Wskazówki SEO w Google News, aby zwiększyć widoczność witryny

Platforma Google News stanowi dla agencji informacyjnych i wydawców obszar o sporym, lecz nie w pełni wykorzystanym potencjale. Odkryj, jak za pomocą strategii SEO możesz wykorzystać tę przestrzeń do zwiększenia ruchu na swojej stronie internetowej.

Google News jest flagowym produktem Google, który dostarcza użytkownikom skondensowane wiadomości w przejrzystym interfejsie. Dla wydawców, agencji prasowych i właścicieli stron internetowych stanowi to prawdziwą żyłę złota, biorąc pod uwagę nieustające zainteresowanie świeżymi i angażującymi informacjami.

Mówiąc wprost, Google News daje agencjom prasowym możliwość promowania swoich treści. Jednak także inni wydawcy, tworzący wartościowe i oryginalne materiały, mogą odnieść korzyści z obecności w Google News.

Zapraszamy do lektury, aby dogłębnie poznać platformę Google News, jej wymagania dotyczące treści i, co najważniejsze, strategie SEO, które możesz wdrożyć, aby osiągnąć sukces.

Czym są Wiadomości Google?

Wiadomości Google prezentują artykuły bezpośrednio użytkownikom na różnych urządzeniach, takich jak smartfony z systemem Android i iOS, tablety oraz przeglądarki internetowe. Użytkownicy systemu operacyjnego, wyszukiwarki i urządzeń Google otrzymują spersonalizowane informacje o nowościach istotnych dla nich, ich okolicy i regionu.

Platforma ta wspiera Ciebie i Twoją grupę docelową w następujących aspektach:

  • Dostarcza bieżące informacje o wydarzeniach i treściach godnych uwagi.
  • Oferuje różnorodne wiadomości z całego świata od wielu wydawców.
  • Umożliwia udostępnianie artykułów znajomym i rodzinie.
  • Pozwala na dodawanie artykułów do zakładek, aby móc do nich wrócić w przyszłości.
  • Umożliwia personalizację wyświetlanych treści.

W odróżnieniu od tradycyjnej wyszukiwarki Google, Google News nie faworyzuje treści opartych wyłącznie na sprytnych technikach SEO. Promuje natomiast materiały o wysokim poziomie autorytetu, zwłaszcza te, które pomagają czytelnikom zrozumieć otaczający ich świat.

Interfejsy użytkownika Wiadomości Google (UI)

Jako wydawca lub czytelnik, możesz przeglądać i pobierać treści w ramach następujących interfejsów użytkownika:

Aplikacja internetowa

Aplikacja internetowa Google News oferuje pełny dostęp do platformy. Składa się z dwóch głównych sekcji: „Strona główna” oraz „Kraj” (z podziałem na Stany Zjednoczone, Wielką Brytanię, Kanadę i inne).

Sekcja „Strona główna” wyświetla treści spersonalizowane. Poza nią znajdują się również zakładki „Obserwowane”, „Dla Ciebie” i „Prezentacja wiadomości”. Sekcja „Dla Ciebie” jest dostosowywana na podstawie Twoich codziennych wyszukiwań i preferencji.

W sekcji „Kraj” zbierane są wiadomości i treści z wybranego kraju, a także ze świata, regionu, biznesu, technologii, rozrywki, sportu, nauki i zdrowia.

W ustawieniach można zmienić język, kraj, jednostkę temperatury, motyw interfejsu i wiele innych.

Aplikacja mobilna

Aplikacja mobilna Google News jest wersją aplikacji internetowej przeznaczoną na smartfony. Artykuły dostępne są w czterech sekcjach: „Dla Ciebie”, „Nagłówki”, „Obserwowane” i „Kiosk”.

Dostępne opcje pozwalają na dodawanie zakładek do interesujących treści i zapisywanie preferencji związanych z tematami, źródłami i lokalizacjami. Zakładki można znaleźć w sekcji „Zapisane historie”.

Pobierz: Wiadomości Google na Androida | iOS

Wiadomości w wyszukiwarce

Wyszukiwarka Google prezentuje również istotne wiadomości na górze wyników wyszukiwania, w sekcji znanej jako „Najważniejsze artykuły”. Kliknięcie „Wyświetl wszystko” przenosi do strony Google News.

