Pragniesz monitorować interakcję użytkowników z Twoją aplikacją lub usługą? Konieczne jest zaimplementowanie funkcji czatu w aplikacji. Aby osiągnąć najlepsze rezultaty, warto przetestować przedstawione poniżej, wyjątkowo efektywne narzędzia.
Integracja czatu w aplikacji zyskuje na znaczeniu, ponieważ umożliwia przedsiębiorstwom kontakt z klientami, odbiorcami i potencjalnymi nabywcami przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Użytkownicy budują również zaufanie i lojalność wobec Twojej firmy, wiedząc, że wsparcie klienta jest dostępne w razie potrzeby.
Jednakże, tworzenie i utrzymanie takich systemów wymaga znacznego zaangażowania zespołów programistycznych, zarówno front-end, jak i back-end. Zamiast tego, możesz po prostu skorzystać z gotowego rozwiązania czatu w aplikacji od jednego z poniższych dostawców i skupić się na aspektach działalności o największym znaczeniu.
Czym jest czat w aplikacji?
Czat w aplikacji to interfejs umożliwiający wysyłanie wiadomości tekstowych w aplikacjach mobilnych lub internetowych, pozwalający konsumentom na bezpośrednią komunikację z zespołem obsługi klienta danej firmy.
Z pewnością korzystasz z aplikacji takich jak WhatsApp czy Facebook Messenger, aby kontaktować się ze znajomymi, rodziną czy współpracownikami. Wyobraź sobie, jak użyteczna byłaby taka funkcja w aplikacjach typu Amazon, eBay, Walmart, AT&T czy Uber.
Główna różnica polega na tym, że zamiast rozmawiać ze znajomymi, w tym przypadku konwersujesz z przedstawicielami działu obsługi klienta, a interfejs prezentuje logo i branding danej firmy. Niemniej jednak, ogólna zasada pozostaje ta sama – dwukierunkowa wymiana wiadomości.
Systemy tego typu już funkcjonują w wyżej wymienionych aplikacjach, aby zapewnić wsparcie użytkownikom i klientom. To są konkretne przykłady czatu w aplikacji w praktyce.
Różnica między czatem w aplikacji a wiadomościami w aplikacji
Wiadomości w aplikacji oraz czaty w aplikacji to zasadniczo odmienne usługi. Obie jednak przyczyniają się do zwiększenia zaangażowania użytkowników i budowania pozytywnego wizerunku marki.
Komunikacja dwukierunkowa
Czat w aplikacji to bezpośrednia komunikacja między firmą a jej klientami, sprzedawcami, dostawcami czy przedstawicielami obsługi klienta. Z kolei wiadomości w aplikacji służą do jednostronnego przekazywania informacji od firmy do użytkowników.
Komunikacja grupowa
Czat w aplikacji umożliwia komunikację grupową między klientami, społecznością, zespołami roboczymi itp. Wiadomości w aplikacji nie posiadają takiej funkcjonalności.
Informacje
Wiadomości w aplikacji to rozwiązanie informacyjne, które powiadamia klientów o statusie zamówienia, promocjach, rabatach, nadchodzących wyprzedażach itp. Natomiast czat w aplikacji skupia się na rozwiązywaniu zapytań użytkowników i problemów związanych z produktami lub usługami.
Dlaczego czat w aplikacji jest niezbędny dla aplikacji?
Obecnie większość firm ma aplikacje i oferuje obsługę klienta. Jednak nie wszyscy zintegrowali te dwie rzeczy. Wielkie marki, takie jak Amazon i Uber, zapewniają płynną obsługę klienta za pomocą czatów w aplikacji.
Poniżej dowiesz się, dlaczego rozwiązanie czatu w aplikacji staje się koniecznością:
Ciągłość doświadczenia użytkownika
Klienci mogą rozpocząć czat lub połączenie z poziomu aplikacji, którą już znają. Przekierowanie użytkownika do interfejsu innej firmy może być dla niego problematyczne. Niektórzy mogą nawet zrezygnować z korzystania z Twojej aplikacji.
Spersonalizowana obsługa klienta
Gdy wsparcie przez czat lub telefon jest dostępne w aplikacji, Twoi pracownicy mogą łatwo dostosować komunikację, uwzględniając preferencje klienta dotyczące języka, godzin kontaktu, priorytetu itp.
