Wiele mówi się o hiperwizualnej naturze Instagrama i o tym, dlaczego czyni go to popularnym miejscem dla marketerów. Chociaż to z pewnością prawda, głównym powodem, dla którego uważam, że Instagram stał się złotym standardem w marketingu w mediach społecznościowych, jest to, że wyznacza trendy.
Instagram zapoczątkował nową falę marketingu: marketing influencerów ze swoją ekonomią twórców i influencerów.
Jako twórca Born on Instagram wszystko zaczęło się od Instagrama! Od tego czasu wszystkie inne platformy mediów społecznościowych (Facebook, LinkedIn, X czy Pinterest) uruchomiły własne programy dla twórców, próbując przyciągnąć influencerów i być narzędziem influencer marketingu.
Instagram nie jest już tylko platformą do przeglądania zagłady. To miejsce, w którym możesz odkryć nowe inspiracje i nowe marki, dokonać zakupów i znaleźć produkty, które uszczęśliwią Cię i dopełnią Twoje życie. Przyjrzyjmy się wszystkim ważnym statystykom na Instagramie, które sprawiają, że platforma jest doskonałym wyborem do wzmocnienia Twojej gry marketingowej:
Spis treści:
Instagram ma 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie
Źródło: Statysta
Instagram to jedna z 4 największych sieci mediów społecznościowych na świecie, z 2 miliardami aktywnych użytkowników miesięcznie. W rzeczywistości poprzedzają go Facebook, YouTube i WhatsApp, przy czym Facebook i WhatsApp są częścią tej samej rodziny Meta.
Facebook to największa platforma mediów społecznościowych z 2,9 miliarda aktywnych użytkowników. Co więcej, zarówno Facebook, jak i Instagram umożliwiają użytkownikom kontaktowanie się z ludźmi ponad granicami geograficznymi i ekonomicznymi w wielu językach.
Instagram ma zasięg reklam wynoszący 1,62 miliarda
Źródło: Raport danych
Idealny dla marketerów zajmujących się marką i marketingowców afiliacyjnych, Instagram ma zasięg reklam wynoszący 1,62 miliarda co miesiąc. Ponieważ jest to także jedna z 4 najaktywniejszych sieci mediów społecznościowych, Instagram otwiera świat możliwości dla marek i firm.
Jeśli jesteś marką lub firmą na Instagramie, Twoje reklamy mogą dotrzeć do 200 miliardów aktywnych użytkowników w ciągu jednego miesiąca. Ponadto, 87% kupujących powiedzieć, że mogą podjąć działania, gdy odkryją produkt na Instagramie.
Użytkownicy w wieku od 18 do 24 lat stanowią największą część odbiorców reklam na Instagramie. Według Locowise średni wskaźnik zaangażowania dla wszystkich postów na Instagramie wynosi 0,71%. Największe zaangażowanie dotyczy postów karuzelowych – 1,28%, a następnie postów wideo i postów ze zdjęciami – 0,59% i 0,58%.
Indie mają największą publiczność na Instagramie
Źródło: Statysta
Tam są 229 milionów użytkowników Instagrama w samych Indiach, co czyni go wiodącym rynkiem Instagrama. Hindusi korzystają z Instagrama, aby śledzić kreatywne trendy, kupować produkty i odkrywać siebie. Indie są nie tylko szybko rozwijającym się rynkiem reklam na Instagramie, ale mają jedną z największych liczby twórców na Instagramie.
Prawdę mówiąc, jako twórca Born on Instagram w Indiach, mogę powiedzieć, że influencer marketing naprawdę przyjął się w Indiach. Coraz więcej marek współpracuje z influencerami i mikroinfluencerami, aby promować swoją markę i produkty.
Na drugim miejscu znajdują się Stany Zjednoczone ze 143 milionami użytkowników Instagrama. Następna w kolejności jest Brazylia ze 113 milionami użytkowników. Tuż za nimi plasują się także Indonezja, Turcja i Japonia.