Wiadomości te są zawsze związane ze słowami kluczowymi lub tematami, które wprowadzasz w wyszukiwarce Google.

Format treści Wiadomości Google

Treści dla Google News powinny być warte opublikowania i charakteryzować się wysoką jakością. Mogą to być najświeższe informacje z zakresu polityki, wydarzeń światowych, technologii, ekologii, pogody i innych.

Możesz również tworzyć treści spersonalizowane, skierowane do konkretnej grupy odbiorców. Na przykład wiadomości o nowych liniach produktów technologicznych od firm takich jak Google, Microsoft czy Apple. Możesz również skupić się na innych kategoriach, np. dobrach konsumenckich, kosmetykach czy urządzeniach IoT.

W swoich artykułach powinieneś przedstawiać różne perspektywy i pogłębiony kontekst. Publikowanie treści evergreen, które nie tracą na aktualności z upływem czasu, jest często bardziej korzystne niż artykuły o ograniczonej ważności czasowej.

Centrum wydawców Wiadomości Google

Centrum Wydawców to interfejs, który umożliwia wydawcom zarządzanie treściami online w Wiadomościach Google, przesyłanie ich i generowanie zysków dzięki funkcji „Subskrybuj z Google”. Dzięki temu wydawcy mają większe szanse na pozyskanie nowych czytelników w Google News.

Centrum oferuje wiele narzędzi potrzebnych do publikacji treści w Google News. Oto kilka przykładów:

  • Panel kontrolny ze wszystkimi publikacjami na Twoim koncie – Strona główna.
  • Możliwość dodawania publikacji i wstawiania nowych materiałów.
  • Sekcja publikacji do dostosowania treści do Google News.
  • Ustawienia uprawnień użytkownika i organizacji dla każdej publikacji.
  • Pomoc i wsparcie techniczne w Centrum Publikacji.

Zabronione treści w Google News

Tworząc treści dla Google News, unikaj:

  • Treści chronionych prawami autorskimi należącymi do innych agencji prasowych i wydawców.
  • Treści mających na celu zastraszanie, nękanie, grożenie itp.
  • Artykułów, filmów, grafik itp., które propagują nienawiść.
  • Braku linkowania w treści.
  • Łączenia słów kluczowych z malware lub spyware.
  • Nadmiernej promocji, afiliacji i reklam.
  • Promowania lub wspierania grup terrorystycznych.
  • Zaprzeczania ustalonym i naukowo udowodnionym praktykom medycznym.
  • Rozpowszechniania fałszywych informacji, propagandy, treści zmanipulowanych w Photoshopie i deep fake’ów.

Wpływ Wiadomości Google

Google News pomaga w prezentacji Twojej marki i treści w różnych usługach Google, takich jak:

Wiadomości YouTube

Aktualne i warte uwagi tematy będą prezentowane jako artykuły informacyjne na YouTube. Na przykład, jeśli publikujesz treści na temat Google I/O i temat ten zyskuje popularność, masz większe szanse na widoczność na YouTube.

YouTube wyświetla również panele informacyjne z kontekstem tematycznym. Na przykład, po wyszukaniu informacji o COVID-19, możesz zobaczyć linki do oficjalnych zasobów WHO.

Wiadomości na temat Discover

System operacyjny Android sugeruje użytkownikom ciekawe treści i wiadomości w oparciu o ich zachowanie i preferencje za pośrednictwem Google Discover. Materiały z Google News również mogą być prezentowane na tej platformie.

Nowości w Trendach Google

Trendy Google pokazują popularne wyszukiwania na całym świecie. Z Google News mogą być pobierane zoptymalizowane pod kątem SEO treści, takie jak Najważniejsze artykuły, statystyki, ostatnio zyskujące na popularności.

Wiadomości dostarczane przez Asystenta Google

Za pomocą Asystenta Google możesz umieścić swoje treści bezpośrednio w domach i miejscach pracy użytkowników. Asystent dostarcza użytkownikom audio oraz artykuły dotyczące najważniejszych, wiarygodnych wiadomości i historii.

Tagi na żywo

Możesz stać się stałym wydawcą w danej tematyce, dostarczając użytkownikom Google informacje w czasie rzeczywistym. Pozwala to na promowanie Twojej marki w karuzelach, takich jak Najważniejsze artykuły czy Blogi na żywo.