Wykrywanie problemów z produktami/usługami
Dzięki zintegrowaniu aplikacji z funkcją czatu, łatwiej jest wykryć problemy z zamówieniami, usługami lub samą aplikacją bezpośrednio z perspektywy przedstawiciela serwisu.
Rozwiązywanie problemów
Działy wsparcia technicznego mogą zdalnie prowadzić klienta przez proces rozwiązywania problemów, pozostając z nim w kontakcie za pomocą aplikacji. Użytkownicy chętniej ufają zdalnej pomocy oferowanej przez Twoją aplikację niż zewnętrznym firmom, które mogą okazać się nieuczciwe.
Integracja z aplikacjami biznesowymi
Możesz łatwo importować konwersacje z sesji pomocy technicznej do systemów CRM i analizować dane, aby ulepszać swoje aplikacje, produkty lub usługi.
Załączniki multimedialne
Klienci mogą bez problemu wysyłać zrzuty ekranu, filmy, zdjęcia i inne dokumenty za pomocą rozwiązań czatu w aplikacji.
Możliwości sprzedaży dodatkowej
Ponieważ pracownicy widzą wybory i preferencje użytkowników, mogą oferować im aktualizacje, dodatki i inne opcje.
To były podstawowe informacje o wiadomościach i czatach w aplikacji. Teraz zapoznaj się z kilkoma wyjątkowymi narzędziami, które pomogą Ci stworzyć unikalne doświadczenia dla klientów:
OneSignal
OneSignal to jedno z najpopularniejszych rozwiązań do przesyłania wiadomości w aplikacjach internetowych i mobilnych. Jest to niezastąpione narzędzie, gdy chcesz pozyskać nowych klientów, wysyłać oferty promocyjne, informować o nowych funkcjach produktu i nie tylko.
Aplikacja oferuje popularne szablony wiadomości, które możesz wykorzystać w swojej aplikacji mobilnej. Rozwiązania te są bezkodowe, co oznacza, że każdy, kto ma podstawową wiedzę na temat funkcjonalności aplikacji mobilnych, może korzystać z większości funkcji OneSignal.
Najważniejsze funkcje wiadomości w aplikacji to:
- Implementacja wiadomości w aplikacji bez konieczności pisania kodu
- Brak konieczności uzyskiwania zgody w App Store lub Google Play
- Wbudowana analityka danych do celów marketingowych i ulepszania produktów
- Idealne do przesyłania wiadomości o koszykach w e-commerce, ofertach, ankietach, ocenach, prośbach o zgodę, poleceniach itp.
Możesz wypróbować bezpłatny plan, aby szybko zapoznać się z usługą. Sprawdź, jak Twoja aplikacja i klienci reagują na ten system. Jeśli Tobie i Twoim klientom się spodoba, możesz wybrać płatne plany, takie jak Rozwój, Profesjonalny lub Enterprise.
CometChat
Czy pragniesz ułatwić konstruktywne rozmowy i interakcję w Twojej firmie? Szukasz łatwego w obsłudze i skalowalnego rozwiązania czatu w aplikacji? Wypróbuj rozwiązanie CometChat.
Jego zestaw programistyczny (SDK) jest kompatybilny z większością popularnych platform i języków programowania aplikacji mobilnych. Twórcy aplikacji mogą wykorzystać SDK w projektach opartych na Swift, Kotlin, React, React Native, Laravel, PHP i innych.
Kluczowe funkcje pakietu SDK czatu w aplikacji to:
- Programiści muszą jedynie zainstalować pakiet SDK, połączyć się za pomocą jednej linii kodu i zacząć tworzyć niesamowite wrażenia.
- Wiadomości jeden na jednego
- Wiadomości grupowe
- Połączenia głosowe
- Rozmowy wideo
- Załączniki multimedialne
CometChat oferuje bezpłatne możliwości tworzenia aplikacji przy użyciu podstawowych funkcji, gotowych zestawów interfejsu użytkownika i widgetów. W darmowym planie możesz obsługiwać do 25 aktywnych użytkowników miesięcznie. Aby zwiększyć skalę, możesz skorzystać z płatnych subskrypcji.
Freshchat
Freshchat to nie tylko rozwiązanie dla wygodnych systemów czatu w aplikacji. To również wszechstronne narzędzie do obsługi klienta. Oprócz interfejsu czatu oferuje następujące zaawansowane funkcje:
- Chatboty odpowiadają na proste i często zadawane pytania użytkowników.
- Integracja konta WhatsApp Business dla chatbotów.
- Nowoczesna komunikacja przez widgety internetowe.
