Najważniejsze Informacje o Odzyskiwaniu Apple ID
- Najprostsza metoda na zresetowanie hasła Apple ID to wykorzystanie zaufanych urządzeń od Apple.
- Gdy nie masz pod ręką zaufanego sprzętu Apple, możesz skorzystać z serwisu internetowego iForgot lub aplikacji Apple Support na innym urządzeniu.
Zapomniany identyfikator Apple ID wiąże się z utrudnionym dostępem do ekosystemu Apple, obejmującego takie usługi jak Apple Music, iCloud czy App Store. Jednak nie należy wpadać w panikę, gdyż w większości sytuacji odzyskanie hasła do Apple ID jest stosunkowo proste.
1. Resetowanie Apple ID na Zaufanym Urządzeniu
Dzięki wdrożonemu uwierzytelnianiu dwuskładnikowemu (2FA), dostęp do Twojego konta jest możliwy tylko z poziomu zaufanych urządzeń oraz przez internet.
Podczas pierwszego logowania na nowym urządzeniu, oprócz hasła wymagany jest również sześciocyfrowy kod weryfikacyjny, który jest wyświetlany na innych Twoich urządzeniach lub przesyłany na Twój numer telefonu. Ten kod nie będzie potrzebny przy kolejnych logowaniach, chyba że nastąpi wylogowanie, wymazanie urządzenia lub zmiana hasła.
Alternatywną opcją jest logowanie przy użyciu kluczy Apple Passkey, co wymaga posiadania zaufanego iPhone’a lub iPada z systemem iOS 17 lub nowszym.
Jeśli korzystasz z 2FA, odzyskanie hasła do Apple ID lub iCloud jest możliwe z każdego Twojego zaufanego urządzenia.
Na iPhonie lub iPadzie
Uruchom aplikację Ustawienia na swoim iPhonie lub iPadzie. Wejdź w [Twoje Imię i Nazwisko] > Logowanie i Zabezpieczenia, a potem wybierz opcję Zmień Hasło.
Następnie wpisz hasło, które służy do odblokowania Twojego urządzenia.
W oknie Zmiany Hasła wprowadź nowe hasło w obu przeznaczonych na to polach i zatwierdź wybierając Zmień. Od teraz, nowe hasło Apple ID jest ważne na wszystkich pozostałych urządzeniach.
Na Komputerze Mac
W systemie macOS wybierz menu Apple i przejdź do Ustawień systemowych, a następnie kliknij w [Twoje Imię i Nazwisko].
Wybierz Logowanie i Zabezpieczenia, po czym kliknij opcję Zmień Hasło, znajdującą się obok sekcji Hasło. System może poprosić o wprowadzenie hasła administratora komputera Mac, a po jego podaniu kliknij Zezwól.
W wyświetlonym oknie wprowadź nowe hasło, a następnie ponownie je wpisz w polu Weryfikuj. Na zakończenie kliknij Zmień. Twoje inne urządzenia poproszą o wprowadzenie nowego hasła przy kolejnej próbie użycia.
2. Resetowanie Hasła Apple ID za Pomocą Strony iForgot
Innym sposobem na zresetowanie hasła Apple ID jest skorzystanie z witryny Apple iForgot.
Na iPhonie lub iPadzie
Aby zresetować hasło do Apple ID za pośrednictwem strony iForgot na iPhonie lub iPadzie, wykonaj następujące kroki:
Powyższa procedura jest skuteczna, jeśli używasz zaufanego iPhone’a lub iPada. W przeciwnym razie strona iForgot poprosi o podanie zaufanego numeru telefonu zamiast hasła.
Na Komputerze Mac, PC lub Urządzeniu z Androidem
Wejdź na stronę Apple iForgot za pośrednictwem przeglądarki i kliknij opcję Resetuj Hasło. Wprowadź swój Apple ID i naciśnij Kontynuuj.
Na ekranie zobaczysz numer telefonu, który jest powiązany z Twoim Apple ID (część numeru jest ukryta, widoczne są jedynie dwie ostatnie cyfry). Podaj pełny numer telefonu w celu weryfikacji i kliknij Kontynuuj.
Podobnie jak w przypadku logowania 2FA, na Twoich zaufanych urządzeniach pojawi się okno dialogowe. Dodatkowo na stronie zobaczysz listę Twoich urządzeń Apple. Kliknij lub dotknij Zezwól na powiadomieniu Resetuj Hasło.