Wyszukiwarka Google

Wyniki wyszukiwania Google (SERP) od dawna dostarczają odpowiednie informacje w oparciu o Twoje słowa kluczowe. Sekcja „Najważniejsze artykuły” wyświetla się, gdy dane słowo kluczowe lub temat zyskują na popularności lub pojawiają się najnowsze wiadomości.

Historie internetowe Google

Web Stories to odpowiednik Facebook Stories w ekosystemie Google. Służą do promowania treści opartych na interakcji, takich jak artykuły w formie slajdów, krótkie filmy itp. Jeśli Twoje wiadomości i artykuły pasują do tego formatu, możesz je również w ten sposób publikować.

Dlaczego potrzebujesz SEO w Google News?

Celem każdego wydawcy jest zwiększenie ruchu na swojej stronie internetowej w celu podniesienia wartości marki i udziału w rynku. Możesz korzystać z wielu technik marketingowych, ale optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) jest jedną z najbardziej efektywnych i organicznych metod.

Chociaż platforma Google News nie jest jeszcze w pełni wykorzystywana przez wiele marek, SEO może pomóc w poprawie Twojej pozycji.

Google News jest jednym z wiodących agregatorów wiadomości. Dlatego, jeśli zoptymalizujesz swoją stronę internetową lub treści zgodnie z wytycznymi Google News SEO, uzyskasz większą widoczność swoich materiałów.

Wprowadzenie SEO do treści informacyjnych sprawia, że stają się one bardziej dostępne dla robotów indeksujących Google News i docierają do szerszej publiczności.

Czynniki rankingu Wiadomości Google

Ważne jest, że Google News nie przyjmuje żadnych reklam ani płatności za promowanie artykułów, popularnych treści lub najnowszych wiadomości.

Platforma promuje autentyczne dziennikarstwo w walce z fałszywymi informacjami. Dlatego musisz przestrzegać zasad rankingu, aby zostać cenionym wydawcą treści w Google News. Algorytm bierze pod uwagę następujące aspekty:

  • Publikowanie godnych zaufania i wartościowych artykułów.
  • Wykazanie, że Twoja strona internetowa jest autorytetem w danej tematyce.
  • Google News promuje treści, które dotyczą najnowszych wydarzeń, są wartościowe i oferują nowe perspektywy.
  • Dostępność i użyteczność strony internetowej oraz treści.
  • Język i lokalizacja treści, dostosowane do użytkownika.
  • Wysokiej jakości treści na tematy, które interesują użytkowników, mają szansę na wysokie pozycje w Google News.

Różne rodzaje SEO w Google News

SEO na stronie

Poniżej przedstawiamy kilka praktyk SEO dla Google News, które możesz wdrożyć:

  • Użyj znacznika H1 dla tytułu artykułu.
  • Na stronach sekcji nagłówek powinien odpowiadać tekstowi kotwicy.
  • Unikaj dat i godzin w tytułach.
  • Słowo kluczowe powinno znajdować się w znaczniku H1.
  • Używaj tekstu alternatywnego obrazu, opisów itp.

SEO treści

  • Unikaj przepisywania, wycinania i kopiowania treści od innych wydawców.
  • Algorytm preferuje strony oferujące treści wysokiej jakości.
  • Duża objętość treści jest skorelowana z autorytetem i aktualnością.
  • Umieszczaj datę tylko raz w treści.
  • Dogłębnie omawiaj dany temat.
  • Dodawaj obrazy i filmy, które są istotne i ściśle związane z tematem.
  • Podaj autora treści poprzez wpis autora.

SEO techniczne

  • Unikaj JavaScript do renderowania artykułów.
  • Sformatuj artykuł w zwykłym HTML.
  • Kolejność elementów powinna być następująca: nagłówek, obraz, data i treść.
  • Zaprojektuj architekturę strony w sposób, który ułatwi indeksowanie przez Google.
  • Dołącz mapę witryny Google News, aby ułatwić Googlebotowi indeksowanie treści.
  • Użyj uporządkowanych danych, aby zwiększyć szanse na wyświetlanie artykułu jako fragmentu rozszerzonego.
  • Google priorytetowo traktuje AMP w karuzelach, więc warto rozważyć AMP.
  • Uzyskaj certyfikat HTTPS. Brak HTTPS może negatywnie wpłynąć na ranking.

