Podczas zaznaczania tekstu w programie MS Word mogłeś przypadkowo kliknąć w niewłaściwym momencie lub zwolnić przycisk myszy, gdy nie zamierzałeś tego robić i skończył się na zmianie układu tekstu. Zamiana tekstu, gdy jest wykonywana przypadkowo, jest denerwująca, ale funkcja zamiany jest mimo wszystko bardzo przydatna i jeśli myślisz o aplikacji takiej jak MS Excel, funkcja zamiany jest koniecznością. W programie MS Excel masz komórki wypełnione danymi, które mogą wymagać zamiany między komórkami, a nawet między wierszami i kolumnami. Na szczęście MS Excel ma funkcję zamiany, która umożliwia łatwą zamianę daty w komórkach. Oto jak to działa.
Otwórz plik Excela, w którym chcesz zamienić komórki, kolumny lub wiersze.
Zaznacz komórkę, wiersz lub kolumnę, w której chcesz zamienić zawartość, i przytrzymaj klawisz Shift. Następnie kliknij skrajną prawą krawędź komórki i przeciągnij ją na zewnątrz. Nie zwalniaj klawisza Shift.
Na poniższym obrazku widać, że podczas przeciągania kursora zmienia się on w inny kształt w zależności od położenia kursora.
Gdy kursor zmieni się w gruby poziomy kształt „I” u dołu sąsiedniej komórki, zamieni on wartość komórki na komórkę poniżej tej linii. Podobnie, jeśli przesuniesz ją na górę sąsiedniej komórki i zmieni się ona w gruby poziomy kształt „I” u góry, wartość komórki zostanie zamieniona z komórką znajdującą się powyżej sąsiedniej.
Jeśli jednak przeciągniesz ją na prawo od sąsiedniej komórki, a kursor zmieni się w grube „I”, zawartość wybranej komórki zostanie zamieniona na zawartość sąsiedniej komórki, jak pokazano na powyższym obrazku.
Aby zamienić wartości między wierszami i kolumnami, zaznacz cały wiersz lub kolumnę, a następnie przytrzymaj klawisz Shift przed przeciągnięciem kursora do wiersza lub kolumny, z którą chcesz zamienić wartości.
Zwolnij klawisz Shift i przycisk myszy, gdy kursor znajdzie się w miejscu, w którym chcesz zamienić zawartość komórki / wiersza / kolumny.