- Możliwość dostosowania języka komunikatora w ponad 33 wersjach językowych.
- Pakiet SDK Freshchat umożliwia implementację wszystkich zaawansowanych funkcji aplikacji internetowych w aplikacjach mobilnych.
- Możesz przechowywać gotowe odpowiedzi, oszczędzając czas i wysiłek pracowników obsługi klienta.
- Dla zaawansowanej obsługi klienta możesz użyć funkcji IntelliAssign, aby automatycznie przekierować czaty do odpowiedniego agenta.
Freshchat oferuje bezpłatny plan na start z obsługą do 100 agentów. Jeśli usługa Ci się spodoba, możesz wybrać odpowiedni płatny plan.
PubNub
Standardowe funkcje przesyłania wiadomości w PubNub umożliwiają tworzenie czatów w aplikacji na indywidualne potrzeby, grupowych i na dużą skalę dla różnych odbiorców i użytkowników. Nie musisz utrzymywać infrastruktury serwerowej dla czatu ani zaplecza.
Cechy charakterystyczne tego dostawcy rozwiązań czatu w aplikacji to:
- Wszystkie rodzaje udostępniania multimediów
- Licznik nieprzeczytanych wiadomości
- Reakcje w czacie w aplikacji
- Wskaźnik pisania
- Metadane użytkowników, grup i kanałów
- Kontrola wulgaryzmów, filtry antyspamowe, banowanie użytkowników itp.
- Usuwanie i aktualizowanie wiadomości
- Powiadomienia push w aplikacji
- Preferencje użytkownika
PubNub oferuje darmowy plan usług, który możesz wykorzystać do stworzenia wstępnej koncepcji czatu w aplikacji. Posiada on większość podstawowych funkcji dla ograniczonej liczby miesięcznych aktywnych użytkowników. Płatne plany subskrypcji obejmują pakiety Starter i PRO.
Czat w aplikacji
Czat w aplikacji oferuje nowoczesne rozwiązania do rozmów z obsługą klienta w aplikacjach mobilnych i internetowych. Oferuje chatboty do zarządzania pełną obsługą klienta i zapleczem wsparcia. Możesz użyć jednego chatbota do obsługi prostych zapytań, na które odpowiedź znajduje się w bazie wiedzy.
Możesz przypisać wiele chatbotów do jednego przypadku, gdy potrzebujesz solidnego systemu do obsługi złożonych zapytań. Chatboty automatyzują komunikację, aby rozwiązywać napływające zapytania.
W sytuacjach, gdy automaty nie mogą udzielić odpowiedzi na zapytanie, możesz zaangażować przedstawiciela obsługi klienta.
Korzystając z bezpłatnego planu, możesz wypróbować funkcje czatu w aplikacji dla maksymalnie 5000 użytkowników. Gdy będziesz gotowy do przejścia na wyższy plan, możesz wybrać Premium Starter lub Professional.
Czat z Twilio
Czat od Twilio to niezbędny interfejs programowania aplikacji (API), który umożliwia dodawanie funkcji czatu jeden na jeden do aplikacji internetowej lub mobilnej. Oprócz czatu umożliwia także zbudowanie systemu przesyłania wiadomości w aplikacji.
Interfejs Conversations API obsługuje usługę przesyłania wiadomości, a interfejs Programmable Messaging API obsługuje usługi przesyłania wiadomości w aplikacji. Możesz również zintegrować te funkcje ze swoim kontem WhatsApp Business, jeśli obecnie obsługujesz klientów za pośrednictwem WhatsApp.
Możesz zarządzać obsługą klienta za pomocą innych kanałów, takich jak Facebook Messenger dla firm, Wiadomości biznesowe Google, konwencjonalne czaty, MMS i SMS.
Firebase od Google
A może Google pomoże Ci stworzyć nowoczesne rozwiązanie do przesyłania wiadomości w aplikacji dla Twojej aplikacji Google Play? Tak, to prawda! Google Firebase to narzędzie do tworzenia zaawansowanych systemów przesyłania wiadomości w aplikacji, które przyciągają więcej użytkowników.
Za pomocą Google Firebase możesz dostarczać kontekstowe i ukierunkowane wiadomości. Na przykład, gdy użytkownik ukończy określony poziom, możesz mu podziękować lub wyświetlić jednorazową zniżkę w wyskakującym okienku.
Większość procesu konfiguracji jest wizualna. Możesz więc samodzielnie sprawdzić, jak to działa, zanim skonsultujesz się z programistą.