Porady i wskazówki dotyczące SEO w Wiadomościach Google

Badanie słów kluczowych

Przeprowadź dokładne badanie słów kluczowych, aby zidentyfikować co najmniej 85% słów kluczowych w wiadomościach, które warto poruszyć.

Dokładny tytuł artykułu

Tytuł artykułu powinien zawierać od 10 do 110 znaków, czyli od 2 do 22 słów. Powinien on jasno wyjaśniać treść artykułu. Jakiekolwiek odstępstwo od tematu może negatywnie wpłynąć na ranking treści.

Standardowa długość artykułu

Algorytm Google docenia wydawców, którzy tworzą treści wysokiej jakości. Zbyt krótkie artykuły mogą pomijać istotne informacje, więc staraj się rozszerzyć swoją treść.

Fragment treści

Pamiętaj o dodaniu tytułu SEO i opisu meta podczas przesyłania treści. Działają one jak fragmenty treści. Użytkownik na podstawie fragmentu ocenia, czy treść jest dla niego przydatna.

Taktyki SEO w Google News

Wiecznie zielona zawartość

Wielu ekspertów Google News zauważa, że na platformie często pojawiają się treści evergreen. Dlatego warto tworzyć treści evergreen na dany temat. Następnie publikuj nowe, ograniczone czasowo artykuły na ten sam temat i twórz linki zwrotne do treści evergreen.

Szybkość pokrycia

Staraj się jak najszybciej publikować informacje o nowych, popularnych wydarzeniach. Możesz zacząć od krótkich, ale wiarygodnych artykułów. W miarę jak treść zyskuje na popularności, możesz ją aktualizować.

Autorytet wydawcy

Buduj swoją pozycję jako wydawca, który systematycznie publikuje wysokiej jakości treści.

Grupowanie historii

Stwórz serię artykułów, publikując 3-4 dodatkowe treści na ten sam temat, które będą stanowiły aktualizację najświeższych informacji. Nie zapomnij połączyć tych artykułów.

Adresy URL i nagłówki

Adres URL i nagłówek treści powinny być zgodne ze standardowymi wytycznymi SEO dla każdej witryny.

Historie Longtail

Twórz bardziej rozbudowane artykuły, aby zwiększyć autorytet swojej strony i pojawić się w sekcji Najważniejsze artykuły. Takie podejście pomoże Ci wyprzedzić konkurencję w publikacji najnowszych wiadomości.

Historia treści z Trendów Google

Regularnie sprawdzaj Trendy Google, aby znaleźć inspiracje do tworzenia popularnych treści.

Multimedialne

Używaj w swoich artykułach odpowiednich, najlepiej oryginalnych i wysokiej jakości grafik, zdjęć, filmów i nagrań audio.

Wiadomości Google i EAT

EAT to kluczowa wytyczna Google dotycząca tworzenia treści, której powinni przestrzegać wydawcy. Nie jest to bezpośredni czynnik rankingowy, ale ma duży wpływ na algorytmy Google. Dlatego, jeśli chcesz osiągnąć sukces w SEO dla Google News, nie możesz zaniedbać EAT. EAT oznacza:

  • Poziom wiedzy (E) twórcy treści lub wydawcy.
  • Poziom autorytetu (A) treści lub strony internetowej.
  • Stopień wiarygodności (T) strony, autora lub treści.

Jeśli Twoja strona internetowa i treści oferują doskonały interfejs użytkownika i są zgodne ze standardami Google, Twoje treści osiągną wyższy wskaźnik EAT niż konkurencja. Wysoki wskaźnik EAT jest niezbędny, aby osiągnąć sukces na platformach takich jak Google News.

Możesz poprawić EAT, angażując eksperta do tworzenia treści, optymalizując treść za pomocą tagów HTML, dodając wartość do treści i posiadając stronę o wysokim autorytecie.

Ostatnie słowa

Wydawcy treści, agencje prasowe i właściciele stron internetowych powinni koncentrować się na zewnętrznych platformach publikowania treści, a nie tylko na własnych stronach. Google News to platforma, której zdecydowanie warto poświęcić uwagę.

Postępuj zgodnie z przedstawionymi wskazówkami i taktykami, aby zacząć budować swoją pozycję w Google News i cieszyć się zwiększoną widocznością w aplikacjach mobilnych i internetowych Google News.

Może Cię również zainteresować temat Historii internetowych Google.