MS Office przechowuje listę ostatnio otwieranych plików dla każdej aplikacji w swoim pakiecie Office. Jest to bardzo przydatne, jeśli pracujesz nad różnymi plikami w tym samym czasie i ciągle przełączasz się między tym, który jest otwarty. Nie tylko ułatwia zlokalizowanie pliku, który chcesz otworzyć, ale także sprawia, że lista jest dostępna w innych oknach dialogowych w odpowiedniej aplikacji, dzięki czemu można do niej linkować itp. Lista jest tak przydatna, że traci jego użyteczność, gdy zaczyna wyświetlać dokumenty, do których nie potrzebujesz już dostępu. Oto, jak wyczyścić listę i rozpocząć nową w dowolnej aplikacji pakietu Office. Pamiętaj, że ten proces jest inny w przypadku pakietu MS Office 2003 – 1020, a inny w przypadku pakietu Office 2013.
Czyszczenie ostatnich plików – MS Office 2003-2010
Kliknij ikonę pakietu Office i przejdź do Opcje> Zaawansowane. Przewiń w dół do sekcji „Wyświetl”, w której możesz sprawdzić, ile ostatnich plików wyświetla dana aplikacja. Ustaw tę listę na 0 (ustaw wartość na zero), a spowoduje to wyczyszczenie dokumentów na liście Ostatnie dokumenty. Następnie możesz ustawić ten sam numer co poprzednio lub większą lub mniejszą liczbę, a rozpocznie się zapisywanie nowej listy.
Czyszczenie ostatnich plików – MS Office 2013
Poprzednia metoda nie działa w MS Office 2013. Jeśli jej użyjesz, lista podniesie się tak, jak wtedy, gdy liczba ostatnio wyświetlanych plików jest ustawiona na wartość powyżej zera. Przeszukiwanie okna Opcje w celu znalezienia sposobu na odświeżenie listy jest daremne. Aby to wyczyścić, otwórz aplikację, z której chcesz usunąć listę ostatnich plików. Kliknij prawym przyciskiem myszy dowolny plik i wybierz „Wyczyść odpięte dokumenty”, aby usunąć całą listę. Po tym czasie nadal będą się pojawiać tylko przypięte pliki, a aplikacja zacznie wypełniać nową listę na podstawie plików otwieranych od tego momentu. Aby wyczyścić tylko jeden plik z ostatnio używanych plików, kliknij go prawym przyciskiem myszy i wybierz „Usuń z listy”.
Ta metoda działa dla wszystkich aplikacji MS Office. Listy są od siebie niezależne, więc usunięcie listy ostatnich plików w programie Word nie wpłynie na listę ostatnich plików w programie Excel.