MirrorFly
MirrorFly to solidne rozwiązanie API, które można zintegrować z dowolną aplikacją, aby poprawić wrażenia użytkownika. Umożliwia dodanie ponad 150 nowoczesnych funkcji przesyłania wiadomości do Twojej aplikacji, dając Ci pełną kontrolę nad doświadczeniem użytkownika i danymi.
Najważniejsze cechy aplikacji MirrorFly to:
- Szyfrowane wiadomości
- Wiadomości SMS
- Połączenia wideo
- Wiadomości offline
- Powiadomienia push
- Transmisja na żywo
- Kompatybilność z wieloma urządzeniami
- Wiele kanałów
- Wbudowane narzędzie do moderacji
- Bezpieczne udostępnianie plików
- Dane analityczne
Możesz wypróbować MirrorFly za darmo, aby zobaczyć, jak działa ta platforma, zanim zdecydujesz się na płatny plan subskrypcji.
Stream
Stream to jeden z najlepszych interfejsów API czatu w aplikacji dla niestandardowych aplikacji do obsługi wiadomości. Wykorzystując niezawodną infrastrukturę czatu i funkcjonalne zestawy SDK, możesz szybko tworzyć wiadomości na czacie w czasie rzeczywistym. Jego wyróżniające cechy to:
- Pomaga stworzyć bezpieczną infrastrukturę przesyłania wiadomości, zgodną z HIPAA, Soc2 i RODO
- Obsługuje ponad 5 milionów jednoczesnych połączeń bez żadnych problemów w jednym kanale
- Opcje dodawania funkcji, takich jak reakcje, wzbogacanie adresów URL, wątki, wskaźniki pisania, stan odczytu itp.
- Obsługa wielu dzierżawców do tworzenia aplikacji SaaS
Stream oferuje 30-dniowy bezpłatny okres próbny z funkcjami takimi jak wiadomości na czacie i elastyczne interfejsy API. Możesz także wybrać jeden z płatnych planów.
ZEGOCLOUD
Jeśli chcesz zbudować skalowalny i działający w czasie rzeczywistym czat w aplikacji, ZEGOCLOUD jest idealnym rozwiązaniem. Konfigurowalny pakiet SDK czatu umożliwia szybkie tworzenie zaawansowanych funkcji czatu w aplikacjach internetowych i mobilnych. Najlepsze funkcje ZEGOCLOUD to:
- Licznik nieprzeczytanych wiadomości
- Prywatny czat jeden na jednego
- Prywatny czat grupowy
- Załączniki multimedialne
- Wiadomości offline
- Kanał publiczny
- Historia wiadomości
- Powiadomienia o aktywności
ZEGOCLOUD daje pierwsze 10 000 minut miesięcznie za darmo, a następnie opłaty naliczane są zgodnie z rzeczywistym zużyciem. Możesz sprawdzić ceny poszczególnych usług na ich stronie.
Intercom
Intercom pozwala na stworzenie bezpośredniego kanału komunikacji między Tobą a klientami za pomocą Twojej aplikacji lub strony internetowej. Ten kanał można wykorzystać do celów sprzedażowych, marketingowych i wsparcia.
Firmy mogą zwiększyć liczbę konwersji dzięki ABM, chatbotom i automatycznym konfiguracjom spotkań. Pozwala także przeprowadzać kampanie i ankiety w ramach produktu i wielokanałowe, aby zwiększyć zaangażowanie w każdym punkcie styku. Możesz nawet zapewnić spersonalizowane i proaktywne wsparcie swoim klientom.
Podsumowanie
Poznałeś niesamowite narzędzia, pakiety SDK i interfejsy API, które oferują unikalne rozwiązania czatu w aplikacji w przystępnej cenie. Większość tych rozwiązań jest dostępna, więc nie musisz tracić czasu na dalsze badania.
Być może zainteresuje Cię również najlepsze oprogramowanie do czatu na żywo typu open source, które pomoże Ci w obsłudze globalnych klientów.
newsblog.pl
Maciej – redaktor, pasjonat technologii i samozwańczy pogromca błędów w systemie Windows. Zna Linuxa lepiej niż własną lodówkę, a kawa to jego główne źródło zasilania. Pisze, testuje, naprawia – i czasem nawet wyłącza i włącza ponownie. W wolnych chwilach udaje, że odpoczywa, ale i tak kończy z laptopem na kolanach.