6 rozwiązań do zarządzania tagami w celu optymalizacji tagów

Czy zastanawiałeś się kiedyś, na czym polega zarządzanie tagami i jakie korzyści przynosi jego stosowanie? Przedstawiamy krótki przewodnik oraz narzędzia, które warto wziąć pod uwagę.

Dla specjalistów SEO i marketerów kluczowym celem jest optymalna wydajność strony internetowej. Marketerzy odpowiadają za wiele aspektów, od szybkości ładowania strony, poprzez ruch, aż po pozycjonowanie i utrzymanie witryny. Tagi stanowią istotny element w zapewnieniu sprawnego funkcjonowania witryny.

Tag to fragment kodu służący do gromadzenia danych za pomocą narzędzi marketingu cyfrowego i analitycznych. Ten kod jest implementowany w aplikacjach mobilnych, na stronach internetowych i w innych kanałach cyfrowych, by zbierać istotne informacje potrzebne do tworzenia list remarketingowych i analizy zachowań użytkowników. Tag może również aktywować funkcje produktu, takie jak czat czy reklamy.

W przeszłości aktualizacja lub wdrożenie tagu wymagało zgłoszenia, co pochłaniało czas, nim specjaliści ds. danych mogli uzyskać wyniki. Dzięki systemom zarządzania tagami (Tag Management Systems – TMS) można to zrobić błyskawicznie, bez angażowania działu IT. System umożliwia wdrożenie kodu kontenera, zamiast implementować każdy tag osobno.

Firmy korzystają z rozwiązań do zarządzania tagami, aby analizować wyniki i stosować najlepsze praktyki. Pojawia się zatem pytanie: czym jest system zarządzania tagami i dlaczego jest tak powszechnie stosowany?

Czym jest zarządzanie tagami?

System zarządzania tagami (TMS) umożliwia marketerom implementację tagów za pomocą jednego tagu kontenera na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej. Platforma wykorzystuje wyzwalacze lub ustala reguły w interfejsie w momencie uruchamiania tagów, co przyspiesza ładowanie strony. Marketerzy mogą definiować działanie tagu przed jego uruchomieniem, np. przesyłanie formularzy, wyświetlenia strony itp.

System ten oferuje zarządzanie danymi, personalizację, wsparcie techniczne, a także kontrolę prywatności i bezpieczeństwa. Pozwala użytkownikowi śledzić ścieżkę kliknięć, monitorować tagi i standaryzować proces ich aktualizacji. Oprogramowanie do zarządzania tagami jest wartościowe, ponieważ:

  • Umożliwia marketerom natychmiastową aktualizację tagów.
  • Przyspiesza ładowanie stron internetowych.
  • Umożliwia szybkie testowanie.
  • Pomaga oszczędzać pieniądze poprzez eliminację duplikatów tagów.
  • Ułatwia śledzenie tagów.
  • Zapewnia dojrzałe środowisko.
  • Umożliwia monitorowanie i analizę zaangażowania użytkowników.

W tym kontekście, prezentujemy popularne rozwiązania do zarządzania tagami dostępne na rynku.

Tealium iQ

Tealium iQ, system zarządzania tagami, pozwala firmom zarządzać danymi na różnych urządzeniach – IoT, mobilnych, internetowych i innych podłączonych platformach. Tealium iQ TMS oferuje szereg funkcji, takich jak:

  • Ujednolicone źródła danych klientów dzięki podejściu Universal Data Layer, pozwalają marketerom opracować strategię działania. Umożliwia to ujednolicenie nazewnictwa i definicji standardowych, co ułatwia analizę interakcji.
  • Ochrona danych i prywatności, z jednoczesnym zrozumieniem danych surowych. Istotne jest, by wiedzieć, kto i w jaki sposób korzysta z danych, co umożliwia tworzenie zasad gromadzenia danych, audytowanie tego procesu i zapewnienie użytkownikom wygodnej kontroli nad swoimi danymi.
  • Największy w branży ekosystem integracyjny, który przyspiesza wdrażanie i zwiększa efektywność dzięki ponad 1300 gotowym integracjom, 50 rozszerzeniom oraz elastycznemu podejściu opartemu na przeglądarce lub chmurze.
  • Szybka sieć dostarczania tagów, która zapewnia większą niezawodność i szybkość, gwarantując stałą wydajność obsługi inteligentnych dostawców oraz globalną architekturę multi-CDN.
  • Możliwość dziedziczenia właściwości, takich jak konfiguracja wielu środowisk wdrożeniowych, przypisywanie uprawnień na poziomie użytkownika, profile witryn oraz ochrona przed nieautoryzowanym dostępem.