50% postów na Instagramie ma mniej niż 6 hashtagów
Instagram to świetne miejsce, w którym ludzie mogą odkrywać Twoje marki. Robią to za pomocą sponsorowanych reklam, sugerowanych postów i filmów wirusowych. Możesz jednak zapewnić większą wykrywalność postów organicznych, dodając hashtagi.
Ale odwieczne pytanie dotyczące hashtagów na Instagramie jest takie samo: ile hashtagów należy użyć? Hubspot twierdzi, że przeciętny post na Instagramie zawiera 10,743886135116517 hashtagów. Jednak około 50% postów na Instagramie wykorzystuje mniej niż 6 hashtagów.
Zdziwiłbyś się, gdybyś dowiedział się, że jest to również liczba, którą sam Instagram uważa za odpowiednią. Jako część Kurs twórcy Born on InstagramInstagram radzi swoim twórcom takim jak ja, aby używali maksymalnie 5–6 hashtagów i nie nadużywali ich.
Brunei ma największy zasięg na Instagramie
Podczas gdy Indie są głównym rynkiem Instagrama z największą liczbą użytkowników (229 milionów), istnieje inny kraj, który zdobywa trofeum pod względem największego zasięgu na Instagramie, z 92% populacji na Instagramie. Mówimy o Brunei.
Brunei Wskaźnik zaangażowania na Instagramie wynosi 74%, a następnie Kazachstan z zasięgiem na poziomie 72%. W Brunei Instagram jest najpopularniejszą siecią mediów społecznościowych. Facebook i YouTube cofają się o krok w kraju. Kolejnym interesującym aspektem jest to, że w Brunei Instagram ma więcej kobiet niż mężczyzn.
Kraj postrzega Instagram jako kreatywną przestrzeń do wyrażania siebie i kształtowania swojej tożsamości.
Liczba odbiorców reklam na Instagramie wzrosła o 310 milionów
Wewnętrzne dane Instagrama pokazują, że zasięg reklam Instagrama rósł w postępującym tempie w styczniu, lutym i marcu 2023 r. W ciągu trzech miesięcy poprzedzających kwiecień 2023 r. łączna liczba użytkowników wzrosła o 310 milionówco stanowi 23,5% w porównaniu do poprzedniego stanu.
To dlatego, że Instagram Reels szturmem podjęły rynek reklamowy. Marketerzy polegają na sponsorowanych reklamach oraz płatnej współpracy z twórcami, aby stworzyć markę i przyciągnąć więcej użytkowników. Ponadto Instagram umożliwia użytkownikom eksperymentowanie z kilkoma rodzajami formatów reklam:
- Reklamy fotograficzne
- Reklamy wideo
- Reklamy karuzelowe
- Reklamy w historiach
- Reklamy w Eksploruj
Prawie 31% użytkowników Instagrama to osoby w wieku 18–24 lat
Źródło: Statysta
Z Instagrama najchętniej korzystają użytkownicy w wieku od 18 do 24 lat. Ta grupa wiekowa stanowi 30,8% wszystkich użytkowników Instagrama, a następnie 30,3% użytkowników w wieku od 25 do 34 lat.
Trzecią co do wielkości grupą wiekową są osoby w wieku 35–40 lat, do tej grupy należy 15,7% użytkowników Instagrama. Młodzież lubi Instagram, ponieważ jest zorientowany wizualnie. To najlepsze miejsce, aby zdobyć nową inspirację, pracować nad pomysłami i odkrywać kreatywne rzeczy. Co więcej, Instagram Reels udostępnia wszystko, od lokalizacji, które powinieneś odwiedzić, poprzez porady podatkowe, po porady dotyczące życia.
Trendy przychodzą i odchodzą, ale dopóki tu są, co tydzień zapewniają odbiorcom Instagramu coś nowego.
