8 sposobów na naprawienie niemożności wysłania wiadomości do wielu niewysłanych wiadomości multimedialnych

Photo of author

By maciekx

Często zdarza się, że próba przesłania wielu multimedialnych wiadomości z telefonu kończy się niepowodzeniem, a wiadomości nie zostają wysłane. Problem ten pojawia się, gdy w skrzynce nadawczej gromadzi się zbyt dużo nieudanych prób wysyłki MMS-ów. Błąd związany z nadmiarem niewysłanych wiadomości multimedialnych jest dość powszechny i może utrudniać komunikację przez sieć komórkową, sieć mobilną lub Wi-Fi. W tym artykule przyjrzymy się przyczynom i sposobom rozwiązania problemu z niemożnością wysłania zbyt wielu niewysłanych wiadomości multimedialnych z telefonu.

Sposoby naprawy problemu z wysyłaniem wiadomości MMS

Istnieje wiele potencjalnych przyczyn, dla których nie można wysłać zbyt wielu niewysłanych wiadomości multimedialnych. Oto kilka z nich:

  • Spowolnione działanie telefonu jest częstą przyczyną tego błędu.
  • Słabe połączenie z siecią może również powodować ten problem.
  • Nieprawidłowe ustawienia wiadomości MMS również mogą być za to odpowiedzialne.
  • Zbyt duża liczba niewysłanych wiadomości MMS w folderze „Skrzynka nadawcza” jest kolejnym powodem.
  • Błędy w działaniu aplikacji do obsługi wiadomości mogą również wywołać ten błąd.
  • Nagromadzenie danych w pamięci podręcznej aplikacji Wiadomości jest czasami przyczyną.
  • Ustawienia automatycznego pobierania MMS-ów mogą także prowadzić do tego problemu.
  • Inne opóźnienia i błędy systemowe w telefonie również mogą być przyczyną.

W tym poradniku omówimy metody rozwiązywania problemów, które uniemożliwiają wysyłanie wiadomości w przypadku nagromadzenia zbyt wielu niewysłanych wiadomości multimedialnych.

Uwaga: Ponieważ smartfony różnią się konfiguracją ustawień w zależności od producenta, przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian upewnij się, że są one właściwe dla Twojego urządzenia. Poniższe metody zostały przetestowane na smartfonie Moto G60.

Metoda 1: Zrestartuj telefon

Pierwszym krokiem w rozwiązywaniu problemu z wysyłaniem MMS-ów jest zrestartowanie urządzenia. W wielu przypadkach przyczyną jest tymczasowe spowolnienie pracy telefonu, a restart może szybko rozwiązać problem.

1. Przytrzymaj przycisk zasilania na swoim telefonie.

2. Poczekaj, aż pojawią się opcje zasilania i wybierz „Uruchom ponownie”.

3. Odczekaj, aż telefon się ponownie uruchomi, i spróbuj ponownie wysłać wiadomości.

Metoda 2: Rozwiązywanie problemów z połączeniem sieciowym

Słaba jakość połączenia sieciowego również może być odpowiedzialna za błędy z wysyłaniem wiadomości MMS. Aby sprawdzić, czy to jest problem, zweryfikuj połączenie sieciowe na swoim urządzeniu.

Opcja I: Sprawdź połączenie z siecią komórkową

Jeżeli wysyłasz MMS-y za pośrednictwem sieci komórkowej, upewnij się, że masz aktywny pakiet danych. Sprawdź też, czy odbierasz stabilny i silny sygnał od swojego operatora sieci komórkowej.

Opcja II: Zresetuj router Wi-Fi

Jeśli próbujesz wysłać wiadomości MMS przez sieć Wi-Fi, problem z niemożliwością wysłania może być związany z połączeniem Wi-Fi. Aby rozwiązać problemy z Wi-Fi, możesz spróbować zrestartować router.

1. Naciśnij przycisk zasilania na routerze Wi-Fi.

2. Po wyłączeniu zasilania odłącz router od źródła zasilania.

3. Odczekaj kilka minut, ponownie podłącz router do zasilania i włącz go przyciskiem zasilania.

Opcja III: Sprawdź transmisję danych

Jeżeli wysyłasz MMS-y przez mobilną transmisję danych, błąd może być spowodowany słabym sygnałem. Upewnij się, że masz aktywny pakiet internetowy i że odbierasz silny sygnał sieciowy. Jeżeli mimo to nie możesz wysyłać wiadomości, prawdopodobnie problem nie leży po stronie połączenia i przejdź do następnej metody.

Metoda 3: Włącz opcję multimediów

Problem z wysyłaniem wiadomości może wynikać z braku włączonej opcji „Multimedia” w Twoim urządzeniu. Aby rozwiązać ten problem, należy włączyć tę opcję w ustawieniach sieci.