Tealium iQ daje marketerom możliwość wyboru skalowalnych rozwiązań do zarządzania tagami, wspiera szybsze tagi i oferuje lepsze rozwiązania dla złożonych wymagań. System jest wyposażony w warstwę danych API, która umożliwia uniwersalny obiekt danych do zdalnego zarządzania.

Menedżer tagów Google

Menedżer tagów Google eliminuje konieczność edycji kodu do zarządzania tagami strony. Oferuje marketerom proste, niezawodne i darmowe rozwiązanie. Oprogramowanie pomaga lepiej analizować witrynę, konwersje i inne aspekty. Funkcje zarządzania tagami Google obejmują:

  • Łatwą integrację z tagami Google i innych firm.
  • Prostą współpracę zespołową w całej firmie.
  • Szczegółową kontrolę dostępu, obszary robocze i obsługę testowania w wielu środowiskach.
  • Szybkie ładowanie tagów, funkcje bezpieczeństwa i sprawdzanie błędów, które ułatwiają zarządzanie tagami.
  • Gotowe szablony i tagi innych firm, które upraszczają zarządzanie tagami.

System zarządzania tagami oferuje automatyczne wyzwalacze zdarzeń, narzędzia do debugowania i podglądu oraz przyjazny interfejs. Ułatwia także integrację tagów innych firm, zwiększając efektywność i oszczędzając czas. Narzędzie TMS idealnie nadaje się do Google Ads, oferując dynamiczny i podstawowy remarketing oraz funkcje śledzenia konwersji.

Uruchomienie platformy Adobe Experience

Adobe jest znane z szerokiego wachlarza produktów, od projektowania po marketing. Jeśli poszukujesz unikalnych rozwiązań, Uruchomienie platformy Adobe Experience może być dobrym początkiem. Zapewnia zintegrowane i ujednolicone narzędzia do obsługi danych, które pozwalają łączyć się z różnymi technologiami i oferować wysokiej jakości doświadczenia. Zalety tej platformy to:

  • Szybsze i automatyczne wdrażanie dzięki silnym, otwartym API.
  • Uproszczone zbieranie danych, które dostarcza istotnych informacji.
  • Rozwijana technologia, która umożliwia tworzenie integracji za pomocą zewnętrznych inżynierów.
  • Ujednolicona technologia, która poprawia wrażenia użytkownika.

Platforma TMS oferuje bogate dane, elastyczne wdrożenia, lepsze zarządzanie danymi, wyższą wydajność i jest nastawiona na przyszłość. Obsługuje także OTT, urządzenia mobilne i internet, ułatwiając pracę zespołom marketingowym, programistom i działom IT, umożliwiając ujednolicenie rozbieżnych danych, automatyzację procesów i wdrażanie nowych funkcji. Czasochłonne zadania można uprościć dzięki projektom opartym na API, które ułatwiają publikację i automatyzację wdrożeń.

Commander Act

Commander Act, korporacyjne rozwiązanie do zarządzania tagami, to solidna opcja, która zapewnia ochronę danych marketerom. Zwiększa elastyczność zespołu i ułatwia realizację strategii cyfrowych zespołom biznesowym, technicznym i prawnym. Ponadto oprogramowanie spełnia wymogi zarządzania danymi, optymalizując przechowywanie, gromadzenie i aktywację, oferując bezpieczną infrastrukturę.

Narzędzie analizuje także cyfrowe środowisko, śledząc zachowania użytkowników i klientów. Ma na celu przyspieszenie gromadzenia danych z pierwszej strony i zmniejszenie zależności od przeglądarek, co wspiera organizacje. Oprogramowanie zapewnia wyższą wydajność i produktywność, gwarantując sprawny przepływ danych klientów.