Wprowadź hasło do urządzenia lub hasło administratora systemu macOS i kliknij Kontynuuj. Wprowadź nowe hasło, powtórz je w polu Weryfikuj, a następnie kliknij Dalej lub Zmień. Gotowe! Hasło Apple ID zostało zmienione.
3. Resetowanie Hasła Apple ID na Nowym Urządzeniu
Hasło Apple ID można zresetować także podczas konfiguracji nowego iPhone’a lub iPada, wykonując następujące kroki:
Podobnie, logując się do Apple ID na nowym komputerze Mac podczas konfiguracji, kliknij Nie pamiętasz Apple ID lub hasła?.
Wprowadź adres e-mail lub numer telefonu powiązany z Twoim Apple ID, a następnie wprowadź zaufany numer telefonu i 28-znakowy klucz odzyskiwania.
Jeśli etap konfiguracji masz już za sobą, przejdź do Ustawień Systemowych i wybierz Zaloguj się przy użyciu swojego Apple ID. Kliknij opcję Nie pamiętam Apple ID lub hasła i wykonaj te same kroki, które zostały opisane powyżej, aby zresetować hasło do konta Apple.
4. Resetowanie Hasła Apple ID Przy Użyciu Urządzenia Innej Osoby
W przypadku, gdy nie masz dostępu do żadnego ze swoich urządzeń, możesz skorzystać z iPhone’a lub iPada należącego do znajomego lub członka rodziny, aby zresetować hasło Apple ID, używając strony iForgot lub aplikacji Wsparcie Apple.
Poproś właściciela urządzenia o pobranie aplikacji Wsparcie Apple. W sekcji Narzędzia wsparcia dotknij Resetuj Hasło. Następnie wybierz opcję Pomóż komuś innemu.
Wprowadź Apple ID, dla którego chcesz zresetować hasło, a następnie kliknij Dalej i postępuj zgodnie z instrukcjami, aż pojawi się potwierdzenie.
Jeśli straciłeś dostęp do konta Apple ID, a nie masz dostępu do innych urządzeń Apple ani zaufanego numeru telefonu, nie wszystko jeszcze stracone. Jeśli masz ustawioną osobę kontaktową do odzyskiwania konta, może ona pomóc Ci w przywróceniu dostępu do konta w kilka minut.
Oto, co musisz zrobić na swoim urządzeniu, aby osoba kontaktowa ds. odzyskiwania mogła Ci pomóc:
Teraz musisz skontaktować się z osobą kontaktową ds. odzyskiwania konta i poprosić ją o uzyskanie kodu odzyskiwania.
Jeżeli ta osoba korzysta z iPhone’a lub iPada, musi wejść w Ustawienia > [Nazwa Apple ID] > Logowanie i Bezpieczeństwo > Odzyskiwanie Konta. Następnie wybierz Twoje imię w sekcji Odzyskiwanie Konta Dla i dotknij opcji Uzyskaj Kod Odzyskiwania.
Jeśli osoba kontaktowa używa komputera Mac, musi kliknąć logo Apple na pasku menu i przejść do Ustawień Systemu > [Nazwa Apple ID] > Logowanie i Bezpieczeństwo > Odzyskiwanie Konta. Następnie kliknij Szczegóły obok Twojego imienia w sekcji Odzyskiwanie Konta Dla i wybierz Uzyskaj Kod Odzyskiwania.
Gdy osoba kontaktowa wykona te kroki i otrzyma sześciocyfrowy kod odzyskiwania, dotknij opcji Mam Kod Odzyskiwania i wprowadź go na następnym ekranie.
Po wprowadzeniu kodu może pojawić się monit o wprowadzenie haseł innych urządzeń. Następnie wpisz nowe hasło dwukrotnie i wybierz Kontynuuj.
Jeżeli nie masz dostępu do adresu e-mail lub numeru telefonu powiązanego z Twoim Apple ID, a nie masz też osoby kontaktowej lub ustawionego konta odzyskiwania, odzyskanie konta jest bardzo mało prawdopodobne. Niestety, w takich sytuacjach jedynym rozwiązaniem jest utworzenie nowego Apple ID.
newsblog.pl