51,8% odbiorców Instagrama to mężczyźni
Źródło: Statysta
Kiedyś myślałam, że Instagram jest bardziej popularny wśród kobiet. Jednak według Statisty 51,8% całkowitej publiczności Instagrama to mężczyźni. Kobiety stanowią jedynie 48,2%. Chociaż różnica nie jest duża, mężczyźni i kobiety mają tendencję do innego korzystania z mediów społecznościowych.
Snapchat to platforma mediów społecznościowych, która ma najwyższy odsetek kobiet, podczas gdy Twitter, z 63% mężczyzn, ma najwyższy udział mężczyzn. Na drugim miejscu znajduje się Instagram z 48,2% kobiet.
Normą jest to, że mężczyźni korzystają z mediów społecznościowych, takich jak Twitter (obecnie X) czy LinkedIn, aby budować wpływy i gromadzić informacje. Ponieważ jednak coraz więcej mężczyzn decyduje się na platformę zorientowaną na obraz i wideo, taką jak Instagram, zmienia to sposób rozumienia korzystania przez mężczyzn z mediów społecznościowych.
Porusza ich także wirusowość Instagram Reels i korzystają z mediów społecznościowych w celu rozrywki, relaksu i twórczych inspiracji.
Cristiano Ronaldo jest najczęściej obserwowaną osobą
Cristiano Ronaldo jest najczęściej obserwowana osoba na Instagramie z 608 milionami obserwujących w październiku 2023 r. Jednak najczęściej obserwowanym kontem na Instagramie jest Instagram z 660 milionami obserwujących.
Na trzecim miejscu znajduje się Leo Messi z 489 milionami obserwujących. Awansował z piątej pozycji na trzecią po potężnym zwycięstwie w Pucharze Świata FIFA 2023!
Najczęściej obserwowaną kobietą na Instagramie według stanu na październik 2023 r. jest Selenę Gomez, z 430 milionami obserwujących. Jest czwarta w pierwszej dziesiątce i wyprzedziła Kylie Jenner w lutym 2023 roku.
Następna jest Kylie Jenner z 399 milionami obserwujących, za nią plasują się Dwayne Johnson z 391 milionami obserwujących i Ariana Grande z 308 milionami obserwujących. Inne osoby w pierwszej dziesiątce to Kim Kardashian, Beyoncé, Khloé Kardashian.
25,9% światowej populacji w wieku 13 lat i więcej korzysta z Instagrama
Instagram ma 1,628 miliarda użytkowników na całym świecie. To sprawia, że 25,9% populacji w wieku 13 lat i więcej na Instagramie. Kiedy jedna czwarta światowej populacji korzysta z Instagrama, wyraźnie pokazuje, dlaczego Instagram jest jedną z czterech największych sieci mediów społecznościowych na świecie!
Instagram jest nadal zablokowany w Chinach, więc gdyby z szacunków usunąć wszystkich Chińczyków w wieku 13 lat lub starszych, wskaźnik rozpowszechnienia Instagrama wzrósłby z 25,9% do 32,2%.
Uwaga: dane te dotyczą odbiorców reklam na Instagramie i mogą nie odzwierciedlać całkowitej bazy użytkowników.
33,1 minut na Instagramie każdego dnia
Źródło: Oberlo
W 2023 roku użytkownicy Instagrama wydają min 33,1 minuty codziennie na Instagramie. W rzeczywistości liczba ta jest wyższa niż w przypadku Facebooka, na którym średni czas spędzony wynosi 30,9, Snapchata 30,0 i Reddita 24,1 minuty.
Najwięcej czasu spędzają jednak na TikToku, spędzając na nim minimum 53,8 minuty dziennie. Na kolejnych miejscach plasują się YouTube, Twitter (obecnie X) i Instagram.
Przed 2022 r. ludzie spędzali najwięcej czasu w YouTube. W ciągu ostatnich kilku lat TikTok bardzo się rozwinął, po raz pierwszy wyprzedzając Facebooka, Instagram, a teraz także YouTube!