Commander Act dostarcza dane potrzebne do optymalizacji inwestycji w media i poprawy wrażeń użytkownika. Elastyczne inicjatywy pomagają zespołom technicznym zredukować zakres personalizacji JavaScript i działać szybciej.

Signal

Signal to oprogramowanie do zarządzania tagami, które idealnie sprawdza się u partnerów analitycznych i marketerów. Przyspiesza realizację projektów opartych na danych, co poprawia wydajność strony internetowej, przyspiesza wprowadzanie zmian opartych na danych i usprawnia cykle rozwoju IT. Oprogramowanie upraszcza zbieranie danych dla potrzeb programów marketingowych i analitycznych, dając więcej czasu na innowacje, a mniej na zarządzanie kodem.

Signal zapewnia użytkownikom szybkość i efektywność zarządzania tagami, oferując mniej limitów i szybsze ładowanie strony. TMS działa w oparciu o technologię server-direct, która zapobiega utracie danych i ograniczeniu tagów. Aktualizacja lub konfiguracja tagów odbywa się bardzo szybko.

Technologia umożliwia wykorzystanie parametrów ciągu zapytania URL, elementów HTML i własnych plików cookie do przechowywania i gromadzenia danych z witryny. Działa w oparciu o kontekst urządzenia, identyfikatory użytkowników i dane behawioralne, co pozwala identyfikować tych samych użytkowników między różnymi dostawcami, urządzeniami i przeglądarkami.

Piwik PRO

Piwik Pro Menedżer tagów pozwala skupić się na danych, a nie na tagach. Jest to sprawne oprogramowanie, które pozwala zbierać dane i dogłębnie je analizować. Istotne funkcje Piwik Pro to prywatność danych, bezpieczeństwo, kontrola danych, debugowanie i tworzenie tagów. Niektóre z nich to:

  • Gotowe integracje analityczne, które obejmują zmienne niestandardowe, zdarzenia, konwersję celu, śledzenie formularzy i wirtualne wyświetlenia stron.
  • Biblioteka zmiennych, wyzwalaczy i tagów, która nie wymaga pisania kodu JavaScript.
  • Zarządzanie stosem marketingowym dla kodu JS, pikseli i tagów produktów cyfrowych i stron internetowych.

TMS pomaga podnieść poziom prywatności wszystkich tagów, definiować tagi i dostosowywać śledzenie. Umożliwia także debugowanie i testowanie pikseli, tagów i narzędzi marketingowych w bezpiecznym środowisku w celu wykrycia potencjalnych problemów. Funkcje personalizacji są korzystne dla menedżera tagów Piwik Pro, który nie wymaga pisania kodu JavaScript i wykorzystuje spersonalizowane treści.

Podsumowanie

Na rynku dostępne jest wiele rozwiązań do zarządzania tagami, ale jak wybrać to odpowiednie? Najlepiej wziąć pod uwagę kluczowe funkcje oprogramowania, takie jak:

  • Testowanie tagów i sprawdzanie błędów.
  • Implementacja, utrzymanie i zarządzanie tagami.
  • Opcje wdrożenia lokalnego i w chmurze.
  • Integracja z odtwarzaczami wideo, treściami stron trzecich, widżetami mediów społecznościowych, reklamami itp.
  • Śledzenie zdarzeń.
  • Biblioteka tagów, mapowanie tagów zmiennych, szablony tagów, tagi asynchroniczne, tagi niestandardowe.
  • Uprawnienia użytkowników oparte na rolach.
  • Monitorowanie wydajności tagów.
  • Mechanizm reguł uruchamiania tagów.

Przed podjęciem ostatecznej decyzji, marketerzy powinni wziąć pod uwagę analitykę internetową, funkcje, korzyści marketingowe oraz sposób integracji wybranego systemu do zarządzania tagami. Istnieje wiele narzędzi marketingowych, które można wybrać, aby zwiększyć widoczność witryny na rynku.


newsblog.pl