Co zrobić, jeśli konsola Nintendo Switch wymaga naprawy lub wymiany

Problemy ze sprzętem Nintendo Switch – jak je rozwiązać?

Z pewnością każdy użytkownik konsoli, prędzej czy później, może napotkać problemy techniczne. Na szczęście, w przypadku awarii Nintendo Switch, proces zamawiania profesjonalnej naprawy w Nintendo jest przejrzysty i w pewnych okolicznościach może być nawet nieodpłatny.

Ostateczny przebieg procedury naprawy Nintendo Switch zależy od wielu czynników, kluczowy jest na przykład status gwarancji urządzenia. Niemniej jednak, jeżeli potrzebujesz naprawić swoją konsolę, chętnie Ci w tym pomożemy.

Jak odnaleźć numer seryjny konsoli Nintendo Switch?

Pierwszym krokiem w procesie zgłaszania naprawy do Nintendo jest ustalenie numeru seryjnego konsoli. Będzie on niezbędny na każdym etapie zgłoszenia.

Zazwyczaj, naklejkę z numerem seryjnym znajdziemy bezpośrednio na obudowie konsoli. Dokładne umiejscowienie zależy jednak od modelu urządzenia. W oryginalnym modelu Switcha numer seryjny znajduje się na spodzie, natomiast w wersji OLED – pod nóżką, służącą jako podpórka.

Numer seryjny jest także podany na pudełku, w którym dostarczono konsolę (jeśli została zakupiona jako nowa). Należy jednak pamiętać, że z czasem nadruk na konsoli może ulec zatarciu, a pudełko nie zawsze musi być oryginalne. Na szczęście istnieje pewniejszy sposób na odnalezienie numeru seryjnego.

Aby ustalić numer seryjny niezależnie od modelu Switcha, włącz konsolę i wykonaj poniższe kroki:

  • W menu głównym konsoli Nintendo Switch wybierz „Ustawienia systemowe”.
  • W panelu opcji po lewej stronie, wybierz „System”.
  • Następnie wybierz „Numery seryjne”.

W tym miejscu na ekranie pojawią się numery seryjne samej konsoli, baterii oraz kontrolerów Joy-Con. Ta metoda jest uniwersalna, ale jeśli Twój Switch nie działa, lub nie chce się uruchomić, numer seryjny będziesz musiał odszukać na obudowie lub na oryginalnym opakowaniu.

Jak zweryfikować status gwarancji Nintendo Switch?

Mając numer seryjny konsoli, możesz przejść do weryfikacji statusu gwarancji. Jest to istotne, ponieważ jeśli konsola jest objęta gwarancją, Nintendo najprawdopodobniej naprawi ją bezpłatnie.

Proces sprawdzania statusu gwarancji, dysponując numerem seryjnym Switcha, jest bardzo prosty. Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

  • Przejdź do oficjalnej strony Centrum napraw Nintendo, używając przeglądarki internetowej i klikając ten link: Nintendo.
  • W polu „Sprawdź stan gwarancji” wprowadź numer seryjny konsoli Nintendo Switch.
  • Kliknij opcję „Sprawdź gwarancję”.

W sekcji „Informacje o gwarancji” Nintendo udostępni wszelkie dane dotyczące statusu gwarancji Twojej konsoli, w tym informację, czy jest ona nadal objęta gwarancją i datę jej wygaśnięcia.

Niestety, jeżeli gwarancja Twojej konsoli wygasła, będziesz musiał ponieść koszty naprawy. Podobnie, uszkodzenie ekranu automatycznie unieważnia gwarancję, a naprawa ekranu nie jest objęta jej ochroną.

Zanim jednak przystąpisz do rezerwacji naprawy, warto spróbować rozwiązać typowe problemy, które mogą dotyczyć Nintendo Switch. Może to pozwolić uniknąć kosztów naprawy, szczególnie gdy konsola nie jest już objęta gwarancją.

Jak zamówić naprawę Nintendo Switch?

Jeśli zdecydujesz się na oficjalną naprawę Nintendo Switch, niezależnie od tego, czy konsola jest objęta bezpłatną naprawą gwarancyjną, czy nie, musisz spełnić kilka warunków.

Podobnie jak w przypadku naprawy kontrolerów Joy-Con lub innych elementów Switcha, proces naprawy wymaga dostępu do Centrum napraw Nintendo poprzez oficjalną stronę Nintendo. Tam można rozpocząć procedurę naprawy, wykonując te kroki:

  • Wybierz opcję „Rozpocznij rozwiązywanie problemów”.

  • Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie i wybierz opcję „Rozpocznij naprawę systemu Nintendo Switch”.

  • Wybierz opcję w sekcji „Ogólne rozwiązywanie problemów”, która najlepiej opisuje usterkę Twojej konsoli Nintendo Switch.

  • Postępuj zgodnie z instrukcjami rozwiązywania problemów, które pojawią się na ekranie, dotyczącymi wybranego problemu i wybierz „Rozpocznij naprawę”.

  • Wprowadź informacje o produkcie, w tym numer seryjny Twojej konsoli Nintendo Switch i kliknij „Kontynuuj”.

Centrum napraw Nintendo przedstawi koszt naprawy. Jeżeli Twój Switch jest objęty gwarancją i nie ma uszkodzeń ekranu, opłata ta powinna zostać pominięta. Aby potwierdzić zamówienie naprawy, kliknij „Kontynuuj”.

Na tym etapie należy podać wszystkie dane osobowe niezbędne do realizacji naprawy i ustalić preferowaną formę przesyłki do i z centrum napraw. Na koniec należy opłacić naprawę. Po dokonaniu płatności i potwierdzeniu dostawy, Twoja konsola Nintendo Switch została pomyślnie zarejestrowana do naprawy.

Efektywna naprawa Nintendo Switch

Postępując według oficjalnych instrukcji Centrum napraw Nintendo, masz gwarancję, że cały proces naprawy Twojego Switcha jest dostosowany do Twoich potrzeb. Ponieważ Nintendo automatycznie uwzględnia wahania kosztów, a w przypadku objęcia gwarancją, możesz liczyć na obniżenie ceny.

Pomimo tego, że formularz naprawy jest dość obszerny i dokładny, dzięki możliwości wyboru preferowanej metody i czasu dostawy, możesz zoptymalizować cały proces. To sprawi, że uciążliwości związane z naprawą uszkodzonego sprzętu staną się o wiele mniejsze.


newsblog.pl