8 najlepszych testerów linii tematycznych wiadomości e-mail do użycia przed wysłaniem biuletynów

Photo of author

By maciekx

Jak Tworzyć Skuteczne Tematy Newsletterów?

Opracowanie idealnego newslettera to zadanie wymagające dużego nakładu pracy. Poświęcasz mnóstwo czasu na dopracowanie treści maila, umieszczanie właściwych odnośników, zaprojektowanie atrakcyjnego wyglądu i strategiczne rozmieszczenie przycisków wzywających do działania, wszystko po to, aby nakłonić odbiorców do interakcji.

Jednak cała ta praca może okazać się bezowocna, jeśli Twój mail nie zostanie nawet otwarty. Badania wskazują, że 33% adresatów decyduje się na otwarcie wiadomości e-mail na podstawie samego tematu. Co więcej, aż 69% respondentów przyznaje, że może oznaczyć mail jako spam, bazując wyłącznie na temacie.

Dlatego tak istotne jest, aby każdy mail posiadał starannie opracowany temat. Doskonałym przykładem inspirujących tematów są newslettery Glitter Guide, firmy wysyłającej biuletyny o tematyce lifestylowej.

Biorąc pod uwagę, że każdego dnia pojawiają się nowe trendy, Glitter Guide dostrzega potrzebę świeżości w prezentowanych treściach. Łączy więc tematy newsletterów z aktualnymi wydarzeniami, aby upewnić odbiorców, że biuletyn jest interesujący i warty kliknięcia.

Podobnie, powinieneś dokładnie zbadać swoich odbiorców i przetestować, co im odpowiada. Należy jednak pamiętać, że większość skrzynek pocztowych, gdzie trafia Twój newsletter, jest już przepełniona mailami. Dlatego musisz zadbać o to, aby Twój temat wyróżniał się na ich tle.

Dobry temat zawiera liczby lub dane, wyjątkowe uzasadnienie, informacje przyciągające uwagę oraz obietnicę. Aby stworzyć skuteczny temat newslettera, musisz połączyć kreatywność z wiedzą o odbiorcach, aby uzyskać optymalne rezultaty.

Jeśli wydaje Ci się to zbyt skomplikowane, na pomoc przychodzi technologia. Testery tematów wiadomości e-mail to narzędzia oferujące różnorodne funkcje i zaawansowane technologie, które pomogą Ci w szybkim opracowaniu najlepszych tematów. Narzędzia te biorą pod uwagę wiele czynników, które wpływają na odbiór tematu.

Mierzą one użycie słów wywołujących emocje, eliminują słowa, które aktywują filtry antyspamowe i sugerują idealną długość tematu. Poniżej przedstawiamy osiem wyjątkowych narzędzi.

CoSchedule

Jest to oprogramowanie do zarządzania marketingiem treści, znane również z oferowania testera tematów wiadomości e-mail. Narzędzie to koncentruje się przede wszystkim na tworzeniu tematów, które są angażujące i skuteczne.

CoSchedule ocenia Twój temat, bazując na słowach, które zwiększają otwieralność maili. W szczególności promuje używanie pozytywnych słów, które można łatwo wybrać z dedykowanej bazy. Analizator tematów e-mail CoSchedule sugeruje eliminowanie negatywnych zwrotów.

Narzędzie to dostarcza również informacji zwrotnych na temat optymalnego stylu pisania tematów newsletterów. Ponadto, uzyskasz istotne dane takie jak liczba znaków, słów i użytych emotikon.

Analizator tematów e-mail CoSchedule udostępnia również podgląd, który umożliwia sprawdzenie, jak temat będzie wyglądał na ekranie komputera i smartfona. Czyż to nie jest imponujące?

Omnisend

Narzędzie Omnisend oblicza ocenę (w procentach) tematu newslettera, opierając się na danych. Narzędzie ocenia treść Twojego tematu, generuje wynik i sugeruje usprawnienia. Poniżej przedstawiono analizę tematu „Aktualizacja bloga z przepisami: przychody wzrosły o 45% w porównaniu z ubiegłym rokiem”.

