Ekran iPhone’a i iPada obraca się niemal płynnie w zależności od tego, jak go trzymasz. Jeśli jednak ekran utknie w orientacji pionowej lub poziomej, oto kilka sposobów, aby to naprawić.
Wyłącz blokadę orientacji na iPhonie
Jeśli wyświetlacz iPhone’a utknął w orientacji pionowej i nie obraca się do poziomu, nawet gdy trzymasz go bokiem, przyczyną może być blokada orientacji pionowej. Na szczęście możemy szybko wyłączyć tę blokadę z Centrum sterowania iOS.
Jeśli używasz iPhone’a X lub nowszego, przesuń palcem w dół z prawego górnego rogu ekranu, aby wyświetlić Centrum sterowania.
Jeśli używasz iPhone’a 8 lub starszego z fizycznym przyciskiem Home, przesuń palcem w górę od dołu ekranu, aby wyświetlić Centrum sterowania.
W Centrum sterowania znajdź ikonę, która wygląda jak kłódka z okręgiem dookoła. Jeśli blokada orientacji pionowej jest włączona, ikona ta będzie wyświetlana na białym tle. Stuknij w przycisk „Blokada orientacji pionowej”, aby ją wyłączyć.
U góry Centrum sterowania pojawi się komunikat „Blokada orientacji pionowej: wyłączona”.
Teraz, gdy obrócisz iPhone’a na bok, urządzenie iOS powinno przełączyć się na format poziomy.
Wyłącz blokadę obrotu na iPadzie
W przeciwieństwie do iPhone’a, iPad można zablokować zarówno w orientacji poziomej, jak i pionowej. Dlatego na iPadzie ta funkcja nazywa się Blokada obrotu.
Aby wyłączyć blokadę obrotu na iPadzie, użyjemy tej samej metody opisanej powyżej. Należy pamiętać, że proces uzyskiwania dostępu do Centrum sterowania na iPadzie różni się w zależności od wersji systemu iOS (lub iPadOS).
Jeśli używasz systemu iOS 12, iPadOS 13 lub nowszego, przesuń palcem w dół z prawego górnego rogu ekranu.
Jeśli używasz systemu iOS 11, kliknij dwukrotnie przycisk Home, aby wyświetlić przełącznik aplikacji i obszar Centrum sterowania po prawej stronie. W systemie iOS 10 lub starszym przesuń palcem w górę od dołu ekranu.
Teraz dotknij przycisku „Blokada obrotu” (przycisk ma ikonę kłódki z okręgiem), aby wyłączyć blokadę obrotu. Po włączeniu przycisk będzie wyświetlany na białym tle, a po wyłączeniu pojawi się komunikat „Blokada obrotu: Wył.”.
Uruchom ponownie aplikację
Jeśli wyłączyłeś orientację lub blokadę obrotu i problem nadal występuje, sprawdź aplikację, której używasz.
Jeśli dana aplikacja utknęła lub uległa awarii, zamknij ją i uruchom ponownie. Aby to zrobić, uzyskaj dostęp do przełącznika aplikacji na swoim iPhonie lub iPadzie.
Jeśli używasz nowszego iPhone’a lub iPada bez przycisku Home, przesuń palcem w górę z dołu ekranu i przytrzymaj, aby wyświetlić przełącznik aplikacji. Jeśli Twój iPhone lub iPad ma przycisk Home, kliknij go dwukrotnie.
Znajdź aplikację, którą chcesz zamknąć, a następnie przesuń palcem w górę na jej podglądzie.
Po tym znajdź aplikację na ekranie głównym i otwórz ją ponownie. Jeśli problem dotyczył aplikacji, powinieneś być w stanie obrócić ekran iPhone’a lub iPada.
Uruchom ponownie iPhone’a lub iPada
Jeśli problem występuje nadal w wielu aplikacjach, może to być błąd związany z iPhonem lub iPadem. Zwykle proste ponowne uruchomienie rozwiązuje takie problemy.
Na iPhonie lub iPadzie z programowym paskiem głównym naciśnij i przytrzymaj przycisk „Zwiększania głośności” lub „Zmniejszania głośności” oraz „Przycisk boczny”, aby wyświetlić menu „Przesuń, aby wyłączyć”.
W iPhone’ach i iPadach z fizycznym przyciskiem Home wyświetl menu zasilania przez naciśnięcie i przytrzymanie przycisku „Uśpij / Obudź”. Przesuń palcem po suwaku „Przesuń, aby wyłączyć”, aby wyłączyć urządzenie.
Następnie naciśnij przycisk „Uśpij / Obudź” lub „Przycisk boczny”, aby włączyć urządzenie iOS lub iPadOS. Kiedy już to robisz, spróbuj wymusić ponowne uruchomienie iPhone’a, aby sprawdzić, czy to rozwiązuje problem.
Po ponownym uruchomieniu iPhone’a lub iPada problem powinien zostać naprawiony.
Zresetuj wszystkie ustawienia
Jeśli problem nie ustąpi, możesz spróbować zresetować ustawienia systemu iOS lub iPadOS jako przedostatni sposób. Ostatecznością jest resetowanie samego iPhone’a lub samego iPada.
Resetując wszystkie ustawienia, zresetujesz takie rzeczy, jak połączenia Wi-Fi i ustawienia sieciowe. Jest to również doskonały sposób na wyeliminowanie niektórych błędów systemu iOS lub iPadOS – jednym z nich jest problem z blokadą obrotu.
Otwórz aplikację Ustawienia i przejdź do Ogólne > Resetuj.
Tutaj kliknij „Resetuj wszystkie ustawienia”.
Na następnym ekranie wprowadź hasło urządzenia, aby potwierdzić zresetowanie wszystkich ustawień. Po ponownym uruchomieniu iPhone’a lub iPada problem z obracaniem ekranu powinien zostać naprawiony.
Jeśli nie, możesz skorzystać z ostatniej możliwości, o której wspomniano powyżej. W menu „Resetuj” wybierz „Usuń całą zawartość i ustawienia”, aby rozpocząć. Użycie tej opcji spowoduje usunięcie wszystkich danych osobowych i aplikacji. Nie wykonuj tego kroku bez wcześniejszego wykonania kopii zapasowej.
newsblog.pl