MS Word oferuje niezwykle przydatną funkcję pozwalającą na wyszukiwanie i zamienianie tekstu w dokumentach. Dzięki niej można przeszukać cały dokument pod kątem konkretnego słowa i zastąpić je innym. Tego rodzaju narzędzie jest bardzo pomocne w sytuacjach, gdy konieczne jest dokonanie zmian w nazwach lub terminach. Warto jednak zauważyć, że domyślna opcja „Znajdź” poszukuje jedynie pasujących ciągów liter, co może prowadzić do nieporozumień. Na przykład, jeśli szukamy słowa „on”, system może zidentyfikować także słowo „the”, ponieważ skupia się na sekwencji liter, a nie na pełnych słowach. Jednak istnieje sposób, by w MS Word wyszukiwać jedynie całe słowa.
Aby zrealizować wyszukiwanie całych słów, należy skorzystać z zaawansowanych opcji funkcji Znajdź. Rozpocznij od otwarcia dokumentu, który chcesz przeszukać. Na karcie „Strona główna” kliknij rozwijane menu obok narzędzia „Znajdź” i wybierz „Szukanie zaawansowane”.
Kiedy otworzy się okno wyszukiwania, wpisz poszukiwane słowo. Następnie kliknij przycisk „Więcej”, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji. Wybierz opcję „Znajdź tylko całe słowa”. Jeżeli chcesz, możesz także zaznaczyć „Dopasuj wielkość liter”, aby uwzględnić różnice w wielkości liter. Po dokonaniu wyboru, kliknij „Mniej”, aby schować dodatkowe opcje, a następnie naciśnij „Znajdź następny”, aby rozpocząć wyszukiwanie.
Teraz MS Word będzie szukać dokładnie podanego słowa, zamiast analizować wszystkie pasujące sekwencje liter. Zrzut ekranu poniżej ilustruje sytuację, w której przy wyszukiwaniu słowa „on” z aktywnymi opcjami, system nie wykrywa „on” w słowie „the”.
Funkcja wyszukiwania w MS Word ma wiele innych możliwości, które pozwalają na precyzyjniejsze zawężenie wyników. Opcja dopasowania wielkości liter to tylko jedna z wielu dostępnych. W ramach zaawansowanego wyszukiwania można również korzystać z opcji symboli wieloznacznych.
Możliwe, że znasz symbol gwiazdki jako znak wieloznaczny, ale MS Word obsługuje wiele różnych symboli. Te znaki umożliwiają na przykład wyszukiwanie całego tekstu poprzedzającego określone słowo lub frazę w dokumencie. Możesz na przykład użyć symboli wieloznacznych, aby znaleźć wszystkie słowa, które zaczynają się na literę C i kończą na E.
Inne aplikacje w pakiecie MS Office nie oferują tak zaawansowanej funkcji wyszukiwania jak MS Word. Na przykład w Excelu można jedynie dopasować wielkość liter lub przeszukiwać zawartość pojedynczych komórek.
newsblog.pl