Analizator tematów Omnisend pokazuje długość tematu, a także liczbę słów i znaków. Zawiera również sugestie zamiany słów wyzwalających spam na bezpieczniejsze. Dodatkowo, sprawdza styl kapitalizacji i wykorzystanie liczb.

Podobnie jak Omnisend, możesz również zweryfikować podgląd tematu newslettera na komputerach i urządzeniach mobilnych, dzięki czemu jest to stosunkowo wszechstronne narzędzie.

Wyślij Sprawdź to

Wyślij Sprawdź to oferuje zaawansowane narzędzie do testowania tematów e-mail. Porównuje ono temat Twojego newslettera z ponad 100 000 maili marketingowych. Wyniki, które generuje narzędzie, bazują na tym porównaniu. Przedstawia rezultat, który okazał się efektywny.

Poza oceną, narzędzie zawiera zalecenia, jak ulepszyć temat. Ocenia temat na podstawie 16 parametrów. Wyślij Sprawdź to analizuje temat pod kątem długości i czytelności. Narzędzie oferuje także podgląd wiadomości e-mail w skrzynce odbiorczej Twojej grupy docelowej.

Obejmuje to sposób, w jaki temat wiadomości i nazwa nadawcy prezentują się w widoku mobilnym i stacjonarnym. Możesz także przeprowadzić dogłębną analizę sentymentu w temacie swojego newslettera.

Narzędzie pomaga określić emocje (pozytywne, negatywne lub neutralne), jakie wywoła Twój temat u odbiorców. Przeprowadza także kompleksową kontrolę, w tym analizę słów, które mogą aktywować filtry antyspamowe.

Przykładowo, sprawdza czy na początku tematu nie ma nieprawdziwych „RE:” lub „FWD:”, które mogą tymczasowo zwiększyć otwieralność.

Poza oceną, narzędzie sprawdza poprawność interpunkcji, wielkich liter i emotikonów. Pomaga również w personalizacji treści newslettera w celu zwiększenia otwieralności.

Mizy

Automizy uruchomiło Mizy aby usprawnić proces tworzenia treści. Mizy to bot oparty na sztucznej inteligencji, który pomaga w znalezieniu idealnego tematu wiadomości e-mail do newslettera. Narzędzie to służy do oceniania tematów poprzez porównywanie ich z istniejącymi kampaniami.

Porównuje skuteczność tych kampanii i proponuje atrakcyjne tematy, które mają poprawić otwieralność Twojego newslettera. Mizy wykorzystuje uczenie głębokie, aby pomóc Ci tworzyć lepsze nagłówki.

Narzędzie ma dostęp do bazy danych e-maili, aby analizować współczynniki otwarć i kliknięć. Na podstawie tych informacji, oparta na sztucznej inteligencji Mizy, klasyfikuje kampanie na te, które są skuteczne i te, które są mniej efektywne.

Bot generuje ocenę tematu na podstawie jego skuteczności i przyznaje mu notę w skali do 100. Podaje też wskazówki, jak udoskonalić treść. Należy jednak pamiętać, że Mizy jest jeszcze w fazie beta i mogą pojawić się błędy podczas korzystania z bota.

Niemniej jednak jest to interesujący tester poczty e-mail z dużym potencjałem, który generuje tematy tak, jakbyś sam je napisał.

Zurb

Dostawca rozwiązań projektowych i brandingowych Zurb oferuje narzędzie o nazwie Test Subject, które służy do sprawdzania wyglądu tematów na urządzeniach mobilnych. Większość użytkowników otwiera e-maile na urządzeniach mobilnych, a ich liczba z pewnością będzie rosła wraz z postępującą cyfryzacją.