Najpopularniejsze treści na Instagramie
W 2022 roku najpopularniejszą treścią na Instagramie były posty ze zdjęciami. 42,2% treści stanowiły obrazy, a następnie karuzele z 26,2%.
Jednak ten trend się zmienia wraz z popularnością Instagram Reels. W 2023 r. wewnętrzne dane Instagrama, udostępniane twórcom BOI takim jak ja, wskazują, że posty na Instagramie i w formie karuzeli są najpopularniejszymi treściami na platformie.
Jednak nawet w 2022 r. Instagram Reels był najpopularniejszy pod względem wskaźników takich jak zasięg i polubienia. A zdjęcia cieszyły się największym zaangażowaniem, jeśli chodzi o komentarze. Teraz na Instagramie popularność zyskał także inny wskaźnik, a mianowicie oszczędność! Reels i posty karuzelowe na Instagramie to najczęściej zapisywane elementy w 2023 roku.
70% kupujących odkrywa swój kolejny zakup na Instagramie
Dane reklamowe Instagrama to pokazują 70% kupujących skorzystaj z platformy, aby odkryć kolejny zakup. Dlatego jest to jeden z najlepszych obszarów, w którym Twój produkt może zostać odkryty przez nowych odbiorców. W przypadku marek i firm, które dopiero rozpoczynają działalność, świadomość marki może być trudna.
Jednak dzięki sponsorowanym reklamom i płatnej współpracy z twórcami na Instagramie odkrywanie marki lub pozycjonowanie produktu staje się łatwiejsze. Zaczynasz zdobywać więcej zakupów i więcej kwalifikowanych potencjalnych klientów.
Reels na Instagramie mają największy zasięg
Źródło: Statysta
Największy zasięg na platformie mają Instagram Reels – 33,8% w 2023 r., a za nimi plasują się posty karuzelowe. Zwykle mierzy się to liczbą wyświetleń filmów lub postów. Średni wskaźnik zaangażowania jest inny i obecnie wynosi 30,8% na Instagram Reels.
W 2022 roku największy średni zasięg miały posty wizerunkowe na Instagramie. Osiągnięto każdy obraz 1850 użytkowników w 2022 r., a liczba ta już spadła w porównaniu z 2706 użytkownikami w 2021 r. W 2023 r. liczba ta jeszcze bardziej spadła, ustępując miejsca Instagram Reels.
Posty karuzelowe w 2022 r. odwiedziło 2325 użytkowników w porównaniu do 2350 użytkowników w 2021 r. Najniższy zasięg miały filmy wideo, co doprowadziło do ostatecznego zaprzestania IGTV przez Instagram w 2023 r.
Reklamodawcy mogą dotrzeć do 176 kolejnych milionów użytkowników
Źródło: Raport danych
Liczba odbiorców reklam na Instagramie wzrosła w zeszłym roku o 12,2% i obecnie reklamodawcy mogą do nich dotrzeć 176 milionów użytkowników więcej. Prawdopodobnie to wyjaśnia, dlaczego reklamodawcy tak chętnie korzystają z reklam na Instagramie, mimo że koszt kliknięcia jest na nim najwyższy. To prawie dwukrotnie więcej niż Facebook czy Twitter (obecnie X pobiera opłaty).
Dalej wg Globalny raport przeglądowy Digital 2023, całkowity potencjalny zasięg reklam na Instagramie wynosi 1,32 miliarda. W sumie daje to 16,5% zasięgu reklam. Najbardziej skuteczne są reklamy Instagram Reel, których zasięg wynosi 726,8 mln.
Śledzenie i badanie marek to druga najpopularniejsza czynność na Instagramie. Dlatego jest to świetne miejsce dla reklamodawców, aby znaleźć obserwujących, kupujących i docelowych odbiorców, którzy byliby zainteresowani zakupem Twojego produktu i stali się powracającymi gośćmi.
