Jak wysyłać wiadomości audio na Instagramie

Instagram intensywnie pracuje nad usprawnieniem funkcji komunikacyjnych w swojej aplikacji. Choć pierwotnie platforma ta służyła głównie do dzielenia się zdjęciami, coraz częściej staje się również miejscem do wymiany wiadomości. Nie można zaprzeczyć, że przesyłanie wiadomości stało się istotnym elementem korzystania z Instagrama, a nowa funkcja, która ma być wkrótce wprowadzona, umożliwi użytkownikom wysyłanie wiadomości audio.

Wysyłanie wiadomości audio na Instagramie

Aby skorzystać z tej funkcji, upewnij się, że masz zainstalowaną najnowszą wersję aplikacji Instagram na swoim urządzeniu mobilnym. Opcja ta jest dostępna zarówno dla użytkowników iOS, jak i Androida i działa wyłącznie w sekcji wiadomości bezpośrednich.

Uruchom aplikację Instagram i kliknij ikonę papierowego samolotu umieszczoną w górnej części ekranu. Zostaniesz przeniesiony do sekcji Wiadomości bezpośrednich. Możesz rozpocząć nowy wątek czatu lub wybrać już istniejący. W polu do wpisywania tekstu pojawi się ikona mikrofonu. Naciśnij i przytrzymaj ją, aby nagrać wiadomość audio. Po zwolnieniu przycisku wiadomość zostanie automatycznie wysłana.

Nie wprowadzono żadnych widocznych ograniczeń dotyczących długości wiadomości audio ani ich wygasania. Funkcja została zaprojektowana z myślą o wygodzie, chociaż porównując ją do podobnej opcji w WhatsAppie, zauważamy, że w tej aplikacji można nagrywać wiadomości głosowe w trybie głośnomówiącym, co znacznie ułatwia korzystanie z tej funkcji.

Od dłuższego czasu Instagram dąży do poprawy interakcji społecznych w swojej aplikacji. Regularnie implementuje funkcje zapożyczone od Snapchata, aby uczynić podstawowe funkcje, takie jak udostępnianie zdjęć i filmów, bardziej interaktywnymi, a także wprowadza nowe metody szybkiego łączenia się z innymi użytkownikami.

W październiku Instagram zaprezentował funkcję Nametags, która w skrócie jest rodzajem kodów QR dla użytkowników. Interesujące jest, że ta opcja pojawiła się po wprowadzeniu czatu wideo. Od czerwca tego roku Instagram obsługuje czaty wideo, w tym możliwość prowadzenia rozmów z grupą użytkowników. Choć być może komunikaty audio powinny były być wprowadzone wcześniej, to niewątpliwie będą one użyteczne.

Instagram jest własnością Facebooka, który nieustannie stara się dominować na rynku aplikacji do udostępniania zdjęć oraz przesyłania wiadomości. Biorąc pod uwagę, że Facebook zarządza zarówno Instagramem, jak i WhatsAppem oraz Messengerem, można powiedzieć, że ma silną pozycję na rynku. W ostatnim czasie firma zmagała się z zarzutami o naruszenie zaufania oraz obawy dotyczące danych użytkowników i ich prywatności, co może skłonić niektóre osoby do poszukiwania alternatywnych platform. W tym kontekście posiadanie popularnych aplikacji przez Facebooka z pewnością jest atutem.