanie online lub osobiste w celu uzyskania pomocy, naprawy lub poprawek. Usługa ta, znana również jako Microsoft Answer Desk, jest szczególnie przydatna dla użytkowników Surface. Jeśli masz problem z urządzeniem Surface działającym na Windows 11, skorzystaj z tego linku, aby uzyskać natychmiastową pomoc.

Przedstawiliśmy sześć różnych sposobów kontaktu z działem wsparcia technicznego Windows 11 i natychmiastowego rozwiązywania problemów. Użytkownicy Windows 11 Home mogą korzystać z czatu z konsultantem Microsoft, a posiadacze licencji Pro, Enterprise, Microsoft 365 lub Business mogą zadzwonić do działu pomocy w celu szybkiego rozwiązania problemu. Zachęcamy również do zapoznania się z naszymi artykułami o Windows 11, gdzie znajdziesz rozwiązania wielu problemów. Jeśli masz dodatkowe pytania, zadaj je w sekcji komentarzy.


newsblog.pl