Zurb zauważył, że tematy wiadomości e-mail i podgląd są często obcinane na tych urządzeniach. Słabe wyświetlanie tematu może zniechęcić czytelnika. Niekompletne zdania i nieodpowiednie zwroty mogą zniweczyć wszelkie Twoje starania.

Test Subject to narzędzie, które pomaga rozwiązać te problemy. Gwarantuje, że tematy wiadomości e-mail są kompatybilne ze wszystkimi najnowszymi wyświetlaczami smartfonów. Narzędzie to jest łatwe w obsłudze i pomaga tworzyć tematy newsletterów, które są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych.

Test Subject umożliwia podgląd tematu, nazwy nadawcy i fragmentu tekstu. Ten podgląd pozwala upewnić się, że temat newslettera jest poprawnie wyświetlany w skrzynce odbiorczej czytelnika.

Mailshake

Mailshake to wyjątkowo łatwa w obsłudze platforma do analizy tematów. Darmowe narzędzie analizuje treść Twojego tematu pod kątem czytelności i słów uważanych za spam. Analizator wiadomości e-mail ocenia Twój e-mail pod kątem długości, obecności słów, które aktywują filtry antyspamowe oraz linków. „Treść” oznacza nie tylko temat, ale również samą wiadomość.

Zawiera konkretne zalecenia dotyczące dostosowania treści w celu poprawy dostarczalności i czytelności. Mailshake zaleca pisanie spersonalizowanych tematów zawierających 30 lub mniej znaków, aby osiągnąć ponadprzeciętny współczynnik otwarć.

Sugeruje również wywołanie poczucia pilności w temacie maila, ale odradza stosowanie clickbaitów. Według analizy, jeśli treść wiadomości e-mail nie pasuje do tematu, zmniejsza to również jego wpływ.

Mailshake to najlepsze narzędzie do tworzenia atrakcyjnych tematów, które oferuje szybkie wskazówki. Jest często wybierane przez przedsiębiorców, marketerów i handlowców do masowego wysyłania spersonalizowanych zimnych e-maili.

Wiersz tematu

To darmowe narzędzie to najprostszy tester linii tematu , który umożliwia analizę tematu wiadomości e-mail na podstawowym poziomie. Jest przydatne do analizy dowolnego tematu pod względem parametrów marketingowych i skuteczności, ale nie oczekuj, że Twój temat zostanie poddany tak szczegółowej analizie jak w przypadku innych testerów.

SubjectLine.com analizuje Twój temat pod kątem problemów z filtrowaniem i dostarczalnością. Otrzymasz ogólną ocenę swojego tematu, po tym jak narzędzie przeprowadzi go przez proces weryfikacji. Twój temat jest analizowany na podstawie 800 unikalnych reguł i odpowiednio oceniany.

Pozwala Ci sprawdzić, gdzie i jak można poprawić temat maila. Ocena opiera się na skuteczności e-maili wysyłanych i analizowanych przez SubjectLine.com w czasie.

To nie jest spam

To narzędzie pomoże Ci uniknąć słów wyzwalających spam w temacie Twojego maila. Dzięki temu, Twoje e-maile nie zostaną oznaczone przez filtry antyspamowe. To bezpłatne narzędzie oferuje szczegółowy raport dotyczący spamu, który powstaje w wyniku pięciu testów Twojej treści.

Testy obejmują sprawdzenie SPF, sprawdzenie identyfikatora nadawcy, sprawdzenie DomainKeys, sprawdzenie DKIM oraz sprawdzenie SpamAssassin. Wykrywa słowa lub zwroty, które w temacie i treści maila są uważane za spam.

To nie jest spam identyfikuje problemy związane ze spamem i podpowiada, jak je rozwiązać w szczegółowym raporcie. Poza tym, narzędzie analizuje również treść wiadomości e-mail, aby upewnić się, że nie zawiera spamu.

Gotowy do pracy nad tematem e-maila?