1. Otwórz aplikację Ustawienia z menu telefonu.

2. Wybierz „Sieć i internet”.

3. Następnie wybierz „Sieć komórkowa”.

4. Wybierz preferowaną sieć.

5. Wybierz „Zaawansowane”, aby rozwinąć opcje.

6. Wybierz teraz „Nazwy punktów dostępu”.

7. Dotknij opcji „Menu” w prawym górnym rogu.

8. Następnie wybierz „Zresetuj do ustawień domyślnych”.

9. Teraz wybierz przycisk „Dodaj”.

10. Wprowadź odpowiednie dane dla MMS – nazwę, APN, MMSC, proxy MMS, port MMS i typ APN.

11. Po wprowadzeniu danych wybierz „Menu” w prawym górnym rogu i „Zapisz”.

Metoda 4: Usuń nieudane wiadomości MMS

Wielu użytkowników zauważyło, że przyczyną problemu może być zbyt duża liczba niewysłanych MMS-ów w skrzynce nadawczej. Aby rozwiązać ten problem, usuń wszystkie nieudane wiadomości multimedialne.

1. Otwórz aplikację Wiadomości na swoim telefonie.

2. Otwórz konwersację, w której wiadomości MMS nie zostały wysłane.

3. Przytrzymaj nieudaną wiadomość i wybierz ikonę „Usuń”.

4. W ten sam sposób usuń wszystkie nieudane wiadomości MMS.

Metoda 5: Wymuś zatrzymanie aplikacji

Jednym z powodów problemów z wysyłaniem MMS-ów może być nieprawidłowe działanie aplikacji do obsługi wiadomości. Jeżeli aplikacja nie działa poprawnie, spróbuj wymusić jej zatrzymanie.

1. Otwórz aplikację Ustawienia na telefonie.

2. Wybierz „Aplikacje i powiadomienia”.

3. Wybierz „Zobacz wszystkie aplikacje”.

4. Wybierz „Wiadomości”.

5. Na koniec wybierz opcję „Wymuś zatrzymanie”.

Metoda 6: Wyczyść pamięć podręczną aplikacji Wiadomości

Jeśli problem nadal występuje, przyczyną może być nadmiar danych w pamięci podręcznej aplikacji do obsługi wiadomości. Spróbuj wyczyścić pamięć podręczną aplikacji.

1. Przejdź do ustawień „Aplikacje i powiadomienia”.

2. Wybierz „Zobacz wszystkie aplikacje”.

3. Następnie wybierz „Wiadomości”.

4. Wybierz „Pamięć i pamięć podręczna”.

5. Na koniec wybierz „Wyczyść pamięć podręczną”.

Metoda 7: Wyłącz automatyczne pobieranie wiadomości MMS

Jeżeli masz włączoną opcję automatycznego pobierania MMS-ów w aplikacji do obsługi wiadomości, wysyłanie wielu MMS-ów może zakończyć się niepowodzeniem. Spróbuj wyłączyć to ustawienie.

1. Otwórz aplikację Wiadomości na swoim telefonie.

2. Wybierz trzy kropki w prawym górnym rogu i wybierz „Ustawienia”.

3. Wybierz swojego dostawcę sieci.

4. Znajdź i wyłącz ustawienie „Automatycznie pobieraj MMS”.

Metoda 8: Przywróć ustawienia fabryczne

Jeśli żadna z poprzednich metod nie przyniosła rezultatów, możesz spróbować przywrócić ustawienia fabryczne telefonu.

Uwaga: przed przywróceniem ustawień fabrycznych, wykonaj kopię zapasową wszystkich danych. Jeżeli nie wiesz, jak to zrobić, skorzystaj z naszego poradnika dotyczącego tworzenia kopii zapasowej danych z telefonu z systemem Android.

Aby przywrócić ustawienia fabryczne telefonu, przeczytaj i wykonaj kroki opisane w naszym poradniku „Jak przywrócić ustawienia fabryczne w telefonie z systemem Android”.

Często zadawane pytania (FAQ)

P1. Dlaczego nie mogę wysłać MMS-a z mojego telefonu?

O1. Przyczyn może być kilka, np. słabe połączenie sieciowe, zapełniona pamięć podręczna, problemy z danymi.

P2. Czym są wiadomości multimedialne?

O2. Wiadomości multimedialne to wiadomości wysyłane w formacie obrazu, wideo lub audio.

P3. Czy można wysyłać MMS-y przez Wi-Fi?

O3. Tak, można wysyłać wiadomości multimedialne zarówno przez Wi-Fi, jak i za pomocą danych komórkowych.

***

Mamy nadzieję, że ten poradnik okazał się pomocny i że udało Ci się rozwiązać problem z wysyłaniem wiadomości MMS. Daj nam znać, która metoda zadziałała u Ciebie. Jeśli masz jakieś pytania lub sugestie, zapraszamy do komentarzy.


newsblog.pl