Ludzie odwiedzają 200 milionów kont firmowych
Źródło: Instagram dla biznesu
Dla większości firm jednym z najważniejszych zadań jest umożliwienie odkrycia marki. Kolejną najlepszą rzeczą jest to, że ludzie rozmawiają o Twojej marce lub odwiedzają Twoje konta społecznościowe! Dlatego Instagram jest doskonałym miejscem dla firm i marek. 200 milionów kont firmowych odwiedzane są codziennie na Instagramie.
Co więcej, marki widzą także: Wzrost o 16%. w sprzedaży według wewnętrznych danych reklamowych Instagrama. Instagram może zachęcać odbiorców do dokonywania zakupów i obserwowania Twoich kont firmowych. Prawie 90% odbiorców na Instagramie obserwuje jedno lub więcej kont firmowych, niezależnie od tego, jak małe są ich konta.
Jeśli jesteś osobą fizyczną i szukasz sposobów na zarabianie pieniędzy na Instagramie, z przyjemnością sprawdzisz subskrypcje, bonusy bębnowe i możliwości trenerów!
Najpopularniejszy post na Instagramie
Skoro już jesteśmy przy statystykach na Instagramie, bawmy się trochę. Pamiętacie najpopularniejszy post na Instagramie? Było to zdjęcie jajka opublikowane przez nieznanego użytkownika (teraz zweryfikowanego) o nazwie world_record_egg. W 2019 roku rozpoczęła kampanię mającą na celu stać się najpopularniejszym postem na Instagramie, pobijając ostatni rekord Kylie Jenner.
Jeszcze bardziej fascynujące jest to, że jajeczny gang ma tylko jeden post na Instagramie i nie prowadzi żadnej innej aktywności. Wygląda to na eksperyment społeczny i siłę więzi międzyludzkiej.
Cóż, udało się, dopóki KOZÓŁ nie zdobył trofeum Pucharu Świata FIFA w 2023 roku! Masz rację, mówię o Lionelu Messim. Jego zwycięski post jest obecnie najpopularniejszym postem na Instagramie – ma 61,2 mln polubień.
Jajko miało zapis 55,9 miliona polubieńwedług Statisty, ale w wyszukiwarce na Instagramie w październiku 2023 r. widzę, że liczba polubień wzrosła do 60,2 miliona! Teraz wyszukiwarka na Instagramie nie pokazuje liczby podobnych postów Leo Messiego z Pucharu Świata (może to być błąd, może to być nowa funkcja). Ale jedno pozostaje niezmienne: jest mistrzem nie tylko w świecie piłki nożnej, ale także w świecie Instagrama.
Wściekłość na Instagramie
Instagram w bardzo krótkim czasie wyprzedził wszystkich innych głównych graczy tylko dlatego, że młodzież w wieku 18–34 lat uważa platformę mediów społecznościowych za bardziej angażującą niż nawet jej meta odpowiednik: Facebook.
Ponieważ najnowsza młodzież nadal stanowi największą grupę odbiorców platformy, liczba użytkowników i popularność platformy będą tylko rosły. To tylko kwestia czasu, zanim Instagram pokona inne i stanie się czołową platformą mediów społecznościowych.
Obecność młodych ludzi sprawia, że Instagram jest także świetną przestrzenią dla reklamodawców, marketerów i marek. Pomimo wysokiego kosztu kliknięcia reklam na Instagramie, platforma oferuje jeden z najwyższych wskaźników zaangażowania, współczynnik konwersji na poziomie 70% i kwalifikowane leady.
Dlatego Instagram jest teraz modny w świecie marketingu i nadal będzie wyznaczał trendy. W końcu to od Instagrama zaczęła się rozwijać branża twórców wpływowych, a teraz Facebook, LinkedIn i X musiały stworzyć platformę skupioną na twórcach ze specjalnymi ofertami i tym podobnymi.
Następnie możesz także zapoznać się z niektórymi z najlepszych generatorów makiet na Instagramie, aby zwiększyć swoją obecność na Instagramie.