Wyżej wymienione narzędzia pomogą Ci stworzyć skuteczne tematy newslettera i poprawić współczynnik kliknięć (CTR). Niektóre z nich oferują nawet dogłębny wgląd, który pomoże Ci porównać Twój biuletyn z innymi, skutecznymi kampaniami.

Warto jednak samodzielnie przetestować, co najlepiej działa dla Twoich odbiorców. Możesz połączyć kilka narzędzi, aby zwiększyć otwieralność swoich maili.

Co ważniejsze, musisz zainwestować w tworzenie dobrze napisanych tematów, ponieważ to one przyciągają uwagę subskrybentów i zwiększają współczynnik klikalności (CTR) maili.

Pomagają osiągnąć pożądane rezultaty, takie jak zwiększony ruch na stronie, wyświetlenia strony docelowej czy rejestracje.

Wskazówki, które pomogą Ci tworzyć skuteczne tematy e-maili

Skoro już wiesz, jak ważny jest idealny temat wiadomości e-mail i jak wpływa on na otwieralność, sprawdźmy jak szybko możesz go stworzyć:

#1. W temacie maila umieść imię i nazwisko

Sprawi to, że treść maila będzie bardziej spersonalizowana. Nie chcesz, aby Twoi odbiorcy myśleli, że otrzymują e-maile od bota. W końcu za wysyłką newsletterów stoi człowiek. Zadbaj więc o zachowanie tej nieformalnej relacji poprzez umieszczenie imienia i nazwiska osoby w temacie – tak jak zrobił to Licious w e-mailu do mnie – subskrybenta.

#2. Używaj słów mocy

Zdecydowanie! Słowa takie jak „inspiruj”, „tylko dla Ciebie” i „szybciej” mają siłę przyciągania uwagi odbiorców i budowania poczucia pilności. Oczywiście użycie słów mocy zależy od kontekstu e-maila. Jeśli jednak uznasz, że możesz z nich zrezygnować, tematy maili powinny być krótkie i proste. W przeciwnym razie możesz wykorzystać słowa o wysokim współczynniku konwersji, jak pokazano poniżej:

#3. Przetestuj tematy przed wysłaniem

Wykorzystaj dowolne z wyżej wymienionych narzędzi, aby zoptymalizować tematy maili pod kątem konwersji. Może zdarzyć Ci się napisać mniej udany temat. Testery zapewnią, że Twoje newslettery będą zawierały wyłącznie wysokiej jakości tematy.

#4. Testuj A/B tematy podczas wysyłania

Możesz wymyślić setki tematów, ale aby upewnić się, że Twoi subskrybenci będą chcieli otworzyć maila, musisz przeprowadzić testy A/B. Dostawcy usług poczty e-mail, tacy jak ActiveCampaign, SendGrid i Mailchimp mogą przeprowadzić Cię przez proces testowania podzielonego.

#5. Nie zapominaj o emotikonach

Badania pokazują, że 92% konsumentów online korzysta z emotikonów każdego dnia. Z ponad 10 miliardami emotikonów wysyłanych codziennie, nie jest to zaskakujące. Dlaczego więc nie używać ich w tematach wiadomości e-mail? Kopiuj i wklej odpowiednie emotikony ze stron takich jak GetEmoji.com i wykorzystuj je w swoich treściach.

Oczywiście nie przesadzaj z ilością emotikonów. Traktuj je jako ozdobę i dodawaj tylko wtedy, gdy ma to sens lub wzmacnia przekaz. Chodzi o to, aby zostać zauważonym, a nie wysyłać mylne sygnały do odbiorców wiadomości e-mail.

Do dzieła!

Niezależnie od branży, tworzenie wysokiej jakości tematów wiadomości e-mail jest kluczowe. Na szczęście, istnieją narzędzia, które pomogą Ci to uporządkować i znacznie poprawić otwieralność Twoich maili. Tematy wiadomości e-mail mają potencjał, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników i współczynnik udostępnień – skup się na nich i ciężko nad nimi pracuj.

Powodzenia!


newsblog.pl